Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI  (Read 416078 times)

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: MISSION SYYSMYRSKY 2016
« Reply #615 on: 13.09.16 - klo:17:52 »
Skogbyn kisan olin jo unohtanut ;D Oli muuten todella mukava kisa, ja mainio rata! Silloin muuten onnistuin ihmeen hyvin, mulla kävi koko ajan älytön munkki heitoissa. Mutta hyvin meni joka tapauksessa.
En aio muuttaa statustani amatööriksi. Tiedän etten ole tasoltani mikään PRO, ja uskon todellakin että amatööri kisoissa on hyvä meininki, ja hyviä tyyppejä. Se ei ole siitäkään kiinni. Se status sinällään ei ole minulle tärkeä juttu, ei edes juttu. Mutta kun kerta olen kuitenkin jo 90-luvulla lajin aloittanut, niin en sen takia luokittele itseäni amatööriksi.
Amatööreissä pelaa pelaajia, jotka ovat jo kauan pelanneet ja ovat todella hyviä. En oikein ymmärrä miksi he pelaavat amatööri sarjoissa, mutta kun säännöt sen sallivat, ja he itse sen mielekkääksi kokevat niin mikä ettei.
Itse miellän amatöörin aloittelevaksi pelaajaksi, tai vasta vuoden pari lajia harrastaneen.
PS. ymmärrän sen raha palkinto pointin kyllä ;)


Offline mykey

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 710
    • View Profile
  • Oikea nimi: miikka saturi
  • Seura: Team Hippo Ry / Melkein onnistujat
Vs: MISSION SYYSMYRSKY 2016
« Reply #616 on: 13.09.16 - klo:20:45 »
Kaikkeahan sitä tulee ja keksitään kun laji kasvaa turpoamistaan kohti mainiota pullataikinaa. Onhan sitä jo nähty PRO kisoja ilman raha palkinto payout hommaa, joten kyllähän kaikkea mahtuu ☺.
Pelaajien tasohan tietyissä karnevaaleissa on huikea kuten PRO tourilla ja niin pitääkin olla. Palkintorahat kasvavat ja se on osalle varmasti tärkeä juttu, ainakin niille joiden päänahkoja metsästetään ja jotka toisaalta saavat osaamisellaan paljon aikaan ja tulosta ihan rahana sen mukaan.
Rating rajat karkaavat melko korkealle ajaen lähinnä saman porukan ns isojen kisojen pelaaja fieldiin ja sekin on hyvä homma. Paljon hyviä asioita ja paljon tarvitaan joka hommiin porukkaa että hyviä asioita tapahtuu ☺.
Syysmyrsky on hyvä esimerkki miten samalle viikonlopulle saadaan erilaista väkeä saman asian äärelle perättäisinä päivinä.
Tulipa tuossa päivällä niin hieno fiilis että huomenna järkätään parikisat Veikkolaan ,joten tervetuloa vaan 17 jälkeen metsäkävelylle. 17:30 lähdetään rundille ketä nyt paikalle tupsahtaa..

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: MISSION SYYSMYRSKY 2016
« Reply #617 on: 14.09.16 - klo:11:19 »
Kiitos kutsusta! Pitäisi vaan olla pelaamassa futista Hesassa samaan aikaan. Joten nahkakuula vie voiton tällä(kin) kertaa :)

Positiivisuus on perseestä!
Moisen sloganin olen joskus jossain nähnyt. Täällä kuitenkin positiivisuus valtaa alaa.
Nyt kun olen sulattanut henkisesti Kankaanpäälle menon, niin olen alkanut innostumaan kisasta. Mitään pelikirjaa on turha edes miettiä, koska ainoat tiedot radasta olen onkinut ratakartasta, youtubesta ja joidenkin pelaajien puheista. Vaikka väitetään että yksi kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa, niin en usko että videot radalta kertovat koko totuutta. Todellisuus on yleensä aina tarua karumpaa.
Olen kuitenkin tehnyt itselleni armollisen, mutta samalla tiukan peli suunnitelman. Pelaan par+1 menetelmällä, eli lisään pariin aina yhden ja sitä kautta teen siitä oman par luokituksen. Sillä tavalla kierros tulos olisi +18, eli yht +54, se olisi huomattavasti alle aikaisemmin ilmoittamani odotusarvoisen tuloksen.
Tiedän että ilman tuplia, ja triploja en kierroksesta selviä ja pirkkoja en sieltä kykene napsimaan. Mutta jos 1-3 par väylää onnistuisi, niin sillä kuittaisi yhden triplan.

