Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI  (Read 418766 times)

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: MISSION SYYSMYRSKY 2016
« Reply #645 on: 26.09.16 - klo:14:06 »
UUSI TAVOITE: SM 2021 EM 2022  ja MM 2022

Koska 2 vuotta osoittautui liian lyhyeksi ajaksi valmistaumiseen huippukisaan, niin pistetään nyt vähän pitemmän ajan tavoite.
Vuonna 2021 täytän 60 vuotta. Sitä olisi kiva juhlistaa frisbeegolfin EM- kisoissa( Kilpailijana). Ja uskon voittaessani silloin sen avaavan portit myös lajin MM-kisoihin vuonna 2022. Näistä kisoista Suomi tulee saamaan vähintään kaksoisvoiton, koska Kuikan Sepi on luvannut hopeaa kummastakin kisasta.

Mitä pitäisi tehdä?   - napsaista 8-12 kiloa ylipainoisesta kropastani
                                - hankkia lisää voimaa ja nopeutta. Tässä iässä rapistuminen on muunkin kun pärstäkertoimen osalta vauhdikasta.
                                - alaselän ja takareisien kuntouttaminen. Tosin mulle on kerrottu, ettei se enää ole mahdollista.
                                - kunnon kohennus, että jaksaisi paremmin pelata raskaat kisat.
                                - ja ennen kaikkia opetella heittämään.

Mahdollisuudet?       - Ystävä ja tuttava piiriini kuuluu hierojia, fyssareita, personal trainereita, joogia, osteopaatteja, ravinto terapeutteja, terveydenhoitajia, eri laji urheilijoita, valmentajia jne. jne Joten apu on lähellä.
                                 - Rajamäen hieno uimahalli kuntosaleineen, ja muinepalveluineen käytössäni.
                                 - Lähitienoolla useita hyviä ratoja pelattavaksi. Myös takapihani, ja "yksityisratani"
                                 - nämä kaikki ilmaiseksi, tai pienellä rahalla.
                                 - jalkapallon pelaaminen ja valmentaminen vääjäämättä loppusuoralla. Tulee lisää aikaa fribailuun.
                                 - bägin sisältö nyt niukka, tuttu ja turvallinen. Ja varastosta löytyy täydennystä vaikka koko projektin ajaksi. Onko kiekot parhaat mahdolliset en tiedä. Tietysti jos joku kiekkofirma tai kauppa ottaa mut tiimiinsä, niin silloin voi bägin sisältö muuttua. ( ei pelkoa)

UHKAKUVAT?             - Pieni, pulska huonokuntoinen keski-iän ylittänyt pappa. Riskiryhmässä! Riittääkö terveyttä?
                                 - Viidessä vuodessa voi tapahtua ihan mitä vaan, tai vielä pahempaa.
                                 - Riittääkö pitkäjänteisyyttä lyhyt jänteisellä papalla?
                                 - Opinko koskaan heittämään/ kilpailemaan?
                                 - Harrastajien määrän jatkuva kasvu lisää myös kilpailua.
                                 - Minä itse!

-jatkuu
« Last Edit: 05.10.16 - klo:09:33 by gunners »

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: MISSION SYYSMYRSKY 2016
« Reply #646 on: 26.09.16 - klo:14:18 »
Edellä mainittuihin tavoitteisiin voi päästä myös oikoteitä hyödyntäen.

Eli mahdollisesti turvaudun lääketieteeseen.
Terveyskeskuksessa minulla on pari tuttua labratyttöä, jotka varmasti auttavat minua mielellään.
Pyydän heitä saapumaan muutamaan kisaan ensivuoden aikana ottamaan verinäytteet MPG luokanpelaajilta epäillyn veridopingin paljastamiseksi.
Tosiasiassa he sekoittavat verinäytteet laboratoriossa keskenään isoksi annokseksi, ja suorittavat minulle verenvaihdon.
Verenvaihdon johdosta saan suoniini oivan coctailin. Suonissani virtaisi Kotamäen draivi, Tammisen putti, Rantalan fore, Juuselan rohkeus, Pohjalaisen fysiikka, Kuikan lähärit, Savolaisen lupsakkuus, Kaajakarin upsi, Niskasen hyzerit ja Timosen rollerit ja antsat. Ören verta suoneni hylkii, siinä on liikaa Liverpoolin punaisia soluja.

