Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI  (Read 415874 times)

Offline Flick Maniac

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 848
  • Discmania
    • View Profile
    • Frisbeegolf Club Keinukallio
  • Oikea nimi: Mikko Setälä
  • Seura: FGCK
Vs: MISSION SYYSMYRSKY 2016
« Reply #285 on: 15.08.15 - klo:12:53 »
Heiheihei nyt tuollaset puheet pois. Mulls on fiilis et se on Mukkulan rata vaan kun rankaisee noin paljon. Itsellä vihaisin fiilis koskaan fribaradalta tullessa on se tähän asti ainoa kiessi Mukkulaa. Et sä oikeesti ole noin huono mitä annat itsesi ymmärtää.

Rock the Golfissa tajusin et voitin sut vaan heitolla, ja sit vilkasin tuloksias vaikka Spring Masterissa niin en mä paljon parempiin kiesseihin esim. pysty. Eli joko oot parempi mitä väität tai sit mä oon paskempi mitä luulen :D

t. nimim. Mikko 32v ainainen perusturaaja
Discmania Media Partner 2017-2019
Team Discmania, Discmania Ambassador

Link | P2 | Tactic | Origin | MD3 | MD4 | Anvil | Essence | FD | FD3 | Fortress | CD2 | DD3 | Rampage | Spirit
http://www.instagram.com/Crushing_Plastic
http://www.youtube.com/user/glaabaglooba

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: MISSION SYYSMYRSKY 2016
« Reply #286 on: 16.08.15 - klo:21:33 »
Kiitos kannustusista kaikille!
Sir Beef; mulla ei ole historiaa! Mutta sen aikaa kun olen lajia harrastanut, niin pelini on ollut hyvin vaihtelevaa. Olen pelannut aina välillä jopa hyvin, mutta pääsääntöisesti ihan paskasti. En niinkään vertaa itseäni muihin, koska tiedän etten pysty panostamaan niin paljoa lajiin kun suurin osa kilpakavereistani. Mutta perjantain jälkeen tuntui aika tyhjältä, kun heittämäni muovi esineet eivät vaan pysyneet kisaradan suunnittelijan suunnittelemilla reiteillä millään. Lauantai aamuna heitin odotuksistani huolimatta jälleen masentavasti, mutta nautin kisakierroksesta täysillä. Oli mahtavaa peliseuraa, valitettavasti Arin käsi ei leikkiä loppuun asti kestänyt, mutta uskon oppivani jotain uutta. Ja aion JÄLLEEN kerran palata parempana kuin koskaan kilpa areenoille...........joskus!
Petteri, huumoria tarvitaan tiukassakin paikassa!Kiitos hauskasta lohkaisustasi ;D
Mykey, Hymyä löytyi heti aamusta! Tiedät olevasi satatuhatta kertaa minua parempi, ja uskon että itsekin olet jo ensikesän SM- kisoissa mukana. Kyllä lauantai oli nautintoa, ja frisbeegolf on fantastinen juttu! Peli intoa sullekin!
Mikko, En olekaan niin huono kun annan ymmärtää...vaan vielä huonompi. Kaikesta huolimatta uskon parempaan huomiseen. Mukkulan kisarata oli todella hieno, ja haastava ja minulle ihan liian vaikea. En pysty pelaamaan ns. seiftiä omien kykyjen mukaiseen peliin, vaan aina menee yliyrittämiseksi, ja Mukkulan kaltainen keppi viidakko on tällaista taulapäätä kohtaan armoton. Ja sitten kun palttiarallaa kaikki avaukset ovat autissa, niin heittojani alkaa leimaa huolimaton, ajattelematon kunhan jonnekin vaan kiskaisen menttaliteetti.
Oli kuitenkin upeaa seurata kilpakumppaneitteni varmaa pelaamista vaikeimmallakin väylillä, niistäkin pystyi nauttimaan. Ja oli oikeasti helkutin hauskaa kun ryhmän muut pelurit repesivät anteeksi pyydellen nauruun, kun heitin mihin sattui.
Hienot kisat, ja jonkun pitää olla se huonoinkin, muuten ei olisi niitä parempia. Nyt jään tauolle, vaihdan vihreät väylät harmaisiin huipuiltaan valkoisiin vuoriin. Paluun radoille teen vielä joskus, jos hengissä pysytään.
Hyvää loppukesää ja kovia kisoja kaikille! pitäkää frisbeegolflippua korkealla!

