Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI  (Read 415929 times)

Offline Flick Maniac

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 848
  • Discmania
    • View Profile
    • Frisbeegolf Club Keinukallio
  • Oikea nimi: Mikko Setälä
  • Seura: FGCK
Vs: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI
« Reply #660 on: 10.01.17 - klo:11:36 »
Jes! Odotan joitakin jokereita ilmestyvän pakastasi :) Ei ainakaan samanlaisia kuin "kaikilla".
Discmania Media Partner 2017-2019
Team Discmania, Discmania Ambassador

Link | P2 | Tactic | Origin | MD3 | MD4 | Anvil | Essence | FD | FD3 | Fortress | CD2 | DD3 | Rampage | Spirit
http://www.instagram.com/Crushing_Plastic
http://www.youtube.com/user/glaabaglooba

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI
« Reply #661 on: 10.01.17 - klo:12:40 »
Pahoin pelkään että joudut pettymään! Ne muutamat mitä vielä omistan pysyvät tiukasti valolta suojattuna, kuivassa tilassa ;)
Meikussa jollekin harmittelinkin, että menin antamaan ja myymään eurolla parilla jo vuosia sitten varmaan satakunta 1990-2007 vuosimallin kiekkoja. No turha niitä on hautaan viedä, mutta olisihan siinä ollut muutamia mukavia muistokiekkoja jättää talteenkin.

Bägissä kulkee mukana myös vara Sparta,varmuuden varalta kuten vanha kansa sen sanoo. Unohdin  mainita sen bägin avauksessa.

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI
« Reply #662 on: 10.01.17 - klo:18:00 »
Jatketaan mun menestyksen takaajissa.
Putteri linjalla pysytään, ja vaikka Mikko jokeria kaipasikin, niin tuskin kuitenkaan tätä.

Jokeri 171g keltainen. Muovi taitaa olla sama kuin Spartassanikin eli Basic, jos olen oikein ymmärtänyt. Kaitsu lähetti mulle viime kesänä kaksi viimeistä tätä "kultaista" erää. Pikkulinnut visersivät, että omistamani kupruilevat lekat ovat hyviä. Ja totta vieköön, niin ne ovatkin.
Käytän Jokeria Spartan sijaan silloin kun tuuli kääntyy vastaiseksi. Niin puteissa kun lähäreissäkin. Jokerin lentorata on hyvin ennustettava, ja toisaalta myös helposti hallittavissa.
Käytän sitä myös niissä tilanteissa missä lyhyet lähärit pitää heittää vasemmalle, koska se on jyrämpi kuin Sparta.
Kiekosta saan hyvän, ja pitävän otteen. Erittäin mainio heittoväline, ja olen antanut itseni ymmärtää sen olevan myöskin erittäin suosittu pelaajien keskuudessa.

Offline JanneRäsänen

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 630
    • View Profile
Vs: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI
« Reply #663 on: 10.01.17 - klo:18:09 »
Kyllä jonkun pitäisi katsoa ja kuvata videolle heittoja ei, jottei mimmien heitot näytä niin ufoilta. Yleensä kokemukseni mukaan kyse on kolmesta jutusta, ehkä yhdistelmänä kun.  Joko on liian jäykkänä lihakset (alaluokka liian jäykkä liikkuvuuden rajoitteista johtuen),  ajattelee liikaa heiton aikana, mikä äkkiä johtaa ekaan pulmaan ja tekniikassa on parantamisen varaa. Kaikkiin noihin antaisi osoittaa video. Voi heittää yksityisesti, jos ei julkisesti halua ruodittavaksi.

Kuinka pitkälle kätesi liikkuu ilman heittämisesi aiheuttamaa kuormitusta?

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI
« Reply #664 on: 10.01.17 - klo:18:41 »
Liian jäykkä liikkuvuuden rajoitteista johtuen. Juurikin näin, täällä maalla ihmiset käyttävätkin jäykkä sanan sijaan sanaa väykkä. Mulla on nyt oma personal trainer, jonka ohjeilla (riippuen minun aktiivisuudesta) pitäisi liikkuvuuteni parantua ensi kesään mennessä.
En kyllä ajattele mitään heiton aikana, mutta tekniikka on varmasti huonointa ö-luokkaa.
Ei mimmien heitot ufoilta näytä, pelkästään todella hienoilta!
Kysymystäsi en oikein hiffaa, mutta onhan mulla kuulemma muutamankin fyssarin, ja urheiluhierojan mukaan kroppa kuin yhtä puuta.
Video omasta heittämisestä kuulostaa karmivalta, ja semmoista ei voisi näyttää kuin jossain Pilan päiten tyyppisissä formaateissa.

