Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI  (Read 415820 times)

Offline mykey

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 710
    • View Profile
  • Oikea nimi: miikka saturi
  • Seura: Team Hippo Ry / Melkein onnistujat
Vs: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI
« Reply #1095 on: 17.01.18 - klo:19:01 »
Ei ne nyt ihan hukkaan menneet ja kyllä, kyllä sinun kirjoittamiset on saaneet ajattelemaan omaa tekemistä, joskus liiakseltaankin kuka tietää? Sen olen huomannut että taipumusta meillä molemmilla on alistua alisuorittamiseen juuri silloin kun pitää pystyä päinvastaiseen. Ehkäpä professoroimme ihan turhaan omaa tekemistä kesken ja kyky tarttua hetkeen ja nauttia onnistumisista katoaa kuin pieru saharaan saman tien kun kopsu jota odotimme sitten saapuu todistamaan että toiset on parempia jossain tai ainakin tämän väylän lopputuloksessa..nm vitonen korttiin Meilahden väylällä12.. Nelosen saisi jos viskoisi vasemmalla kädellä alakautta 20m kerrallaan 😎.
Tsemppiä foren harjoitteluun ja hyviä heittoja ja nautiskelua talvihangilla..nurmijärvelle tullaan kyllä villatumppuilemaan ja hakemaan sitä arsenal lipun vieressä roikkuvaa päänahkaa takaisin..

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI
« Reply #1096 on: 18.01.18 - klo:11:08 »
Siellä se roikkuu, mutta nykyään Arsenal lipun päällä  ;D
Tervetuloa hakemaan se jo hieman haiskahtava nahan rämmäle pois.

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI
« Reply #1097 on: 02.03.18 - klo:18:47 »
Jos sallitte niin kaikista lupauksistani huolimatta hönkäsin tänne avautumaan.

Vietin viime perjantain - tiistain välisen ajan Vierumäellä. Ja liikunta muotona pääasiassa hiihto. Huomattavasti lumisempaa oli siellä kun täällä. Ja golfkentän vierustaa hiihtäessäni ihastelin kuinka hienoja väyliä sinne euro protourin kisaan saakaan.
Olen aikamoinen perässä hiihtäjä vaikka hiki pipossa lylyä lykkäsin. Oli se hienoa katsella kun jo Salpausselän kisoja varten treenaamaan tulleet Norjalaiset ja Kanadalaiset hiihtäjät vilahtivat ohitseni tuhatta ja sataa. Se on muuten karmeeta vauhtia, mitä ne pistelee menemään.
Tuli mieleen sama tunne frisbeegolfissa, kun heittelen esim. Villen, Heikin, Juhan tai Maken kanssa. Ero on yhtä suuri. Mutta silti pystyn nauttimaan sekä hiihtämisestä että frisbeegolfistakin.

Eilen illalla oli aika absurdia, kun ennen ledikisaamme katsoin netistä Memorial kisan ensimmäistä kierrosta (nauhoitettua). Siellä isot pojat nauttivat hienosta radasta lyhyet paskat jaloissaan, tee-paitasillaan. Ja meikäläiset heittivät nastakengät villasukilla höystettynä jaloissa ja untuvatakit sixbäkkejä (ja mun mahaa) verhoten. Aloitettiin 12 asteen pakkasessa, ja toinen kierroksen aikana mittari laski jo lähelle 19 miinusta.
Vasta kisan jälkeen kotona saunoessani tajusin ettei pakkanen tuntunut oikein missään. Silloin kun joutui olemaan kirjurina, niin scorea täyttäessä tunsi näpeissä ettei ihan kesäkelissä pelattu. Mutta helkutin hauskaa oli kun 10 äijää pimeydessä vaelsi. Kiekkoja kohti kuutamoa siivuttaen.

Facebook: Nyt olen pitkin talvea törmännyt tilanteeseen, missä facebookiin kuulumisesta olisi ollut paljon hyötyä. Ja jopa NDGE:n tiedottamisessa se voisi olla erinomainen. Mutta sitkeänä aion pysyä, ja kärsiä!

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI
« Reply #1098 on: 22.07.18 - klo:18:43 »
Anteeksi että kirjoitan, mutta tuli pakottava tarve avautua.
Yli ystävällinen hieno mies Ville Kotamäki tarjosi torstaina kyytiä hänen ja Riinan mukana Raaseporiin Helmi viikkokisoihin. Ei kuulunut suunnitelmiini, mutta ei siitä voinut kieltytyäkään. Ja olihan se hienoa heitellä parin viikon tauon jälkeen. Ja millaisella radalla. Huh-huh!!!