Uudet veret, ja veren seisauttavat tulokset!

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: MISSION SYYSMYRSKY 2016
« Reply #647 on: 26.09.16 - klo:14:49 »
Uskokoon ken haluaa, mutta olen tosimielellä liikkeellä. Syysmyrsky 2016 oli yhden etapin päätepiste. Tästä päivästä eteenpäin alkaa uusi etappi.
Välietappeina toimivat viimeinen/set NDGE tapahtuma/at, Syysmyrskyt, Hiidenvesi Openit, Masterit jne. Jossain vaiheessa ennen EM-kisoja olisi kiva päästä Tali Openiin tai SM-kisoihinkin.
Tästä päivästä alkaen alkoi myös rahan säästäminen kisamatkaa varten (tämäkin on tosi tarina). Köyhänä ihmisenä aion maksaa osan matkasta pulloilla ja tölkeillä keräämillä rahoilla.
Ja elkää peljätkö hyvät ystävät! Tätä viisi vuotista taivalta ei dokumentoida missään blogissa tai muussakaan somessa. Te jotka kannustatte minua tiellä EM-kisoihin 2021 niin hymyilkää kun näette naamani EM-kisa joukkueen ryhmäkuvassa liiton sivuilla. Te jotka nauratte tavoitteelleni, niin naurakaa kovaa jos naamani loistaa poissa olollaan, sillä siinä tapauksessa olen joko kuollut, tai jossain matkoilla säästämilläni rahoilla ;)

Suuremmoinen kiitos kaikille lukijoille, kisojen järjestäjille, tukijoille, pelaajille, ystäville ja perheelle!!

Syysmyrsky 2016 projekti ja blogini päättyy yhteislauluun Juice Leskisen Norjalaisen villapaidan tahtiin ( sanoittanut J.K.V)

Mies tuli harjulta näyttäen karjulta, Arsenal paitoineen.
Draivin niin hennon, ja lennon niin rennon loi heittotaitoineen.

Könysin puskissa, kovissa tuskissa, kai moni naurahti.
Jotenkin kireellä, oudolla vireellä, sielussain narahti.

Huikkasin huomiset, heitimme puttimme, koreihin ahtaisiin.
Hukuimme mörreihin, mandoihin, autteihin, huonoihin heittoihin.
Aamussa kuulaassa, seurassa suulaassa, harjoitin viihdyntää.
Näimme tuttuja, kerroimme juttuja joissa on heitot ja sää.

HEA, HEA, HEA, HEA!
Me hoilattiin hiljaa ja puttimme ketjuissa soi,
sen kertasi kaiku, ja bägin sisältä lehahti se aamuinen flow.

Puhuimme putista, housut alkoi tutista, niinkuin aina ennenkin.
Kaikki se kyllä on päämme sisällä, niin kuin ohi heitotkin.
Autteja kaihdoimme, kiekkoja vaihdoimme, draiveja kiskottiin.
Kaukainen korimme, hyytävän keltainen, mutkalle viskottiin.

Elämme, kuolemme, radoilla heitämme, kiekkoja taivaihin,
huutoihin vastaamme, kiekkoja lastaamme bägiin ja autoihin.

HEA, HEA, HEA, HEA!
me hoilattiin hiljaa, ja puttimme ketjuissa soi.
sen kertasi kaiku, ja bägin sisältä lehahti se aamuinen flow.