Kiitos kommenteista!

Offline JanneRäsänen

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 630
    • View Profile
Vs: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI
« Reply #665 on: 11.01.17 - klo:03:46 »
Vajaalla liikkuvuudella heittäminen on kuin käsijarru päällä auton ajo. Jos mimmien heitto on näyttävää itseesi verrattuna, eikö se ole hyvä motivaatio mä kanssa venyttelyyn? Kolikon toinen puoli on se tekniikan kehittäminen ja se on hankalaa kaikille liikeratatavoitteisiinsa. Väkisin kompromisseihin joutuu ja venyvyyden lisääntyessä tilanne parantuu sekä kompromissien vähentyminen muuttujien. Siksi tekniikka on muuttuva liikkuvuuden kasvaessa ja takaan vaikeuksien esiintymisen, jos ihanne tekniikkaa haluaa, kun kaikki tapahtuu nopeammin ja  moni asia eri liikkeellä joka vaiheessa liikkuvuuden kasvaessa. No päin no vain. Kipulääkettä kipujen poistossa?

Jumeja aiheuttaa lihasten venymättömyyden lisäksi jumittavat jänteet, joista osa ainakin ei täysin hellitä lihasten venyttelyä, vaikka liikkuvista lihaksista ei haittaa olekaan.  Kalvot voivat jumittaa myös ja jääpallon pallolla lihasten, ei jänteiden hierominen auttaa kiekon forettamisen ohella. Vinkkejä vastaanotetaan arpien kudoksiin uppoamisesta välttämisestä, Mulla on niin pahat, että vain foret ja kova punttitreeni kivuista huolimatta auttoi. On niin vaarallista, että lekureilta pitäisi saada oikea diagnoosi, mikä on vaikeaa lekureille ja sitten hyvälle fysioterapeutille. Nivelen ongelmista en tiedä ulospääsykeinoa kuin lekurilla käynti ehkä. No okei polvet kuluneena tykkää huonoa suorana ja jyrkästi taitettua olosta sekä liikkumattomuudesta.

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI
« Reply #666 on: 11.01.17 - klo:08:16 »
Ehkä ne mimmien hienot heitot ajaisivat minut ennemminkin katsomon puolelle ihailemaan heidän heittojaan. Ja aiheesta puheen ollen naisten arvostusta pitäisi lisätä tavalla b- toisella. He pelaavat todella hyvin, ja heillä on hyvä henki päällä kisoissa. Tuntuu että naiset jollain tapaa nauttii pelaamisesta enemmän kuin äijät. Se että naiset hymyilevät, juttelevat ja nauravat kisan aikana ei kuitenkaan tarkoita sitä etteivätkö he ottaisi lajia tosissaan. Eivät vaan ehkä niin ryppyotsaisesti kun miehet.
Olet kyllä Janne ihan oikeilla jäljillä esim. mun tapauksessa. Venyttely on ollut aina vastenmielistä, eikä mikään saa minua sitä tarpeeksi (jos ollenkaan) tekemään. Vaikka sen merkityksen tiedän tasan tarkkaan.
Ihan kilpailullisesti ajatellen mun menestyksettömyyteni ei kuitenkaan ole kiinni fysiologisista seikoista, koska MPG luokan pelaajista suurimmalla osalla on samoja ongelmia kuin minullakin. Joillakin vähemmän, joillakin enemmän. Niin kuin eräskin papparainen kommentoi yhdessä kisassa, että jos meidän ikäisellä ei ole kipuja, niin sit se on jo kuollut! ;)
Kaikista huolimatta on paskamaista kun viimeistään toisella rundilla alaselkä jumittaa siihen malliin ettei meinaa saada kiekkoa noukittua maasta. Heitä siinä sitten rennon tehokkaasti.
Mutta nyt täytyy todeta kuten entinen Rajamäen lukion rehtori "aika kuluu, ja nuoruus katoaa". Täytyy kiirehtiä salille, ja vaikka tekee kipeää niin hellurei, hellurei!!

