Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI  (Read 415829 times)

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: MISSION SYYSMYRSKY 2016
« Reply #75 on: 11.12.14 - klo:11:30 »
Siitäkin huolimatta että kirjoitettuani edellisen viestini tähän ketjuun, mietin että miksi mä näitä toitotan. Miten voin kuvitella että joku olisi kiinnostunut siitä miten minä olen lajin pariin eksynyt. Enhän ole naamakirjassa, twitterissä tai missään muussakaan somessa tilittämässä menojani. Mutta koska tätäkin joku lukee niin menköön.
Ehkä lopetan viimeistään silloin kun huomaan ettei kukaan enää seuraa tätä blogia, silloin ainakin on selvää ettei ketään papan jorinat kiinnosta.

Meillä varmaan jokaisella on joku syy miksi on lajin aloittanut, ja todennäköisesti ihmisiä jotka ovat auttaneet tai houkutelleet alkuaikoina.

Minun startissa on tietysti lapsuuden kaverini Jouko ollut tärkeä tekijä, koska hänen kanssaan laji "keksittiin". Hänen jälkeen astui kuvaan Rajamäkeläisistä Seve, joka liittyi Joukon ja mun seuraksi Munkan viikkokisojen vakio kävijöiksi. Erittäin tärkeitä ovat olleet tietysti myös perustetun DGC Bats seuran jäsenet, siellä rajamäen futiskentällä oltiin kaikki rivissä kun Tumba opetti meille frisbeen heittoa!

Rajamäen ulkopuolelta Linbergin Jussia, Jannea ja Ismoa saan kiittää että pääsin näkemään kuinka kiekkoa oikeasti heitetään, kuinka rata suunnitellaan, ja kaiken lisäksi he houkuttelivat minut Munkan viikkokisoihin, mikä tekikin minut hulluksi.
Munkassa tutustuin sitten useanpaankin maalikyläläiseen, joista taitaa jo suurin osa lopettanut frisbeegolfin. Heistä lähimmiksi friba kavereiksi tuli Loukon Sami ja Niemisen Juha. Heiltä myös ostin miltein kaikki alkuaikojen kiekkoni.
Siihen aikaan Munkan kisoissa kävi aika vakiintunut porukka, edellä mainittujen lisäksi ainakin HD, Holle, Hanska, Lappalaisen Hannu, Matti, Jaani, Miko, Olikohan Huldenin veljekset? taisi olla, Lilli ja Eppukin taisi tulla jossain vaiheessa mukaan jne, jne   Jaani nuorempana muistaa paremmin.

Muistan kun kerran joku heitteli ykkösellä ( kori oli silloin lammen rannassa) pinon kiekkoja hyvin lähelle koria. Siinä heittoja ällistellessäni Sami tai joku muu tuli kertomaan että toi on Pursion Timo. Se on voittanut monta Suomen mestaruutta peräkkäin. Siihen suureen mestariin tutustuin sitten myöhemmin.

Olisi muuten messevää jos joskus Munkassa pidettäisiin vaikka yhdet NOSTALGIA viikkokisat! Osallistumis oikeudet heillä jotka ovat viikkokisoissa siellä pelanneet.


Offline Jaani

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 416
  • Still Not a Player
    • View Profile
  • Seura: TT
Vs: MISSION SYYSMYRSKY 2016
« Reply #76 on: 11.12.14 - klo:11:41 »
Kyllä, juuri tuo poppoo tulee mullakin ekana mieleen.

Lisäksi oli meitä junnuja muitakin silloin tällöin, mutta heitä ei ole näkynyt enää.

Ja eihän näitä blogeja kirjoiteta siksi, että joku lukee niitä. Tai no, miksei vähän siksikin, mutta itse ainakin tilitän sellaisia asioita, mitkä kiinnostavat itseäni ja on vain sattumaa, jos jotain toista kiinnostaa lukea. Olisi aika tylsää kirjoittaa vastoin omia kiinnostuksiaan vain siksi, että tulisi paljon klikkauksia.

Kaikesta huolimatta, kyllähän noista lukukerroista näkee, että kiinnostusta on.

