Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI  (Read 415774 times)

Offline Aittatar

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 422
    • View Profile
    • Aloittelevan fribanaaraan blogi.
  • Oikea nimi: Essi Tyson
  • Seura: Talin Tallaajat
Vs: MISSION SYYSMYRSKY 2016
« Reply #195 on: 22.01.15 - klo:14:11 »
Jännitys on jo liikaa, jatkoa kiitos!

Offline Jaskala

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 964
    • View Profile
  • Oikea nimi: Janne J
  • Seura: Tallaajat
Vs: MISSION SYYSMYRSKY 2016
« Reply #196 on: 22.01.15 - klo:15:46 »
Oli kyllä niin törkee Cliffhangeri, että tuli kauheat fläsärit lapsuusaikojen Batmaneista. Kuinka tarinan sankari oikein selviää pinteestä?  :o

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: MISSION SYYSMYRSKY 2016
« Reply #197 on: 23.01.15 - klo:09:00 »
Matka jatkuu......

Päästyäni sisätiloihin palautui mieleeni kaikki ensiapukurssin opit ,tajuten ettenhän voinut jättää vartija poloa yksin shokkitilaan vaipuneena. Mutta kun käännyin takaisin tulosuuntaan huomasin helpotuksekseni että yli innokas ammattilainen siellä jo tohotti mennä lamppuineen päivineen kohti klubia lähestyvää ambulanssia. Tehköön valkotakkiset hänelle mitä tahtoo, ajattelin.
Tyytyväisenä tilanteen saamaan käänteeseen lähdin jatkamaan matkaa kohti toimarin huonetta. Tai niin ainakin luulin. Nimittäin nyt minuun oli iskeä shokki, kun oravan näköinen mies...tai miehen näköinen orava käveli nyrkki pystyssä hauistaa taputtaen minua vastaan.
"Terveisii frisbeegolfliiton kokouksesta. Pehmeet touhuu!" huusi ora..mies kuka lie?
" Kiitos, kiitos!" vastasin " Oletko sinä joku hallituksen uusi jäsen?"
" En, olen Salme Pasi Porista tua. Liitto- orava ja Kemiran pääluottamusmies, puoliksi orava ja puoliksi mies. Kävin tarkistamassa onko frisbeegolfliiton hallituksen palkka ja työaika asiat ajan tasalla. Mä kato tunnen Porilaisiin heittäjiä."
"ai, keitä sä tunnet" kysyin innostuneena
" No tunnen Markon, Annan ja Jounin!"
" Mäkin tunnen heidät, tosi hyvii tyyppejä." kerroin ilahtuneena yhteisistä tutuista.
" No ne on kaikki omanlaisii persoonii, mutta sain heiltä kuulla että hallituksessa tehdään palkatonta työtä. Ja työajatkin ovat mitä sattuu, vapaa ajallaan kuulemma ahertaa.
Eikä heil ole edes kunnon kahvitaukojakaan. Yhdellä siel on kuulemma osapäiväinen työ, mutta tuntui hänelläkin olevan minimi palkka"
" Miten meinaat laittaa hallituksen palkka ja työaika asiat kuntoon!" kysyin uteliaana
" Mitenkäs minä, tua! Lähdettiin siinä heti hallituksen poikain kanssa saunomaan. Veihän Kekkonenkin aikoinaan herrat saunaan,kun piti pistää asiat kohdalleen" opetti Pasi minua
ja jatkoi" Saija ei lähtenyt mukaan. Taisi olla vähän mustis Pimiän Vapulle kun meinasin soittaa hänetkin saunaan, on muuten viimetteen päälle soiva peli! No pojat sit tarjosiva aika paljon janojuomaa löylyn heiton lomassa. Saunan lämpö sai heidät avautumaan että tekevät liiton hommia ikäänkuin talkoohengen riivaamina. Rakkaudesta lajiin kuten heidän entinen kolleegansa oli tavannut sanoa.
Mä aloin olla siinä vaiheessa aikamoisessa pöhnässä, ja liikutuin poikain jutuista niin paljon että lupasin lähteä talkoisiin mukaan" hän kertoi jo selvästi liikuttuneena.
" Kiva kuulla, millä tavalla meinaat sitten auttaa hallitusta ja lajia?" kysyni kiinnostuneena
" No kato tua, kun mä oon tällai puoliks ihminen ja puoliks orava niin lupasin hakee puihin jääneitä kiekkoja ja palauttaa ne omistajilleen" hän sanoi ylpeyttä äänessään.
" Mahtavaa, hieno homma !"hihkuin " Kyllä oravatkin on ihmisii" jatkoin.
" Sillai kai! Lähdenkin saman tien talkoisiin" huusi Salme Pasi ja ryntäsi ulos kohti korkeita kuusia.
Ja minä lähdin lampsimaan etiäpäin.


jatkuu....

