Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI  (Read 418378 times)

Offline ville

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 263
    • View Profile
  • Oikea nimi: Ville Kotamäki
Vs: MISSION SYYSMYRSKY 2016
« Reply #135 on: 19.12.14 - klo:10:39 »
Tyytyväisyys on kehittymisen este.

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: MISSION SYYSMYRSKY 2016
« Reply #136 on: 19.12.14 - klo:10:56 »
Aamun puttitreeni sessio on takana, ja olen entistä tyytyväisempi tuloksiin. Mutta en siis ihan tyytyväinen, ettei vaan tulisi esteitä matkalle kohti Syysmyrsky 2016 voittoa!
Eilen otettiin parin kaverin kanssa kisa 2*10 väylää Rajamäessä. Paukautin ekalla kiekalla -3, ja tokalla uuden ennätykseni -4 VAU!
Nousu kohti kansainvälistä huippua on alkanut.
Olisin mielelläni kisaillut Tonttu Openissa, mutta valmennettavieni futsal pelit on pahasti samaan aikaan Tapiolassa. Pitäkää hauskaa jotka kisassa mukana olette!

Tänään vielä yksi puttitreeni, ja mahdollisesti rundi tai kaksi rajamäen kiinteää. Ja illalla vielä hurjat venyttelyt niin eiköhän se siitä!

Offline öre

  • Juniori
  • **
  • Posts: 92
    • View Profile
  • Oikea nimi: Ari Lehtinen
  • Seura: Rauman Frisbee
Vs: MISSION SYYSMYRSKY 2016
« Reply #137 on: 19.12.14 - klo:11:23 »
Tost ajattelutavast joku jossai kisaraportissas mainitsi, olisko ollu joku euruuppa openin kisa, miten jenkkien ja suamalaisten suhtautumine epäonnistumisii eroo niinku yä ja päivä. Kiässien välisel tauol jenkit heittää kuulemma läppää iha jostai muuist asioist ku kisakiarroksest. Voiva vauk puhel jostai"haara"jutuistaki. Suami poika kiroo ain kiarrostas, et kui mää tollai mokasin sen ja sen väylän. Kyl meil tosiaan varmaa painaa toi kova menneisyys, mikä meist on tehny vähä tällasii jukuripäit ja huanon itsetunnon omaavii ihmissi.

Offline Kempster

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 193
    • View Profile
    • @ Instagram
  • Oikea nimi: Niko Kempas
  • Seura: Ŧ·
Vs: MISSION SYYSMYRSKY 2016
« Reply #138 on: 19.12.14 - klo:11:54 »
Pakko ottaa kantaa myös, kyllä se näin vaan on että lajiin, alaan tai mihin vaan liittyen me Suomalaiset ollaan maailman parhaita nostamaan ne negatiiviset asiat esiin ensimmäisenä. Melkein 30 vuotta joukkuelajeja harrastaneena mulla on ollut vain yksi valmentaja joka veti positiivisuuden kautta (se oli jenkki). Mutta muut koutsit on ollut suomalaisia, ja vaikka tauolla olis johdettu 100-0 niin ensisijainen ja painavin palaute oli negatiivista!

Kysykääpä seuraavan kerran kaverilta joka on just palannut lomareissulta että miten meni? Ehkä nopeasti tulee hiljainen vastaus: ihan jees ja lämmintä oli jne. mutta sitten alkaa negatiivisten puolien vuodatus; helvetti mikä keli täällä härmässä on, perkele maanantaina töihin, laskut pitää maksaa ja nakkisoppaa syötävä taas saatana!

Oon pitkään yrittänyt harrastaa positiivisen ajattelun kautta, eli pyrkiä iloitsemaan pienistäkin onnistumisista... joka ei ole helppoa, mutta paljon helpompaa kun täydellisyyden tavoittelu! Ja sen oon huomannut että jos jää märehtimään epäonnistumisia niin se vaan ruokkii epäonnistumisia, kyllä niistä epäonnistumisistakin löytää ne positiiviset puolet ja kun niihin ja niiden vahvistamiseen keskittyy niin  homma on paljon mukavampaa;)

Ja ennen ku joku kerkee näsäviisastelemaan niin ei, viiden metrin alarautaputista ei pidäkään löytää mitään positiivista :P

