Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI  (Read 415899 times)

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: MISSION SYYSMYRSKY 2016
« Reply #45 on: 03.12.14 - klo:11:45 »
Juu nyt muistankin juttu tuokiotamme.
Ja koska olet Frisbeegolf - golf yhteistyötä omalta osaltasi jo edistänyt, niin TERVETULOA! Experienceen, olet listalla.

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: MISSION SYYSMYRSKY 2016
« Reply #46 on: 03.12.14 - klo:14:07 »
Olin tänään Hynösen Hartsan puttikoulussa joten sunnuntaina räjähtää!tosin vielä en pysty muuten heittämään mutta sunnuntaihin on vielä aikaa!

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: MISSION SYYSMYRSKY 2016
« Reply #47 on: 04.12.14 - klo:10:41 »
Ndge 2015 kisaan jo tukku ilmoittautuneita vaikka kukaan...korostan kukaan ei vielä edes tiedä radasta (no visio on mun korvien välissä), osallistumismaksuista ja muista fasilitiiteista.

Tuli tuossa mieleen lukiessani noita muita ketjuja, että monet julkituovat mielipiteensä eri kiekoista. Minun ei pitänyt sitä harrastaa vaikka hyvin mielelläni yritän onkia vinkkejä muilta.
Ikäänkuin vahingossa taisin jossakin kisaraportissa nimeltä mainita kaksi kiekkoa.
Näin jälkikäteen voin todeta että niillä mainitut epäonnistuneet heitot eivät todellakaan johtuneet kyseisistä erittäin hyvistä kiekoista.

Koska en kykene vielä täyspainoisiin heittoihin, niin tein eilen pienimuotoista siistimistä Maaniittu-Ihantola radalla, ja tänään pieniä valmistelu askareita kevään kisaa varten...etten ihan turhaan ole olemassa ;)

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: MISSION SYYSMYRSKY 2016
« Reply #48 on: 04.12.14 - klo:11:41 »
STAMINA

Talin Tallaajien järjestämä...olikohan EPPU Parkkisen kehittämä, ( en tiedä...ehkä vähän väärä luulo) Stamina oli uudenlainen tapa käyttää päivä elämästä.
Onnekkaana pääsin osallistumaan pariin ekaan bussilla ympäri stadia, muovia nakellen sightseeingiin! Sen jälkeenhän en ole edes tajunnut ilmoittautua ajoissa.

Kaverin kukon laulun aikaan ( tosin niille on sen verran meiltä matkaa, etten siihen huutoon herännyt) ylös, ja autolla Talin huipulle. Sieltä sitten enemmän tai vähemmän silmistään unihiekkaa kaivaneet kiekkopösilöt kuskattiin onnikalla pitkin kaunista pääkaupunkiamme.
Enää en edes muista missä pelattiin, muuta kuin että Kaivarilta aloitettiin ja huipulle lopetettiin ( mutta mun osalta ei ainakaan huipulla). Jänikset kuskasivat chingejä pitkin puistoja, ja toinen toistaan hienompia ratoja päästiin heittämään.
Jotenkin jäi parhaiten mieleeni kaivari, ja Aino Ackten puistossa, Tullisaaressa pelattu rata. Jälkimmäisestä muistuu kirkkaimmin väylä missä kori sijaitsi tuhat metriä syvän tumma vetisen lammen rannalla. Sen lammen pohjassa on varmasti hienoja tummuneita aarteita.
Kisassa oli aina mukavaa jengiä, mutta yksi on juurtunut mustaksi varjoksi ylleni. Siellä tutustuin Itävaltalais-Suomalaiseen Mastodonttiin Antero Erhiöön.
Kilpailussa alkanut suunsoitto/ naljailu jatkui useamman vuoden eteenkin päin useissa tapahtumissa, ja se muodostuikin itse heittelyä tärkeämmäksi asiaksi. Se taisi huipentua Talin huipulla julkisesti haastettuun kaksintaisteluun. Koleasta ja sateisesta syyssäästä huolimatta paikalle ilmestyi jopa uteliasta yleisöä, ehkä siinä toivossa että ainakin toisen saneluluukku loksahtaa kiinni ikiajoiksi.
Lopputulosta en muista, mutta kivaa oli. Jättiläisen kanssa olen varmaankin parhaat naurut saannut tämän lajin parissa. Terveiset vaan Antero Valtavalle!

Maailman kovin naljailu pooli olisikin A.Erhiö, J.Väyrynen, S.Nieminen ja H.Holopainen, eikä varmasti olisi kierroksella tylsää!