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: MISSION SYYSMYRSKY 2016
« Reply #198 on: 24.01.15 - klo:11:56 »
Pääseekö TD kohteeseen?.......

Ehdin ottaa pari askelta kun ravintolan puolelta kuului kimakka hihkaisu!" Hei, sinä siellä!"
Siellä joku värikkäästi pukeutunut teinityttö vaati huomiotani. Pysähdyin ja pian tyttö lehahtikin eteeni.
" Moi, ooksä joku antisvägä?" kysyi hän haastavasti
" Eeen, ihan tavallinen väykkä vaan" vastasin
" Ai, mä olen MC Jusu. Mitä sä täällä teet" hän kysyi
" Suunnittelen yhtä pientä frisbeegolf kisaa" vastasin lyhykäisesti.
" Ai sä oot se antsasvägä. Mutsi sano et joku järkkää tänne jonkun fribakisan, olikse joku NDGE?"
" Joo mä olen sitä vähän puuhastelemassa" vastasin jo hieman väsyneesti.
" Onks NDGE sama kun NFGS tai NMR? Mutsi sano et tääl on ollu sellasiikin skaboja, häh?
" Ei ole, mutta vähän sinnepäin" vastasin kyllästyneenä teinin kyselytuntiin.
" Hei voinks mä osallistua siihen skabaan?
" Voit toki, mutta kisa on vasta kolmen kuukauden kuluttua, ja ilmoittautumiset alkaa maanantaina. Jos tulet kisaamaan niin muista leikata noi rakennekynnet lyhyemmiksi"
" No mutsi pakotti mun hankkii tälläset, näillä on vähän vaikeeta näppäillä kännykkää."
Jotta vihdoinkin pääsisin eteenpäin, kehotin Mc Jusua näppäily ongelmista huolimatta mennä takaisin ravintolan puolelle päivittämään facebookiaan! Muutenhan hänen kaverit ihmettelee että mihin Jusu on hävinnyt.
" Niin muuten ihmettelee. Mä meen heti, moikka!"
Päästyäni teinistä eroon, käännyin jälleen menosuuntaan.

Miten TD:n kävi? Siitä lisää NDGE 2015 kalenterin seuraavassa jaksossa

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: MISSION SYYSMYRSKY 2016
« Reply #199 on: 25.01.15 - klo:10:48 »
Jatkuu!

En ehtinyt kuitenkaan ottaa askeltakaan kun ulko-ovelta kuului "YEAH"
Pitkäpartainen- ja hiuksinen hevarin näköinen mies lähestyi minua.
" Tää on ihme paikka. Mä jäin tuolla pihalla remeleistä kiinni johonkin ihme koriin, tai mihin lie häkkyrään."
"Pääsit kuitenkin irti! joo terve vaan, mä oon väykkä"
"Yeah! mä oon karjalan Kandalfi ja mun piti tavata Viikatteen Kalle täällä"
"Täällä? Ei ole ihan Kallen oloinen treffipaikka" ihmettelin
" Häh! Onks mun Hummerin navigaattori ohjannut mut väärään paikkaan, eiks tää ookkaan tuonela?"
" No ei ihan, nyt ollaan Nurmijärven golfkeskuksessa" paikansin Kandalfin
" No sit oon ihan väärässä paikassa! ihmettelinkin että miten täällä on niin siistiä ja kaunista....ääänd! Mut mitä sä täällä teet?"
"Ajattelin järjestää pitkästä aikaa NDGE kisan täällä"paljastin aikeeni.
Kandalfi rapsutti partaansa ja tokaisi " se oli virhe" "miten niin?" ihmettelin.
" Sä saat siitä sterssin, kun mietit että osallistuuko ketään, millainen sää sattuu silloin olemaan, onko rata tarpeeksi hyvä pelattavaksi jne!"
" sä tarkoitit varmaan stressiä?" kysyin
" No justhan mä niin sanoin ....sterssiä" toisti karjalan karvanaama ja jatkoi,
"hei yksi vähemmistö ryhmä on lähellä mun sydäntä, nimittäin naiset" avautui hän. Ja jatkoi
" Onko siinä kisassa naisia?"
" Kyllä mä ainakin toivon niin" vastasin toiveikkaana "Miten niin?" esitin vastakysymyksen
"No kun ne on siit hyvii kun ne on niin pörrösii ja pehmeitä. Niitä on kiva kattoo kun ne heittelee sitä kiekkoo...ääänd!"
" Olet tervetullut katsomaan heitä tänne huhtikuun lopulla. Mutta nyt mulla on vähän kiire ja täytyy jatkaa eteenpäin. Moro vaan, oli kiva tavata"
" Kuin myös, ja tulen varmasti. Saanko ottaa Viikatteen Kallen mukaan?" Hän vielä kysyi
"Tottakai" annoin luvan