Offline mykey

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 710
    • View Profile
  • Oikea nimi: miikka saturi
  • Seura: Team Hippo Ry / Melkein onnistujat
Vs: MISSION SYYSMYRSKY 2016
« Reply #648 on: 26.09.16 - klo:16:01 »
Nyt kun lyriikka kappaleelle "fribaajan elämää" on valmis niin sävellystä odotellessa paljasta nyt edes missä karkeloissa tän pääseen karaoke vehkeillä hoilaamaan ☺ , tavoite MM kisoista kuulostaa hyvälle, voisi ottaa kopin ja pyrkiä samaan koneeseen.

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: MISSION SYYSMYRSKY 2016
« Reply #649 on: 05.10.16 - klo:09:38 »
Pakko oli palata, kun Tapani liiton foorumilla paljasti, että EM-kisat pelataan vain parillisina vuosina.
Joten tavoite otsikko on muutettu. 2021 päätavoitteena 60 vuotisten SM kulta. Ja 2022 EM- ja MM-kisat.
Edelliset kaksi viikkoa on ollut melkoista rata touhua, ja jatkunee koko syksyn. Toivottavasti minulla on jossain vaiheessa kertoa hyviä uutisia.

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: MISSION SYYSMYRSKY 2016
« Reply #650 on: 09.11.16 - klo:12:04 »
EI VOI OLLA TOTTA! NYT SE PRKL NOSTI VIELÄ TÄMÄN NARUN YLÖS!

Tämä kirjoitukseni liippaa kuitenkin osittain viimeisiä kirjoituksiani, ja muutaman päivän harkinnan jälkeen päätin jälleen kerran avautua. Toivottavasti jo viimeisen kerran.

ILON KAUTTA! ILON KAUTTA! ILON KAUTTA!
Miikka hokee tuolla tavalla miltein jokaisessa kirjoituksessaan nykyään. Tuo ILON KAUTTA! on ollut valmentamani naisten jalkapallojoukkueen slogani joukkueen perustamisesta asti. Olen kyllä täysillä hokeman takana, kiitos Miikka!
Kyllähän tätä synkistelyä on maailma täynnänsä. Lunta sataa! Trumpista tuli presidentti jne, jne!
Tulen kyllä itsekin tässä kirjoituksessani synkistelemään. Vaikka haluaisin Miikkan tavoin ilo sanomaa julistaa, niin en sitä itse kykene tekemään. Perusolemukseni ja ajatuksen kulkuni on yleensä kuin synkkä ja myrskyinen yö.

Olen radoilla tapahtuu palstalla mennyt innoissani kertomaan kaikenlaista, ja nyt minusta riippumattomista syistä HAAVEET KAATUU! (biisi mitä olen inhonnut ensikuulemasta asti :D) Näihin palaan kyseisellä palstalla myöhemmin. Mutta päätin etten enää kirjoittele millekään palstalle muusta kun valmiista maailmasta.

Mutta iloitsenko mistään???
Aloitettiin viime sunnuntaina Rajamäen Villatumppu sarja, 4 asteen kuivassa pakkaskelissä oli älyttömän kiva ulkoilla mukavien ihmisten kanssa kiekkoja nakellen. Jouduin niin omien kuin muidenkin ihmisten elämää säätämään aikalailla kyseisenä päivänä, että sain kaikki saunaremontit, futistreenit, Arsun pelit ja Villatumput järjesteltyä samalle päivälle. Kaikki meni kuitenkin nappiin, joten heittely tuntui entistäkin mukavammalta.
Iloitsen erityisen paljon siitä, että muutama vanha tuttu, usean vuoden fribailusta taukoa pitänyt kaveri on nyt innolla mukana. Se on todella nastaa...ja niitähän talvikisailussa tarvitaan.

