Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Uudet tagit tulleet!  (Read 97115 times)

Offline moog

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 406
    • View Profile
  • Oikea nimi: Marko Moisio
  • Seura: Sipoon Discstroyers
Vs: Uudet tagit tulleet!
« Reply #30 on: 29.09.15 - klo:09:38 »

Jaa, eipä ne ollu nämä uudetkaan juuri sen kummepia laadultaan ku edellisetkään. Lähes jokainen tagi, mitä itellä ollut, taikka nähny alkaa olemaan jo aika huonolla hapella.

Miten te oikein niitä käytätte? Ainakaan noi mitä itse olen nähnyt ja vaihtanut koko kesän on ollu ihan eri laatuisia kuin vanhat. Ei oo yhtään huonoa vastaan (ellei isoja numeroita lasketa). :)

En ota kantaa noihin vanhoihin kun en sellaista ole koskaan kantanut, mutta kyllä näistä uudemmista, mitä kassissa on kiertänyt, on jokaisessa jo selkeitä kulumisen merkkejä ollut. Ei mikään tuollainen muovitettu tai laminoitu läystäke kestä pitkään Suomen muuttuvia sääolosuhteita. Kyllä ne reunat alkaa repsottamaan aika nopsaan ja siitä ei ole pitkä matka enää siihen kun pahvi imaisee kosteuden kunnolla sisään. Pitäisi olla kokomuovinen tägi jotta kestäisi kosteuden, mutta ne taas helposti murtuvat pakkasella jos vähän mekaanista rasitusta saavat.

Varmaan ainoa oikeasti kestävä tägi olisi metallinen tai sitten tuhti puupala a la GripEQ.  Mutta tällaiset toki lienevät nykyisiä kalliimpia.

"Yllättävän usein avaan heitolla joka onnistuessaankin olisi ollut huono ratkaisu"

Offline Enrico

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 913
    • View Profile
  • Oikea nimi: Riku Sanaksenaho
  • Seura: BSC
Vs: Uudet tagit tulleet!
« Reply #31 on: 07.10.15 - klo:21:28 »

Jaa, eipä ne ollu nämä uudetkaan juuri sen kummepia laadultaan ku edellisetkään. Lähes jokainen tagi, mitä itellä ollut, taikka nähny alkaa olemaan jo aika huonolla hapella.

Miten te oikein niitä käytätte? Ainakaan noi mitä itse olen nähnyt ja vaihtanut koko kesän on ollu ihan eri laatuisia kuin vanhat. Ei oo yhtään huonoa vastaan (ellei isoja numeroita lasketa). :)

Oulussa sataa joskus vettä.

Offline Maikkari

  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 814
    • View Profile
  • Oikea nimi: Miikka Lajunen
Vs: Uudet tagit tulleet!
« Reply #32 on: 08.10.15 - klo:11:57 »
Onhan nuo ny paljon parempia kuin vanhat, mutta eivät kyllä nämäkään kesää enempää kestä.
"Paras oppitunti on epäonnistuminen. Pyrkikää saamaan siitä hermoja raastavasta triplabogistakin hyöty irti." -Pasi Koivu

Offline Enrico

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 913
    • View Profile
  • Oikea nimi: Riku Sanaksenaho
  • Seura: BSC
Vs: Uudet tagit tulleet!
« Reply #33 on: 12.10.15 - klo:18:46 »
Onhan nuo ny paljon parempia kuin vanhat, mutta eivät kyllä nämäkään kesää enempää kestä.

Juu hakkaavat vanhat 100-0, mutta yhden kesän ihmeitä nämäkin näyttävät olevan. Jotkut ovat vielä ihan hyvässä terässä, mutta parista on muovit irroneet jo aikaa sitten. Toki jos porukka ei ottais tägiä aina irti rinkulasta, vaan antais sen rinkulan mukaan niin kestäisivät paremmin.