Mutta joko ensi luvussa TD tapaa toimitusjohtajan?



Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: MISSION SYYSMYRSKY 2016
« Reply #200 on: 28.01.15 - klo:11:45 »
jatkuuuuuu!

Käännyin kohti toimitusjohtajan huonetta, caddien huoneesta liihotti valtavalla hiuspehkolla, ja vahvalla meikillä habistustaan korostanut nainen...uusi caddiemaster kenties?
" Upeaa! Kylla! Täällähän on toveri Jariwitsh!" hän huudahti.
En ehtinyt edes huutaa FORE! kun hän oli jo edessäni ottaen korvistani kiinni ja samalla muiskautti sellaisen suudelman että meinasi happi loppua.
Hetken meni ennenkuin toivuin noinkin tuttavallisesta tervehdyksestä, ja sain kysyttyä naiselta.
" Kuka te olette ja mistä tiesitte nimeni?"
" No minä olen Tatjana Rönkkö, tällainen kaksipassinen tavallinen harmaavarpunen. Kirsi näki sinut tuosta ikkunasta ja sanoi että väykkä on tullut. Minä kysyin että mikä väykkä, ja Kirsi vastasi että sinä olet jonkun frisbeekisan TD"
"Okei" vastasin huulipunalla värjätyllä naamallani.
"
" Mjita se TD tarkoittaa?..en tiedä" Svetlana uteli
" TD on miukana kisan järjestelyissä, ja on tavallaan sen johtaja" yritin selittää, vaikken oikein itsekään tiedä.
" Johtaja, UPEAA! Kylla! Minä voin alkaa  sinun sihteeriksi. Mutta meillä ei saa olla sitten mitään salattavaa." hän iski silmää ja lisäsi "Ehkä vähän tuhma...en tiedä?"
" Minulla on jo sihteeri, mutta kiitos vaan"
" No ei se mjitään. Tuleeko tänne paljon kilpailijoita? Onko heillä kaikilla jäsenkirja?" Uteli harmaavarpunen
" Kyllä tänne voi melkein sata kisaajaa tulla. Kyllä varmaan suurimmalla osalla on, mutta NDGE kisaan se ei ole pakollista" vastasin
" erikoista! Onko sinulla toveri Jariwitsh jäsenkirjaa?"
" On minulla ainakin 4"
" Neljä!! mikä jäsen numero niissä on? " hän heittäytyi uteliaaksi. Jäsennumerot ovat kai tärkeitä itärajan toisella puolella.
" DGC BATSissä jäsennumeroni on 1. SFL numeroni on 69..."
" 69! ehkä vähän tuhma...en tiedä?" hän innostui
Uuden suudelma pelossa jatkoin nopeasti.
" PDGA numeroani en muista tähän hätään, ja NFS numeroa en tiedäkään."
Svetlana oli miettivän näköinen hetken aikaan kunnes kysyi.
" Aika paljon kirjainkoodeja, ihan kuin KGB tai CIA. Onko sinulla jotain salattavaa?"
" No ei kyllä ole" vastasin ja jatkoin" minulla on tapaaminen, ja olisi vähän kiire. Joten hei vaan ja hyvät jatkot. Niin ja tervetuloa keväällä katsomaan kisaa!" ilmoitin kohteliaasti.
" Kiitos, kiitos! tulen varmasti. Tuleeko kaikki kjyrvat mukaan? hän kysyi
" Kirvat. Miten niin?" olin hämmästynyt
"Kjyrvat, kjyrvat!" kuului vielä huuto ennenkuin ovi paukahti hänen perässään, ja kaikkialla oli autuaan hiljaista.


