Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI  (Read 415831 times)

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI
« Reply #1035 on: 30.11.17 - klo:11:58 »
Eli et pääse voittamaan minua toista kertaa elämässäsi ;) Mutta hienoa että tulet ylipäätään kisaan mukaan.

Tässä on edellisinä päivänä tehty aika kovaa salitreeniä jaloille, ja se tuntuu! Kävelykin näyttää siltä että vähintään lusikallinen on housuissa.
Eiköhän ne jalat kuitenkin vetristy kun pelaan tänään ledikisassa, ja sen jälkeen salille kevennetyt. Sauna ja terapia allas hoitaa loput.

Lauantain kisassa on tietysti myös kyseessä päänahkojen saalistus. Tiedän että oma vanha ja kulunut olisi parille pelaajalle mieluisa.

Että jotain tavoitetta olisi, niin näin julkisesti voin omat kohteeni julkaista:

Lyly Rajala: Hänen päätavoitteena on ollut koko kauden minun päänahkani. Nyt alkaa mahdollisuudet olla vähissä joten yritys lienee entistäkin kovempi. Käänteisesti minä janoan Lylyn vastaavaa. Pari kertaa hän on päässyt jo lähelle, ja viime sunnuntaina parigolfissa hän heitti minua paremmin.

Essi Riiheläinen: Pelaa eri luokassa, mutta aina meillä on keskinäinenkin kisa. Ollaan hyvin samantasoisia pelaajia, joten päivän kunto ratkaisee. Essi on huippu tyyppi, että siinä mielessä hänen skalpeeraminen on tietysti ikävää. Mutta kuitenkin.

Hämis Nieminen: Vanha tuttu pelikaveri jo ammoisilta ajoilta. Hämis on minua parempi pelaaja, senhän kertoo ratingitkin. Tämä kausi on kuitenkin mennyt aika tasoissa, Juhalla muutama voitto enemmän. Sanotaan että aika mahdoton tehtävä, mutta olisi hienoa onnistua päänahan viemisessä.

Miikka  soturi Saturi: Miikka on minua huomattavasti parempi heittäjä. Mutta onko huomattavasti parempi pelaaja? Miikkalle jäi Lo-Vesta paljon hampaanloveen, joten tiukalla on hänen päänahka. Veikkolan ihmemies on laittanut kovat tavoitteet itselleen Sahanmäkeä ajatellen, ja jos hän siihen pystyy niin mun päänahka siirtyy Saturin seinälle.

Yllätysvetona laitan Ari Dufvelinin: Arin kanssa pelasin Lohjalla, ja ainakin omaksi yllätyksekseni voitin hänet Lo-Vessa. Duffen rating on itseäni paljon parempi, niinpä voittaminen tuntui hyvältä. Kova tavoite olisi napata Duffen päänahka.

Iso-Arskan päänahka on ihan liian tiukasti kiinni, eli unohdetaan se.

Offline Ari

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 550
    • View Profile
  • Seura: Nummelan Frisbeeseura
Vs: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI
« Reply #1036 on: 30.11.17 - klo:13:29 »
Saattaa olla että jään yhden voiton mieheksi, mutta näyttäisi sinne MM1:een ilmestyneen lisää kovia kavereita kirittämään Väykän peliä. Liiton miehiä, toinen entinen ja toinen tuleva :)


Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI
« Reply #1037 on: 30.11.17 - klo:15:58 »
Pidot sen kun paranee  ;D

Kumpikin heistä ovat taidoiltaan valovuoden päässä meikäläisestä joten jätän heidän päänahkansa joillekin toisille. Mutta huikea MM1 kisa tulossa pirulliselle Sahanmäen radalle.
Mikko kotiradallaan varmasti voittaja suosikki n:o.1

Oma sijoitustavoite on olla 15-20 joukossa.

