Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI  (Read 417525 times)

Offline mykey

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 710
    • View Profile
  • Oikea nimi: miikka saturi
  • Seura: Team Hippo Ry / Melkein onnistujat
Vs: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI
« Reply #810 on: 29.05.17 - klo:16:15 »
Pisteet elää tekemisen mukaan.. Nyt on mun vuoro nauttia 5 pisteen rotkosta rätingissä ja vajaan kuukauden päästä herra painelee taas ohi sinne 860 tuntumaan.
Sulla on kisoja sen verran vähän että keskiarvo elää tekemisen mukaan melko lailla.
Mulla tässä pari kuukautta on kun siirtyy pisteen sinne tänne.. Toki jos paikat myöten antaa ja parhaimpaansa pystyy veikkolan marathon kisassa, niin saattaa se notkahtaa ylös päin enemmänkin kuin muutaman pisteen.
Taikasana on silti onnistuminen pelaamaan parhaimpaansa, siis tulokseen eikä aikaan saamaan muutamaa elämystä tuottavaa sivallusta muovin kiilteiseen auringon laskuun.

Mutta täällä juhlitaan vielä rotkon paremmalla puolelle.. Ainakin seuraavat kolme viikkoa.. Sitten on sun vuoro, joten varmasti vaan ja jos ei vitosen takaa mene niin laita edellinen heitto lähemmäs, helpottaa kummasti.

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI
« Reply #811 on: 29.05.17 - klo:18:42 »
Lähestymistä pitää treenata, ettei tarvitse puttipelin varaa tuloksia jättää ;D Jotenkin vaan tulee hyvä mieli, kun aurinkoisia Soturin tekstejä lukee. Ja kieltämättä pientä rentoa kisavirettäkin päällä kun vertaillaan meidän Taikapisteitä...hauskaa!
Samanlaista on mun ja Lylyn kilpailu keskenämme. Äsken kävin katsomassa herran treenaamista, ja taas uhottiin samalla kun puitiin menneitä, ja arvailtiin tulevia. Vaikka itse olenkin tällä hetkellä Intoa täynnä, niin sydäntäni lämmittää vielä enemmän kun huomaan kavereitten hyvän tuulisen intoilun lajin parissa. Vielä kun saisi edes osan väylistä pelattua parissa.
Suomen maa on täynnä hienoja, miellyttäviä, kauniita, mahtavia kisoja! Ja tänään ehdin ilmoittautua yhteen niistä. Wauhtipyörä Openia olen aina vilkuillut sillä silmällä, ja jos nyt luoja suo niin pääsen vihdoinkin pelaamaan paljon kehuja saaneille Mikkelin radoille.
MPG sarja pullistelee Suomen parhaita pelaajia, ja sitten vielä minäkin pääsen heidän kanssaan pelaamaan. Toivottavasti olen silloin jo siinä kunnossa, että pystyisin edes vähän pistämään hanttiin heille. Kun pääsis Ville EX- puheenjohtajan kanssa samaan pooliin, niin olisi se aika täydellistä.

Hiidenvesi on taas muutaman tunnin lähempänä ;D Tomppa hei! Oletkohan nähnyt jotain Hiidenvesi painajaista kun väitit mun voittaneen siellä CTP kisan. Enhän millään väylällä voi kiekkoa lennättää niin lähelle koria, että sillä voitto tulisi!
Silloin Tomppa kun sä olit pikkupoika niin siinä telkkarin Hugo peliohjelmassa huudettiin välillä "Herää pahvi !"

Offline Fattom

  • Juniori
  • **
  • Posts: 98
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tom Andberg
  • Seura: Nummelan frisbeeseura ry
Vs: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI
« Reply #812 on: 29.05.17 - klo:21:45 »

Hiidenvesi on taas muutaman tunnin lähempänä ;D Tomppa hei! Oletkohan nähnyt jotain Hiidenvesi painajaista kun väitit mun voittaneen siellä CTP kisan. Enhän millään väylällä voi kiekkoa lennättää niin lähelle koria, että sillä voitto tulisi!
Silloin Tomppa kun sä olit pikkupoika niin siinä telkkarin Hugo peliohjelmassa huudettiin välillä "Herää pahvi !"

