Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI  (Read 418359 times)

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: MISSION SYYSMYRSKY 2016
« Reply #255 on: 29.05.15 - klo:11:20 »
Neliosaisen frisbeegolf viikkoni ensimmäinen osio meni puoliksi persiilleen. Eilisissä viikkokisoissa pystyin enisimmäisen kierroksen pelaamaan jollain tapaa keskittyen, ja jopa ajatellen mitä milloinkin teen. Tulos -3, ei missään nimessä ole hyvä tulos, mutta minulle riittävän hyvä, olin siis -6 vauhdissa kokonaistuloksissa.
Toinen kierros alkoi sitten takellellen, ja pelaaminen meni enemmänkin jutustelun kun keskittyneen pelaamisen merkeissä. Onnistuin tekemään nepparit kahdella lyhyimmällä ja helpoimmalla väylällä, reilut 40 metrisillä. Upeeta!, mahtavaa!!! Toinen kierros +2 joten yht. -1 tulos....oikeasti naurettavan huonosti.
Mutta sitten kysymykseen oliko kaikesta huolimatta kivaa? OLI, OLI ja OLI!!! Vanhoja, ja vähän uusimpiakin kamuja radalla ja kaikilla hyvä mieli.  Tällä kertaa oli 17 pelaajaa mukana, joten neljän pelaajan nousu sitten viimekertaiseen, saa nähdä meneekö 20 rikki tänä suvena. Rajamäeltähän melkein kaikki ovat kotoisin, vaan tuli kuitenkin Loviisasta asti yksi Juha heittämään, ja kärjen tuntumaan hetsiltään. Pyhällön Rikuhan näit' kekkereitä hallitsee, vaan josko joskus joku muukin.

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: MISSION SYYSMYRSKY 2016
« Reply #256 on: 01.06.15 - klo:12:03 »
Veikkolan Marathon takana, tai ainakin reilu puolikas.
Kolmen hengen poolissa kiersin 5 kierrosta, mutta sitten oli järkevää jättää alaselästä pieni osa Kaatiksen kisaakin varten. Häpeän sitä että en loppuun asti pelannut, mutta toisaalta ehkä parempi näin. Samalla poollila tosiaan 5 kierrosta Miikkan ja Villen kanssa, mukavia kavereita ja tasaväkistä etenemistä mitä nyt viidennellä kierroksella Miikka alkoi keulimaan. Par parin perään.
Marathon oli kiva juttu, ja paremmalla selällä pystyisin helposti pelaamaan tuon 7 rundia. Rata on tarpeeksi lyhyt, mutta myös erittäin mielenkiintoinen ja monipuolinen ja juuri sen takia sitä jaksoi kiertää myös menttaali tasollakin. Vähänhän se oli kun olisi mennyt parin kaverin kanssa viskelemään kiekkoa päiväksi jonnekin. Kolmen kierroksen jälkeen oli lyhyen lyhyt tauko, milloin ehti syömään parit järjestäjän tarjoamat siinä tilanteessa herkulliselta maistuneet makkarat ja jälkkäriksi vielä apinan herkkua.
Aika tarkalleen pari tuntia meni kierrokseen, ja heittoja kertyi omiksi tarpeiksi.
Itselleni 5 kierrosta oli oikein hyvää treeniä, vaikka en onnistunut tekemään ainuttakaan Pirkkoa. Ja todellisuudessa ne eivät olleet lähelläkään. Veikkolan radalla ei ole yhtään väylää millä mulla olisi edes teoreettisiä mahdollisuuksia birdie tulokseen. Tai ehkä se kalliolta alas kalliolle, mutta joka rundilla heitin oobeelle, joten se siitä.
Suuri kiitos järjestäjille! Oli rennon mukava tapahtuma...ensi vuonna uudestaan?!

Seuraavaksi tähtäimessä torstai Rajamäen viikkokisat modatulla radalla, ja sitten viikonloppuna isokisa Kaatiksella. Radalla missä en myöskään kykene yhteenkään Pirkkoon, mutta muuten odotettavissa aivan huippu tapahtuma. Ja minulle todennäköisesti kauden ainut sellainen.

