Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI  (Read 415825 times)

Offline gummi

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 352
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tomi
  • Seura: Disc Golf Vikings
Vs: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI
« Reply #960 on: 16.10.17 - klo:10:05 »
Lauantaina Nurmijärvi Openissa pääsin näkemään kuinka voi rolleriakin hyödyntää kun sen osaa. Nimittäin herrat Nieminen ja Vesala näyttivät mallia kiekon pyörittämisestä. Tosin sitäkin tekniikkaa käyttäen voi epäonnistua.

Viittasitko sä muhun tuolla epäonnistumisella vai eikö ne mun rollerit muuten vaan kelvannut malliksi? ;)

Aloitimme väylältä 5. Väylähän on vielä par 3, mutta yleisön painostuksen takia se muuttuu ensi kesänä par neloseksi. Kuulemma vain kovakätiset voivat sen pariin heittää.

Suoritin päivän ensimmäisen heittoni avauksessa, mikä olikin erinomainen. Kakkosheitto olikin sitten vielä parempi, ja sillä päädyin neljään metriin. Kun muut puttasivat siitä kauempaa nelosia, niin minä suoritin päivän ensimmäisen putin ketjujen kautta ulos....minullekin nelonen! Minunkin kaltainen pelle voi siis kuitenkin siitä kolmosen raapia.
Epäonnistuneen putin yritin korvata kutosen avauksessa....surkeasti. Onnistuin kuitenkin parin pelastamaan, eli ihan OK!
Väylän 7 avasin oikein hyvin verrattuna muihin poolini pelaajiin (muut avasivat sinne oikealle metsään. Manasivat kapeaa väylää ;)) Metsästä päästyään kyselivät että onko korin takana mitään erikoista. Punkkerilla yritin heitä säikytellä, mutta kylmähermoisesti he kuitenkin korille heittivät. Niin minäkin. Kaikkien kiekot jäivät korin ja takana väijyneen punkkerin välissä....niin paitsi minun. Kiekkoni löytyi tietysti hiekkaesteen pohjalta OB!
Kasi väylällä varoittelin vasemmalla puolella olevasta OB linjasta. Kaverithan uskoivat ja heittivät nätisti keskelle väylää alas laakson pohjalle. Minä en itseäni tietenkään uskonut (jääräpää), ja heitin muovi läpyskäni auttiin.

Kyllähän se #5 on haastava PAR3 mutta eihän se nyt mitenkään mahdoton oo paariin pelata (ellei mokaa lähäriä) mut pirkkoja siitä ei kyl oteta ilman todella kovaa avausta...
Ja seiskalla sun olis pitänyt heittää ekana ja näyttää se linja meille! Eihän sitä siitä tiiltä nähnyt et keskelle väylää kannattais yrittää. ;)

Kiitos vielä osaltani kaikille järjestäjille - etenkin sinulle - hienoa tuonne on päästä kisaamaan vaikka vähän sataisikin. Rajamäellä oli tosiaan vähän väykkä-speciaalia tarjolla mutta sieltäkin selvittiin hengissä - vain parilla väylällä meinas vähän ahdistaa (omat heitot). :D
All work and no DiscGolf makes anybody a sad boy/girl...

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI
« Reply #961 on: 16.10.17 - klo:15:12 »
Tässä on paljon meikäläisellä pohdittavaa tulevaisuuden osalta.

Yksi frisbeegolfiin liittyvä kysymys  minkä esitän itselleni peilin edessä: " Olisiko jo aika luovuttaa, ja keskittyä pelaamiseen ?"

Joskus jo kauan sitten eräät huippupelaajat odottivat aikakautta, milloin "vanhat" pelaajat lopettavat kilpailemisen ja alkaisivat taustahommiin. Hallitukseen, kisojen järjestäjiksi jne, jne.
No omalta kohdaltani olen kyllä ajatellut juurikin päin vastoin. Tää mun homma (onneksi nykyään hyvin vähäpätöinen) ei oikein ota sujuakseen. Ellen sitten ota itseäni niskasta kiinni.

Puheenjohtajuus seurassa ja teedeeily ei ole hanskassa, ja kyllähän noi mun spessurata ideat kuorivat näköjään sipulin muilta.
Itse seison niiden takana ryhdikkäästi, mutta ehkä semmoiset radat eivät ole tästä maailmasta. Kaikki pitää olla nykyään niin hienoa, ja säntillistä.