Offline Ari

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 550
    • View Profile
  • Seura: Nummelan Frisbeeseura
Vs: MISSION SYYSMYRSKY 2016
« Reply #287 on: 17.08.15 - klo:11:16 »
Lippua voi pitää korkealla muutenkin kuin menestymällä.
Onnistut mainiosti pitämään tunnelman hyvänä erinomaisella suhtautumisellasi epäonnistumisiin ja onnistumisiinkin. Erinomaista ja esimerkillistä.

Jos ei muuten pelihommiin pääse niin odotan näkeväni herran seuran mestaruuskisoissa.

Offline saleee

  • Juniori
  • **
  • Posts: 74
    • View Profile
  • Oikea nimi: Sauli
  • Seura: Nummelan frisbeeseura
Vs: MISSION SYYSMYRSKY 2016
« Reply #288 on: 24.08.15 - klo:22:43 »
Syysmyrsky 2015 - ilmoittautuminen aukeaa tulevana keskiviikkona. Tervetuloa kisaamaan. Syysmyrsky on tosiaan jo  perinteikäs kisa ja tämä treenikirjoittelu varsin mainiota luettavaa. Syysmyrsky 2016 oletettavasti on jo vuoden päästä, johon tosiaan toivon sinun osallistuvan. Mukkulaan verrattuna outtejakin on aika maltillinen määrä. Ja puita ei nykyään enää kovinkaan montaa ole. Eli tervetuloa.

Sauli
Syysmyrskyn TD

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: MISSION SYYSMYRSKY 2016
« Reply #289 on: 07.09.15 - klo:11:40 »
Maanpinnalle palautuminen on tapahtunut, ja normaali arki koittanut. Sen lisäksi että Arin kirjoituksia on ollut mahtava seurata tässä vuoden mittaan muutenkin niin varsinkin tuo sauna analysointi on loistava juttu. Suomalaisen ihmisen kuuluu hakea saunan lauteilta selitys kaikkeen, koska sieltä se löytyy. Itsekin mielelläni löylytän itseni ja ajatukseni suomalaisessa pyhätössä, mutta tällä kertaa minä ja frisbeegolf dilemmalle haettiin selitystä alpeilta.Jos kuitenkin rehellisiä ollaan, niin siellä reilun kolmen kilsan korkeudessa murmeleiden kanssa painiessa unohtui koko laji. Lähdin siis omalta osaltani pelillisesti hanurille menneiden SM-kisojen jälkeen Itävaltaa kiertämään, ja pääsääntöisesti luontoilemaan ja lumeilemaan. Suomen talvet kun ovat niin vähälumisia nykyään.. Korkean paikan leirillä ei frisbeegolf kyllä tullut mieleen kuin oikeastaan yhden kerran, kun Bad Icshelissä mielessäni rakensin yhden upean radan yhteen puistoon vuoren rinteellä.
En ollut tekemisissä ollenkaan sähköpostin kanssa koko aikana ( minkä purku viikonloppuna olikin sitten kamala shouvvi), enkä myöskään internetin, joten esim. Syysmyrsky 2015 ilmoittautuminen meni kokonaan ohi. Mutta 2016 olikin se päätavoite, mistä edelleen pidän kiinni.
Ajattelin tehdä tämän friba kauden jälkeen jonkinlaisen julkisen tilinteon menneestä, ja ajatuksia tulevaisuudesta eli ei siitä sen enempää vielä. Nyt on kuitenkin upeasta SM-kisa kokemuksesta pää tyhjätty, enkä kiekkoihin ole kisojen jälkeen koskenutkaan. En siis käynyt edes Zell Am Seen radallakaan, vaikka kylässä kolme vuorokautta vietinkin, ja hotellilta oli väykän kusema hisseille millä olisi radalle päässyt. Mutta Kaprunin ja Grossglocknerin seudut veivät kaiken ajan.
Torstaina Rajamäen viikkiksiin, ja lauantaina Tammisaaren upealle radalle nautiskelemaan kisaamisesta hyvässä seurassa. Arin kaltaisiin seikkaperäisiin pelikirjoihin mulla ei resurssit riitä, mutta kovan tavoitteen olen taas itselleni asettanut..........Ykkösväylällä en heitä (ainakaan kummallakin kierroksella) sinne oikealla olevalle oobeelle! Yleensä avaukseni on aina siellä, mutta nyt teen kaikkeni välttääkseni sen. Ja Aria taas komppaan hieman siinä mielessä että se väylä 14 on todella hieno, ja mahtava ja kaikkea siltä väliltä. Olen onnistunut siinä joskus erinomaisesti ja monesti epäonnistunut todella raskaasti, mutta on se vaan niin jumalainen!
Täytyykin selvittää että milloin ne seuran mestaruuskisat ovat, ja jos ne  mun sydänkohtausta enteilevään aikatauluun sopii niin tottakai olen mukana kun peräpukama.