Offline Sir Beef

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 331
    • View Profile
  • Seura: LFC
Vs: MISSION SYYSMYRSKY 2016
« Reply #139 on: 19.12.14 - klo:12:09 »
Ja ennen ku joku kerkee näsäviisastelemaan niin ei, viiden metrin alarautaputista ei pidäkään löytää mitään positiivista :P

Enpäs ees näsäile, mutta onhan siinä se positiivista, että ei ollu ku voimantuotto pielessä, osu koriin kuitenkin ettei ihan ohi mennyt kokonaan ( ja siitä rolleriks alamäkeen 15 metrin päähän, ja bägi lentää kaislikkoon, savu nousee korvista jne ... )  :)
Causa Latet Vis Est Notissima

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: MISSION SYYSMYRSKY 2016
« Reply #140 on: 19.12.14 - klo:13:27 »
Kiitos paljon hyvistä kannanotoista!
Noi on tietysti aikasta kakspiippuisia juttuja kaikkinensa. Kukin taablaa tyylillään.
Mä olen ollut kanssa niin monta vuotta futiksessa mukana että on tullut tavattua kaikenlaisia toimijoita sen lajin tiimoilta, ja voin kertoa että joskus on ihmettelemistä notta mistä noita tuloo!

Se on kyllä totta että kierrosten välissä pääasiassa vatvotaan niitä epäonnistuneita ja huonon tuurin heittoja....usein oikein märehtien niitten pauloissa. Minä myös! Joskus ollaan kuitenkin milloin kukakin on ollut juttukaverina, alettu ihmettelemään että miksei puhuta enemmänkin niistä onnistumisista. Kai se märehtiminen kuuluu kansan perinteeseen, ja on osaksi selittelyä sille miksi en ole keulilla.

Koska minulla on tällä hetkellä niin kova draivi ( enkä tarkoita tällä draivia ) fribaamiseen, niin voisinkin tehdä uuden vuoden lupauksen etten vuonna 2015 manaile, ainakaan ääneen, epäonnistumisia kertaakaan. Se ei tarkoita sitä etteikö epäonnistumisia voisi omassa päässä harmitella, mutta niistä töpistä voisi ottaa oppia ja yrittää välttää samaa virhettä.

Offline Sir Beef

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 331
    • View Profile
  • Seura: LFC
Vs: MISSION SYYSMYRSKY 2016
« Reply #141 on: 19.12.14 - klo:14:19 »
Niin, ja congrats - viimeisellä viestillänne arvoisa fooruminkäyttäjä 'gunners' ylennettiin 'Täysjäseneksi' viestimäärän kolahtaessa tasan sataan  8)

t: vielä juniori  ;D
Causa Latet Vis Est Notissima

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: MISSION SYYSMYRSKY 2016
« Reply #142 on: 19.12.14 - klo:14:44 »
Ai kiitos! enpä ole tiennytkään tollaisesta systeemistä. No olihan se kiva olla vähän aikaa taas junnu :)

Tulin juuri rajamäen pikkuradalta. Sade on loppunut, tyyni ilma +3 lämmintä, hieno heitto keli. Kiersin radan kahteen kertaan. Ensimmäinen meni
-4 eli ennätystä sivuten. Toisella kiekalla sitten uusi ennätys 5 alle parin. ja vaikka niitä paareja ei pitänytkään miettiä, niin se on kuitenkin mulle hyvänä mittarina kilpaillessa itseäni vastaan. Ja voi että kun olin tyytyväinen putti peliini!

Offline ville

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 263
    • View Profile
  • Oikea nimi: Ville Kotamäki
Vs: MISSION SYYSMYRSKY 2016
« Reply #143 on: 21.12.14 - klo:08:22 »
etten vuonna 2015 manaile, ainakaan ääneen, epäonnistumisia kertaakaan. Se ei tarkoita sitä etteikö epäonnistumisia voisi omassa päässä harmitella, mutta niistä töpistä voisi ottaa oppia ja yrittää välttää samaa virhettä.

Mä lähden tähän mukaan.
Menneellä kaudella jo hieman harjoittelin, mutta ei sitä yhdessä kaudessa opi.

Tähän vielä lisää se, että huonoa heittoa analysoidaan hetki ja ennen seuraavaa heittoa se jo unohdetaan. Eli jatketaan ikään kuin puhtaalta pöydältä.