Vähän karkasi sivuraiteille, mutta kaikki tyynni Stamina on eräänlainen uranuurtaja rennomman kisailun saralla.

Kiitos järjestävälle taholle..pitäkää Stamina pystyssä!

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: MISSION SYYSMYRSKY 2016
« Reply #49 on: 04.12.14 - klo:18:10 »
Tänään alkaa massiivinen valmistautuminen Ruukki golf kisaan!
Siihen kuuluu tämän illan ampumahiihdon seuraaminen syvältä sohvan pohjalta.
Huomenna stadissa kaupoissa roikkuminen, vaimo vie minä vikisen. Ja menttaali valmentaja Arin esimerkkiä hyödyntäen illalla rentoutta hakien stand up komiikan avulla ( Sami Hedberg). Lauantaina tyttäreni tanssiesityksestä nauttien Gloriassa, ja ilta meneekin sitten itsenäisyys kynttilää tuijottaessa.
Valmistautumiseen ei kuulu yhtään heittoa, johtuen selkäkivuista, ajan puutteesta ja siitä että kun lainasin toista autoani tyttärelleni niin siellä meni takakontissa kaikki kiekkoni. Enkä saa niitä kun vasta lauantai iltana.

Kisaan en osaa lähteä pelkästään nauttimaan, koska en omista heitoista kovin usein nauti. Eli pieni tavoite pitää olla, ja tällä kertaa se on että en jää viimeiseksi. Ja viime aikaisiin suorituksiini peilaten se on kovaakin kovempi tavoite :)

Offline Ari

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 550
    • View Profile
  • Seura: Nummelan Frisbeeseura
Vs: MISSION SYYSMYRSKY 2016
« Reply #50 on: 04.12.14 - klo:18:14 »
Tietenkin on hyvä tavoitella toiseksi viimeistä sijaa. Vastustajia tosin kun ei saa valita niin saattaisi olla mentaalisesti helpompaa yrittää voittaa itsensä jollakin mittarilla.
Itse yritän pelata viikonloppuna neljä kierrosta heittäen mahdollisimman vähän tyhmiä heittoja. Tämä riittää usein siihen ettei jää viimeiseksi tai edes toiseksi viimeiseksi. Huonoja heittoja tulee aina ja niitä yritän vältellä pitämällä kädet kuivana ja lämpinänä samalla keskittyen jokaiseen heittoon kuin se olisi ainoa.

Eli mitäs jos vain voitat sunnuntaina itsesi :)

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: MISSION SYYSMYRSKY 2016
« Reply #51 on: 04.12.14 - klo:18:20 »
no se on helppo nakki!

Offline Ari

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 550
    • View Profile
  • Seura: Nummelan Frisbeeseura
Vs: MISSION SYYSMYRSKY 2016
« Reply #52 on: 04.12.14 - klo:18:47 »
Kannattaa ehkä suhtautua meikäläisen mietiskelyihin niiden ansaitsemalla arvolla. Tämän kummempaa pelaajaa ei ole tullut vaikka on välillä pohdiskellut kovastikin tätä mentaalipuolen puolta.
Katu-uskottavuuttahan saa suorittamalla. Jos Meresmaan Jussi sanoo, että heitä kupille niin uskoohan sitä kuka vaan :)

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: MISSION SYYSMYRSKY 2016
« Reply #53 on: 07.12.14 - klo:07:57 »
Ruukki golfin parkkipaikka klo.7.45
Vettä tihuttaa ja on pilkkopimeää. Autoja valuu tasaiseen tahtiin samaan pimeyteen!
Kohta se alkaa!

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: MISSION SYYSMYRSKY 2016
« Reply #54 on: 07.12.14 - klo:12:07 »
Eka kierros takana. Hieno sää, upea rata!
Omalta osalta voin sanoa että jumbo sijasta taistellaan, mutta kivaa on.
Katsotaan mikä fiilis toisen kierroksen jälkeen.