Offline Ari

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 550
    • View Profile
  • Seura: Nummelan Frisbeeseura
Vs: MISSION SYYSMYRSKY 2016
« Reply #290 on: 07.09.15 - klo:12:16 »
Seuranmestaruuskisat on 3.10 ja Syysmyrskyyn voi anoa villiä korttia. Uskoisin sulla olevan ihan hyvät mahdollisuudet villiin korttiin :)



Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: MISSION SYYSMYRSKY 2016
« Reply #291 on: 08.09.15 - klo:15:57 »
Kiitos tiedosta! Olen jo jonkin aikaa miettinyt tota villikortti juttua (noin niinkuin yleisesti) omalta kohdaltani. Se on jotenkin helkutin noloa etten ole moneen vuoteen päässyt juuri mihinkään kisaan ilman sitä, jopa NDGE15 kisaan jouduin anomaan (itseltäni)villikorttia. Lauantain Tammisaaren kisa ei jostain ihmeen syystä taida olla vieläkään täysi, joten sinne pääsin ilman koiramaista anovaa katsetta (paitsi kotona jouduin sen tietysti tekemään).
Mulla on nyt elämä taas niin tiukkaan aikataulutettu, etten todennäköisesti joudu/pääse anomaan Syysmyrskyyn mahdollisuutta. Ja se 3.10 on futisturnauspäivä, tosin joukkueemme ei tiedä sellaisesta, mutta joudun heidän halukkuuttaan osallistua siihen heiltä kysymään. Esitän sen kyllä niin ettei kai me siihenkin osallistuta ::)ja sitä kautta mulle voisi avautua mahdollisuus mestaruus taistoon. EHKÄ!
Tänään fudismatsi, huomenna treenit/keilakisa, torstaina viikkokisat, perjantaina kummityttö kiipeily/seikkailupuistoon, lauantaina Tammisaaren kisat, sunnuntaina futismatsi, maanantain treenit, tiistaina matsi, keskiviikkona treenit, torstaina viikkokisat, perjantaina ehkä vapaa ilta EHKÄ!, lauantaina futisturnauksen tuomari vastaava klo.8.30-20, sunnuntaina futisturnauksen tuomari vastaava klo.8.30- 18 ja klo. 19 futismatsi ja samankaltainen rumba jatkuu ja jatkuu ja jatkuu loputtomiin. Välissä juoksen jelppimässä keskellä metsää yksin asuvaa pyörätuoli invalidi isääni, kotonakin olisi kuulemma kaikenlaista ja kaiken lisäksi töissäkin pitää käydä. Joskus olisi kiva nähdä tyttäriä ja vaimoakin, ja kuulemma kavereita ja sukulaisiakin pitäisi tavata....kuuluu kuulemma normaalin ihmisen tapoihin.
Edellä mainittu rumba on varmasti monelle tuttua touhua, ja joillakin se on vielä pahempikin...niinkuin minullakin usein. Eikä moinen tilitys oikeastaan ketään kiinnosta, eikä edes muille kuulu, mutta koska olen moisen tien valinnut niin sen takia en kauheasti ehdi frisbeetä heittämään vaikka kuinka mieli tekisi. Ja uskonkin että se on yksi suuri syy lahjattomuuden lisäksi etten vaan osaa! Mutta on se vaan niin pirun kivaa, ja toivottavasti pääsen lauantaina Tammisaareen nauttimaan muovin ja itseni ulkoiluttamisesta.