Maanantai oli kuitenkin synkkä päivä. Tulevaisuuden tavoitteeni kirjoituksessa mainitsin pelkotilat ihmiselon katoavaisuudesta, ja jälleen se iski silmille rajulla tavalla kun muutaman vuoden vanhempi tuttuni menehtyi viikonloppuna. Ja hän oli kunnoltaan, ja elämän tavoiltaan paljon minua ehompi.
Itse olen osallistumassa Kaatiksen hyväntekeväisyyskisaan Moustache Openiin. Ja vaikka kisa onkin muodostumassa todelliseksi talvikisaksi (näillä näkymin), niin entistä iloisempana ja motivoituneena siihen osallistun.
Syövän eriasteet ovat vieneet vuosien varrella minulta niin monta läheistä ihmistä että pienikin ele ja apu minkä voin tehdä syöpähoitojen kehittämiseksi on suuri ilo.
Olen nähnyt niin monen ihmisen taistelun kyseistä sairausta vastaan (tällä hetkelläkin), että pelaan Kaatiksella 19.11 oli sää mikä tahansa. Se on kuitenkin paljon helpompi ja kivuttomampi taistelu kun elämästään taistelevien.
Osallistukaa ihmiset Moustache kisoihin jos ehditte, tai tehkää edes pieni lahjoitus Movemberille. Kiitos seuroille ja henkilöille sekä yhteistyö kumppaneille jotka kisat mahdollistavat.

Muutama viikko sitten olin kutsuvieraiden joukossa Nurmijärven golfklubin kauden päätösjuhlissa. Hyvää ruokaa, musiikkia ja teeveestä tuttua stand uppia. Siellä jaettiin klubin golfmestareille pystejä, ja kolmelle klubin ansioituneelle pitkäaikaiselle golfarille ansiomerkit.
Täydellisenä shokkina myös J.V kutsuttiin lavalle vastaanottamaan ansiomerkkiä. Oli häkellyttävää kun siististi pukeutuneet golfpelaajat ablodeerasivat seisaaltaan, ja jopa muutama hyvä väykkä huutokin kiiri ilmoille. Oli aika häkeltynyt fiilis!
Siinä olikin sitten puoleen yöhön asti mielenkiintoisia keskusteluja niin tuttujenkin, kuin täysin tuntemattomienkin kanssa frisbeegolfin ihanuudesta.
Jälki käteen ajatellen pidän huomion osoitusta isona kumarruksena frisbeegolfia kohtaan. Siitä eilen klubin toimarin kanssa keskusteltuni mainitsinkin, ja sain samalla kuulla että olen ensimmäinen ei golfin harrastaja joka moisen kunnian sai ainakin Nurmijärvi golfissa.
Olemme siis edelleen jatkaneet keskustelua frisbeegolf ja golf tiimoilta, mutta niistä enemmän myöhemmin. Sitten kun on jotain faktaa kerrottavaa.
Viime aikaisten keskustelujen perusteella, olen kuitenkin hyvin todennäköisesti järjestämässä ensi keväänä viimeistä kertaa NDGE kisaa.

Hyvää talvea, ja ILOA kaikille!

Offline Ari

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 553
    • View Profile
  • Seura: Nummelan Frisbeeseura
Vs: MISSION SYYSMYRSKY 2016
« Reply #651 on: 09.11.16 - klo:17:47 »
Kyllä ne osaa muuallakin tekijämiehiä arvostaa.

Ei nyt kannata ilakoida liikaa noista viimeisistä kerroista. Tokihan tällä hetkellä suussa oleva tupakkakin on monelle viimeinen, ennen seuraavaa. Joten olet vain normaalisti synkkä ja myrskyinen ja yllätät itsesikin jälleen kerran.
Toisaaltahan se on hyvä jos jääkin viimeiseksi koska niinhän oli ilmoitettukin :)

Vaihdat nyt vain reippaasti nimen tuolle blogille ja jatkat sitä.