Tänä vuonna puollustavan CTP-mestarin pitää heittää lähemmäksi kuin tuo viime vuotinen 30cm... 8). Nyt on sentään eri väylillä CTP:t

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI
« Reply #813 on: 30.05.17 - klo:09:22 »
Eli jos TD on edelleen sitä mieltä, että olen voittanut edellisen CTP kisan, niin olin sitten väärässä. Mutta siinä olin oikeassa, etten päässyt lähellekkään koria.
Todennäköisesti väylä 1 tai 8 on nyt (tai ei  kasi kyllä ole). Yksi vaihtoehto on 12...tai ei sittenkään, eli ykkönen, eli siinä tapauksessa on varmaa että CTP kunkun nimi vaihtuu!

Eilen kevyttä pelaamista Lylyn ja Esan kanssa, hauskaa oli! Eikä heitto kulje! Mutta viimeisellä väylällä nähtiin kuitenkin Esan häkellyttävän kaunis antsa avaus, mikä kilahti korin alarautaan. Sykähdytti!!!

Offline Fattom

  • Juniori
  • **
  • Posts: 98
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tom Andberg
  • Seura: Nummelan frisbeeseura ry
Vs: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI
« Reply #814 on: 30.05.17 - klo:10:15 »
Viime vuonna voitit väylän 13 etutii CTP:n tuloksella 30cm.

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI
« Reply #815 on: 02.06.17 - klo:07:52 »
Nyt kun ollaan erimielisyydet Hiidenvesi TeeDeen kanssa viime vuoden CTP-kisan voittajasta selvitetty, niin voin alkaa henkisesti valmistautumaan uuteen voittoon.
Tällä viikolla piti ehtiä joku aamu Kaatikselle treenaamaan, mutta en!
Eilen Rajamäen fudiskentällä 24 draivia, riitti vakuuttamaan ettei vieläkään mitään suuntaa niissä ole. Tai tietysti jonkinlainen, muttei yleensä se haluttu.
Tänä iltana vielä hieman heittelyä, ja sitten olenkin valmis viikonlopun haasteisiin.
Sää ennusteen mukaan kisakeli on mitä mainioin, joten sen puolesta kaikki hyvin. Lauantaina tuulee tietysti, mutta pääsenpähän haastamaan sen uusilla tuulen kestävillä kiekoilla.
Hauska nähdä kuinka paljon ratinki putoaa tulevan viikonlopun kolmen alle 800 kierroksen jälkeen. Karkaako Miikka lopullisesti?

Offline Fattom

  • Juniori
  • **
  • Posts: 98
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tom Andberg
  • Seura: Nummelan frisbeeseura ry
Vs: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI
« Reply #816 on: 02.06.17 - klo:08:25 »
Ennustetaan hieman väykän taikapisteitä.... ;D

1.kierros kaatis etutii   863
2.kierros harju             838
3.kierros kaatis takatii  856

TD:llä kova luotto, että vähintään näillä mennään!!!
« Last Edit: 02.06.17 - klo:08:28 by Fattom »

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI
« Reply #817 on: 02.06.17 - klo:10:20 »
No jo on :D
Ja montakohan plussaa noi lukemat sietää?
Ja kiitos luottamuksesta 👍

Offline mykey

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 710
    • View Profile
  • Oikea nimi: miikka saturi
  • Seura: Team Hippo Ry / Melkein onnistujat
Vs: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI
« Reply #818 on: 02.06.17 - klo:11:34 »
Annan kyllä vähän erillaisen veikkauksen tuosta harjun kisasta, koska veikkolan väykkä paineli tasaisella varmalla suorituksella niin paljon helpompi harjun rata kyllä taittuu 56 heitolla ja yllätys 921 kierros napsahtaa plakkariin...
Tsemppiä kisoihin.

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI
« Reply #819 on: 02.06.17 - klo:18:31 »
Tämähän menee jännäksi! Vedonlyöntiä pystyyn vaan ;D
Hitsin hitsi kun mulla on niin huono muisti! Mutta näin äkisti kun vertailee Veikkolan ja Harjun ratoja meikäläisittäin, ja par lukemia silmällä pitäen niin lähtökohtaisesti tää menee näin:

Väylät 1: Veikkolassa pelaan varmemmin pariin
Väylät 2: Menee aikalailla samalla prosentilla pariin, ja ne prosentit ovat heikot. Ehkä pikkuriikkisen kallistuisin Harjun puolelle.
Väylät 3: Veikkola vie 100 - 0, en pysty koskaan par tulokseen Harjun kolmoselta.
Väylät 4: Molemmilta yleensä Bogey..aikalailla fifty-fifty!
Väylät 5: Tähän pätee samanmoinen Veikkola ylivoima. Harjun vitonen mulle täysin ylivoimainen.
Väylät 6: Molemmat todella hankalia...tasapeli. Ei par tuloksia!
Väylät 7: Harjulta helpommin par
Väylät 8: Veikkolan kasi mulle helpompi.
Väylät 9: Harvemmin kummastakaan par lukemia, mutta Veikkolasta useimmin.
Väylät 10: Kamala verrata näitä. En oikein onnistu par lukemiin kummaltakaan, mutta ehkä Harju kuitenkin helpompi.
Väylät 11: Nyt Harju vie par varmuudessa 100 - 0
Väylät 12: Ei epäselvää. Jos par pitää jommasta kummasta hakea, niin Harjulta tältä väylältä.
Väylät 13: Harju taas helpompi par mittakaavassa.
Väylät 14: Kummatkin mulle sikavaikeita. Molemmat olen aina loppuun asti pelannut, mutta par on kyllä hankala tavoite. Veikkola kuitenkin se helpompi.
Väylät 15: Veikkola ilman mitään epäselvää. Harjun lyhyt alamäki, mutta par 2...ei onnistu!    IKINÄ!!!!!
Väylät 16: Hankalia molemmat! Oikein hienoja ja haastavia. Jos leikitään par leikkiä niin Harjulta kuitenkin helpommin.
Väylät 17: Molemmissa olen töpännyt raskaasti monta kertaa. Hysse vastaan Antsa, kyllähän kaikki tietää kumpi mun tapauksessa voittaa. Harju
Väylät 18: Harjulta en koskaan par lukemaa tältä väylältä saa, Veikkolasta joka kolmannen kerran, joten Veikkolalle par piste1

Olipa hauskaa ja jännää laskea yhteispisteet. Jos olen oikein laskenut, niin tasapeli.
Tällä laskuopilla voisin Sunriseen verraten pelata Harjun huomenna 880 - 910 ratinkiin, mutta toisaalta laskukaavion mukainen + 10 ei sitä tue.
Paperilla, taikka näytöllä kaikki näyttää helpolta joten antaa huomisen näyttää mihin ylletään ;)

Tänään heittelin armottomaan vastatuuleen muutamia kiekkojani. Crystal Zone ja Flick eivät olleet moksiskaan puhureista. Zonen lentorata kyllä suoristui kun flättinä heitin, mutta Flickit karkasivat vasuriin vaikka puhuri vei hiukset päästäni.

Illalla pitäisi vähän vielä heitellä, sitten yösaunaan ja aamulla virkeänä baanalle.

Kaatis OHOI!

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI
« Reply #820 on: 02.06.17 - klo:18:35 »
Ja meno matkalla kaikki varmaankin kuuntelee minun lailla Genevieve Marie Anne Gallin levyä Paris, France vuodelta 2002

Offline ReTeeNalle

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 447
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikael Runonen
  • Seura: Talin Tallaajat
Vs: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI
« Reply #821 on: 03.06.17 - klo:18:07 »
Hyvä veli,

Meillä on ilmeisesti samanmoiset taipumukset samota vähemmän kuljettuja reittejä ja tutustua suomalaiseen puustoon. Mulla on sun kiekko Kaatiksen viitosväylältä. Piti palauttaa Kaatiksen kopille, mutta unohtui bägiin. Jos jalka ei putoa yön aikana niin käyn teurastamassa taikanumeroa vielä yhden kierroksen verran jolloin voin pujottaa leiviskän löytökiekkolaatikkoon vai pidänkö sen paikassa nimeltään Jemma?
Lie lie missä lie liemissä.

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI
« Reply #822 on: 03.06.17 - klo:22:20 »
Mahtavaa veliseni!

Heitin sen kiekon väylällä 6 kadoksiin ;D, mutta hienoa että löysit...KIITOS!

Jos viitsit, ja muistat niin jätä vaikka TD:lle ( Tompalle) saan sen varmasti häneltä.