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI
« Reply #667 on: 11.01.17 - klo:11:30 »
Jatketaan välillä kiekko ARSENALilla, koska tiedän ihmisten malttamattomana odottavan saada lukea mitkä ovat menestykseni avaimet.

Vibram Obex sininen173g

Edelleen jatketaan putteri linjalla. Tähän kiekkoon kun napsastaan puuvarsi niiteillä kiinni, niin saadaan oiva kärpäslätkä. Kiekkohan on superlötkö, ja sillä on muutama tärkeä erikoistehtävä pelissäni.
Jos vastatuuli ylittää Jokerinkin sietokyvyn, niin silloin lentää Obex apuun.
Jyrkät ja lyhyet hysset kääntyvät uljaasti kyseisellä kiekolla. Jos Samuli Edelman harrastaisi lajia, niin hän varmaan laulaisi tälle kiekolle "voin luottaa sinuun!"
Special tehtävä minkä se suorittaa paremmin kuin mikään muu, Finnairin lentäjääkin paremmin eli laskeutumisen kalliolle. Pläts ja se on siinä!
Rajamäellä kun kiekko saavutti ensi-iltansa, herätti se melkoista hilpeyttä. Kengänpohjaksi haukuttiin! Luokitellaanko se jo kiekonheitto kiusaamiseksi?
Ja vaikka kiekon erityisominaisuuksia olenkin kehunut, niin ei se ole täälläpäin saanut minkäänlaista suosiota. Taidan olla ainoa,jonka bägistä moinen vempele löytyy.
Keinukalliossa tiukassa paikassa jouduin pakko forettamaan. Tyhmänä otin Obexin käteen, ja nakkasin menemään. Sehän meni ihan rullalle, ja kirjaimellisesti päin honkia!
Eli ei sovellu forettamiseen. Toisaalta mikään kiekko ei suostu lentämään mun foreilla :)

Offline HS

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 146
    • View Profile
  • Oikea nimi: Heikki Saunanen
  • Seura: Ähtärin Urheilijat
Vs: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI
« Reply #668 on: 11.01.17 - klo:14:42 »
Vibram Obex sininen173g

Rajamäellä kun kiekko saavutti ensi-iltansa, herätti se melkoista hilpeyttä. Kengänpohjaksi haukuttiin! Luokitellaanko se jo kiekonheitto kiusaamiseksi?
Ja vaikka kiekon erityisominaisuuksia olenkin kehunut, niin ei se ole täälläpäin saanut minkäänlaista suosiota. Taidan olla ainoa,jonka bägistä moinen vempele löytyy.

Näitä bägin sisältöjä ja blogia muutenkin  on hauska lueskella. NDGE:tä odotellessa. :)

Täältä löytyy toinen kengänpohjien käyttäjä. Obexeja 3 eri kuluneisuuksilla bägissä, muita kengänpohjia lisäksi lähemmäs 15. Ei kuitenkaan tuota pehmyintä kumiseosta, mitä tuo Obexisi ilmeisesti on, mutta pykälää jäykempää joka sekin skippaa ja liukuu selvästi vähemmän kuin muut kiekot. LötköObexiakin olen kokeillut, mutta se tuppasi jäämään käteen kiinni ja lähtemään koko ajan 45 astetta väärään suuntaan. Harvoin muita kengänpohjien heittäjiä tulee vastaan, mutta siinä on hyvätkin puolensa esim. kun hukkaa kotiradalleen kiekon, josta tussit haalistuneet näkymättömiin niin silti porukka löytäessään tietää samantien kenen kiekko on kyseessä.
« Last Edit: 11.01.17 - klo:14:45 by HS »

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI
« Reply #669 on: 11.01.17 - klo:18:10 »
Nonni! heti ilmoittautui kengänpohjamies, hauskaa! Savolaisen Hessu mulle ensimmäisenä yhden vibramin näytti. Alkuun vähän ihmettelin, ja nauroinkin, mutta kun Hessun kiekkoa koe heitin, niin hymy hyytyi. On mulla yksi moinen draiverikin, mutta se ei kuulu tällä hetkellä bägiini. Vaikka mainio kiekko onkin. Kiva että edes joku odottaa NDGE17 kisaakin, maailmassa mikä on täynnä oikeitakin kisoja. Kiitos!