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: MISSION SYYSMYRSKY 2016
« Reply #55 on: 08.12.14 - klo:09:05 »
"se päivä oli iloinen, vaan nyt se on jo eilinen" joten aloitetaan alusta!
Sunnuntai aamuna heti kuuden jälkeen hyppäsin koteloon. Deep purplen CD formaatti Made in Japan live äänentoistolaitteen nieluun, ja tuulilasi kohti Ruukki golfia. Säkki pimeällä Hanko tiellä sitä tunsi olevansa ihan yksin tässä maailmassa, vaikka sarvipäisillä olioilla höystetyt kolmiot tien vieressä muistutti muistakin elollisista.
Matka meni mukavasti, mutta oli kuitenkin sen verran pitkä että Purplen kitaran ja urkujen vuoropuhelu ehti vaihtua Fishin tarinoihin. Olin golfkentän parkkipaikalla ensimmäisenä, mutta pian alkoi kuulumaan tasaiseen tahtiin iloinen rapina kumien sinfonia. Asfaltoitu paikoitusalue oli aivan jäässä, ja heti kuulinkin Hartsalta, Jonsulta, Jukalta ja kumppaneilta kauhutarinoita pikkutien hengenvaarallisesta liukkaudesta, ja tien vieressä väijyvistä bambeista! Ihan kiva, mä painoin ilman huolen häivää kitkoilla silmät kiinni.

Asiaan! Valon häätäessä mustan majan majoille alkoi paikan kauneus hahmottua verkkokalvolle. Kyllä kannatti nähdä tämäkin päivä! Innostuksen hyöky oli niin suuri, että aloin määrätietoisen lämmittelyn ilman kiekkoja saadakseni jalkani, selkäni ja käteni sen verran notkeiksi että pystyisin nauttimaan Ruukkigolfin frisbee päivästä.
Tällä kertaa kävi tuuri, pääsin aloittamaan ykkös väylältä itse TD:n, Kurvisen Hannun ja Lehtisen Raulin kanssa. Tasooni nähden siis kovia heittäjiä ja muutenkin mukavaa peliseuraa. Aloitin kisan ihan mukavasti, toki hieman hajuttomasti ja mauttomasti. Ellen ihan väärin muista niin 7 ensimmäiseen ruutuun merkattiin kolmonen. Siinä jyrkässä ylämäki reiässä sitten napsahti ekan kerran, olin puttaamassa n. kasista kolmosta korttiin menttaliteetilla. Yläpantaan kopsahti siitä alas pystyyn, ja pyörien mulle kieltä näyttäen alas koritasanteelta. Seuraavakaan ei onnistunut joten vitosta korttiin.
Siirryimme väylälle 9. VAU! Jyrkähkö, pitkähkö alamäki ja kori vielä kutkuttavasti tasanteella jyrkän rinteen vaaniessa tasanteen oikealla puolella ja väylän visuaalisuuden kruunasi taustalla jäinen järvi. Olin haltioissani luonnon kauneudesta että heitin kuin pullopersesika vasemmalle metsään, ja heräsin! Tämähän ei olekaan mitään maisema bongailua, vaan armotonta kisailua. Sieltä puiden kainalosta sitten sinne rotkoon, mutta ei niin pahaan paikkaan kun pelkäsin, ja pääsinkin sieltä sitten yhdellä heitolla mukille ja neppari tulokseksi. Seuraavat 6 väylää menikin taas kolmosilla ( ehkä, en muista). Kunnes saavuttiin väylälle 16 (lyhyt versio) ja taas pooli haukkoi henkeä! Voiko ihanampaa väylää olla....voi, toinen kierros sen näytti.
Tällä kertaa avaukseni oli miltein täydellinen, puttasin n. kympistä kakkosta, epäonnistuen mutta kolmonen kuitenkin. Seuraava olikin pikkunäppärä .Kori oli nätissä paikassa metsän kainalokuopassa sinne jostain syystä tehdyllä tasanteella. Avakseni onnistui liki täydellisesti, ja kierroksen ensimmäinen pirkkoni oli siinä. Yksi väylä enää. Mando, tiukka puuportti juuri sellainen ihanne väylä minun makuuni. Onnistuinkin heittämään mandon oikealta puolelta, ja kiekko osui vasta toiseen puuhun mistä se kimposi takaisin päin.
Toinen heitto vahvalla forella muutama metri eteen päin koivun kylkeen, löytyihän se tosi väykkä sieltä! Kolmas heitto surkea hyzer vastakkaiseen metsään, josta yllättäen pääsin kuitenkin korille, ja vitos putti sisään.
Kivalle kierrokselle tuttu päätös!
Mutta eikun syömään...ja jatkankin tarinaa kotvan kuluttua!

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: MISSION SYYSMYRSKY 2016
« Reply #56 on: 08.12.14 - klo:10:10 »
Ensimmäinen rundi siis takana. Täydellisellä radalla, ja varsinkin tähän vuoden aikaan optimaalisissa olosuhteissa heitin tuloksen 58. Sehän ei ole mikään hyvä tulos, mutta tulos kuitenkin. Vaikka minua piinaakin valtava heittokammo, niin nautin pelaamisesta kuitenkin, ja puttipeliini oli tosi tyytyväinen.