Kyllä minullakin on aikomus huomenna tulla lisä teurastusta harrastamaan, mutta mulla lähtö vasta 12.20. Joten olet varmaankin jo kierroksesi pelannut.

Tsemiä aamuun, ja peliin!

Offline Fattom

  • Juniori
  • **
  • Posts: 98
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tom Andberg
  • Seura: Nummelan frisbeeseura ry
Vs: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI
« Reply #823 on: 03.06.17 - klo:22:24 »
Hirsi myös jätti kaunokaisen väykälle.

Tässä vielä toteutuneet taijat...

Kaatis etutii 794
Harju 842

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI
« Reply #824 on: 05.06.17 - klo:11:43 »
Lauantai aamu klo.4.30 alan unen seasta aistimaan koputuksen takaraivossani. Ei! se ei ollut Hiidenvesi, vaan nelijalkainen, pikinokkainen karvakasa mikä asuu taloudessamme. Sen mielestä juuri tähän aikaan oli mitä mainioin hetki aloittaa uusi päivä. Klo,4.45 lähdin sen kanssa vaeltamaan tunniksi pitkin lähimetsiä. Hetki siinä meni ennen kuin unihiekat olivat viileän tuulen myötävaikutuksesta poistuneet silmistäni, mutta sitten olikin pirteä olo. Ja silloin tajuntaani iski aamulla alkava Hiidenvesi Open.
Kotona aamupala, kamat kasaan ja kohti Kaatista ( mitä sitä kotonakaan enää, kun muut kuorsaavat autuaan onnellisina). Klo. 7.15 olin treenaamassa vihreillä kummuilla, eikä siinä kauaa nokka tuhissut kun ensimmäinen kiekko jo hävisi. Aurinko paistoi, tuuli puhisi ja linnut lauloivat titi-tyy!
Oli hyvä fiilis!

Ensimmäinen väylä ( 18 ). Avausheitto surkeahko, mutta kiekko rollasi sopivasti 15m. päähän korista. Rauhallinen heitto korin alle, ja kolmonen korttiin. Sopiva startti. Mutta jo seuraavalta väylältä alkoi painajaismainen neljän väylän putki. En jaksa sitä muistella, mutta Hiidenvesi Open 2017 oli taputeltu mun osalta tuloksellisesti samantien. Loppu oli pelkkää taistelua itkua, pettymystä, luovuttamista, hälläväliä asennetta ja koko maailmaa vastaan. Onneksi olin loistavassa poolissa mukana. Ville rohkaisi ja kannusti, neuvoi ja avusti yli pahempien karikkojen. Riitan upeita heittoja oli hienoa katsoa, samoin Mikan. Loppuun asti pelasin, mutta tuloshan jäi surkeaksi. Eikä näin kilpailuhenkinen ihminen meinannut siitä enää henkisesti toipua.
Välillä käytiin syömässä grillin erikoinen, vaikka mielestäni se ei varsinaisesti ollut mikään erikoinen. Hyvää se oli kuitenkin, ja nälkä lähti! Ajoi siis asiansa.
 Sitten Harjulle, radalle mikä on sukeltanut niin syvälle korvieni väliin että antauduin heti avausheitosta lähtien. En pysty! Radassa ei ole mitään vikaa, mutta kun ei niin ei. Näennäisen helppo rata on minulle täysin ylivoimainen haaste. Viime vuotiseen tapaan Harju romahdutti minut lopullisesti.

Kisan jälkeen lakkiaisiin. Juhlien mukavan rento fiilis, ja hyvät pöperöt veivät pahan mielen.

Sunnuntai aamuna koiralenkillä luin kännykästä Ilta-sanomia. Taas terrori isku Lontoossa! Sitä ajatellessani tulin siihen johtopäätökseen, että pieleen mennyt frisbeegolf kisa ei oikeastaan ole mikään iso juttu.

Taka Kaatis ei sekään mennyt häävisti, mutta verrattuna muihin MPG luokan tuloksiin, niin ei se mikään katastrofikaan ollut. Pooli kaverit Rampe ja Jari, joka kaiken kukkuraiseksi pelasi kuin minä lauantaina olivat mitä parasta peli seuraa, kiitos heille.

Palaan vielä joskus kisan fiiliksiin uudemman kerran kun on aikaa, mutta iso kiitos Tompalle ja muille Staffeille hienosti järkätystä kisasta.
Ensivuonna uusi yritys!