Perjantaina pelattiin illalla Nurmijärven golfkeskuksessa kuukausikisaa hyvässä säässä ja loistavassa seurassa (kiitos Ville, Marco ja Juha). Ja onhan sekin rata hieno!

Lauantaina ja sunnuntaina sitten kierros Helmeä.
Ja vaikka pelasin totutun kehnosti niin helmi rata, upea sää ja fantastinen Seura jäävät ikuisesti mieleen.

Iso kiitos järjestäjille ja Karjaan kaupungin puutarhaosastolle upeasta radasta. Tamperelaisia lainatakseni kaikki oli helmistöö!!!

Ja Postikorttejakin luvattiin!

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI
« Reply #1099 on: 20.01.19 - klo:17:04 »
Pakkohan se oli tänne laittaa.
Reilun 20 vuoden kestänyt ympyrä on sulkeutunut.
Silloin 90-luvun loppupuolella olin varmasti sen ajan lahjattomin frisbeen heittäjä. Se konkretisoitui Munkkiniemen viikkokisoissa 30-40 metrisillä heitoilla. Heitoilla minkä seurauksena kiekot lensivät aina jonnekin nokkospuskiin, tai muihin mörreihin.
Aktiivisella heittämisellä ja periksi antamattomalla mentaliteetilla sain vuosien mittaan heittojen pituuden tuplaantumaan. Ja välillä kiekot lensivät melkein kauniisti väyliä pitkin.
Nyt tuntuu kuitenkin että ympyrä on sulkeutumassa. Munkkiniemi on vaihtunut Herusiin, mutta pelaaminen on samanlaista.
Viime vuoden syksystä alkanut syöksykierre on syventynyt kisa kisalta, heitto heitolta!
Hommasta ei vaan meinaa tulla enää mitään!

Onneksi se lapsenomainen into ja periksi antamattomuus on edelleen säilynyt!!!
« Last Edit: 20.01.19 - klo:17:06 by gunners »

Offline JanneRäsänen

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 630
    • View Profile
Vs: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI
« Reply #1100 on: 22.01.19 - klo:04:41 »
Onko muumiojäykkyys alkanut, vai sairaudet tiputtaneet mitat? Kaljamakkaradieetin on oltava nopeasti tappava, jos nopeasti puolittuu draivit.

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI
« Reply #1101 on: 22.01.19 - klo:08:45 »
Kaljamakkaradieettiä en ole kokeillut, eli se ei ole syynä. Olkapää huutaa hoosiannaa, mutta se vaikuttaa lähinnä muutenkin umpisurkeitten foreheittoni ja uusin heittoon. Niihin turvaudun vain pakon sanelemana, ja silloinkin hampaat irvessä.
Muumioituminen on kyllä jatkunut jo muutaman vuoden, olkoon se syyllinen kaikkeen pahaan.
Uskon kuitenkin että oikea syy on vaan siinä että se olematon tekniikka on entistä pahemmin hukassa. Kiekot vaan karkaa mihin sattuu... ja se sattuu!

Herusten viikkokisoissa yhdellä Suomen helpoimmista radoista tulokseni ovat jatkuvasti plus viiden ja kymmenen välissä.

Päivät kuitenkin pitenevät, ja valo tuo valoa silmiin ja tulevaisuuteen.
Tämä muumio meinaa vielä joskus onnistua. Tai Miikka lainatakseni ainakin "melkein onnistua"

Offline JanneRäsänen

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 630
    • View Profile
Vs: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI
« Reply #1102 on: 23.01.19 - klo:13:52 »
Olen ennen Miikkaa käyttänyt lausetta: "Sehän onnistui melkein" fribapiireissä omasta räpellyksestä. Oma kokemukseni on, että jos ei ole valuttanut kaikkia mehuja, lyhyimmät ei loukkaantuneena tehdyt heitot on tehty pakottaen. Repimistä useimmiten hampaita yhteen kirjaimellisesti purren. Takuulla haritusta ja lyhentyneitä heittoja. Olkapään kivut syövät helposti mitat puoleen, varmaan allekin. Toinen käsi? Mitä menetettävää, kun pääkäsi on kerran ihan romuna? Mulle vasuri on pidempi ja epätarkempi kuin puolet oikean käden mitasta. Hirveillä pituusvaihteluulla :-) Eli yhtä pasha homma kuin rikki tai puhki heittäessä.