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: MISSION SYYSMYRSKY 2016
« Reply #77 on: 11.12.14 - klo:11:51 »
Juu tottakai kiinnostaa! mutta mietinkin että MIKSI?
Mutta ei siitä sen enempää, koska se on ihan turhaa.

Tietysti voisin sanoa että kaikki silloin 1900 luvun lopun ja 2000 luvun alussa munkan viikkokisoissa kävijät on ollut mulle tärkeä yhteisö. Jo sen takia että hyväksyitte meidät maalaiset kisaan mukaan, vaikka oltiin kyllä aika surkuhupaisia heittäjiä.
Me puhuttiin koko automatka mennen tullen kisasta, ja auta armias jos joku meistä kolmesta ei pelannutkaan toista kierrosta n. paska poolissa niin siinä sitä oli leveilemistä. Kaiken kaikkiaan silloin oli ihan sika kivaa.
Tosin vaimo ei ollut ihan varauksettoman ihastunut että Futiksen , Kaukiksen, keilailun, lentiksen, kaukalofutiksen, petankin jne. jne lisäksi innostuin frisbeegolfistakin.

Offline Ari

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 550
    • View Profile
  • Seura: Nummelan Frisbeeseura
Vs: MISSION SYYSMYRSKY 2016
« Reply #78 on: 11.12.14 - klo:13:31 »
Vaikka oman harrastuksen aloittaminen on vain 8 vuoden takaa ehdin kuitenkin mukaan siihen kohtaan kun kilpailuja oli vähän ja niissä pyöri se sama porukka. Aika nopeasti oli jo pelannut kaikkien kanssa samassa ryhmässä tai muuten tullut tutuksi.
Siinä on ihan selvästi oma viehätyksensä kun kuuluu vähemmistöön, joka pelaa jotain sellaista peliä josta ei juuri kukaan ole kuullutkaan. Kuitenkin ennen omaa aloittamistani tilanne on ollut vielä enemmän kuvatun kaltainen.

Omia kokemuksiakin taidan jossain vaiheessa muistella tänne. Yyterin kisa taisi olla 2007 ja siinä on kyllä yksi ihan hauska kokemus jota ei ole ylittänyt vielä mikään olosuhde. Mutta siitä lisää sitten kun tuntuu siltä, että kehtaa taas jotain itsestään jakaa tänne :)


Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: MISSION SYYSMYRSKY 2016
« Reply #79 on: 11.12.14 - klo:14:56 »
Kehtaa vaan!

Offline Flick Maniac

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 848
  • Discmania
    • View Profile
    • Frisbeegolf Club Keinukallio
  • Oikea nimi: Mikko Setälä
  • Seura: FGCK
Vs: MISSION SYYSMYRSKY 2016
« Reply #80 on: 11.12.14 - klo:19:30 »
Tosin vaimo ei ollut ihan varauksettoman ihastunut että Futiksen , Kaukiksen, keilailun, lentiksen, kaukalofutiksen, petankin jne. jne lisäksi innostuin frisbeegolfistakin.

Hah!  :D Mulla on onneks ollu aikalailla yks kerrallaan (ei samat sentään) mut sit hulluna sitä yhtä.
Discmania Media Partner 2017-2019
Team Discmania, Discmania Ambassador

Link | P2 | Tactic | Origin | MD3 | MD4 | Anvil | Essence | FD | FD3 | Fortress | CD2 | DD3 | Rampage | Spirit
http://www.instagram.com/Crushing_Plastic
http://www.youtube.com/user/glaabaglooba