Offline Ari

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 553
    • View Profile
  • Seura: Nummelan Frisbeeseura
Vs: MISSION SYYSMYRSKY 2016
« Reply #257 on: 01.06.15 - klo:18:28 »
Kaatiksen nelonen on par kolme ihan vain sua varten :)

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: MISSION SYYSMYRSKY 2016
« Reply #258 on: 02.06.15 - klo:08:52 »
siis minua varten tehty väylä KIITOS! Olen melkein kuin Nobel voittaja. Jos se on se jyrkkä alamäkiväylä niin silloin voisi olla mahdollista että jollakin kierroksella pystyn edes yhteen PAR tulokseen. Veikkaankin tässä että saan kyseiseltä väylältä korttiini merkinnät kerran 3 ja kaksi kertaa 4.
Odotan kisaa kyllä enemmän kun mitään koska,
A: Rata on jumalaisen kaunis
B: Rata on mulle jumalaisen vaikea
C: Rata on kaikilta osin mahtava
D: Näkee paljon tuttuja
E: Kilpaileminen on aina upeeta (vaikkei pärjääkään)
F: Luulen taas onnistuvani  ;D
G:Suuren tavoitteen saavuttaminen, eli ykkösväylällä onnistuminen. Saanko vihdoinkin kolmosen korttiin edes yhdellä kierroksella? Se on maailman vaikein väylä!

Lähden nyt Tampereelle, siellä sorsat eivät upo Tammerkoskeen!

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: MISSION SYYSMYRSKY 2016
« Reply #259 on: 04.06.15 - klo:22:38 »
tänään kovassa tuulessa kivan haastavalla radalla pelattiin viikkokisat rajamäellä. Kaikki väylät oli päivällä kisaa varten ajettu, joten nurmi tuoksui ja OB viivaa oli maalattu kilometri tolkulla.
Päätin pelata ikäänkuin varman päälle, välttäen pahimpia riskejä. Tällä kertaa onnistuin siinä erinomaisesti, keskittyminen säilyi loppuun asti yhtä lähäriä lukuunottamatta. Jaoin voiton Tommi Kinnusen kanssa jättämällä taakseni esim. keskeyttäneen Rikun ( tosin siinä vaiheessa olin varmaan 6-7 heittoa edellä) ja Hartsan eli tyytyväinen pitää olla.
Huomenna Kaatikselle treenaamaan ja viikonloppu sitten kisaillaan.

Offline Flick Maniac

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 848
  • Discmania
    • View Profile
    • Frisbeegolf Club Keinukallio
  • Oikea nimi: Mikko Setälä
  • Seura: FGCK
Vs: MISSION SYYSMYRSKY 2016
« Reply #260 on: 05.06.15 - klo:09:47 »
Minkäsmoinen ratakartta Rajamäellä nykyään käytössä? Ajeltu nurtsi ja OB-viivat kuulostaa ihan kilpatason meiningiltä :)
Discmania Media Partner 2017-2019
Team Discmania, Discmania Ambassador

Link | P2 | Tactic | Origin | MD3 | MD4 | Anvil | Essence | FD | FD3 | Fortress | CD2 | DD3 | Rampage | Spirit
http://www.instagram.com/Crushing_Plastic
http://www.youtube.com/user/glaabaglooba

Offline Ari

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 553
    • View Profile
  • Seura: Nummelan Frisbeeseura
Vs: MISSION SYYSMYRSKY 2016
« Reply #261 on: 06.06.15 - klo:21:02 »
Väykkä.
Kaatiksella +6 tarkoittaa 84 pistettä oman ratingin yläpuolella!

Hienoa!

Ihmeen rauhallisena pystyit asiasta puhumaan :)

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: MISSION SYYSMYRSKY 2016
« Reply #262 on: 07.06.15 - klo:22:22 »
Kun katsoo taas tämän päivän tuloksia, niin ymmärrät miksi suhtaudun ilman intohimoa yksittäiseen kierrokseen.
Lyhyt katsaus kauden itselleni suurimpaan, kauneimpaan ja merkittävämpään kisaan.
1 kierros: Normaali väykkää! Kierrokseen mahtui muutamia oikein hyviä suorituksia ( en kyllä muista tähän hätään muuta kuin väylän 11 avaus), ja todella paljon luokattomia suorituksia. Eli kierros meni osaltani kovista ennakko odotuksistani huolimatta hyvin tyypillisesti. Jotain hyvääkin oli, pooli kaverit olivat loistavia, kiitos heille!