Offline mykey

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 710
    • View Profile
  • Oikea nimi: miikka saturi
  • Seura: Team Hippo Ry / Melkein onnistujat
Vs: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI
« Reply #1038 on: 30.11.17 - klo:16:48 »
Arin päänahka onkin yleensä vain se kuvitteellinen jos alle 10 heittoa ottaa kuokkaan kierros niin voi taputtaa itseään selkään tai käydä kysymäs "mikä juttu"?
Lo-Vesta ei jäänyt hampaankoloon..pari väylää meni korvien väliin ja se riitti tällä kertaa, mutta kyllä se tavoite on hakea talveksi päälaki takasin sieltä Rajamäen urheilukentän kopin seinältä tai joutuu hankkimaan semmoisen karvalakin nupin suojaksi.
Joutui töissä jopa menemään kumilanka taukojumppaan etsimään omenoita lapaluiden alta, joten rentoutta haetaan ja hyvää mieltä, nehän riittää joulukuiseen talvipäivään. Täytyy hioa vähän pelikirjaa..Mikko on TD hommissa joten ei voita. TD voittaa niin harvoin, kokemusta on 😉   

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI
« Reply #1039 on: 01.12.17 - klo:09:43 »
Pitäisköhän mun ottaa huomenna mukaan päänahkasi ettei sun tartte Rajamäen kautta koukata kotimatkallasi.
Eilinen ledikisan meni aikalailla vihkoon. Alku oli mukiin menevä, mutta toinen kierros oli niin huono että heikommalla luonteella varustettuna olisin kisan jälkeen ollut mukille menevä.

Huomenna on kuitenkin uusi päivä ja uudet kujeet. After Sahanmäki nähdään kuka menee ja kuka sylkee mukiin.

Ja Kolpakon jälkeen en suunnittele enää yhtään frisbeegolfrataa!

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI
« Reply #1040 on: 01.12.17 - klo:19:50 »
Vaikka huomenna on luminen jännitysnäytelmä edessä, niin katse on taas eteenpäin.

Sain eilen iloisen uutisen että olin saanut villikortin Suomen frisbeegolfkisojen kummajaiseen eli Millenium kisaan, nyt järjestysluvultaan 18.

Kisa on täällä nipottajien maassa todellinen outolintu. Kilpailu täyttyi samantien kun ilmoittautuminen alkoi, ja jonossakin on vaikka kuinka paljon pelaajia. Sääennusteita ei jääty odottelemaan, niin kuin selkeästi muissa näiden aikojen kisoissa.

Meikun vanhoja "Seppo" koreja aina moititaan, mutta muistaako kukaan kuinka vanhoja ne ovat? Aikanaan ne olivat parhaat mahdolliset...ei tainnut maailmalla muunlaisia ollakaan..
Tee paikkoja kritisoidaan joka puolella, ellei nyt ihan kiitoradan kokoisia, tasaisia ole. Entäs Meikussa?  Kaiken maailman kalliokoloista heitellään. Mutta eihän se haittaa kun ei lyhyillä väylillä vauhtia tarvita.

Nykymaailmaan väylät ovat todella lyhyet, mutta Meikussa ne kelpaavat ihan hyvin. En voisi kuvitella Meikkua uusilla koreilla katettuna. Ja ne kalliothan rikkoo kiekot, Meikun kalliot saavat senkin anteeksi.

Ei löydy väyläopasteita! Eikä paljon muutakaan!

Kritisoinko minä Milleniumia taikka Meikun rataa? En todellakaan...suorastaan rakastan molempia! Ja taitaa niin tehdä moni muukin, koska niin paljon kisailijoita on kallioille aina tulossa.

Milleniumissa on sellainen ainutlaatuinen vanhanajan tunnelma. Siihen pitää aina päästä osallistumaan.
Tällä kertaa Janne ja Samu ovat poissa ( ensimmäisen kerran?), mutta Meikun Kuningatar Susa ja Kuningas Ville vaalivat varmasti Milleniumin perintöä kunniakkaasti. Vaikka nykyaikaan Metrixin johdolla kisaa ovat siivittämässä.