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: MISSION SYYSMYRSKY 2016
« Reply #292 on: 10.09.15 - klo:11:49 »
Koitetaan nyt kuitenkin idolini Arin tapaa luoda pelikirja lauantaille! Anteeksi pieni apinointi!

1. Par 5 268m.
Hieno ja haastava väylä. Avaus täysillä jollakin Blizzardilla riippuen tuulen suunnasta ja voimasta. Mieluummin vasemmalle jotta pääsen heittämään kakkosta hyzerillä sinne jonnekin monttuun hallin viereen. Montusta Buzzilla mahdollisimman keskelle aukkoa, ja siitä sitten kahdella heitolla korin tuntumaan ja kutosta korttiin. Mutta koska kaikki ei mene Strömsö malliin, niin realistiset lukemat mulle kahdelta kierrokselta ovat 7 ja 8

2. Hauska väylä, jossa avauksen pistän putterilla johonkin, ja toivon ettei mene mandon väärälle puolelle tai pitkäksi metsään. Siitä sitten kahden metsäkäynnin jälkeen neljäs heitto putille ja vitonen korttiin. Sata varmasti epäonnistun avauksessa ainakin toisella kerralla joten 5 ja 6 ovat lukemat.

3. Suorahko heitto kapeaa ränniä silmät kiinni menttaliteetillä, ja heti kun kiekko on irronnut kädestä, niin kädet ristiin ja toivotaan parasta. Ekalla kierroksella heitto onnistuu hyvin, ja pääsen hyvään lähestymispaikkaan. Siitä korin alle ja kolmonen. Toisella kierroksella edellisestä onnistumisesta intoutuneena lähden hakemaan kakkosta, jolloin avaus Buzzilla on armoton repäisy lähimpään puuhun. ja sen myötä kimmokkeen lopputulos määrää myös lopulliset lukemat. Odotukseni väylälle 3 ja 5

4. Yksi kaikkien aikojen mahtiväylistä...vihattu ja pidetty! En todellakaan osaa sitä pelata, mutta avaus jollakin jonnekin ( epätoivoinen yritys kallion päälle). Jos se onnistuu, mihin uskon jommalla kummalla kierroksella pystyväni, niin siitä sitten kengänpohjalekalla hamaan loppuun asti. Uskon vakaasti että vitonen on mahdollista, mutta vain kerran toinen yritys tuottaa lukemat 7 tai 8

5. Oikein mainio silmät kiinni ja kiekko lentoon väylä. Suoraa yritän ja lopputulos herran hallussa. Ja koska olen huonopalkkainen duunari, jolta nykyinen hallitus vie loputkin vähät niin en voi luottaa herrankaan apuun. Ja kun olen kaikenlisäksi pakanakin, niin en voi luottaa edes Herran apuun, joten niistä syistä tulokseni ovat kaikkea 3 - 6 välillä.