Eilen treenasin muutaman heiton kaverin kanssa forella, ja myöhemmin sain jopa neuvoja moiseen suoritukseen. Ilman suuria kipuja onnistui tuollaisia 30-40 metrisiä rykimään, ja se loi uskoa tulevaisuuteen. Kankaanpäässä ja myöhemmin Syysmyrskyssäkin siitä voi olla yksittäistapauksissa hyötyä.

Pari päivää taaksepäin, ja olin aika pää kallellaan kisa viikonlopusta, mutta nyt alkaa olla into piukalla ;D

Tänään fudista, huomenna stand uppia ja perjantaina viimeiset treenit kiekoilla. Ja se on siinä!

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: MISSION SYYSMYRSKY 2016
« Reply #618 on: 16.09.16 - klo:08:46 »
Nyt on kolmena päivänä harjoiteltu jonkin verran forea. Kolmen valmentajan neuvoilla, kiitos Henkka, Mika ja Riku! Alkuviikosta kiekko lensi 30-40 metriä, nyt 60m parhaimmillaan jopa 70m. Kauden viimeisiin kisoihin se ei paljoa vaikuta, koska heittoni on kuitenkin erittäin epävakaalla tasolla. Onnistuessaan ok! epäonnistuessaan katastrofi, ja edellä mainittujen suoritusten määrä on vakio 50/50%.  Mutta ensikauteen mennessä uskon oppivani auttavan foren, ja se voi napsia kierroksesta 1-3 pojoa pois.
Huomenna sitten Grip Tour Kankaanpäässä...odotan! Heti alkuun kauan odottamani formaatti, kaikki luokat pelaavat omissaan. Eli heti alusta asti kilpailua oman sarjan pelaajia vastaan. Se tuntuu heti enemmän kilpailulta, ja toisekseen on erittäin hyvä ettei kaltaiseni mokeltaja ole häiritsemässä muiden luokkien pelaajien pelaamista.
Huomenna olen heti kovassa poolissa, missä oma rating lukemani kalpenee muiden rinnalla kun kalpeanaaman naama Apassien piirityksessä aikoinaan.
Kasi väylältä lähdetään liikkeelle. Par 3, mistä yritän selvitä nepparilla.
Eilen illalla hain rentoutta stand up koomikkojen esityksen kautta. Ja kuinkas ollakkaan kuuluihan se frisbeegolf jo Matti Patrosen repertuaariin.
Onnea ja ilmavia heittoja kaikille viikonloppuna kisaaville ympäri Suomea! Ja Miikka, älä heitä lempikiekkoasi mereen!

Offline mykey

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 710
    • View Profile
  • Oikea nimi: miikka saturi
  • Seura: Team Hippo Ry / Melkein onnistujat
Vs: MISSION SYYSMYRSKY 2016
« Reply #619 on: 16.09.16 - klo:10:32 »
Lempikiekot poistin bägistä ja laitoin piiloon alkuvuodesta..
Nyt mennään kaupasta saatavalla ja sillä hyvä, ei tule tunne siteitä enempää ☺ ,tsemppiä foretteluun, se tunne kun muuta ei voi ☺

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: MISSION SYYSMYRSKY 2016
« Reply #620 on: 16.09.16 - klo:10:45 »
Kiitos! Mitä vähemmän joudun fore tilanteeseen, sen parempi ;D
Eilen kun kaverin kanssa forea reilu puolituntia treenattiin, niin tuli uusia vaivoja. Alaselkä, tai oikeastaan oikea kylki alkoi oireilemaan, onneksi ei pahasti.
Hauskinta oli että kun mulla on oikean jalan ukkovarpaassa nivelrikko (en pysty pitämään esim. kumisaappaita jalassa), niin illalla sitä jomotti helkutisti. Kai se jotenkin joutui koville mun valtavissa foreheitoissa ;)