Jatketaan kiekko esittelyä, tällä kertaa viimeistä viedään putteri osastolta.

Millenium Soft Omega musta 175g  vuoden 2000 SM-sarjan kisakiekko

Tämä kulunut, jo iän patinoima kiekko ei ole bägini eikä varastoni vanhin kiekko. Mutta se on pisinpään yhteenmenoon pysynyt kiekko bägissäni. Se on siis kohta 17 vuotta ollut erilaisissa bägeissäni, ja kulunut myös käytön mukaan. Kiekon rooli on supistunut vuosien varrella ykkösputterista, nykypäivän antsa lähestymiskiekoksi.
Kiekko oli uutenakin todella soft, mutta iän myötä se on isäntänsä tavoin muuttunut entistä vetelämmäksi.
Omega oli aikoinaan ainut putteri mitä saatoin käyttää, mutta pikkuhiljaa se on joutunut väistymään muiden tieltä. Mutta mallina se on lyönyt otsaani vahvan leiman.
Mielestäni yksi parhaista kiekoista mitä koskaan on tehty!
Tyynellä säällä kun sen heittää karmeassa hyssekulmassa, se kääntyy kymmenen metrin päässä suoraksi, ja lentää flättinä luotisuoraan kunnes matka loppuu kun seinään.

Siinä minun putti kalusto kokonaisuudessaan. Jokaisesta kiekosta löytyy tietenkin varakappaleita varastosta. Niin paljon että niistä riittää varmasti pelivälineet minun loppuiäksi.
Jälkeläiset saavat kyllä putata Omegalla monttuun, ja jättää se sinne papan seuraksi kun aika minusta jättää.
Tai ei se taida onnistua, vaikka Omega on isäntänsä kaltaista ongelmajätettä, sillä ihmisten hautaamisilla on eri säännöt kun muovin :)

Offline Flick Maniac

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 848
  • Discmania
    • View Profile
    • Frisbeegolf Club Keinukallio
  • Oikea nimi: Mikko Setälä
  • Seura: FGCK
Vs: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI
« Reply #670 on: 11.01.17 - klo:20:21 »
Veltostunut kuin isäntänsä, omegalla monttuun.... Ähähähäh ihan kultaa nämä :D en tiiä mitkä lääkkeet sulla on nyt kun runosuoni noin pulputtaa mutta pidä toi ;)
Discmania Media Partner 2017-2019
Team Discmania, Discmania Ambassador

Link | P2 | Tactic | Origin | MD3 | MD4 | Anvil | Essence | FD | FD3 | Fortress | CD2 | DD3 | Rampage | Spirit
http://www.instagram.com/Crushing_Plastic
http://www.youtube.com/user/glaabaglooba

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI
« Reply #671 on: 12.01.17 - klo:08:59 »
Lääkkeet on nyt vaihdettu, joten jatketaan!

Kun tuuli puhuu enää kuiskaten, tai on ilman pysäyttävän tyyni suoritan tyynesti Halti potilaalle kirurgisen toimenpiteen, ja kaivan sen mahalaukusta,

Discraft Buzzz Amexpo Tour 2013 pannun. 175 grammasessa ei ole mitään muovilaatu merkintää. Onko olemassa pelkkä Buzzz versio, tai onko se mallia Z?

Kyseistä pannua käytän silloin, kun väylä vaatii pillisuoraa n.40-60 metristä lentorataa. Samoin käytän sitä vähän pidempiin antsoihin, koska se pitää kulmansa takuu varmasti liitäen kauniisti lennonjohtajan antamaan kohteeseen.
Kiekossa on kaunis talvinen maalaismaisema kuvitus. Sen takia se sopii mainiosti talvi pelaamiseen, mutta kesä kuumalla se tuo elävästi mieleen tulevan talven viilentäen olemuksellaan isäntänsä olemusta.

Hyvä kiekko, oikein hyvä!

Tässä vaiheessa, kun vielä muistan niin heitän oikealla kädellä ja vain rystyltä. Forettamaan ryhdyn vasta sitten kun se ainoa mahdollisuus edetä jostakin jonnekin. Ihmiset jotka ovat nähneet foreheittoni, niin ymmärtävät kyllä miksi vältän sitä enemmän kuin ruttoa.
Ja koska olkapääni ei suostu myöskään upsi heittoihin, niin kiekkojeni lento-ominaisuuksien paljastaminen jää kovin suppeaksi.