Offline Tapanote

  • Ylläpitäjä
  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 143
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapani Aulu
  • Seura: Tomoottajat, Kankaanpää / 7k, Turku
Vs: MISSION SYYSMYRSKY 2016
« Reply #144 on: 21.12.14 - klo:13:47 »
Kyllähän jälkipelit on hauskoja ja kisareissujen piristyksiä. Ei niitä kannata kauheasti rajoittaa, mutta ei kaikesta kannata tulla paha mieli.

Offline Flick Maniac

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 848
  • Discmania
    • View Profile
    • Frisbeegolf Club Keinukallio
  • Oikea nimi: Mikko Setälä
  • Seura: FGCK
Vs: MISSION SYYSMYRSKY 2016
« Reply #145 on: 21.12.14 - klo:15:26 »
Must tuntuu joskus että ne jälkipelien länkyttämiset niin autossa kotimatkalla kuin kirjallisesti treenipäivyrissä on joskus hauskempaa kuin itse pelaaminen ;) Keskittyis vaan kiessillä vähän enemmän niin vois lätistä enemmän onnistumisista sit jälkeenpäinkin...
Discmania Media Partner 2017-2019
Team Discmania, Discmania Ambassador

Link | P2 | Tactic | Origin | MD3 | MD4 | Anvil | Essence | FD | FD3 | Fortress | CD2 | DD3 | Rampage | Spirit
http://www.instagram.com/Crushing_Plastic
http://www.youtube.com/user/glaabaglooba

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: MISSION SYYSMYRSKY 2016
« Reply #146 on: 21.12.14 - klo:16:28 »
jälkipelit kuuluvat lajiin kuin lajiin, ja yksilölajeista frisbeegolf on yksi hedelmällisistimmistä lajeista tuohon hommaan. Kisassa kun kisassa sattuu niin paljon kaikenlaista hauskaa ja vähemmän hauskaa puitavaa.
En varmaankaan pysty totaalisesti lopettamaan epäonnistumisissa rypemistä, mutta koitan tietoisesti jälkipeleissä muistella niitä onnistumisia, ja saada niistä lisää positiivista energiaa tuleville kierroksille.
En kylläkään ihan kauheasti ennekään ole manaillut, mutta enemmän kuitenkin ne hölmöilyt on olleet keskusteluissa pinnalla :)
Onhan noilla radoilla kyllä paljon heitäkin jotka jo kierroksella näköetäisyydelle päästyään manailee, kun taas meni metrin putit alarautaan, ja avaukset kolisseet puiden runkoihin.
Annetaan kuitenkin kaikkien reagoida omalla tavallaan pelaamiseensa, ollaanhan me kaikki omanlaisiamme persoonia! ;)

Tänään olen vajaan tunnin verran ehtinyt kotipihalla puttailla vaihtelevissa tuuli olosuhteissa. Ja onhan ulkona puttaaminen ihan eri kun hallissa lämpimässä. Nyt olenkin yhtäkkiä vaihtamassa pystystä haaraan! tosin kesään mennessä se voi vielä monta kertaa muuttua, eikä sitä tiedä vaikka kesä lämpimällä puttaisin päälläni seisten.

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: MISSION SYYSMYRSKY 2016
« Reply #147 on: 22.12.14 - klo:09:03 »
WASA OPEN 2000    Vaasankin veri vapisee!