Nimimerkki polven hajoaminen vei kenttätreenienkasta kausitasolla neljänneksen viime kauden loppupuolella. Alkupuolella vain 10 % alenema ennen kolhuja, kun en hakenut maksimeita muka säästääkseni paikkoja. Onnistui heittäessä, ei auttanut kuvauskolhuun. Kivat. Ikä...

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI
« Reply #1103 on: 29.01.19 - klo:21:23 »
Kisakalenteri alkaa hahmottua alun osalta:

30.3Meilahti Open
13.4 Piazza Open
20.4 NDGE 1999-2019
ja joskus kesäkuussa Tyyni

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI
« Reply #1104 on: 15.02.19 - klo:07:47 »
Tarkennetaan tuota alkukauden (vai onko jo koko kauden) kilpakalenteria.

2.3 Meilahden Kalliot: Minulle kauden PDGA kisojen avaus. Ratinkit taas kärsii urakalla. Mutta taatusti hieno kisa tulossa!

30.3 Meilahti Masters:  olin tarkkana, ja ehdin painaa Metrix näppäintä ajoissa. No mahtuuhan sinne näköjään vieläkin pelaajia. Meikkuhan on sellainen vanha ja ihana lempilapsi ratana. En tiedä millainen versio siellä tässä kisassa pelataan, mutta eiköhän työryhmä Miikka, Suski ja Virtahepo jotain jippoja siihen keksi.
Joka tapauksessa rätinkiä ajatellen mun ei kannattaisi kisaan osallistua, koska siellä pitää tehdä tulosta jos meinaa hyvät ratinkit saada. Ja minähän olen tunnetusti yksi kaikkien aikojen huonoin Meikun pelaaja.

13.4 Piazza open: En ehtinyt edes lähteä ilmoittautumis kisaan, kun mulle oli jostain Juma...Saturin armosta myönnetty villikortti! Olen hyvin kiitollinen!
Skogbyn ratahan on kaikin puolin ihastuttava metsärata. Se vaatii kyllä pärjätäkseen onnistumisia, ja vain onnistumisia. Harhaheittoja ei sallita! Ja niitähän mä suorastaan viljelen kierros kierroksen perään.
Jälleen tiedossa rating tuhoaja kisa. Mutta tärkeintä on päästä pelaamaan kivalla radalla, todella mukavassa kisassa. Upeeta että pääsin mukaan!

20.4 NDGE 1999-2019: Vuoden pisin ja rankin frisbeegolf päivä. Sen loppumista odottaa yhtä paljon kun alkamista. Kisaan ilmoittauduttiin vanhanaikaisesti eli postikortilla, ja koska kisaan ei kovaa tunkua ole, niin minunkin kortti Espanjasta ehti ajoissa TeeDeen laatikkoon. Kiitos Posti! Sen kisan jälkeen ei ratinkit putoa, koska se ei ole PDGA kisa. Mutta siinä kisassa on vuoden kovimmat panokset! Hannu "Lyly" Rajalalle en saa hävitä!!!!
On hyvin todennäköistä että tällä hetkellä huomattavasti paremmin heittävä Lyly johtaa minua ensimmäisen kierroksen jälkeen 4-7 heittoa. 25 väylän jälkeen ero on enää 2-3 heittoa! viimeisellä 15 väylällä Lylyn pelaaminen muuttuu henkiin jäämis taisteluksi, ja minä alan vasta lämmetä. Lopuksi olen sitten 2-4 heittoa edellä!
Siinä sivussa pöllytän sitten esim. PesosMaken ;)

26 -29.6 Tyyni: Uskomattomalla arpatuurilla pääsin kisaan mukaan, ja vielä entry free!! Yli tuhat pelaajaa viidellä eri radalla! MPG luokka pelaa ymmärtääkseni Kivikossa, Keinukalliossa ja Kartanon radalla. Ratingit saavat taas kyytiä, meneeköhän alle 800? Mutta onhan se hienoa päästä aistimaan suuren tapahtuman tunnelmaa. Tosin omalta osaltani kisa jäänee radan kiertäminen ja kotiin asteelle, mutta kuitenkin.