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: MISSION SYYSMYRSKY 2016
« Reply #81 on: 11.12.14 - klo:19:36 »
Ari taisi aloittaa oman bloggaamisensa TD:n näkökulmasta. Kerron tässä tämän hetken TD väykän tilanteesta.
Olen siis TD mahdollisessa NDGE 2015 kisassa ensi huhtikuussa. Siihen on hitosti aikaa, mutta minä touhuun nyt jo täpinöissäni jotain pientä vaikka en ole golfin kanssa sopinut vasta kun ajankohdan ja pelialueen.
Tällä hetkellä elän siis sen varassa että kaikki menee niinkuin toivoisin.
Tänään kävin suunnittelemassa radan lay outin ja mittaamassa väylien pituudet.
Uskon kyllä että radasta tulee haastavampi kun rajamäen liikuntapuiston kiinteä.
Olen jo lupaillut joillekin villejä kortteja ennenkuin ilmoittautumista on edes avattu. Ja jaan niitä vielä lisääkin, mutta paljon jää paikkoja vapaaseen myyntiinkin.
Sitten kun kaikki on radan rakentamista vaille valmista alkaa se pitkä piinaava odotus että miten sään jumalat suosii kisaa. Ja se onkin se ikävin asia, kun siihen ei mitenkään pysty itse vaikuttamaan. Ja yhtä kova duuni pitää tehdä oli kisailijoita 5 tai 100

Tässä blogissa kerron silloin tällöin hommen etenemisestä, mutta liiton sivuilla tarkemmat tiedot.

Offline Ari

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 550
    • View Profile
  • Seura: Nummelan Frisbeeseura
Vs: MISSION SYYSMYRSKY 2016
« Reply #82 on: 12.12.14 - klo:10:00 »
Menee tietysti vähän maku hyvästä muistelemisesta jos joku kaivaa tilastot pöytään.
Nurmijärvi Monster Race ja liiton foorumilta kaivettu informaatio löytyy tästä :)

https://keskustelu.frisbeegolfliitto.fi/viewtopic.php?f=21&t=350


Näyttäisi olevan monista muista kisoista poiketen ollut ennakkoilmoittautuminenkin liiton foorumilla :)

Väylä 1: Par 6 464m
Väylä 2: Par 5 401m
Väylä 3: Par 5 357m
Väylä 4: Par 4 194m
Väylä 5: Par 5 367m
Väylä 6: Par 5 316m
Väylä 7: Par 3 120m
Väylä 8: Par 5 337m
Väylä 9: Par 6 n.400m
Par: 44.

Siitä mallia :)

Kilpailun voitti näköjään Hynösen Joonas ja meikäläinen hävisi vain 39 heittoa voittajalle :)


Offline Aittatar

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 422
    • View Profile
    • Aloittelevan fribanaaraan blogi.
  • Oikea nimi: Essi Tyson
  • Seura: Talin Tallaajat
Vs: MISSION SYYSMYRSKY 2016
« Reply #83 on: 12.12.14 - klo:10:07 »
Wau minkä mittaisia väyliä! Eihän mulla käsi riitä, mut jopa ois kiva tuollaisia liidättää täysillä.

Offline Kempster

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 193
    • View Profile
    • @ Instagram
  • Oikea nimi: Niko Kempas
  • Seura: Ŧ·
Vs: MISSION SYYSMYRSKY 2016
« Reply #84 on: 12.12.14 - klo:10:34 »
Väylä 1: Par 6 464m
Väylä 2: Par 5 401m
Väylä 3: Par 5 357m
Väylä 4: Par 4 194m
Väylä 5: Par 5 367m
Väylä 6: Par 5 316m
Väylä 7: Par 3 120m
Väylä 8: Par 5 337m
Väylä 9: Par 6 n.400m
Par: 44.

Näin!


Juu nyt muistankin juttu tuokiotamme. Ja koska olet Frisbeegolf - golf yhteistyötä omalta osaltasi jo edistänyt, niin TERVETULOA! Experienceen, olet listalla.

Tälle iso peukku! NDGE:tä innolla odotaessa! Ja pakko mainita tähän väliin että tuossa mun frisbeegolf-golf yhteistyökuviossa esikuvana on juurikin Nurmijärvi, ja säädöt on Pohjanmaalla... kaikki vielä auki mutta valoisalta näyttää.