2. kierros: Lounas tauon käytin evästelyyn ja avoimen luokan seuraamiseen ja kuvaamiseen. Siitä tuli hyvä fiilis toiselle kierrokselle, ja sen päätinkin pelata sydän ja järki mukana. Pelasin kierroksen omien kykyjeni ylärajoilla. Keskityin jokaiseen heittooni, puttiini ja kaikkeen. Minun poolissani oli mulle entisestään täysin tuntemattomia pappoja, ja yleensä umpimielisestä luonteestani johtuen en tunne oloani kotoisaksi sellaisessa tilanteessa. Mutta papat Turuust, Riksusta ja Ähtäristä olivat erinomaisen mukavaa heittoseuraa, joten rennon letkeässä tunnelmissa hienoa rataa kierrettiin. Kierrokseni meni osaltani kaikin puolin mallikkaasti vaikken taaskaan yhtään Pirkkoa matkalla kohdannut.

3. kierros: Aurinko paistaa ja TUULEE!! Fiilis oli odottavan korkealla, ja into piukalla. Mutta oikeastaan jo ensimmäinen heittoni todisti ettei tuuli, kiekko ja väykkä viihdy yhdessä. Kierros sisälsi niin paljon uskomattomia suorituksia, joita nuo mainiot poolikaverini Sepi, Timo ja Markku eivät nauramatta voineet seurata. Valitettavasti itseltäni meni homma vähän leikin puolelle, mikä huipentui viimeisen reiän 8 lukemiin. En osannut millään tavalla vastata tuulen kuiskailuun, joten totaalinen katastrofi kierroshan siitä tuli. Pahimpana asiana pidin kuitenkin että menin hölmöyksissäni heittämään itselleni arvokkaan Vaasa Open kiekon siihen 15 väylän takimmaisen paskalammen etureunaan. Jani lainasi ystävällisesti haraa, mutta en löytänyt kuin 2 vierasta kiekkoa mitkä palautin kisatoimiston laatikkoon.

Mutta kaikesta huolimatta oli mahtava viikonloppu upealla radalla, hienossa seurassa! Kiitos NFS!!!

Uskomaton jopa liikutusta aiheuttanut yhteisöllisyys friba piireissä tuli myös koettua. Janne Lindberg meilasi mulle että joku myy jossain netin huutokauppa jutskassa mun vanhaa Gazellea, ja sitten itse kisassa tuntui siltä että joka toinen oli huolissaan ja jopa vihaisina kiekon kohtalosta. Myyjä on kuitenkin ottanut minuun tänään yhteyttä, joten kaikki on sen osalta OK!
Kiitos kaikille jotka olette olleet hengessä mukana!!!

Frisbeegolf on upea laji ja ilmiö, ja ihmiset sen piirissä mahtavia!


Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: MISSION SYYSMYRSKY 2016
« Reply #263 on: 10.06.15 - klo:11:21 »
Mikolle myöhäinen vastaus. Ei ole ratakarttaa eikä muutakaan Rajamäen radasta. Jokela on ymmärtääkseni sulle tuttu rata, ajattele niin että sen puiston nurtsit on ollu 3 päivää leikkaamatta. Sitten pidät siellä vaikka viikkokisat, vähän modaat kiinteätä siirtämällä paria koria ja vaihtamalla joitain tee paikkoja,  maalaamalla valkoiseksi tiukkaa outtia, ja muutaman saariväylän. Sitten leikkaat pelialueet lyhyemmäksi ja jätät sen kolme päivää sitten leikatun raffiksi.
Näin tein Rajamäellä, ja siten sain  kiinteän radan muuttumaan helposti pikku haastavaksi ja nätiksi viikkis radaksi. Se on jäännyt sellaiseksi nyt viikoksi, paitsi että normaaliin tyyliin kaikki nurtsi on leikattu saman pituiseksi. Huominen viikkokisa pelataan vielä samalla lay outilla, mutta seuraavasta en taas tiedä mitä keksitään.
Eli Rajamäen kiinteä ei yleensä pysy samanlaisena kovin pitkään, joten senkään takia karttaa ei piirretä.
Rajamäelle ei mun mielestä kannata mistään 10km kauempaa tulla kun ainoastaan viikkokisoihin. Ympäristössä on niin paljon haastavia ja hienoja 18 väyläisiä, ettei jaksa vaivaa tulla tänne. Saa toki tulla! Mutta turha odottaa mitään elämystä!