Palataan hetkeksi muisteloihin! Aiemmin olenkin hieman kertoillut Wasa Open kilpailuista, jotka ovat kuuluneet kisakalenteriin jo 1990 luvan alusta.
Minulle Wasa Open 2000 on sillä tavalla merkittävä kilpailu, että se oli elämäni ensimmäinen frisbeegolf SM-osakilpailu.
Osakilpailu....mikä se sellainen oli? Niihin aikoihin pelattiin 6 osakilpailua, mistä jaettiin pisteitä sijoitusten mukaan. Luokkia oli vain 3, avoin, naiset ja juniorit 18v. Neljä parasta pistemäärää laskettiin mukaan kokonaispisteisiin, junnuilla kuitenkin vain 3. Osakilpailun voittaja sai 200 pistettä ja loput huikean monimutkaisen kaavan mukaan laskien.
Sen vuoden osakilpailut järjestettiin Vaasassa, Heinolassa, Munkkiniemessä, Tampereella ( kuului myös Eurotouriin), Kauhajoella ja Suomenlinnassa ( Eurotour).
Mutta Vaasasta aloitettiin. Kannelmäen kiekkokarjut Jussi ja Janne Linberg hakivat minut oikein kotiovelta autollaan ja matka Pohjanmaalle alkoi.
Odotukseni olivat korkealla, minkälaiset ovat meiningit oikein SM- kisoissa? Saankohan helposti ne 200 pistettä?
Matkahan on kuten hyvin kaikki tietävät pitkä ja kivinen, mutta ei mäkinen kun kerta lakeuksilla liikutaan. Jussi ajoi suoraan majapaikalle, eikä mihin tahansa 5 tähden lukaaliin, vaan Veli Berglundin ilmaiseksi järkkäämään jonkun ilmaisjakelu lehtien varastohalliin. Majoitukseen kuului lattiatasolla sijaitseva unipatja, ja vaihtoehtoisesti kerrosnukkuminen kuormalavalla valitsemallaan hyllytasolla.
Paperipöly oli sen verran kova että joillekin nukkuminen oli mahdotonta ja aamulla heidän silmien väri muistutti lähinnä särjen vastaavaa. Perjantai illasta muistoihini jäivät kyläily käynti kotonaan kovassa kuumeessa maanneen A-P Korkeamäen luona. Kyllä oli rajamäen poika aika hiljainen kun katseli A-P: een huonetta, seinät ja hyllyt (taisi olla kattokin) täynnä kiekkoja, fribajulisteita jne. Onko tuollaista olemassakaan? ihmettelin.
Majapaikassa tutustuin myös suupalttiin junnuun, joka korkealta hyllynlavalta höpötti katkeamattomasti anhyzereistä ja hyzereistä. Eli he joiden unta ei pöly häirinnyt, pysyivät hereillä junnun jatkuvan papatuksen takia. Poika oli kuitenkin hauska, ja tavattoman innostunut heittämisestä että ainoastaan positiivisesti juttua muistelen. Poika oli muuten Juho Parviainen, jos joku nyt sattuu tuntemaan ;)
Kisan ensimmaäinen päivä pelattiin Arboretum puistossa, lyhykäisiä teknisiä väyliä. Olin täysin shokissa kun aamulla saavuimme palaajakokous paikkaan.
Siinä parkkipaikalla kokoonnuttiin, järjestäjät olivat kyhänneet ison tulostaulun mistä löytyivät kaikkien nimet, olisiko meitä ollut reilut 40 pelaajaa. Tällaistako on tämän lajin SM-kisat?
Yllätyksen ja voisi sanoa jopa pienen pettymyksen jälkeen kuitenkin kisa vei mennessään. Siinä kiekkoa nakellessa unohtui kaikki glorian puute! ja sen kesän aikana oppi huomaamaan kuinka hienoa oli kuulua frisbeegolf sceneen.
Sunnuntai heitettiin Hietasaaressa, jälleen pieni tila 2*10 reikää, lyhkäisiä mutta intresantteja. Meri pelotteluakin oli, mutta valitettavasti se oli vielä jäässä. Kahtasataa pistettä en saanut, päinvastoin olin muistaakseni toiseksi viimeinen, voitin kuitenkin Riku Kaajakarin! Sen jälkeen kehityskäyrät ovat kuitenkin menneet vahvasti eri suuntiin.
Hietasaaressa tutustuin myös puttilegenda Ilkka Tammiseen, joka myi minulle ison määrän Ken Climo Gazelleja, joista tulikin minun luottokiekkoja etten sanoisi jopa tavaramerkkejä!

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: MISSION SYYSMYRSKY 2016
« Reply #148 on: 22.12.14 - klo:09:56 »
Vuoden 2001 SM- sarja käynnistyi jälleen Wasa Openilla 28- 29.4
Uutuutena kauteen otettiin mukaan Masters sarja! Jess! täytänhän keväällä 40v. ja pääsen ikäisteni kanssa kilpailemaan.
Wasa Openiin olin intoa puhkuen lähdössä, mutta en sitten mennytkään. MIKSI?
Syy oli säännöissä, joista ei tietenkään silloinen liiton hallitus tinkinyt.
Tuo tinkimätön hallitus koostui seuraavista henkilöistä Seppo Nieminen, A-P Korkeamäki, Jukka Vieri, Sami Loukko, Jussi Meresmaa ja Jari Väyrynen :)
Sääntöjen mukaan sinä päivänä kun kisa on, pitää olla täyttänyt luokkansa vaativa ikä.
Kisa pidettiin siis 28- 29.4 ja minä täytin 40v. sunnuntaina 29. päivä. Lauantaina olin siis vasta 39v. eli avoimen sarjan pelaaja.
 Ja koska sarjaa ei voinut vaihtaa kesken kauden niin minulle jäi 2 vaihtoehtoa. Pelata Vaasassa ja koko loppukauden avoimissa, tai jättää Vaasa väliin ja pelata loppukausi Mastereissa.