NDGE tapahtuman haluan omanani pitää, toki apuja siihen kaipaan. Onneksi ensikevään kisaan saan huippukaverin auttamaan caddybookin suunnitteluun eli Ville Kotamäen. Hän siihen itse tarjoutui, ja taas saan tuta laji-niilojen ystävällisyydestä.
Sitten jos Aki tämän vuotiseen tapaan caddybookin tekee, niin olisi se huikeaa!

Heitto into jatkuu aina vaan vaikka

Syksy tulee, lehdet lakastuu
ja sitten talvi ja alkaa pakastuu
kevät saapuu ja jengi rakastuu
kesä loppuu ja tuntuu ettei
koskaan takas tuu
(Paleface)



Offline JanneRäsänen

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 630
    • View Profile
Vs: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI
« Reply #962 on: 16.10.17 - klo:19:54 »
Usein forea opetellessa oppii ensin forerollerin... Nopein rolleri opittavaksi rolleyes

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI
« Reply #963 on: 17.10.17 - klo:08:57 »
Mulla olisi kyllä loistavat olosuhteet tässä vieressä treenata rollereitakin. Käyn kokeilemassa kunhan nurtsit vähän kuivuu ensin.

Thomaksen aikaisempaan viestiin kommentti. Muutama vuosi takaperin Manala kuului minunkin kisabägiin. Se oli uutenakin kovin alivakaa, ja muutaman tiltin jälkeen muuttui ihan mahdottomaksi.
Piti heittää hyssenä ja silti kääntyi yli niin paljon että rolleriksihan se väkisinkin kääntyi. En mä sitä pystynyt millään kontrolloimaan.

Hieno nimi ja logo. Uuutena hyvä antsa kiekko, mutta kului liian nopeasti käyttökelvottomaksi. Ainakin minulla.

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI
« Reply #964 on: 17.10.17 - klo:19:53 »
Tänään pääsin jälleen todellisen konkarin oppiin, kun Niemisen juhan kanssa kierrettiin Talin rataa. Kivaa ja ajoittain kohtuu kuraista touhua.
Itselleni iloinen tapahtuma oli kun pelasin väylän 8 pariin ;D

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI
« Reply #965 on: 24.10.17 - klo:16:59 »
Viime perjantaina Juhan kanssa pelattiin Kivikossa auringon paisteessa. Plussalle jäin heiton verran kun viimeisellä väylällä kasimetrisen putin pudotin alaraudan kautta korin juureen. Kiekko pyörähti pystyyn, ja rollit alas...siinä se sitten olikin.
Lauantai ja sunnuntai Liitopäivillä Kiipulassa. Esaa lainatakseni oli ihan huippupäivät. Loistavia esityksiä asiantuntevilta ihmisiltä. Paljon lisää ajattelemisen aiheita...ja rennon mukava meininki.
Makeet parigolf ja puttikisat  sekä loistava ruoka.
Kiitos Kiipula ja Liitopäivien järjestäjät!
Kiitos paikalla olleet!

Frisbeegolf on hieno laji, ja sen ympärillä upeita ihmisiä.

Offline Ari

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 550
    • View Profile
  • Seura: Nummelan Frisbeeseura
Vs: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI
« Reply #966 on: 24.10.17 - klo:23:04 »
Olisit nyt vain maininnut että voitit meikäläisen ;)
Olisi sitten sekin käsitelty niin voisin todeta että kaikki tietää jo :)

Offline JanneRäsänen

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 630
    • View Profile
Vs: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI
« Reply #967 on: 25.10.17 - klo:00:23 »
Onnea Arin voittamiseeta!

