Frisbeegolf-forum.fi

Kirjoittaja Aihe: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI  (Luettu 200367 kertaa)

Poissa JanneRäsänen

• Konkari
    • Profiili
Vs: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI
« Vastaus #1125 : 11.05.19 - klo:15:00 »
Minua et kyllä syytä, vaikka olenkin mainostanut ilman ajattelua heittämistä  ;) Se kun alkaa vasta tuulen tarkastuksen, kiekkovalinnan ja heittosuunnitelman (teho, kulma, korkeus, tähtäyspisteen valinta) tekemisen jälkeen  8)

Mainio idea tuo valkun kanssa heittäminen! Suosittelen lämpimästi muillekin.

Poissa gunners

• Konkari
    • Profiili
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
« Vastaus #1126 : 17.05.19 - klo:19:00 »
Maanantaina Nummenmäki liigaa, tiistaina huvikseen Riutta harkkakierros, keskiviikkona Herusten viikkokisat ja eilen torstaina Sahanmäen viikkokisat.
Ajattelin että määrä tuo laadun. Katin kontit!!

Nummenmäki meni aivan metsään. +15 ei jätä jossittelun varaa! Alaarvoista pelaamista alusta loppuun.
Riutta +3, meikäläiselle varsin kova tulos. Muutamia todella huonoja esityksiä, mutta paljon onnistumisia.
Herunen meni ajatteluksi, ja tulos +3 oli mulle ihan hyvä. Mutta parempaa toivoin kuitenkin. Tein kaikkeni yltääkseni edes PAR lukemiin, mutta ei kun ei!
Sahanmäki meni pakkopullaksi vaikka seura oli kivaa. Muutamia todella hyviä onnistumisia, mitkä sitten korvattiin maailman huonoimmilla heitoilla. +9 on kyseisellä radalla ala-arvoista suorittamista.

Yhdelle kaverille kisan jälkeen avauduin huonoudestani mikä ei koskaan muutu vaikka päivittäin luulen niin käyvän. Jospa tuon aktiiviviikon jälkeen vihdoin suostun ymmärtämään, ettei frisbeegolf kilpailumuotona ole mun juttu.
Tuntuu vaan oudolta, että kaiken pas....n väliin mahtuu ns. täydellisiä heittoja, mitkä aina luovat uskoa paremmasta! ;D

Lajia on vaan paha mennä lopettamaankaan, koska se on kuitenkin hauskaa. Ja olen tutustunut niin moneen huipputyyppiin kisojen tiimellyksessä.

Nyt pidän viikon tauon, ja sen jälkeen taas kohti uusia.......

Poissa mykey

• Konkari
    • Profiili
  • Oikea nimi: miikka saturi
  • Seura: Team Hippo Ry / Melkein onnistujat
« Vastaus #1127 : 18.05.19 - klo:02:02 »
Väykkäseni.. jos antaa joka suuntaan kaikkensa on turha haaveilla että jossain onnistuisi nappiin. Monet ikäisesi tuijottaa YLE kanavia ja kiukuttelee kun Suomi ei voita hiihdossa mitään, hakkaa halkoja ja paistaa kyrsän ja maailma on mallillaan.  Ukko painaa ties mitä friban lisäksi, joten ei ihme että välillä sakkaa. Jos haluat vetää futista yms.. niin näkyy hän se. Ei kiekko lennä itsestään haluamaasi paikkaan.  Nauti heitoista , kun menee mörriin niin ota se upena. Mahdollisuutena

Poissa gunners

• Konkari
    • Profiili
« Vastaus #1128 : 18.05.19 - klo:09:17 »
Miikkaseni....Kiitos lohduttavista sanoista! Onhan tuossa totuuden siementä, mutta ei valitettavasti käy tekosyyksi. Menneellä viikolla meni jo usko siihen että kun paljon pelaa niin homma alkaa pelittää ;D
Kyllä mulla ihan joku perusteelinen vika on, kun mistään ei tule mitään.
Moni on viimeaikoina sanonut, että heitän teematon väärältä puolelta heittosuuntaan nähden. Varmaan niinkin, mutta ei sekään selitä kaikkea.

Itseasiassa mörrien kanssa olen jo sinut. On oikeastaan ihan mukavaa ratkoa, miten synkän mörrin syleilystä pääse helpoimmin pois.

Terveiset futisturnauksesta! Tulin tänne aamulla klo.6.50 ja pääsen kotiin n.klo.19
Huomenna sama laulu, paitsi turnauksen jälkeen suoraan vetämään futistreenit, eli myöhään menee.