Offline Flick Maniac

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 848
  • Discmania
    • View Profile
    • Frisbeegolf Club Keinukallio
  • Oikea nimi: Mikko Setälä
  • Seura: FGCK
Vs: MISSION SYYSMYRSKY 2016
« Reply #264 on: 10.06.15 - klo:11:54 »
Roger that. Jokela Gold layouttihan mulla on piirretty jo (eli vähän safaria hehtopitkillä väylillä), joten kelaleikkurin kanssa joku yö parturoimaan... ja joka väylälle helvetin tiukat outit  ;)
Discmania Media Partner 2017-2019
Team Discmania, Discmania Ambassador

Link | P2 | Tactic | Origin | MD3 | MD4 | Anvil | Essence | FD | FD3 | Fortress | CD2 | DD3 | Rampage | Spirit
http://www.instagram.com/Crushing_Plastic
http://www.youtube.com/user/glaabaglooba

Offline Kempster

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 193
    • View Profile
    • @ Instagram
  • Oikea nimi: Niko Kempas
  • Seura: Ŧ·
Vs: MISSION SYYSMYRSKY 2016
« Reply #265 on: 10.06.15 - klo:12:19 »
Roger that. Jokela Gold layouttihan mulla on piirretty jo (eli vähän safaria hehtopitkillä väylillä), joten kelaleikkurin kanssa joku yö parturoimaan... ja joka väylälle helvetin tiukat outit  ;)

Millon kisat, onko ilmo auki jo?!?!? ;)

Offline Flick Maniac

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 848
  • Discmania
    • View Profile
    • Frisbeegolf Club Keinukallio
  • Oikea nimi: Mikko Setälä
  • Seura: FGCK
Vs: MISSION SYYSMYRSKY 2016
« Reply #266 on: 10.06.15 - klo:13:19 »
Ens kesänä. Ellen sitä ennen järjestä Water Hazard Openia jossa joka väylällä on vesieste. Jokelassa piisaa noita lampia.
Discmania Media Partner 2017-2019
Team Discmania, Discmania Ambassador

Link | P2 | Tactic | Origin | MD3 | MD4 | Anvil | Essence | FD | FD3 | Fortress | CD2 | DD3 | Rampage | Spirit
http://www.instagram.com/Crushing_Plastic
http://www.youtube.com/user/glaabaglooba

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: MISSION SYYSMYRSKY 2016
« Reply #267 on: 10.06.15 - klo:15:19 »
yes!
olen mukana, ellei sitten ole liian kovat ratinki rajat.

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: MISSION SYYSMYRSKY 2016
« Reply #268 on: 16.06.15 - klo:14:40 »
kävin eilen kaverini Hannun kanssa  yö pelaamassa Riihimäen Riutan radalla. Aloitimme pelaamisen klo.22 aikoihin tuulen tyynnyttyä. Radalla oli vielä jonkin verran porukkaa, mutta hyvin mahtui sekaan. Aloitin tuttuun tyyliin mandon väärältä puolelta pelaamisen, ja dropparin kautta 5 korttiin, kakkoselta hiton huono avaus ja nelonen korttiin. Kaksi väylää ja +3, hyvin lähti käyntiin. Lopputulos oli kuitenkin "vain" 6 plussan puolelle. Ja olin hyvin tyytyväinen kun pelasin ne synkän metsän kaksi hobitti polkua pariin. Ne olivat yöllä entistä uhkaavamman näköiset.
Riutan rata on kyllä minun ehdottomia suosikki ratojani, vaikka metsä rata onkin. Siihen voi vaikuttaa myös se että olen pelannut radan vasta kaksi kertaa, enkä ole kertaakaan heittänyt kiekkoani rotkoon niillä rotkoväylillä. Taas tekisi mieli sinne mennä, mutta illalla on futismatsi, eikä papalla riitä enää sen jälkeen potkua heittämiseen.

Mahtava rata!!!

Offline Flick Maniac

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 848
  • Discmania
    • View Profile
    • Frisbeegolf Club Keinukallio
  • Oikea nimi: Mikko Setälä
  • Seura: FGCK
Vs: MISSION SYYSMYRSKY 2016
« Reply #269 on: 30.07.15 - klo:13:48 »
Sait sitten näemmä sen villin kortin :) Onnittelut!
Discmania Media Partner 2017-2019
Team Discmania, Discmania Ambassador

Link | P2 | Tactic | Origin | MD3 | MD4 | Anvil | Essence | FD | FD3 | Fortress | CD2 | DD3 | Rampage | Spirit
http://www.instagram.com/Crushing_Plastic
http://www.youtube.com/user/glaabaglooba