Offline JanneRäsänen

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 630
    • View Profile
Vs: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI
« Reply #1041 on: 02.12.17 - klo:02:09 »
Nykyajan hömpötyksiä metrixit, eivät sovellu wanhan hywän ajan kisaan. Walk in ei onnistu, joten villin kortin varassa on osallistumiseni ainoaan kisaan, johon pääsen toistettvasti. Paitsi putki poikki nyt. Kun vielä viikkokisatkin on siirretty työajalleni... Täytyy toivoa villiä korttia, keukotautia itselleni tai leikkaukseen joutumista tai niin pahaa säätä, että terveyteni ei kestäisi, jottei ketuttaisi. Jälkimmäistä muut eivät halua, joten... Sen sijaan mulle jälleen yksi veitsen heilutuskierros voisi ollapitkällä tähtäimellä terveyteen ja elämänlaatuun ajatellen tosi kova juttu.

Ma lekuriin keskustelemaan mm. lähetteestä erikoislääkärin tutkimuksiin pääsystä ja ehkä lisäsilvontaan. Korjaavaan sellaiseen, jos onni potkii ja kirurgi tietää, mitä tekee ja osaakin.

Offline MikeDGH

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 136
    • View Profile
    • Couple under par
  • Oikea nimi: Mikko "Mike" Wikman
  • Seura: DGH / NBDG
Vs: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI
« Reply #1042 on: 02.12.17 - klo:17:41 »
Mikko kotiradallaan varmasti voittaja suosikki n:o.1

Mikko on TD hommissa joten ei voita. TD voittaa niin harvoin, kokemusta on 😉 

Täällähän oli luotu jotain ennakkosuosikin paineita ja sitten kumottu ne toisen kilpakumppanin toimesta. No, ei voittanut - Kotamäki oli liian kova.
****
NBDG Events | Team NBDG | Disc Golf Hyvinkää
Marshal, Warden | Justice, Verdict, Truth | Criminal, Felon, Escape | Defender, Sheriff, Trespass

Offline mykey

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 710
    • View Profile
  • Oikea nimi: miikka saturi
  • Seura: Team Hippo Ry / Melkein onnistujat
Vs: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI
« Reply #1043 on: 02.12.17 - klo:17:48 »
Jäi päänahka taas Väykältä saamalta, eli toiselta puolelta kolikkoa tuli siis päänahka vietyä Väykän toimesta.
Ei auttanut kiri tänään, täytyy mogeltaa ensi kerralla vähemmän että on vähemmän kirittävää.
End of 2017 sitten kuukauden päästä Veikkolan taikametsässä. Saas nähdä nähdäänkö iso "A" ja iso "V" viemässä karkkirahat kun kyseessä on PRO luokkien rahakarkelot, ensi kertaan siis.. Täytyy meditoida paremmaksi kilpailijaksi jotta tuon Väykän päänahan saa mukaansa.

Offline Ari

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 550
    • View Profile
  • Seura: Nummelan Frisbeeseura
Vs: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI
« Reply #1044 on: 02.12.17 - klo:22:37 »
Meikäläinen ei ainakaan ole paikalla kun olen kesälomalla. :)

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI
« Reply #1045 on: 04.12.17 - klo:11:29 »
Sahanmäki lauantaina.

Koko edellinen päivä ja yö satoi lunta. Sahanmäen mäntymetsä sai ylleen kauniin lumiharson. Itse pelipäivän sää oli liki pitäen paras mahdollinen talvi fribailuun.

Oli oikein mainio kisapäivä minkä mahdollisti oivan sään lisäksi kisan järjestäjät jotka olivat putsanneet teet loistavaan kuntoon. Ainakin Icebugeilla pelaaminen oli helppoa kuin heinän teko.

Holari grilli mistä sai maukasta makkapernaa lounastauolla.

Ja ensimmäisellä kierroksella rouva Dufvelin toimi loistavana spotterina, niin minimoitui kiekkojen etsimiseen kulunut aika. Eikä poolistamme kukaan hävittänyt kiekkoa.

Kiitos kaikille edellämainituille!

Poolikaverit olivat mitä mainiointa seuraa, oli hauskaa pelata! Kiitos!

Ylitin omat tulos ja sijoittumis tavoitteeni, mutta Duffen päänahkaa en saanut. Miikkan, Essin ja Lylyn kylläkin. Hämis ei saapunut paikalle ollenkaan, joten ei siitä sen enempää.