Ja yhtä kova duuni pitää tehdä oli kisailijoita 5 tai 100

Niin, se on ihan sama kuinka paljon niitä pelaajia tulee niin siinä on yhtä iso homma suunnitella väylät, merkata tiit, ob:t, fiksata korit jne. Ite oon vaan muutamat pikkukisat järkännyt ja teedeillyt, mutta kyllä se mieltä lämmittää kun ennusteissa on ollut surkea keli ja kisailijoita odotettiin ehkä kymmenkunta, ja positiiviseksi yllätykseksi niitä tulikin 30. Toisaalta parissa kisassa on odotukset ollut pelaajamäärässä korkealla ja aamulla onkin yllättänyt niin ryöttänen keli että sokeripojat ja kotihiiret on jäänyt koloihinsa, mutta pelit on silti pelattu, vaikka sitten vaan yhden poolin voimalla ;)
« Last Edit: 12.12.14 - klo:10:36 by Kempster »

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: MISSION SYYSMYRSKY 2016
« Reply #85 on: 12.12.14 - klo:11:51 »
Jumankekka! Kiitos paljon Ari!
Olen kyllä niintumpelo näissä tietsikka jutuissa etten osaisi tollaisia linkkejä laittaa. Mutta hyvä näin että Ari oli avulias.
Nimittäin siitä on minulle hyötyä monessakin suhteen. Sitten huomasin että olin melkein luvannut olla järjestämättä enää kisoja . Lupaukset pitäisi kyllä pitää.
Ja kiinnostuneet / tarkkaavaiset voivat tuloksia lukiessaan huomata että siinäkin kisassa oli mukana vanhoja sheriffejä ja nousevia tähtiä.
Mukana on ollut paljon pelaajia joita en muistanut ollenkaan. En esim. muistanut että NFS on ollut noin vahvasti mukana. Ilmankos olen itsekin nykyään NFS:n jäsen :)

Korostan nyt kuitenkin että kyseessä oli MONSTERI kisa, NDGE 2015 formaatti on ihan eri. Heitetään lyhyempiä väyliä, mutta useampia. On alle 100 metrisiä, mutta taitaa olla myös yli 200 metrisiä ja muutama kolmosella alkavakin. Ja koska maasto on kumpuileva niin kyllä siellä pääsee oikeasti vetämään urku auki ( Essille tiedoksi) kivoja alamäki väyliä. Tosin ei mitään Nummelan harjun 10 veroista.

Offline Jaani

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 416
  • Still Not a Player
    • View Profile
  • Seura: TT
Vs: MISSION SYYSMYRSKY 2016
« Reply #86 on: 12.12.14 - klo:12:29 »
Heitetään lyhyempiä väyliä, mutta useampia. On alle 100 metrisiä, mutta taitaa olla myös yli 200 metrisiä ja muutama kolmosella alkavakin.

Odotan, että vanha väylä 18 "Jesse Heinonen" pelataan lammen yli.

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: MISSION SYYSMYRSKY 2016
« Reply #87 on: 12.12.14 - klo:14:13 »
Jos kaikki menee mun toiveiden mukaan niin J.H väylä pelataan.
En ole vielä ihan varma pelataanko se entisellä formilla, vai uusitulla 40m pidemmällä versiolla.

Offline Aittatar

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 422
    • View Profile
    • Aloittelevan fribanaaraan blogi.
  • Oikea nimi: Essi Tyson
  • Seura: Talin Tallaajat
Vs: MISSION SYYSMYRSKY 2016
« Reply #88 on: 12.12.14 - klo:15:19 »
Ja koska maasto on kumpuileva niin kyllä siellä pääsee oikeasti vetämään urku auki ( Essille tiedoksi) kivoja alamäki väyliä. Tosin ei mitään Nummelan harjun 10 veroista.

No minähän en tarvii montaa sataa metriä et joudun jo pistää kaiken peliin! Hienoja on silti nuo 200-300m missä pääsee katsomaan, kun isot pojat pistää pitkää siivua.

Ps. Alamäkiin mun pitää varmaan täs opetella heittää, Jaani voi todistaa, että jo Kivikon 8 tuottaa suuria ongelmia.

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: MISSION SYYSMYRSKY 2016
« Reply #89 on: 12.12.14 - klo:15:47 »
Se on muuten hieno väylä(kivikon 8), ja vaikka jyrkästä profiilista johtuen pituus riittääkin niin mulla on ainakin ongelma heittää korille, kun toi etäisyyden hahmottaminen on aikasta vaikeaa.
Jos NDGE toteutuu toiveitteni mukaisesti, niin minä odotan eniten miten isokätiset avaavat väylän numero 1.