Offline mykey

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 710
    • View Profile
  • Oikea nimi: miikka saturi
  • Seura: Team Hippo Ry / Melkein onnistujat
Vs: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI
« Reply #968 on: 25.10.17 - klo:05:50 »
Toivottavasti Väykkä otit kuvan kierroksen jälkeen, olisi hieno lisä sinne sun kopin seinälle kuvatekstillä "päivä jolloin Penttala jäi taakse".
Tuota päivää täytyy vielä itse vähän odotella, ehkä ensi kaudella ☺

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI
« Reply #969 on: 25.10.17 - klo:15:55 »
Kiitoksia vaan iloisista viesteistä!
Tulin hetken ajateltua ihan siihen tulokseen ettei Arin voittamisessa ole mitään retosteltavaa. Enhän ole koskaan ennenkään hävinnyt hänelle parigolfissa. Enkä mahdollisesti missään muussakaan pelimuodossa.
Kyllähän Ari hienosti Buzzzeja ja Zone ja liidättää, mutta nyt löytyi  joku joka liidättää niitä vielä paremmin.
En valitettavasti kuitenkaan pääse Kroatian kisaan mukaan, joten päteköön päällikkö siellä ;)
Ja sitä tietenkin toivonkin!
« Last Edit: 25.10.17 - klo:16:40 by gunners »

Offline Ari

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 550
    • View Profile
  • Seura: Nummelan Frisbeeseura
Vs: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI
« Reply #970 on: 26.10.17 - klo:16:59 »
Silloin pitää repiä riemua kun sitä voi repiä. Itselle jäi nyt siis tällainen tilasto elämään etten ole voittanut Väykkää vielä koskaan missään. Pitänee tarkistaa onko joskus ollut tällaista kilpailua jossa oltaisiin pelattu samassa luokassa.... Ehkä sellainen löytyy että saadaan tilastot kuntoon. Karvalakkisarjassa tai vaikka entisaikojen Kansallisen sarjan kilpailussa.

Väykän on siis ihan turha vähätellä omaa osaamistaan kun minäkin sentään osaan vähän heittää :)

Offline Ari

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 550
    • View Profile
  • Seura: Nummelan Frisbeeseura
Vs: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI
« Reply #971 on: 26.10.17 - klo:17:07 »
Pitihän se lähteä kelailemaan heti tilastoja. On ne tilastot hienoja.

Vähän alkoi jo pelottamaan kun oma siirtyminen Mastersiin tarkoitti että Väykkä lähti vähän niinkuin alta pois seuraavaan setämiesluokkaan. Mutta löytyi se sieltä. Olen sitten voittanut Väykän joskus. Ja ihan virallisessa kilpailussa. :)

https://www.pdga.com/tour/event/15271#MPM

Historian hämäristä löytyi kuitenkin myös kohtuullisen kova tulos. Väykkä on ollut TaliOpenissa kuudes. !!!

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI
« Reply #972 on: 26.10.17 - klo:17:44 »
 ;D ;D no voi sipuli... Eihän se voinut sitäkään pientä iloa suoda!
Taikka olihan meillä tänään pitkä ja antoisa puhelin keskustelu kuitenkin... Revitään siitä iloa kohta alkavassa seuran syyskokouksessa.
Ihme mvp kisa ja mä olin jäänyt muka viimeiseksi. Plääh!

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI
« Reply #973 on: 29.10.17 - klo:17:00 »
Aloitanpa minäkin purkamaan kauden 2017 pelaamisiani. Teen sen pienissä osissa koska en ehdi kauaa istua koneella kerrallaan.

Koko talven pelasin sunnuntaisin Rajamäen Villatumppukisoja, ja se siivittikin itseni pitkästä aikaan kunnon frisbeegolf hurmokseen. Tuli tunne että pitäisi olla koko ajan heittämässä.
Kausi alkoi "isojen kisojen" osalta tutulla Milleniumilla Meilahdessa. Vanha perinteinen kauden avaus on pitkälti samanlainen tapahtuma kuin NDGE. Lisenssitön kisa mikä magneetin lailla vetää aina paljon pelaajia paikalle. Meikun kallioilla heitellään 4-5 (joskus jopa 6 hengen )pooleissa hyvässä hengessä.
Isoimmat erot Milleniumin ja NDGE:n kohdalla on ensiksi mainitun edullinen paikan päällä maksettava osallistumismaksu, hyvät palkinnot ja kallioilla tarjottava lämmin mehu.
Muutenhan molemmat kisat ovat ns.vanhan liiton kisat, eli viikkokisa tasoiset. Nyt ilmassa on kuitenkin Milleniuminkin osalta muutoksen aika. Itse kuitenkin toivoisin kisan pysyvän pitkälle entisenlaisena.
Tulostani, taikka sijoitustani en muista mutta takaraivossa naputtelee kuitenkin että viimeisten joukossa seisoin.