13.7 European amateur open 2019: Olin auraamassa Herusten radan parkkipaikkaa, ja yhtäkkiä muistin...ja sitten olin jo myöhässä. Nuoret osaa ja ehtii, kauaksi jäin listalla! Pitkän tauon jälkeen unelmoin Beastille pääsystä. Onhan rata Suomen ja varmasti maailmankin mittakaavassa omaa luokkaansa. Ja kun sitä ei ihan joka päivä pääse pelaamaan.
Eilen kuitenkin tuli ilouutinen sähköpostiin, olin saanut villikortin kisaan!!!
Fiilis oli uskomaton! Upeeta päästä pelaamaan pitkästä aikaan unelmien radalle!
Mun olemattomille taidoille rata on törkeän haastava, ellei ihan ylitsepääsemätön. Mutta parasta mitä voi tämän lajin osalta kokea!!
Nokialle mennään vaan nauttimaan!
Ja Jukka on terästä!!

Kuten voi päätellä!
Olen todella onnekas ihminen frisbeegolfin saralla. Kiitollisena ja nöyränä otan kaiken vastaan!

« Last Edit: 20.02.19 - klo:10:39 by gunners »

Offline mykey

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 710
    • View Profile
  • Oikea nimi: miikka saturi
  • Seura: Team Hippo Ry / Melkein onnistujat
Vs: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI
« Reply #1105 on: 15.02.19 - klo:16:09 »
Innolla odotellaan uutta lumittari merkintää sunnuntai iltapäivällä.. taitaa laskea lumen pinta NDGE estraadilla..

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI
« Reply #1106 on: 16.02.19 - klo:21:58 »
Seuraava mittari lukema ilmestyy vasta keskiviikkona.
Mutta kuten arvata saattoi, niin Suuri Sulattaja oli ennemminkin iltapäivä lehden Suuri Kusettaja! ;D

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI
« Reply #1107 on: 20.02.19 - klo:10:38 »
Ratinkien heikentäminen alkaakin jo 2.3 minulle kauden ensimmäisessä PDGA kisassa, eli Meilahden Kalliot!

Tuo maanmainio piskuinen rata, loistavat, osaavat ja ystävälliset TeeDeet luovat mukavat puitteet kisalle. Meikku on kovasti tuttu rata, mutta onko tuleva kisaleiska sitä. Tuskin!
Odotan että Ville panee parastaan,ja leiskasta tulee maailman v...mäisin.

JÄNNÄÄ!

Offline letiss

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 132
    • View Profile
Vs: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI
« Reply #1108 on: 20.02.19 - klo:10:50 »

Odotan että Ville panee parastaan,ja leiskasta tulee maailman v...mäisin.

JÄNNÄÄ!

Toivottavasti 2m sääntö tekisi paluun. Legendaarisen Toni T:n kadottua johonkin, kukaan TD ei
enään käytä tätä "no sehän on sama kaikille" kategoriasta ongittua sääntöä kisoissa.

Offline mykey

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 710
    • View Profile
  • Oikea nimi: miikka saturi
  • Seura: Team Hippo Ry / Melkein onnistujat
Vs: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI
« Reply #1109 on: 20.02.19 - klo:18:58 »
Hazard on nykypäivää.. jos väylä on 65m pitkä niin kyllä siinä pitää 50m päästä eteenpäin jotta heittoa voi mitenkään pitää onnistuneena. Jos ei pääse niin sitten omasta mielestä kuuluu Hazard Napsu ja lisää tulosta korttiin jotta mörristä alle ja nosto par muuttuukin neljäksi heitoksi.
Tälläisiä väyliä on Suomen Niemi pullollaan jotka omasta mielestä kannattaa kilpailussa virittää malliin epäonnistuneella avauksella tarvitaan super puttia par tuloksen pelastamiseksi. Ei kaikki radat vaan pysty olemaan sellaisia jossa olisi kaatiksen puitteet erotella pelaajia luonnollisesti. Vaikka ns dinosaurukset ovatkin yleensä luomun kannalla niin ei kaikkialla ole käytännöllistä saati järkevää venytellä väyliä vaan sopivaksi yli 130m heittäville josta silti valtaosa ottaa kolmosen korttiin helpolla lähärillä. Maailma muuttuu ja sen kunniaksi tulee kyllä tällä kaudella vielä Hazard challence kilpailu jossa avauksen on parempi olla mintissä 😋.. näköjään Väykän kanssa alkukaudesta mennään aika samoja askelia kun 4samaa kilpailua on kalenterissa.. jännitystä ilmassa kumpi kompastelee komeammalla tarinalla melkein onnistumisen kohdalla.. voihan sitä tulla suonenvetokin, sehän tässä lajissa viihdyttää..