6. Jännä väylä! Yritän loivalla annukalla kalliolle, joskus olen onnistunut hyvinkin. Siitä sitten mahdollisimman pitkälle että jäisi saumat neloseen. Uskon siihen neppariin kerran. Toisella kertaa avaukseni jää siihen porttiin, mistä sitten ramboilen itselleni kutosen tai seiskan.

7. Hieno väylä! Tykkään väylistä missä vesi on läsnä, tosin putouksia lukuunottamatta en ylhäältä putoavasta vedestä. Olen joskus saanut tältä väylältä jopa kakkosen, mutta se on vaan yleensä pelkkää unelmaa, mutta maailma on totta! Luotan taitooni (tuuriin) kuitenkin sen verran, että saan väylältä lukemat 3 ja 4

8. Ja senkun paranee! Avaus jännäkakka housussa suoraan aukosta rinteeseen, sitten sitä kiekkoa etsitään 2min. 59 sekuntia kunnes se löytyy mustikanvarpujen seasta. Helpotuksesta huokaisten venyn parhaimpaani ja olen kahden seuraavan heiton jälkeen puttaamassa, neppari. Toisella kierroksella jännäkakka on muuttunut köntsäksi, ja ranne on jo sen verran jäätynyt että hukutan jälleen muovista omaisuuttani, joten dropparin kautta kutonen.

9. Lyhyt Buzzilla suoritettava heitä miten heität, puihin se kuitenkin osuu tyyppinen suoritun. Puuosuman suunasta riippuu lopputulos pitkälti. Uskon kuitenkin vahvasti kolmoseen ja neloseen.

Nyt loppuu aika kesken joten 9 viimeistä väylää jää huomiseksi tai ei ollenkaan.

Offline mykey

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 710
    • View Profile
  • Oikea nimi: miikka saturi
  • Seura: Team Hippo Ry / Melkein onnistujat
Vs: MISSION SYYSMYRSKY 2016
« Reply #293 on: 10.09.15 - klo:20:57 »
Hauska oli lukaista,koska tuli samankaltaista heiteltyä am2 tourilla viime viikonloppuna :) . Itsellä oli jäätävä puttilukko päällä ja pelasin kierrokset 69,74 ja 78. Että siitä sitten nauttimaan hyvistä keleistä, meillä satoi välillä kaatamalla ja märissä tossuissa tuli pelattua.
Väylälle 17 otin yleisön iloksi re-teen, kun avaus viimeisellä kierroksella lipesi kädestä vasemmalle alas ensimmäisen puun juurakkoon. Tutuiksi tuli myös väylän1 tiheä pusikko ennen kapeaa väliä, 6väylän oikean laidan pusikot,8 väylälllä kiekot myös löytyi juuri sieltä rinteestä ennen 3min merkkiä. 10 väylällä sai heittää useamman kerran ja vain alivakaat löytyi pelialueen sisältä oikeasta reunasta. Väylä16 olin kolmesti oikealla kosteikossa heittämässä upsilla jatkoheittoa t:)akaisin tielle .
tsemppiä ja hyviä heittoja. itse hain intoa riemuitsemalla kun pelasi varman bogin, oli mukavampaa pelata :)

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: MISSION SYYSMYRSKY 2016
« Reply #294 on: 11.09.15 - klo:11:35 »
Väylä 10.
Huikea! Yksi alamäkiväylien kuninkaista. Tiedän tarkalleen mitä mun täytyisi tehdä. Ensin alaspäin rento draivi, kakkonen lähelle ob rajaa aavistuksen vasemmalle puolelle. Sitten hyzeri lähestyminen 3 metriin ja putti koppaan, nelonen. Todellisuudessa vähintää toisella kierroksella heitän lähimpään puuhun, ja avaan tiiltä uudestaan. Lähestyminen ei todellakaan mene kolmeen metriin vähintään 7 metriin, ja siltä etäisyydeltä ei putti ikinä uppoa. Hyvin realistiset lukemat 6 ja 7.