Ensimmäisen PDGA kisan pelasin huhtikuun 16 päivä Hyvinkäällä Startti Masters kisassa MPG luokassa. Sahanmäen mukava ja helpohko rata loivat kivat puitteet kisalle. Pelaajia meidän luokassa oli todella paljon, jopa niin paljon että taisin ensimmäisen kerran MPG luokassa jäädä 30 huonommalle puolelle.
Kisa meni osaltani alusta asti täysin vihkoon. Tekosyitä en edes muista, mutta todella huonosti olen pelannut. Eli ei tekosyitä!!!

Kisa toimi itselleni valmistautumiseen NDGE17 kisaan. Huonon kenraalin pitäisi johtaa hyvään tulokseen seuraavassa kisassa. Ei se ihan täysillä pitänyt paikkaansa, mutta kuudes sija 20 pelaajan joukossa oli kuitenkin "ihan jees!". Varsinkin kun kisassa oli mukana nimekäs joukko vanhoja setiä.
TD hommat hoituivat huonolla menestyksellä siinä ohessa...mutta hoituivat kuitenkin.

-jatkuu


Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI
« Reply #974 on: 30.10.17 - klo:15:50 »
-jatkuu

NDGE:n yhteydessä sain myös odotetun paketin. Minut oli aikaisemmin keväällä valittu Discraft team Finlandiin, ja kiekkopaketti tuli juuri sopivasti Nurmijärven golfkeskukseen Annen ja Jukan kyydissä.
Kisan ja saunomisen jälkeen kotiin ja pahvilaatikon penkomiseen. Joulu tuli taas! Hienoja kiekkoja ja tavaroita laatikko täynnä. Olin innosta soikea.
Seuraavana aamuna kun menin purkamaan kisarataa, niin olihan se pakko ottaa laatikko mukaan, ja testata golfkentällä kaikki kiekot. Se oli ihanaa! Koko alue vain minun käytössäni. Tai no oli siellä joutsenia, hanhia, oravia, kauriita, pupuja ja muita ötököitä. Tuntui että olin maailman onnellisin frisbeegolffaaja.
Isoakin isompi kiitos Discraft ja Frisbeekauppa!!

Oli kiva nähdä että löytyi ihmisiä jotka olivat aidosti iloisia puolestani. Ja olivat sitä mieltä että Discraft sopimus sopii mulle kun kiekko koriin.
Erittäin hienolta tuntui kun Seppo Paju ja Janne Hirsimäki halusivat tutkia bägiäni, ja kertoivat kiekoistani mitkä voisivat mulla parhaiten toimia. Hirsi jopa lahjoitti mulle Stalkerin koska ajatteli sen olevan mulle hyvä.
Kun vielä tietää että kyseiset kaverit itse edustaa muita kiekko merkkejä, ja toinen vielä myy, niin täytyy vaan todeta että herrasmiehistä on kyse.
Tietysti mikään ei ole musta-valkoista. Minun on annettu ymmärtää että toisenlaistakin mielipidettä löytyy. On pelaajia jotka ovat ihmetelleet, ja jopa tuominneet kiekkosopimukseni. En kuulemma olen millään muotoa sen arvoinen.
Mutta ei se mitään, mielipiteitä saa ja täytyy olla. Pääasia että itse olen erittäin kiitollinen tilanteesta. Nyt olen jo paljon oppinut kiekoista ja niiden lentoradoista kun ei ole tarvinnut ostaa koko ajan uusia, vaan olen pystynyt keskittymään nykyisten kiekkojen ominaisuuksien oppimiseen.

Jatketaan sitten itse kilpailu toiminnalla.
NDGE kisan jälkeen seurasi viikon kuluttua Keinukallion Spring Masters. Jos Nurmijärvellä oli vaihtelevat kelit, niin Keinarissa ne olivat kurjemmat. Takatalvi takasi haastavat puitteet haastavalle radalle. Kisa ei mennyt itseltäni oikein putkeen, mutta toinen kuudes sija kuitenkin saavutuksena. Täytyy kuitenkin tunnustaa ettei taso ollut NDGE:n luokkaa. Kiva kisa kuitenkin, ja Keinukalliossa on aina kiva pelata....ja hölmöillä oikein olan takaa niillä niittyväylillä ;D

Mutta nyt minua kaivataan taas monelta taholta joten..

-jatkuu