"Kohti ikämiesluokkia ja niiden yli"

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI
« Reply #652 on: 04.01.17 - klo:11:39 »
Luin viimeisen Syysmyrsky viestini, ja koska toi Arin laittama uusi otsikko oli niin kiehtova ajattelin yrittää vielä silloin tällöin kirjoitella tänne jotain yhtä säälittävää kuin ennenkin.
Suomi täyttää 100v.
Edustamani seura KKp 105v.
ja sen frisbeegolf jaosto 1v.
ja itse täytyä NDGE17 tapahtuman jälkee 56v.

Kirjoitin aikaisemmin tavoitteistani, ja jotain sen eteen ollaan tekemässä. Mulla on personal trainer, mulla on vippiranneke uimahallin palveluihin, mulla on ruokavalio,
mulla on uusi reppubägi täynnä kiekkoja, mulla on intoa treenata heittämistä. Mutta mikään ei riitä :'(

Lisenssi on hommattu, joten olen siltä osin valmis kisaamaan.
1.1.2017 aloitin kisakauteni Rajamäen Villatumppu kisassa (huonosti), ja sunnuntaina olisi tarkoitus osallistua legendaariseen Milleniumiin. Kisahan on aina yksi kauden kovimmista ja kauneimmista, ja varmasti yksi Suomen Nostalgisimmista.
Kilpailu on myöskin törkeän suosittu, joten sen suurempaa mainostusta kisa ei tarvitse.
Olen saanut villikortin myös NDGE17 kisaan, joten toivotaan että edes näihin kahteen kykenen. Toki toivomuslistalle kuuluvat myös Veikkolan Marathon, Masteri 2017, Hiidenvesi Open ja sokerina pohjalla Syysmyrsky17.

Miksi pidän Arin luomaa otsikkoa kiehtovana. Siksi että en täysin ymmärrä sen sisältöä, mutta en ymmärrä kaikkien elokuvien juonta, enkä kaikkien taidemaalareitten tuotoksiakaan.

Luulin jo pelaavani ikäluokissa, olenhan jo MPG. Ja kun kaikkien ikäluokkien yli olen päässyt niin jatkanko kirjoittamista montusta. Ja en kuitenkaan usko kaikkien ikäluokkien ylittämistä, vaikka halua olisikin.

Pelikirjoja en edelleenkään laadi, koska en siihen kykene. Eikä kisojen jälkeisiä väyläkohtaisia menestystarinoita kannata odottaa, koska en niitä muista. Muutamaa mandon skippaamista lukuunottamatta.
Mutta jollakin tavalla kisojani kommentoin melko varmasti.

Millenium tavoite:
Mahtua kisaan mukaan
Heittää molemmat kierrokset alle +10 tulokseen. Lopputulos +16 - +18 olisi jo meikäläiseltä hyvin.
Mahtua 100 parhaan pelaajan joukkoon tuloksissa.
Saamaan edes yksi pirkko.

I,m back! Minä olen selkä!

Offline Mikavain

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 297
    • View Profile
Vs: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI
« Reply #653 on: 04.01.17 - klo:23:25 »
Minä olen peukku  :P

Offline Ari

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 553
    • View Profile
  • Seura: Nummelan Frisbeeseura
Vs: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI
« Reply #654 on: 05.01.17 - klo:07:59 »
Kyllä näitä horinoita jaksaa lukea. :)


Offline mykey

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 710
    • View Profile
  • Oikea nimi: miikka saturi
  • Seura: Team Hippo Ry / Melkein onnistujat
Vs: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI
« Reply #655 on: 05.01.17 - klo:09:11 »
Eiköhän lähdetä siitä että lajin kasvaessa ja nyt kun masterit saavat omat mm kisat niin saadaan 2022 nuo mastereiden karkelot suomeen.
Jää matkakassa parempaan käyttöön 😉.

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI
« Reply #656 on: 05.01.17 - klo:11:30 »
Olisihan se hienoa! Mutta kun sais edes Mastereille omat SM-kisat, niin sekin olisi hyvä.
Pulloja ja tölkkejä kun keräilee radoilta ja kaduilta kun vastaan tulee, niin hitaasti siinä kassa paisuu. Tähän mennessä on reilu 100 euroa kertynyt. Ei sillä täältä paljoa Hyvinkäätä pidemmälle pötki.