Ensimmäisestä Wasa Openista jäi kuitenkin myös yksi laulun rallatuskin mieleen.
Kaikkihan tietävät Juicen biisin Vaasankin veri vapisee!?
Sehän menee yhden säkeistön osalta muistaakseni näin.

vuoksi isänmaan eestä ristin tään,
täytyy miehen heilutella pistintään.
Mies on valmis vaikka kitumaan ja kuolemaan,
vaan jos pitää käydä pimppiä nuolemaan niin
Vaa-san-kin veri vapisee!
Vaa-san-kin veri vapisee!
Vaa-san-kin veri vapisee!
Vaa-san-kin!

minä en tietenkään frisbeehuumassa sanoja muistanut ja ne kääntyivätkin jotenkin tällaisiksi

vuoksi isänmaan eestä korin tään,
täytyy miehen heitellä kiekkojaan.
Mies on valmis vaikka spottaamaan ja denfaamaan,
vaan jos pitää käydä kiekkoa nuolemaan niin
väy-kän-kin veri vapisee!
väy-kän-kin veri vapisee!
väy-kän-kin veri vapisee
väy-kän-kin!

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: MISSION SYYSMYRSKY 2016
« Reply #149 on: 23.12.14 - klo:09:47 »
RATAMESTARI  tuo entinen frisbeegolfarin raamattu!

Minä en tiedä kuinka kauaksi ulottuu Ratamestari lehden historia, koska minulla on lehdet vuodesta 1999 eteenpäin vuoteen 2003 ja se taisikin olla lehden viimeinen vuosikerta.
Lehti tuli postilaatikkoon kannettuna kirjekuoreen pakattuna 8- 10 kertaa vuodessa. Lehti oli kokoa A5 ja sisälsi tiukkaa tekstiä vajaan 30 sivun verran.

Tärkeimpinä aiheina olivat tietysti tulospalvelu ja ennakkotiedot tulevista kisoista. Varsinkin SM-osakilpailuiden ennakot olivat varsin perusteelliset, oli ratakarttaa, väylä esittelyt,  +kaikki muut perustiedot. Paperiversio kisakoneesta.
Oma lukunsa olivat sitten kisaraportit, oli niin mukavaa sohvalla maaten lukea mitä milloinkin oli kisoissa tapahtunut.
Välillä oli myös pelaaja haastatteluja, ja ne olivat myös taivaallisia. Onneksi sen tapaisia saa nyt lukea tämän forumin sivuilta viikon vieras blogista!
Lehdessä ei unohdettu myöskään pienempiä sarjoja kuten kansallista ja karvalakki sarjaa, vaan niistäkin oli paljon juttuja.
Tässä lyhyt katkelma Rovaniemen karvalakki kisasta vuodelta 1999
- Pierre oli järjestänyt meille hienon paussipaikan Lappland Safaris firman omistamasta Kotisaaresta. Siellä oli tynnyri-rakovalkea ja porontaljoja lämmittelyä varten....todellista lapin eksotiikkaa. Pierre oli myös ahkeroinut ajelemalla moottorikelkalla kantavat siirtymäurat heittopaikoilta toisille ja aloituapaikalta korille. Hän oli huolissaan että joku etelän mies saattaisi juuttua tai peräti hukkua virallisesti 1m 20 cm syvään lumihankeen.
Kirjoittajana lienee ollut A-P Korkeamäki tai Jukka Vieri ja kisan voitti frisbee legenda Antti Luuri.
Tietysti lehdestä löytyi kisakalenteri, kilpailusarjojen säännöt, ja joskus jopa kiekko esittelyjä.
Muutama mainoskin oli kulujen peittämiseksi mm. CARROLS Nälkä. Mikä ihana tekosyy.

Ratamestarin julkaisijana toimivat päätoimittaja Ari-Pekka KOrkeamäki ja Suomen Frisbeeliitto. Kirjoittajina Ari-Pekan lisäksi kirjava joukko avustajia.

Lehti ja sen tekijät kuuluvat Suomen frisbeegolfin historiaan tärkeänä osana!

Kiitos heille!