Ihminen on pohjimmiltaan ahne paskiainen, joten kaiken tyytyväisyyden ylle jäi kuitenkin leijumaan kysymysmerkki ?  Miksen sillä ja sillä väylällä heittänyt niin tai näin?

Molemmat kierrokset pelasin kuitenkin reilusti yli oman ratinkini, joten siltä osin pakko olla tyytyväinen.

Nyt olen pelannut 6 viimeistä pdga kierrosta yli 880 taikapisteen keskiarvolla. Luulisi että seuraava haamurajani 860 alkaisi kohta häämöttää.
Veikkolan Endissä pitäisi pystyä pelaamaan molemmat rundit sinne 860-870 paikkeille, niin luulisi ratinkien edes vähän nousevan.

Jännää ja motivoivaa!

Kisan jälkeen hain kotoolta uimavehkeet, ja ei muuta kun uimahalliin. 400 m uintia ja siihen rentouttavat vesiterapiat ja ylikuumat löylyt.
Kotiin syömään, ja autolla Stadiin. Sieltä kun palasin niin koiran kanssa 45 min. lenkki.

Siinä välissä Iso-Arskalta huonoja uutisia, ja vaikka muuten olisi uni maittanut niin vähän pidempään piti Nukkumatin hiekkasäkkiään ravistella ennen kuin sain unen päästä kiinni. Arin uutiset vaivasit pientä vanhaa päätä.

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI
« Reply #1046 on: 07.12.17 - klo:11:06 »
Nopeasti luotto uuteen putti tyyliin hupeni. Hiotaan vaan vanhaa, ja toistoilla koitetaan saada lisää luotettavuutta.

Kova hinku heittämiseen jatkuu, ja siihen ei piiiitkä talvi oikein sovi. Tänään saa kuitenkin vähän lääkettä, kun nakellaan ledivalojen loisteessa.

Rykmentin ratakin olisi kiva käydä testaamassa, mutta ei taida aika riittää. Keväällä sitten.

End of Veikkolaa en ole oikein saanut kotona myytyä, mutta kisan olen maksanut että eiköhän petäjän rungot kolise taas tuttuun tyyliin.

Offline Ari

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 550
    • View Profile
  • Seura: Nummelan Frisbeeseura
Vs: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI
« Reply #1047 on: 07.12.17 - klo:19:14 »
Itse näkisin muutostarpeen olevan välillä ilmeinen. Se vain ei ole ihan niin itsestäänselvää, että se uusi tyyli sopii noin vain kuvioihin. Varsinkin jos "treenaaminen" tapahtuu paljolti pelaamalla niin tuloshan siinä kärsii jos tässä alkaa jotain tekniikkahommia hinkata.

Itse olen golfissa saanut opastusta ammattimieheltä ja kaikki mitä kerrottiin oli loogista. Tajusin heti (ja toki usko kaverin ammattitaitoon oli kova) että näin pitää tehdä jos haluaa tehdä "oikein. Sen se vaatii.
Täytyy uskoa muutoksen tuovat jotain uutta pelaamiseen, mieluummin tietenkin parannusta. :)
Jos uusi puttityyli perustuu siihen, että mä nyt vähän kokeilen niin ennusteessa on aika nopeasti paluu vanhaan vaikka sekään ei niin hääviä olisi :)

Golfin puolella ammattimiehille uusi valmentaja lupaa ehkä 0,2 lyöntiä per kierros parempaa keskiarvoa. Ehkä meilläkin päästään jossain vaiheessa tähän. Aika monelle pystyisi lupaamaan useammankin heiton parannusta per kierros kun vain opeteltaisiin heittämisen (lisäksi/sijasta) myös pelaamaan.

E

Offline JanneRäsänen

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 630
    • View Profile
Vs: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI
« Reply #1048 on: 08.12.17 - klo:02:52 »
Taitavin kropan hallitsija putissa sai yhdessä sessiossa 5m puttien sijaan 90 % sisään kympistä ja maksimiputtipituus kasvoi kympistä noin 16-18 metriin. En muista tarkkaan ja en mitannut tarkkaan. Siitä sopii toivoa yli 0,2 lyöntiä per kierros parempia tuloksia.