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI
« Reply #672 on: 12.01.17 - klo:18:07 »
Jatketaan hyvin alkanutta midari osastoa.
Ainahan käy niin ,että tyynen jälkeen pannaan tuulemaan. Ja kun metrit sekunnissa kasvavat kaivan esiin

 Discraft Z Buzzz oranssi 175g

Kyseinen frisbeegolfkiekko ei ole ensimmäinen Buzzzini, mutta se on ensimmäinen minkä olen ostanut, ja ensimmäinen millä olen heittänyt. Pidin sitä pitkään maailman kauneimpana kiekkona, nyt en ehkä enää mutta nätti se on kun sika pienenä.
Kiekko kestää paremmin tuulta kun ensin esittelemäni, ja lentää pidemmälle. Mutta pientä antsa kulmaa se vaatii mun heitolla.
Z-muovi on kyllä aika liukas, että esim. sateella en sillä heitä.
Kyseinen kappale kauneinta muovia ihastutti, ellei peräti rakastuttanut minut Buzzzeihin. Itse asiassa tämä yksilö mullisti koko kisa bägini, koska sen ympärille aloin kokoamaan nykyistä kalustoani.

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI
« Reply #673 on: 12.01.17 - klo:20:49 »
Pistetään nyt vielä yksi midrange tänään framille.

Discraft FLX Buzzz oranssi 173g

Flexi muovi on sitten ihanaa! Siitä saa mainion otteen, ja pitää kivasti säällä kun säällä. Ja syystä b toisesta tykkään flexin kaltaisesta vähän lötkömmästä/ pehmeämmästä muovilaadusta. Tykkään myös Innovan gstar muovista. Kiekko ei kuitenkaan ole ykkös buzzzini vaikka niin luulisi.
Se voi toki nousta joskus siihen asemaan, koska sehän lentää kuin enkeli. Ja tuntuu kestävän hyvin puiden hanakasti antamat pusutkin.
Bägini perus kalustoon se toki kuuluu, ja mitä kosteampi keli, sen varmemmin sen Haltin sisuksista kaivan esille.
Discraftin kiekoissa on hyvänä lisänä rimmin sisäpuolelle kohokirjaimin työstetyt tekstit. Ne nimittäin parantaa otetta kiekkoon kummasti. Olen kuullut etteivät kuitenkaan kaikki siitä tykkää, mutta minä poika peukatan.
Jos hysseä kaivataan, niin silloin käytän mieluummin flexiä kun zetaa.
Huomenna jos ehdin kaivan vielä yhden kiekon esiin, ja sitten tuleekin kuntoilu vkl Vierumäellä ja siksi aikaa nämä tyhjänpäiväiset horinat jää tauolle!

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI
« Reply #674 on: 16.01.17 - klo:11:37 »
Pienen tauon jälkeen Haltin uumeniin!

Discraft  ESP Buzzz 175g oranssi
Discraft ESP Buzzz   175g sininen  S.N. Classic Haikon kartano 2007 kisakiekko

Nyt ollaan bägin, ja pelin ytimessä. Fudiksessa puhuttaisiin pelinrakentajasta, pelin aivoista!

Jos pelattaisiin yhden kiekon kisaa, niin Haikko Buzzz olisi minulle se ehdoton peliväline. Ei kahta sanaa. Se toimii junan vessan lailla, ja heiton lopputulos on täysin kiinni heittäjän kädestä. Tällä kiekolla onnistun parhaiten tilanteessa kun tilanteessa, ja voin vain kuvitella kuinka hyvä kiekko se olisikaan osaavan kädessä.
Alkuun mulla oli vaikeuksia heittää antsoja Haikolla, mutta kun tarpeeksi jauhoin kulmia, niin avot, no problem!
Tai ei se nyt ihan noinkaan mene, muutenhan mä oikeasti pärjäisin kisoissa.

Tällä hetkellä en parempaa kiekkoa maailmassa tiedä!
Uudempi malli oranssina on myös erinomainen, mutta toimii lähinnä Haikon stunttina silloin kun en hukkaamis pelossani jollain väylillä en uskalla Haikkoa heittää.

Kovaan vastatuuleen heitän kuitenkin toisenlaisilla kiekoilla. Niihin palataan tänään, tai viimeistään huomenna tarkemmin.