Offline mykey

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 710
    • View Profile
  • Oikea nimi: miikka saturi
  • Seura: Team Hippo Ry / Melkein onnistujat
Vs: MISSION SYYSMYRSKY 2016
« Reply #621 on: 17.09.16 - klo:23:48 »
Kelpo suoritus ilman tuplabogeja kolme heittoa kakkos tilaan ja viisi kärkeen 30 pistettä yli oman ratingin alustavat.. Nyt jäi parempia taakse roppakaupalla melkein 20kpl ja se on pro-tourilla paljon se 😀.
Laskit henkilökohtaiset parit yhden yli suunnitelma vaiheessa joten se oli kymmenen Pirkon kiessi.. Järkeä taisi olla mukana ja sillä näyttää tulosta tulevan 😀

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: MISSION SYYSMYRSKY 2016
« Reply #622 on: 18.09.16 - klo:11:36 »
Mie romahin!
Kiitos ja näkemiin!

Offline mykey

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 710
    • View Profile
  • Oikea nimi: miikka saturi
  • Seura: Team Hippo Ry / Melkein onnistujat
Vs: MISSION SYYSMYRSKY 2016
« Reply #623 on: 18.09.16 - klo:12:12 »
Höpö höpö.. Pari tuplaa tuli korttiin eli muutama väylä löysit puut joihin muut ei koskeneet.  Kierros vielä syksyn taikaa 😀, romahduksessa tulee lumiukkoja ja paha mieli.. Lumiukkoja ei tullut, joten. Suklaata naamariin että tulee hyvä maku suuhun ja menoksi nauttimaan syksyn keleistä.

Offline mykey

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 710
    • View Profile
  • Oikea nimi: miikka saturi
  • Seura: Team Hippo Ry / Melkein onnistujat
Vs: MISSION SYYSMYRSKY 2016
« Reply #624 on: 18.09.16 - klo:12:23 »
Alustavien rating mukaan kaksi kierrosta pelasit keskiarvolla 854 eli kaksi pistettä oman päälle.. Toisella kierroksella kaksi väylää tupla par oli se mikä vei loistolta pohjan.. Ei paha ,näitä sattuu. 73 heittoa vikalle niin omalla tasolla olet.. Jossittelu on toki suomalaista kansan urheilua parhaimmillaan,joten uutta matoa koukkuun , aina voi tulla vonkale.

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: MISSION SYYSMYRSKY 2016
« Reply #625 on: 20.09.16 - klo:11:54 »
Valo tunnelin päässä sammui - Kankaanpää 17.-18.9.2016

Pelasin hienossa säässä kolme kierrosta Viidentienristeyksen kuuluisalla radalla mahtavassa seurassa. Tuloksellisesti pelasin hyvinkin rating arvojeni mukaisesti, ja huomattavasti tulos odotusta paremmin. Ei siis pitäisi olla valittamista.

Kisan järjestelyt toimivat mutkattoman hyvin. Ei siis mitään valittamisen aihetta.

Kämppä kaverit, ja itse kämppäkin parasta A-luokkaa. Ei siis mitään syytä valittaa.

Ruokailut olivat kaikin puolin onnistuneita. Ei voi edes kärpäsestä keitossa valittaa, kun en syönnyt keittoa. Enkä kuullut edes kärpäsen surinaa korvissani.

Pelattiin Käpän, Hessun ja Sepin kanssa lauantain kierroksen jälkeen pari kierrosta keskustan puistoradalla. Pojat pelasivat hienosti, minä en. Mutta rata oli kiva, ja kaikilla oli niin mukavaa! Ei minkäänlaista valituksen häivääkään.

Tapasin paljon tuttuja kavereita vuosien varrelta. Suurenmoista! Voisinko moisesta valittaa?

Mistä sitten voisin valittaa, kitistä ja nurista? Valo mikä alkoi jo himmeästi tuikkia tunnelin päässä, sammui kun saunalyhty isoisän aikaan pimentäen sielun ja sydämen ainakin hetkeksi.

1. kierros: Rata millä en ollut koskaan pelannut. Kylmiltään kisaan, ja peli kulki jollei nyt kuin unelma, mutta kuitenkin. Nautin suunnattomasti, ja luotto tekemiseen oli hyvä.