Poissa Ari

• Konkari
    • Profiili
  • Seura: Nummelan Frisbeeseura
« Vastaus #1129 : 18.05.19 - klo:10:03 »
Synkistely on hieno laji. Oman tekemisensä arvioiminen alakanttiin kuuluu meidän maakuopissa asuneiden Ruotsin alamaisten perusluonteeseen. Meitä on kyykytetty ja lyöty uskomaan ettei meistä ole mihinkään.
Suomessa kun sanoo olevansa hyvä saati paras ei ole sellaista jolla saa kavereita. Suomalaisen kuuluu mennä leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä. Hyvä, tervetuloa kerhoon.

Silti me salaa osataan iloita onnistumisista ja toisaalta epäonnistumisiakaan ei tule ilman toivoa onnistumisista. Siellä jossain syvällä muistetaan kuinka tälle väylälle silloin kerran heitin hyvän heiton ja toivotaan että se onnistuisi uudelleen. Toki kun tiillä muistaa mainita ettei tästä mitään tule niin ei pety niin pahasti.

Syväkyykyssä itselleen nauraminen on hieno laji. Masentuneen mielen sarkasmi on kunnon synkistelyä. Ja silti on kivaa ja huomenna uudestaan. Ihan sairasta :)

Jostain syystä ne parhaat pelaajat harvoin vaeltavat synkkyyden laaksoissa. Tietysti voi olla etteivät koskaan epäonnistu. Ehkäpä kuitenkin niillä on jokin taikanappi asenteeseen.

Tämä niinkuin moni muukin on itseluottamuslaji. Jos tietää että osuu siihen aukkoon niin kyllähän siihen todennäköisemmin osuu. Sitten ei enää tarvitse kuin yrittää niitä asioita joita osaa. :)

Sä olet Väykkä niin yltiöpositiivinen ja naurava kaveri ettei sua ota kukaan tosissaan näissä synkistelyissä. Jatka vain nauramista kulkiessasi kohti seuraavaa epäonnistumista ;)

Odotan yhteydenottoa Kaatiskiessille :)

Poissa gunners

• Konkari
    • Profiili
« Vastaus #1130 : 18.05.19 - klo:17:44 »
Erittäin naseva, ja totuuden mukainen kirjoitus Arilta kahteen viimeiseen riviin asti.

Kaksi viimeistä riviä on taas sitä kehumaani huipputyyppi meininkiä :)

Luonteeltani olen hyvinkin synkkämielinen (joskin näen miltein aina valoa pimeänkin tunnelin päässä). Naurava kaveri en todellakaan ole. Viimeksi nauroin oliskohan ollut 10 vuotta sitten Tervasaaren kesäteatterissa.

Arvostan rehellisyyttä ja faktoja. Joten Arin "jatka vain nauramista kulkiessasi kohti seuraava epäonnistumista" osui nappiin. Olisi ollut tylsempää, jos olisit yrittänyt maalailla jotain "jatka vaan yrittämistä, kyllä sä vielä joskus onnistut" korulausetta.

Ensiviikon olen illat vankilassa, mutta jos sitten sen jälkeen Kaatis kutsuisi ???

Poissa gunners

• Konkari
    • Profiili
« Vastaus #1131 : 19.05.19 - klo:08:02 »
Tartun vielä Arin esittämään itseluottamuksen tärkeyteen. Asiaan mitä olen valmentajana ja isänä usein korostanut.

Sahanmäki:

Väylä 9  Olen pääsääntöisesti avauksen jälkeen ihailemassa koivun kylkiä siellä vasemmalla koivikossa. Tämän tietysti kerroin koko ryhmälle jo ennen heittoani. Kisassa oli 85 pelaaja, ja olin yksi niistä kuudesta pelaajasta joka teki Pirkon . Kuuden metrin putilla!

Väylä 11. Taas elvistelin ryhmälle, kuinka heitän avaukseni vasuriin niitten männyn poikasten sekaan. Ja vaikka tiedän tasantarkkaan miten ja millä pitäisi heittää, niin siellä lupaamassani mörrissä olin. Ja syvällä!

Väylä 12 ns. peikkometsä:  Ryhmän muut pelaajat avaavat malliksi sinne oikealle hakkuualueelle, ja ihmettelevät miten sinne voi heittää. Kaksi heitti vielä piiiitkälle leveäksi. Itse astui teematolle itseluottamusta uhkuen (oikeesti). Flashillä tietä pitkin 70m. ja sitten kiekko kääntyy kuin itsestään vasuriin koria kohti. Sitten se on tuurista kiinni kuinka pitkälle Flash etenee ennen kopsausta.
Kopsu kuului kylläkin jo n.5 metrin päästä oikealta, siitä pieni flippi etuteen oikealle puolelle. Olisnkohan 10 metriä edennyt. Mukavat pelikaverit heittivät sieltä hakkuualueelta äänettömästi n.15 rinkiin, mihin minä en päässyt edes vielä kolmella seuraavallakaan heitolla. ;D ;D ;D

Mikään ei ole mustavalkoista, vaikka itseluottamuksesta on hyötyä. Ja oikeasti multa löytyy sitä liikaakin!