Väylä 11.
Jos saan olla törkeä, niin radan ainut vähän tylsä väylä. Varsinkin mun tasoiselle heittäjälle. Avaus niin kovaa kun pystyy ylämäkeen jollakin Blizzardilla, siitä sitten lähestyminen laatikon viereen ja kolmonen. Toisella kierroksella lähäri jää vähän lyhyeksi, joten neppari.

Väylä 12.
Ihan kiva väylä....jos osaisi annukkaa tai forea heittää. Tulokseni 3 tai 4 (5) riippuu siitä kuinka kauaksi vasuriin korista avaukseni kääntyy. Voi liitää jopa OB:lle asti

Väylä 13
Ihana ärräpää väylä! Avauksen heitän hieman lyhyeksi, jonka jälkeen ihmettelen miksen voinut kajauttaa vähän pidemmäksi. Sitten pahasta kulmasta alkaa metsä seikkailu päättyen koriin neljännellä tai viidennellä heitolla. En ole varmaan koskaan saanut kolmosta..ENKÄ SAA!

Väylä 14.
Yksi maailman hiennoimmista! Aina haaveilen nelosesta, mikä ei ikinä toteudu. Mutta avaus tarpeeksi matalana, muttei liikaa. Eikä saisi osua oksiin. Jos kaikki on sujunut hyvin, niin kakkonen sitten sen metsäniemen ja OB pellon välistä hyzerinä väylälle (ei muuten onnistu ikinä) ja siitä sitten vielä pitkä hyzeri lähestyminen korille ( ei onnistu ikinä) ja lopputuloksena on aina kaikkea kutosen ja kasin väliltä. Mutta kaikista epäonnistumisista huolimatta, jo pelkästään tämän väylän takia kannattaa Tammisaareen mennä.

Väylät 15 ja 16

En voi edes ajatella mitään pelikirjaa, koska ajaudun molemmilla väylillä avauksen jälkeen epätoivoiseen eloonjäämiskamppailuun synkkään metsään. Aikani punkkien kanssa rimpuiltuani pääsen takaisin auringonvaloon putti etäisyydelle. Kummastakin tulokseni vaihtelevat lukemissa 6 - 10

Väylä 17.

Suoraan tiukasti alaspäin putterilla itseluottamusta uhkuen. Ja 3-5 väliin tulos. Kaikilla kierroksilla OB!

Väylä 18.

Blizzard Katanalla täyttä laukkaa OB:n yli, jos onnistun niin siitä riemastuneen kakkosheitto OB:lle....näin se menee, aina. Että eiköhän se normi 5 sieltä molemmilla kierroksilla tule.

En jaksa laskea mahdollista tulostani arvioni perusteella, mutta en kykene lähellekään Miikkan tuloksia. Näyttäisi kuitenkin että keli on kohdallaan, joten nautin tapahtumasta täysin siemauksin, ja viimeksi kun kisakoneesta kisasivuja katsoin niin olen päässyt todella mukavaan ryhmään ensimmäisellä kierroksella. Kaiken lisäksi siinä on heti pappojen jumbofinaali alkamassa ( sorry Sami! ).







Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: MISSION SYYSMYRSKY 2016
« Reply #295 on: 11.09.15 - klo:15:12 »
jaa, no olikin sitten mun osalta ryhmä, ja aloitus väyläkin muuttunut kokonaan. Olisi kai pitänyt olla hiljaa vaan ;)ei muuten mutta nyt olen kolmen pro pelaajan kanssa, ja se ei ole kivaa.......heille! Meikäläisen perse edellä puuhun tyyppinen pelaaminen varmasti nyppii hyviä pelaajia. Näillä kuitenkin mennään!