2. Kierros: ykköskortissa huippu äijien seurassa. Kymmenkunta väylää pysyin samassa tahdissa huippujen kanssa, ja sitten totaalinen sammuminen. Heitot karkasivat mihin sattui, ja se sattui. Ja kun tarpeeksi sattui, niin heitot huononivat entisestään sammuttaen peli-ilon kokonaan.

3. Kierros: Lähdin kierrokselle hyvällä mielellä, ja ravintolan buffan jälkeen täydellä vatsalla. Pelikaverit vaihtuivat, seuran ollessa kuitenkin edelleen todella mahtavaa. Oli erittäin kiva pelata, mutta suurin tulos into oli haihtunut toisen kierroksen hölmöilyyn.

Kisa osoitti taas sen että olen valtavan paljon jäljessä ikäryhmäni muista pelaajista, niin henkisesti kuin fyysisestikin. Kesällä vielä uskottelin itselleni, etten joudu heittojen pituudessa ihan hirveästi häpeämään muita. Totuus on kuitenkin karu, ero on huima. En kuitenkaan häpeä lyhyyttäni ;D
Heittojen monipuolisuudessa on vielä suurempi ero, johtuen siitä ettei mulla ole kuin yksi tapa heittää.
Lähipeli putteineen...ei niistä voi puhua samana päivänäkään.
On ne mahtavia ukkoja pelaamaan, kunnioitan! Ja mahtavia peliseuralaisia! Viiskymppisissä on mahtava meininki meneillään!

Kiitos kaikille!

Ai mistä piti valittaa?
Eksyin kotimatkalla heti alkuunsa, ja ajelin siinä sitten pitkin satakuntalaista maalaismaisemaa. Hiekkatietä ainakin 20 km. Tuomari Nurmio kuitenkin pelasti, joten en oikeastaan valita mistään.

Offline Flick Maniac

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 848
  • Discmania
    • View Profile
    • Frisbeegolf Club Keinukallio
  • Oikea nimi: Mikko Setälä
  • Seura: FGCK
Vs: MISSION SYYSMYRSKY 2016
« Reply #626 on: 20.09.16 - klo:12:01 »
Ei se pituus, vaan miten sitä käyttää!  ;) ;D
Discmania Media Partner 2017-2019
Team Discmania, Discmania Ambassador

Link | P2 | Tactic | Origin | MD3 | MD4 | Anvil | Essence | FD | FD3 | Fortress | CD2 | DD3 | Rampage | Spirit
http://www.instagram.com/Crushing_Plastic
http://www.youtube.com/user/glaabaglooba

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: MISSION SYYSMYRSKY 2016
« Reply #627 on: 20.09.16 - klo:14:31 »
Höpö, höpö! Nuo puheet on vaan meidän lyhkästen kateellista panettelua. Luepa tuo Sannan blogi tarkkaan, niin alat ymmärtämään ;D

Offline sanze

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 350
    • View Profile
    • Blogi
  • Oikea nimi: Sanna
  • Seura: LeKi Disc Golf
Vs: MISSION SYYSMYRSKY 2016
« Reply #628 on: 20.09.16 - klo:14:45 »
Höpö, höpö! Nuo puheet on vaan meidän lyhkästen kateellista panettelua. Luepa tuo Sannan blogi tarkkaan, niin alat ymmärtämään ;D

Heh :D

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: MISSION SYYSMYRSKY 2016
« Reply #629 on: 21.09.16 - klo:07:18 »
Huipentuma lähestyy kovaa vauhtia!
Oli pakko palata "blogin" avaus sivulle, lukeakseni mitä olen luvannut. Syysmyrskyssä ykköspooliin! HEH-HEH!! Vaikka mukana on kovia ukkoja, niin eihän tavoitetta voi madaltaa näin viimehetkillä. Joten pysytään näissä.
Nyt näyttää siltä etten ehdi kisapaikalla käydä ennen varsinaista kisaa, joten vanhoilla eväillä mennään. Muutenkaan en ehkä heitä tämän illan viikkokisaa lukuunottamatta ollenkaan ennen kisaa. Se voi olla jopa hyvä juttu!

SYYSMYRSKY 2016!