Kaveri tuossa kyseli että minkä takia Millenium on niin suosittu kisa. Syyksi arvelen mm.

Perinteinen kauden avaus monelle.
Kovin moni ei ehkä vielä ole kilpailulisenssiä tälle kaudelle ehtinyt hankkia. Meikussa sitä ei kaivata.
Pelaajia lähiympäristössä paljon.
Meikku yleensä vähä lumisempi, kun kehä kolmosen pohjoispuoli. Tällä kertaa ei kuitenkaan niin ole.
Karvalakki sarjan osakilpailu.
Kivan lyhyet väylät kylmässä pelaamiseen. Minua lukuunottamatta pelaajien ei tarvi heittää täysii päästääkseen korille.
Meikun talvi viikkokisoissakin käy jatkuvasti 30-40 pelaajaa, monelle tuttu rata ja aika.
Se nyt vaan on niin mainio kisa!

Kisahan on varmaankin viimeinen ns. old school kisa Suomessa. Paikan päällä ilmoittaudutaan Jannea ja Samua kätellen. Palkinnot riippuu pelaajien määrästä.
Hauskaa on myöskin se että pelaajien paljonkin moittimat ns. Seppo korit eivät ole täällä este pelaamiselle. Ja muistakaa että onhan rata Suomen ensimmäinen, ja korit sen mukaiset. Sopivat jotenkin loistavasti Meikun rataan. Millään muulla radalla ei varmasti suopein silmin, ja ilman kitinää hyväksyttäisi Meikun kaltaisia tii paikkoja. Meikussa nekin kuuluvat asiaan, ja kun väylät ovat lyhyitä (kuitenkin erittäin monipuolisia, ja hauskoja) niin moiset tiit saavat paljon anteeksi.
Lämpimän mehun saanti hyppyrimäki kalliolla on mahtavan hienoa. Kiitos jo etukäteen jakajille.

Iso kiitos Jannelle ja Samulle kun viittsitte pitää yllä vanhaa perinnettä vuodesta toiseen. Kisa on pysynyt alusta asti suunnilleen samanlaisena, ainoastaan pelaajien määrä on kasvanut räjähdysmäisesti. Äärirajoilla mennään.

Millenium, talven helmi!

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI
« Reply #657 on: 09.01.17 - klo:08:36 »
2017 Millenium on takana.
Kisasta on muodostunut aikamoinen instituutio Suomen frisbeegolf taivaalle, 93 pelaajaa keskellä talvea ilman kisakoneita ja forum ilmoitteluja.
Sää oli mitä ihanin, vaikka aurinko näyttäytyi ujosti vain muutamaan otteeseen. Varsin tyyntä, pienen pieni pakkanen eikä taivaalta pudonnut edes lehmiä. Olosuhteet siis parasta A-luokkaa.
Ensimmäisen kierroksen pelasin 5 hengen poolissa, hyvässä hengessä. Pelasin lopputulokseen +2, mikä on itselleni kova saavutus, mutta itse kisassa se oli yksi pohjanoteerauksista. Pelaaminen poolissa, missä ainoastaan Magnus oli vanha tuttu oli kuitenkin oikein mukavaa. Koska seura oli sitä, kiitos heille. Oli mielenkiintoista nähdä kuinka hienosti esim. Magnus pelasi. Ja hänen pelinsä kruunasi vielä upea holari väylältä 11.
Toisen rundin pelasin Mastereiden rupupoolissa, ja meitä rupuja oli peräti 6. Yllättävän vaivattoman helposti sekin sujui, sutjakkaasti jopa. Kaikki väläytteli vuorollaan hyvillä suorituksilla, eikä oikein kauheita mokauksia nähty ollenkaan :o
Pelasin kierroksen tulokseen -4, ja se onkin oma Meikku ennätykseni, jippii!!. Jälkikäteen vähän jäi harmittamaan, kun olis toiseksi viimeisellä väylällä ( 13 ) puttaamassa neljästä metristä tuloksessa -5. Miinus kuusi alkoi jäytää korvien välissä, ja niin puttasinkin ylärautaan. Kierroksen päätti väylä 14, olin siihen asti pelannut bogey freen, mutta yliyrittäminen kostautui. Avaus vasurin mörriin, ja neppari korttiin, tuloksen pudotessa - neloseen.
Kierrokselta jäi positiivisena mieleen jälleen hiton mukavat heittokaverit, vaikken Amia lukuunottamatta ketään tuntenutkaan. Ja triplamandon selättäminen, ja avaus vielä pariin metriin.
Tuloksenihan on rataan nähden todella kehno, mutta itselleni se antoi taas lisää uskoa tulevaisuuteen.
Kisan jälkeen vielä LUX - Helsinkiä ihmettelemään, ja pakko myöntää. Jalat alkoivat kasin jälkeen, kun kävelin autolle Jaskan grillin kupeeseen olla ihan hyytelöä. Ei pappa jaksa enää mitään. Meikussa olin lapioimassa aamulla vähän ennen seiskaa. Kolme kierrosta Meikkua, ja kierros Luxusta hyytelöitti papan kintut :D