Loppuuko tämä painajainen koskaan?

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: MISSION SYYSMYRSKY 2016
« Reply #201 on: 30.01.15 - klo:11:27 »
Painajainen jatkuu........

Olin vielä pää pyörällä edellisestä kohtaamisesta kun lähdin päättäväisesti etenemään kohti päämäärää. Mutta jo kolmannella askeleella kompastuin johonkin isoon ja pehmeään. Suunnattoman lihava, viiksekäs hyvin pukeutunut mies makasi keskellä lattiaa. Katsoin saneluluukku auki lattialla makaavaa lihavuorta. Hetki meni ennenkuin sain sanottua jotain.
" Kuka te olette ja miksi te makaatte keskellä lattiaa?"
" IDIOOTTI! Minä olen Loordi Lally, ja tässä on Lallylla hyvä olla" hän vastasi ja heitti vastapalloon "Kuka se sinä olet, ja millä asialla liikut?"
" väykäksi minua kutsutaan ja olen menossa tapaamaan toimitusjohtajaa." esittelin itseni ja läsnäolon tarkoituksen.
" Esa ei ole paikalla...tai ei voi tietää" hän sanoi silmiään villisti vinkaten.
" Mitä asiaa sinulla hänelle on?"
" Olisin mennyt keskustelemaan tulevasta frisbeegolf kisasta, ja sen fasiliteeteistä"
Lally silmäili minua ovela ilme kasvoillaan.
" Keskustele minun kanssani. Mitä sinulla on minulle tarjota? Onko siellä syötävää?"
" No ajattelin jos siellä saisi jotain aamupalaa ostaakseen, lounasta seisovasta pöydästä ja kisan päälle vielä makoisat löylyt alakerran saunassa." vastasin
" Ruokaa, juomaa, saunaa! Siinä kisassa Lallylla on hyvä olla....kunhan se on muilta pois!"
Ja tuskin mies sai sanottua lausettaan loppuun, kun jo nukahti lattialle tyytyväinen virne naamataulussaan.

Jatkuuko kompastelu? se selviää seuraavassa jaksossa

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: MISSION SYYSMYRSKY 2016
« Reply #202 on: 03.02.15 - klo:11:43 »
Jatkuu!