Offline mykey

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 710
    • View Profile
  • Oikea nimi: miikka saturi
  • Seura: Team Hippo Ry / Melkein onnistujat
Vs: MISSION SYYSMYRSKY 2016
« Reply #296 on: 11.09.15 - klo:16:32 »
Lippu korkealla vaan riemuiten kun saa bogia korttiin niin huomaa että ympärillä pro veljet pääsee hyvään hurmokseen ,miettii heittojaan rauhassa ja saa aikaan mahtavia silmiä hiveleviä heittoja.
Kyllä mulla ainakin pooli kavereilta suu menee hymyyn, kun kajautan että "sillä viisiin täällä on taas 3min ryhmätyötä tarjolla" kun pitää mun heittoja etsiä puskista.
Parempi paskat heitot ja hyvä fiilis, kun murista kierros sitä miten joskus tämäkin onnistui :)

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: MISSION SYYSMYRSKY 2016
« Reply #297 on: 15.09.15 - klo:08:47 »
Se päivä oli iloinen vaan nyt se on jo eil..kaukana! Säätämiseksi meni jälleen, kun perheen kahdelle autolle löytyi tähdellisempää tekemistä kun kuljettaa pappaa kolhimaan Tammisaaren puita. Onneksi löytyi lainakärry hanurin alle, sillä Nummelaan ja siitä eteenpäin Arin ystävällisesti tarjoamalla kyydillä Raaseporiin. Juttuseurana myös Jani. Karjaan apsilla ei heitetty apsia kuin ehkä verbaalisesti, vaikka siellä oli fribaajien kokoontumisajot. Pelaajakokous auringon noustessa, ja sitten baanalle. Jälkikäteen ajatellen pyöräily Helsingin baanalla olisi ollut minun osaltani se järkevämpi vaihtoehto.
Aloitin väylältä 6. Avaus ensimmäisiin puihin (tyypillistä). Siitä sitten putterilla nätisti väylälle...ei vaiskaan ajattelin kuitenkin heittää draiverilla täysii annukalla pitkälle. Ja senhän heitinkin sitten suoraan vastapäiseen kallion seinään, mistä kiekko kimposi vasemmalle metsään! Onneksi sieltä oli reilusti tilaa nepata kiekko väylälle....mutta suoraan edessähän oli puolenmetrin levyinen puuportti, siitä kun kiskaisen läpi niin olen jo paljon lähempänä koria. No kiskaisin, mutta en läpi ja taas oltiin edetty kolmisen metriä. Siitä kallion reunalta pöpeliköstä oli vähän huono heittää, mutta vieläkään ei luonto antanut periksi nepata väylälle vaan täysillä eteenpäin. Nyt kiekko löytyi vasemmalta kallion päältä, joten viidettä pääsin kajauttamaan ylhäältä alaspäin...paitsi että jostain syystä hietin löysästi ylöspäin, seuraavan kallion päälle. Sieltä oli kuitenkin jo hulppeat näkymät korille ja kuudennen sain kun sainkin heitettyä putti etäisyydelle, ja kun puttikin on rautaa, niin 7 korttiin.
Siinä vaiheessa kävi kyllä mielessä, että pitäisikö heti denffata, ja alkaa kerätä vaimon mieliksi puolukoita, sen verran punaisina metsä näkyi olevan. Mutta kun en ole kohta 55 vuoteen tehnyt mitään kenellekään mieliksi, niin jatkoin silti kisaamista. Kierros jatkui siitä eteenpäin osaltani ihan hyvin, muutamalla väylällä aivopieru, muttei nyt varsinaisia katastrofeja. No tietysti esim. väylän 18 kutonen oli surkee esitys. Tulos 73, enkä ollut luokassani edes viimeisenä!
Lounastauko oli piiitkä! Syötiin hyvin paikallisessa ravintolassa, ja vielä ehtivät Jani, Ari ja Jari käydä rannalla syömässä jäätelöä ja parantamassa maailman hätää.
Toisenkin kierroksen aloitin väylältä 6. Avaus lähimpiin puihin, kimmoke vasuriin sinne jonnekin ja sen jälkeen sitä ainaista taapertamista. Aurinko, mahtavat ryhmä kaverit ja pippurinen häränfile vatsalaukussa lämmittivät kuitenkin mieltä niin paljon että oli mieltä pelata loppuun asti. Lopputulos oli taas kerran katastrofi, ja tuttu jumbotila tuloslistalla.
Omassa saunapalaverissani ihailin mielikuvissani kilpakumppaneitteni suorituksia, ja mietin mitä niistä voisin oppia. Ja paljon tuli ajatuksia, millä tavalla kehittää omaa peliä. Vaikka olenkin paljon huonompi miltä näytän, niin uskon vahvasti että mulla olisi olemassa eväät parenpaankin suorittamiseen. Luulen tietäväni millä tavalla saisin helpohkosti nykästyä 5-10 pojoa / kierros pois tuloksesta, mutta riittääkö aika ja motivaatio siihen........en tiedä!
Joka tapauksessa rata, sää, kisa ja ihmiset oli jälleen mainio paketti, kiitos kaikille jotka siihen olitte vaikuttamassa.