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI
« Reply #658 on: 09.01.17 - klo:19:55 »
Palataan vielä eiliseen Milleniumiin. Ja tällä kertaa varsinaisen kilpailun ulkopuolisiin tunnelmiin.
Heti aamusta tuli hyvin vahva tunne siitä, että yhdessä hetkessä tajusin miksen pärjää kisoissa, eikä heittoni ole oikein mistään kotoisin. Näin nimittäin kuinka Jenna heitti lämmittely heittoja. Herranjestas! Kiekko lähti kädestänsä kun tykinsuusta, ja siinä oli sitä spinniä mistä minun kiekkoni eivät voi edes uneksia. Ja ne kiekot lensivät suoraan (pidemmälle kun minun draivit). Ja Jenna vaan lämmitteli puttereilla....mahtavaa!
Susanna taas paukutti pyyhettä, on kuulemma rysty niin hakusessa. Jos minä yrittäisin moista niin käsi irtoisi. Hyvä naiset näytitte papalle mallia, ja samalla palautitte sen maan pinnalle. Ei tartte haaveilla mistään menestyksestä.
Meikussakin näin taas uusia (minulle) ikäluokkani pelaajia, ja huomasin että ohi ovat menneet. On kiva tavata kaveri, joka kertoo pelanneensa puolivuotta, ja tekee sen paljon paremmin kuin minä. On oikein mieltä ylentävää vastata että kohta 20 vuotta on tullut heiteltyä, kun kaveri kysyy minulta omasta peli kokemuksestani  ;D
Oli myös erittäin mukava tavata vanhoja tuttuja (jopa Miikka oli paikalla vaikkei pelannutkaan), ja hyviä keskustelu tuokioita saatiin aikaan. Aamuhämärässä keskusteltiin Ellinooran ja Teemun kanssa friba tänään ja eilen aiheesta. Kyllä oli kiva kuunnella kun fiksut nuoret puhuu fiksuja.
Fiinalin jo päätyttyä muodostettiin Susannan, Ninan, Jallen, Nikon ja Matun kanssa pieni paneelikeskustelu mielenkiintoisista aiheista. Sitä olisi voinut jatkaa vaikka aamuun asti, mutta ei sentään.
Ilokseni myös Milleniumin kaltainen old school tapahtuma NDGE17 tuntui kiinnostavan, ja kyselyihin sain vastata useampaankin otteeseen. Se kyllä on omiaan lisäämään motivaatiota kisan järjestämiseen.
Tapani kutsua joitakin pelaajia on näin Facebook aikakaudella aikalailla vanhanaikainen, ja pelkäänkin etteivät kaikki kutsupelaajat ole kutsua koskaan saaneet, tai ovat sen jättäneet sen huomioitta.
Eilen Villinkortin sai Riku Vink ihan face to face. Joku kysyi minulta että joko kisaan pääsee mukaan vähän huonommatkin heittäjät?
Kenenkään taitotaso ei ole este kisaan pääsyyn, sillä sittenhän en itsekään pääsisi mukaan.
Kisaan kutsutut ovat minun vanhoja tuttuja, tai jostain syystä mielestäni ansioitunut pelaaja. Mutta suurin osa kutsutuista on NDGE tapahtuman ystäviä, pelaajia jotka oikeasti kisaan haluavat tulla.
Nyt on vielä heillä jotka uskovat kuuluvansa edellä mainittuihin pelaajiin, eivätkä ole kutsua jostain syystä saaneet, varmistaa kisapaikka ottamalla yhteyttä minuun. Varsinaisten ilmoittautumisten alettua kaikki ovat samalla viivalla.
Kaiken kaikkiaan eilinen oli huippupäivä. Toivottavasti niitä tulee lisää.
Tämän päivän huippu uutinen oli Piazza Openin varmistuminen kisakalenterissa.