Jätin miehen nukkumaan, ja hyppäsin hänen ylitseen. Lallyn puheista huolimatta lähdin ripein askelin kohti TJ:n huoneen ovea, ja olis siinä uskossa ettei mikään voisi enää menoani häiritä. Mutta turha luulo. Alakerran saunatiloista portaita pitkin aulaan nousi varsinainen amatsooni.
" Ei voi olla, tämä tästä vielä puuttui" huokaisin. Samantien tämä voimanainen tuli luokseni ja nosti minut kevyesti yli Lallyn takaisin lähtökuoppiin.
" No hei väykkä, mitäs ryöväri. Mitä rosvo tietää?" kysyi tuo peloittava pumpattu olento
" Mitäs tässä! Tunnemmeko toisemme?" vastasin ihmetellen samalla mistä hän tiesi kutsumanimeni.
" Elikkä tosissaan, olin tuolla alakerran tallissa nostelemassa golfkärryjä uusille hyllyille. Ne vievät sillä tavalla vähemmän tilaa.
" Okei, niin tietysti" vastasin niinkuin se olisi ollut päivän selvä asia.
" Johanna oli antamassa mulle ohjeita. Ja kun homma oli tehty niin hän pyysi minua tulla tänne moikkaamaan väykkää"
" Hei rosvo sä oot vähän lihava" jatkoi amatsooni ja nipisti minua jenkkakahvoista.
" Elikkä tosissaan minä olen Kristiina Vähähiilari, mutta kaikki tuntevat minut Kissinä. Olen ammatiltani pöösönäl treinö!"
Ja ennenkuin ehdin mitään sanoa, niin pumpattu suupaltti jatkoi.
" Hei ryökäle mähän voisin alkaa sun pöösönäl treinöriksi. Saisin sut kuntoon ennen kevään kilpailua!"
" Mitähän kilpailua mahdat tarkoittaa?" kysyin
" Senkin rosvo! Sitä DNA tai JVG vai mikä JKV kisa se nyt olikaan? Johanna kertoi että meinaat kilpailla siellä, mutta ettet tulisi siellä menestymään. Ja ei kai tollainen huonokuntoinen pallero mitään voi voittaa!" selitti hän jatkaen
" Mutta minun fribadieetillä laihdut ja vahvistut" sanoi hän itseluottamusta uhkuen.
" Millainenhan se dieetti mahtaa olla?" ihmettelin
" No siihen kuuluu nakit, makkarat, kinkut, pekonit, burgerit, kananmunat, makeiset, jäätelöt ja cokikset!" hän luetteli
" Mutta tuota dieettihän minulla on ollut käytössä koko ikäni" vastasin
Amatsooni katsoi minua pitkään miettiväisen näköisenä, ja tokaisi
" Sinä olet pitänyt samaa dieettiä liian kauan! Ilmankos olet ihan TÖÖT!"
" Kissi tulisitko vielä vähän auttamaan" kuului Johannan avunpyyntö alakerrasta enemmän kuin hyvään aikaan.
" Tulen, tulen! nyt mun täytyy mennä. Onnea kisaan ja pidä ittes miehenä" hän huikkasi. Ja ennenkuin katosi alakertaan huusi vielä.
" Muista ryökäle Kissin ohje....DRAIVAA, DRAIVAA, PUTTAA PUTTAA! ELÄMÄ ON LAINAA, KOHTA OOT VAINAA!"

Jatkuu joskus!

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: MISSION SYYSMYRSKY 2016
« Reply #203 on: 04.02.15 - klo:11:42 »
Viime viikko olikin meikäläiselle aikamoista frisbee huumaa. Ensinnäkin silloin sunnuntain -maanantain välisenä yönä alkoivat NDGE ilmoittautumiset. Kyllä olin aamulla ihmeissäni kun avasin kännykän sähköpostin, olihan aika tulva ilmoittautumisia. Siinä menikin tovi ennenkuin kaikki oli kirjattu ylös, ja oikeaan järjestykseen. Ei puhettakaan että olisi pystynyt vastaamaan kaikille, että kiitos ilmoittautumisesta. Ilmoja tuli sitten pitkin viikkoa lisää, ja niitä sitten lisäilin resuisille papereilleni.
Samalla viikolla Nurmijärven kunnan puistopuolen työnjohtaja otti yhteyttä että Maanitussa on metsurit hommissa ja mun pitäisi mennä ohjeistamaan heitä että mitä puita ei saa kaataa. Frisbeegolf rataa ajatellen. Sinne sitten singahdin, ja opastin noin päällisin puolin että missä mennään. Alueesta on kuulemma tarkoitus tehdä puistomaisempi, tarkoittaa käytännössä niitten ryteikköjen siistimistä. Paljon on puita lähtenyt, kesä näyttää sitten miten se vaikuttaa radan pelattavuuteen.

Kunnan kulttuurijohtaja ja joku matkailu ihminen kutsuivat palaveriin. Päivitin heille kunnan rata tilanteen ja annoin heille luvan käyttää kuviani uuden matkailuesitteen tekemiseen. Pari kuvaa tulee lajista joten taas pientä mainosta frisbeegolfiin. Erikoista oli että se uusi matkailuhemmo oli ottanut ensin yhteyttä liittoon eli Villeen, ja sitten Ville oli pyytänyt hänen ottamaan yhteyttä minuun. Kysyivät vielä mitä korvausta haluan kuvista, ja pyysinkin heiltä jotain palkintoa NDGE kisaa varten. Jotain sieltä tulee, ja varmaankin laitan sen CTP kisaan. NDGE tulee näkymään myös matkailu esitteen tapahtumissa.