Offline Ari

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 550
    • View Profile
  • Seura: Nummelan Frisbeeseura
Vs: MISSION SYYSMYRSKY 2016
« Reply #298 on: 15.09.15 - klo:09:20 »
En ole päässyt ihan vierestä seuraamaan peliä, mutta omien tarinoiden ja näiden viestien perusteella pelastus on lähellä.
Valmentajaksi ryhtyminen on turhaa hommaa vanhalle äijälle joka tietenkin tekee mitä haluaa, mutta mitäs jos seuraavassa kisassa pelaatkin vaikka toisen kierroksen järkevästi.
Otat sen hatun pois päästä siellä metsässä ja menet sitä kautta joka todennäköisemmin tuo vähemmän heittoja tuloskorttiin. Kuten tuo kutosväylä jota naurettiin jo ruokapaikassakin. Itsekin varmaan tiedät, että jos edellinen heitto on ollut heikko niin on kohtuullisen epätodennäköistä onnistua seuraavalla osumaan 10cm kiekkoa isompaan aukkoon.

Seuraavaksi kerrot, että et osaa pelata sillä lailla, mutta suakin vanhemmat ihmiset ovat kirjoittaneet ylioppilaaksi joten kyllä se vanhakin koira oppii uusia temppuja. Jos otat tuolta Tammisaaresta vaikka neljä heittoa molemmilta kierroksilta pois (jotka tulivat vain ihan yltiöpäisyyttään) niin Kisakoneesta on helppo katsoa olisitko enää ollut viimeinen?

Tässä tällaista aamutykitystä :)

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: MISSION SYYSMYRSKY 2016
« Reply #299 on: 15.09.15 - klo:10:19 »
Olet Ari juurikin asian ytimessä. Mainitsemasi seikka on yksi suuri tekijä heikkoihin tuloksiin, ja periaatteessa helppo korjata (jos luonto antaa periksi). Ja takuu varmasti pelkästään tuon "ongelman" poistaminen parantaa tulosta. Uskon oikeasti että järjen käyttö, vaikka sydän sanoo toisin, napsasee 3-8 pistettä jokaiselta pelaamaltani kierrokselta. Keskittyminen jokaiseen heittoon vähentäisi sen 2-4 pinnaa/ rundi. Ja kun vielä treenaisi Annukan ja Foren edes auttaviksi niin taas putoisi 3-6 pinnaa/ kierros.
Ja tolla kaaviolla rating pinnat kasvaisivat tuonne 880 tienoille, ja sijoitukseni kilpailuissa puolenvälin tienoihin...tai  ehkei kuitenkaan riitä niin pitkälle.
Mutta nuokin edellämainitut vaatii tekoja, näin näppäimillä asiat tuntuvat niin pieniltä ja helposti korjattavilta.
Kiitos mielipiteestä!