Toinen kierros alkoi osaltani väylältä 13. Heikko avaus, surkea lähestyminen johti heti neppariin, HYI! Kävi jo mielessä että tästäkö se taaaaas alkaa. Seuraava kuitenkin helppo 3, ja se kiva lyhyt ylämäki tehtävä pirkkoon.
Ja sitten se hieno väylä 16. Nyt sitä oli pidennetty roimasti, ja samalla muutettu yhdeksi upeimmista koskaan pelaamistani väylistä. Nelosesta haaveilin, ja pooli kaveritkin oli sitä mieltä että neloseen voisi jokainen olla tyytyväinen mutta siihenkin pitää tehdä töitä. No minun työni vaikeutui heti avauksen jälkeen, minkä kajautin siihen mutkassa seisoneeseen yksinäiseen koivuun kiekkoni. Lätty putosi lättynä puun viereen eli siitä sitten eteenpäin. Onnistuin hyvin seuraavalla, mutta lähäri epäonnistui karkeasti joten vitonen siitä sitten tuli. Vähän harmitti kun töppäsin sen avarin, kun kerrankin olisi ollut mahdollisuuksia minullakin liidättää. Mutta tuleva Australia openin voittaja Kulmalan poika otti kuitenkin kolmosen, ja se olikin hienoa katsottavaa!

Loppu kierros menikin sitten aika tasapaksusti, aika aktiivisesti otin niitä kolmosia. Poikkeamina ykköseltä pirkkoa pukkas, ja ainakin seiskalta ja kasilta nepparit.
Kierroksen ja oikeastaan päivän kruunasi näin " Ihmeellinen luonto" ihmisenä järven rannalla matalalla kaarrellut valkopyrstöinen merikotka, minkä kiljumista oltiin jo aiemmin Vierin Jukan kanssa kuunnelleet. Poolissani pelannut paikallinen luonto opas Hannu Kurvinen kertoikin että merikotkat ovat paikallisia kottaraisia,asukkaisiin kuuluvat myös niin ilvekset kuin sudetkin.
Menneenä kesänä ajoin tuhansia kilometrejä kun olin kuvaamassa merikotkia Jäämeren rannalla, ja nyt niitä pyörii tässä lähiseudulla ilkkumassa mun ponnettomia draiveja.

Summa summarum!
Ari väitti väykän voittaneen itsensä...58 ja 57  eli voitin toisella ekan. Heitin siis tasaisesti enkä yhtään vitosta huonompaa.
Avaukset olivat erittäin jäykkiä, väkinäisiä ja ennalta arvaamattomia. Radan profiili antoi kuitenkin paljon anteeksi, Nummelanharjulla vastaavat avaukset olisivat johtaneet katastrofiin.
Lähestymiset olivat luokkaa fifty- sixsty, onnistumisprosentit tuota jälkimmäistä luokkaa.
Puttiin olin tosi tyytyväinen. Olen ajatellut sen niin että jos onnistun pääsääntöisesti puteissani tuohon kuuteen metriin asti niin silloin olen tyytyväinen. Ja Ruukissa onnistuin kyllä aika lähelle sataprosenttisesti siinä. Toki täysin pläkä sää auttoi paljon, mutta kuitenkin.
Rata oli ihan huippua, toki siitä olisi helposti saanut haastavammankin, mutta Rami ja Toni olivat fiksusti suunnitelleet radan aikataulua silmällä pitäen. Tuolla lay outilla peli eteni ripeästi valoisaan aikaan. Pojathan ovat neroja!
Hienosta työstään he ansaitsevat VILLIT KORTIT kevään Nurmijärvi discgolf experience kisaan.
Olin havaitsevani kisassa sellaista vanhan ajan hyvää fiilistä, vai johtuiko se vaan siitä että itse nautin pelaamisesta niin paljon.
Ja olihan se aikasta hienoa että itse Karvalakki Kuningas Jukka Vieri oli paikan päällä kisailemassa. Vielä kun toinen Karvalakki aatelinen Juha Nieminen olisi ollut mukana niin paketti olisi ollut täydellinen.

KIITOS!

Offline Ari

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 550
    • View Profile
  • Seura: Nummelan Frisbeeseura
Vs: MISSION SYYSMYRSKY 2016
« Reply #57 on: 08.12.14 - klo:10:52 »
Se on aina hieno nähdä kun setä kulkee hymy huulilla. Pelaaminen on selkeästi kivaa, joten onko millään muulla mitään väliä?
Karvikseenkin oli ilmestynyt avoimen luokan Suomen mestareita, USDGC:ssä pärjänneitä joten eiköhän me muut oltu enemmän nauttimassa heittelystä ja ulkoilusta.
Kelit oli eilen kohdillaan, joten mikäs sen hienompaa.