Kylmä fakta on, että enemmistö pelaajista parantaisi usealla heitolla kierrostulosta, jos oppisivat puttaamaan kunnolla. Tekniikan oppiminen ei edes ole niin vaikeaa. Kropan ja mielen hallinta enemmän. On yksilöeroja siinä, kumpi puoli fysiikka vai pää rajoittaa enemmän. Mulla fysiikka on useimmissa tapauksissa syy, mutta matkan kasvaessa varsinkin arviointivirheitä tulee myös. Itsensä psyykkaaminen epäonnistumiseen on onneksi enemmän muiden juttu. Kun on niin vaikeaa terveyden kanssa, annan liikaakin tasoitusta sillä puolella, ei tarvitse keskittyä itsensä henkiseen sabotaasiin pelin reiluna pitämiseen  ;)

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI
« Reply #1049 on: 08.12.17 - klo:15:22 »
Kiitokset mielipiteistä!

Kyllä tarkoitukseni on nimenomaan parantaa peliäni. Olen huomannut olevani omassa ikäluokassani yksi huonoimmista puttaajista. Melkein kisassa kun kisassa joku ryhmäni pelaajista hyväntahtoisesti huomauttaa lerppumaisesta putista. Siitä en stressiä ota, olen jopa hieman ylpeä siitä että tekniikkani on herättänyt huomiota ;D
Toisaalta kääntöpuolena sille on, että häviän jokaisella kierroksella muutaman heiton kilpakumppaneilleni onnettoman puttini takia.
Monesti olen kuitenkin kuvitellut, että lähestymisheittojani pitäisi parantaa huomattavasti. Jos siihen 5 metrin rinkiin ne saisi, niin silloin onnistumisprosentit putissa paranisivat jo huomattavasti. En pidä itseäni mitenkään keskimääräistä huonompana muita lyhyissä puteissa.
Avausheitotkin ovat sitten oma lukunsa. Niissä olen aika huono, keskimääräistä huomattavasti heikompi. Pituus ei riitä mihinkään, ja tarkkuus vieläkin heikompi. Eli sitäkin sektoria pitäisi parantaa. Ja draivin treenaaminen on kuitenkin kaikkein mukavinta.
Ari on viimeisessä lauseessaan kuitenkin täsmälleen oikeassa. Opettelemalla pelaamaan pystyy varmasti parantaa omia tuloksia jopa huimasti.
Itselläni on nyt 20 vuoden harrastamisen jälkeen vasta ihan viimeisien kuukausien aikana parantunut nimenomaan pelaaminen.
Pää alkaa olla mukana, eli pelkkä roiskiminen ei ole enää se ykkös juttu.
Se on mielestäni ollut avain asemassa että olen hieman parantanut peliäni näin talven kynnyksellä.
Ratinkini ovat tällä hetkellä hieman yli 850. Mutta viimeiset 6 kierrosta olen pelannut reilusti yli 880 keskiarvolla.
Jännä nähdä pysyykö trendi samana End of Veikkolassa? Sehän on selviö että 750-800 taikapisteen on vielä tulossa, mutta tuleeko jo Veikkolassa?

Eilen Ledikisoissa pystyin heittämään ensimmäisen kierroksen mainiosti. Toisen kierroksen alussa menin vastaamaan puhelimeen. Puhelu kesti kauan, heittelin puhelin korvassa mihin sattui. Ja kun vielä kaverin puhelun syy oli erittäin ikävä, niin meni hieman pasmat sekaisin, eikä fokus ollut toisella kierroksella enää pelaamisessa.
Elämä on kyllä välillä niiin raadollista. Lumipyryssä heittely hyvien kavereiden kanssa oli tosi hauskaa, mutta sitten yksi puhelu hajoittaa kaiken. Ja elämän nurjat puolet saavat valtaa. Tänä iltana menen sitten kaveriani puhumalla auttamaan...jos siitä mitään apua on. Tukea ainakin.

Sunnuntaina olisi aikomus kuitenkin taas heitellä kun TD:ksi lupauduin Villatumppu kisaan.
Pääsee haastamaan nuorempiaan ;)