Itse koolle kutsuin palaverin, mihin osallistuivat pari päällikköä kunnasta. Palaverin aiheena oli yllätys yllätys uuden frisbeegolf radan rakentaminen.
Yhteisymmärryksemme oli suuri kun asian esitin, ja näin alustavasti lupailtiin rataa varten aika iso maatilkku. Suurin osa on avointa hieman kumpuilevaa maastoa, ja reunoilla vähän metsää. Mikä on minun osuuteni? Todennäköisesti ensi keväänä tai kesänä menen mittamiehen kanssa alueelle. Minä ilmoitan teen ja korin paikan, mittamies mittaa ja laittaa pisteet koneelle. Kun homma on valmis pisteet laitetaan kartalle, ja sitten kunnan puutarhurin kanssa suunnitellaan istutukset väylien mukaan. Mutta ei tästä tämän enempää koska kaikki on vasta valmistelu vaiheessa.

Offline Mahwell

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 037
    • View Profile
  • Oikea nimi: Max Westerberg
  • Seura: VDGC
Vs: MISSION SYYSMYRSKY 2016
« Reply #204 on: 04.02.15 - klo:11:57 »
Nyt kuulostaa upealta. Siellähän näytetään oikein panostavan uuteen rataan. Hitto, kun meilläkin kunta tarjoaisi apuja edes nykyisiin ratoihin, mutta enemmänkin uhkakuvia, että uusi asuinalue rakennetaan osittain radan päälle.

Hienoja projekteja sulla tulossa  :D

Itse tässä odottelen NDGE:n MPO-jonotuslistan nytkähtävän pykälällä eteenpäin.....  ::)
VDGC ry

Offline Flick Maniac

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 848
  • Discmania
    • View Profile
    • Frisbeegolf Club Keinukallio
  • Oikea nimi: Mikko Setälä
  • Seura: FGCK
Vs: MISSION SYYSMYRSKY 2016
« Reply #205 on: 04.02.15 - klo:13:28 »
Hienoa, naapurikuntalaisena (josko autottomana sellaisena) mielenkiinnolla seuraan aina tällaisia uutisia.

Liekö jo pian aika nimetä "Nurmijärvi-ilmiö" uudelleen, tai siis mitä se tarkoittaa... fribaratoja  8)
Discmania Media Partner 2017-2019
Team Discmania, Discmania Ambassador

Link | P2 | Tactic | Origin | MD3 | MD4 | Anvil | Essence | FD | FD3 | Fortress | CD2 | DD3 | Rampage | Spirit
http://www.instagram.com/Crushing_Plastic
http://www.youtube.com/user/glaabaglooba

Offline Kempster

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 193
    • View Profile
    • @ Instagram
  • Oikea nimi: Niko Kempas
  • Seura: Ŧ·
Vs: MISSION SYYSMYRSKY 2016
« Reply #206 on: 04.02.15 - klo:15:12 »
Hattu päästä!



Ja peukut päälle, hienoa toimintaa Väykkä!

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: MISSION SYYSMYRSKY 2016
« Reply #207 on: 04.02.15 - klo:16:43 »
Kiitos innostuksesta!

Mulla on paha taipumus mennä puhumaan taikka kirjoittamaan turhan aikaisin. Eli monta mutkaa on vielä matkassa ennenkuin uusi rata on edes alkuvaiheessa saatika että olisi valmis. Ainut joka saa olla innostunut asiasta olen minä, sillä lailla ei tule kuin yksi pettynyt ihminen jos huonosti käy. Tämä hanke on ollut vireillä puheiden tasolla jo viime syksystä, ja silloin jo aluetta kiertelin rata mielessä. Olen kyllä sanonut ratahankkeen osapuolille että en lähde sitä tekemään ellei sitä tehdä tosissaan, eli kaikinpuolin treeni ja kisa kelpoinen siitä pitää tehdä. Samoin radan ylläpitoon pitää panostaa niin että siellä kehtaa pelata. Jos hanke toteutuu, niin se on varmaankin minun viimeinen projekti tällä saralla. Ja totisesti toivon että se onnistuu.
Ns. Nurmijärvi ilmiölle olisi nytkin jopa kysyntää, ja jos uusi rata hanke onnistuu niin vielä suurempi on mahdollisuus siihen. Kuka sen saa aikaiseksi on sitten eri juttu.