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI
« Reply #659 on: 10.01.17 - klo:10:45 »
Mietin pitkään, että lähdenkö tähän. Mutta itse olen saanut muiden vastaavista paljon iloa ja hyötyä, niin yritän minäkin.

Eli avaan Haltin reppubägini kaikille lukijoille. En osaa kirjoittaa hienoilla sanoilla, kun en tiedä mitä hyzzeflipit ja annukkafeidit tarkoittaa. Kerron vaan miksi kyseiset muovit selässäni matkustaa pitkin armasta kotimaata ja ehkä joskus vielä oikein ulkomaillakin.
Ilmiannan kiekkoni yksi kerrallaan sitä mukaan kun aikani ja motivaationi riittää. Kuvia en osaa tänne laittaa, joten sille tielle en lähde.
Enkä väitä että kiekkoni ovat maailman parhaita, mutta juuri tällä hetkellä ne ovat minulle käteen sopivia. Joten esiteltyjen kiekkojen varassa pelini menneellä ja tulevalla kaudella perustuu.

Aloitetaan kiekolla mikä näkyy bägistäni parhaiten:

Prodiscus Sparta 170g valkoinen

Sparta on nykyisin ykkös putterini. Käytän sitä myös lähestymisiin ainakin 30 metriin asti. Se on jo aika kulunut, ja kivasti kupruilla. Myötätuulessa, ja tyynessä säässä luotan siihen täydellisesti. Rimmi sopii mun käteen mainiosti, ja kiekon nihkeä pinta takaa loistavan pidon kelillä kun kelillä. Muovi laatua en nimeltä muista, mutta se halvin kuitenkin. Kiekko lentää suoraan jopa mun heittämänä, paitsi vastatuuleen.
Kyseiseen Spartaan liittyy myös kaksi tarinaa,
alunperin ostin sen Frisbeepointista NDGE15 kisaan nimmareita silmällä pitäen. Kiekossa on paljon valkoista pintaa mihin mun oli tarkoitus kerätä pelaajien nimmareita tapahtuman ohella...ikäänkuin muistoksi. Tosipaikan tullen en sitten kehdannutkaan nimmareita pyytää, kun ajattelin että porukathan alkaa naurammaan jos vanha äijä alkaa nimmareita jaagaamaan. Se oli sitten sen kesän tyhjän panttina kotona, kunnes keksin käyttää sitä oikein pelitouhuissa. Onneksi!

Pitkään luulin kiekkoa Jokeriksi, kunnes viime syksynä Kankaanpäässä Kaitsu paljasti karun totuuden. Pelasinkin Spartalla! Mutta ei se mitään, ei nimi kiekkoa pahenna.