Onnistumisiakin näköjään tuli, joten siitähän on hyvä jatkaa :)

Kevättä odotellessa.


Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: MISSION SYYSMYRSKY 2016
« Reply #58 on: 08.12.14 - klo:11:47 »
Juu näin se on!
Jotenkin musta tuntuu, että olen antanut näissä jaaritteluissani sen kuvan että olen jotenkin aina naama naulapussina pelaava tosikko jörö.
Ja sen myötä jokainen saattaa uskoa että joku päivä toteutan haaveeni tehdä Pelle Miljoonaa lainatakseni " Pyhän gagnesin rannassa istuskelen,  mietin elämääni ja sitä kuka lienen, jospa jättäisin kaiken ja lähtisin vaeltavien saddhujen matkaan" Se on kyllä yksi mission, mutta vielä en sitä toteuta, perhe vie voiton haahuiluista!

Sen mielikuvan voin tässä tyrmätä. 15 vuoden aikana olen pelannut kolme kierrosta ns. kyr.. otsassa, ja vain kerran keskeyttänyt. Sekin kaduttaa ja hävettää, Jonekin teki parhaansa etten keskeyttäisi vaikka varmasti ymmärsi yskän.
Siis tykkään pelata ( en muuten sitä tekisi) ja suurimmaksi osaksi nautin siitä. Ainut homma mikä on alkanut vähän jurppimaan, että tuntuu etten kehity millään tavalla. Toivottavasti eilinen väläytti ainakin henkisesti pientä valon häivää tunnelin päässä.

Ruukista sen verran vielä että hyvin pojat olivat suunnitelleet radan myös golfmaiseksi. Suomessa on toinen toistaan hienompia metsäratoja, mutta silloin kun päästään golfkentälle niin on hyvä että sitten pelataan vähän avoimempaa lay outtia. Monestihan korkeuserot, vesistöt ja punkkerit tekevät sen haasteen golfkentillä. Ja sitä se tulee olemaan myös NDGE 15 kisassa, tukkoisia metsäväyliä on turha odottaa.

Arvoa pitää antaa myös eilisen kisan järjestäjille siitä työn määrästä mitä he tekivät. Kun me muut jo ajeltiin kotiin mieli musiikin tahtiin, niin kundit roudas koreja pitkin Tiivi Taavi kumpuja. Siinä mielessä kiinteällä radalla kisojen järjestely on aika paljon iisimpää touhua. Ei sillä etteikö niissäkin tekemistä ole!


Offline gummi

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 352
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tomi
  • Seura: Disc Golf Vikings
Vs: MISSION SYYSMYRSKY 2016
« Reply #59 on: 08.12.14 - klo:12:07 »
Ja sitten se hieno väylä 16. Nyt sitä oli pidennetty roimasti, ja samalla muutettu yhdeksi upeimmista koskaan pelaamistani väylistä. Nelosesta haaveilin, ja pooli kaveritkin oli sitä mieltä että neloseen voisi jokainen olla tyytyväinen mutta siihenkin pitää tehdä töitä. No minun työni vaikeutui heti avauksen jälkeen, minkä kajautin siihen mutkassa seisoneeseen yksinäiseen koivuun kiekkoni. Lätty putosi lättynä puun viereen eli siitä sitten eteenpäin. Onnistuin hyvin seuraavalla, mutta lähäri epäonnistui karkeasti joten vitonen siitä sitten tuli. Vähän harmitti kun töppäsin sen avarin, kun kerrankin olisi ollut mahdollisuuksia minullakin liidättää. Mutta tuleva Australia openin voittaja Kulmalan poika otti kuitenkin kolmosen, ja se olikin hienoa katsottavaa!

No johan potkas. Nyt tais rima nousta vähän turhan korkealle mutta olihan se hienoa kun kerrankin kaksi ns täydellistä heittoa peräkkäin ja vielä putti sisään. Kiitoksia seurasta - harmi etten eilen vielä osannut yhdistää naamaa näihin kirjoituksiin mutta mahtavaa kirjoittelua sulla. Ja oli kyllä niin hienosti kerrottu tuosta Ruukkigolffista ettei siihen juuri lisättävää ole. Todella mahtava kisa!
All work and no DiscGolf makes anybody a sad boy/girl...