Ensiviikolla ratkeaa hyvin olennainen asia NDGE:n osalta, ja se ratkaisee hyvin pitkälle nytkähtääkö jonot, ja mihin suuntaan. Minua jännittää varmasti kaikkein eniten, koska minun päänihän on vadilla ;)

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: MISSION SYYSMYRSKY 2016
« Reply #208 on: 05.02.15 - klo:10:04 »
Vihdoinkin sain eilen illalla aikaiseksi lähteä hiihtämään. Hiihdän pertsaa, ja kiljavannummen ns.Käpylänlenkki (8 km.) tuntui sopivalta saunalenkiltä.
Hiihtelin siinä sitten hiljakseen menemään, ja alku kankeuden jälkeen kun lämpö pakkautui kroppaani alkoi hiihtäminen loistavalla ladulla lumisessa kauniissa ja hiljaisessa maisemassa olla nautinnoillista. Kun aloin lähestyä RaKen majaa niin 3 asteen pakkasen ja tyynen ilman sävyttämän upean hiihtokelin kruunasi pikkuhiljaa alkava lumisade. Ladun keinovalon loisteessa hiljakseen tippuvat laskuvarjoa muistuttavat lumihiutaleet tekivät maisemasta maagisen. Mahtava fiilis!
Toissa vuonna kun hiihdin melkein päivittäin ( siitä tuli melkein pakkomielle), alkoi useat lenkit olla jo aikamoista pakkopullaa. Lenkit olivat hyödyllisiä, ja tietyllä tavalla aina kuitenkin kivoja, mutta eilisen kaltaiset fiilarit olivat harvassa.
Sama se on frisbeegolfissa, joskus kierrokset ovat vaan kivoja tai se on vaan heittelyä. Mutta onneksi välillä törmää väyliin mitkä tuntuvat erikoisen hienoilta. Sellaiset väylät missä astuessaan tee matolle ja huokaisee ainakin mielessään että vau! ovat mulle iso juttu. En ole koskaan pelannut yhdelläkään huonolla radalla, ja vaikka kaikilla radoilla on tosi hienoja väyliä niin kaikilla ei ole kuitenkaan sitä VAU! väylää. Ne ovat tietenkin makuasioita, minulle esim. Ruukkigolfin kisassa oli 2 VAU! väylää, kumpikin pitkiä, upeita alamäki väyliä. Numeroita en muista toinen oli se missä pelattiin sinne järvelle päin, kori oli siinä hyllyllä, ja toinen se oikealle kääntynyt mikä pelattiin toisella kierroksella pidennettynä.
Hangossa on se merenlahden ylitys, sieltä ylhäältä kalliolta. Se tykyttää aina kivasti tosta sydämen kohdasta. Tammisaaren vastaava kalliolta alas pellolle, ja sitten se viimeinen peltoväylä ( mielestäni yksi maailman perhaista väylistä). Suokissa oli useitakin VAU! väyliä, samoin Nokian BEAST on täynnä niitä. Yhteistä minun fiilistely väylille on yleensä alamäki ja vesiesteet, ja se että otan itse niistä karmeita tuloksia.
Voitte arvata että NDGE 15 rata pitää sisällään useita minun näköisiä väyliä. Ne eivät ole varmastikaan mitään huippu teknisiä väyliä tai minkään mittapuun mukaisia kisaväyliä. Mutta toivottavasti edes jollekin pelaajalle sieltä löytyy sellaine elämysväylä....kuten Määrikselle 10 vuotta sitten.
Siinä osui hänen mukaansa kaikki kohdalleen, hyvä fiilis, kivan näköinen väylä ja korin takaa nouseva aurinko!

Offline Kempster

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 193
    • View Profile
    • @ Instagram
  • Oikea nimi: Niko Kempas
  • Seura: Ŧ·
Vs: MISSION SYYSMYRSKY 2016
« Reply #209 on: 05.02.15 - klo:10:40 »
Yhteistä minun fiilistely väylille on yleensä alamäki ja vesiesteet...

Sama täällä! Noilla elementeillä ei voi mennä väylä mönkään ;D