Offline BlackStar

  • ★ ★ ★ ★ ★ ★ ★
  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 2 600
  • ★ Instagram ★ @BlackStarPori
    • View Profile
  • Oikea nimi: Sami ★ Aaltonen
  • Seura: Mustavaris / MHDG
Vs: Uudet tagit tulleet!
« Reply #34 on: 12.10.15 - klo:18:55 »
Voin laittaa illemmalla kuvan millaisen patenttiratkaisun olen itselleni kehittänyt, jotta tagia ei tarvi minkään rinkulan läpi vetää. ;)
« Last Edit: 12.10.15 - klo:21:15 by BlackStar »
★ Grip EQ AX15 Lizotte S.E. ★
| P2 | P3x | Colt | AviarX3 | MD2 | MD3 | MD4 | Gator | FD | FD2 | FD3 | Teebird | CD3 | Mamba | Firebird | Shryke | Boss | DDx | Destroyer |

Offline Juhanuha

  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 974
  • Natural Born Disc Golfer
    • View Profile
    • Natural Born Disc Golfer
  • Oikea nimi: Juha Kytö
  • Seura: Sipoon Discstroyers ry
Uudet tagit tulleet!
« Reply #35 on: 12.10.15 - klo:21:07 »
Onko jollakin laittaa kuvaa tagista joka on rikki?

Tagien kun pitäisi olla muovia jotka on laminoitu muovilla, eli vaikka laminointi lähtee niin ei ihan hevillä pitäisi hajota.

Tälläistä materiaalia kyseessä
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Teslin_(material)

   
Are you Natural Born Disc Golfer? https://nbdg.fi

Offline BlackStar

  • ★ ★ ★ ★ ★ ★ ★
  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 2 600
  • ★ Instagram ★ @BlackStarPori
    • View Profile
  • Oikea nimi: Sami ★ Aaltonen
  • Seura: Mustavaris / MHDG
Vs: Uudet tagit tulleet!
« Reply #36 on: 12.10.15 - klo:21:13 »
Tässä minun ratkaisuni tagien suhteen. Tehty avainkaulanauhan avainpäästä. Jos ja kun tagi tarvii ottaa irti, ei tarvitse pelata avainlenkkien kanssa. Avainkaulanauhan pää on bägissä kiinni tällaisella avainlenkillä. Samanlaisen olen tehnyt Grip EQ -tagille.

★ Grip EQ AX15 Lizotte S.E. ★
| P2 | P3x | Colt | AviarX3 | MD2 | MD3 | MD4 | Gator | FD | FD2 | FD3 | Teebird | CD3 | Mamba | Firebird | Shryke | Boss | DDx | Destroyer |

Offline Enrico

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 913
    • View Profile
  • Oikea nimi: Riku Sanaksenaho
  • Seura: BSC
Vs: Uudet tagit tulleet!
« Reply #37 on: 12.10.15 - klo:23:47 »
Tässä minun ratkaisuni tagien suhteen. Tehty avainkaulanauhan avainpäästä. Jos ja kun tagi tarvii ottaa irti, ei tarvitse pelata avainlenkkien kanssa. Avainkaulanauhan pää on bägissä kiinni tällaisella avainlenkillä. Samanlaisen olen tehnyt Grip EQ -tagille.


Eikö tuo oo sinänsä vähän huono, että nyt tägien vaihtuessa sen toisen pitää nyhrätä se tägi irti siitä lenkistä? Siinä nyhräämisessä noi varmaan menee helpoiten rikki. Itellä on karbiinihaassa kaikki kiinni lenkkeineen päivineen.

Offline Enrico

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 913
    • View Profile
  • Oikea nimi: Riku Sanaksenaho
  • Seura: BSC
Vs: Uudet tagit tulleet!
« Reply #38 on: 12.10.15 - klo:23:57 »

Offline BlackStar

  • ★ ★ ★ ★ ★ ★ ★
  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 2 600
  • ★ Instagram ★ @BlackStarPori
    • View Profile
  • Oikea nimi: Sami ★ Aaltonen
  • Seura: Mustavaris / MHDG
Vs: Uudet tagit tulleet!
« Reply #39 on: 13.10.15 - klo:08:03 »
Tässä minun ratkaisuni tagien suhteen. Tehty avainkaulanauhan avainpäästä. Jos ja kun tagi tarvii ottaa irti, ei tarvitse pelata avainlenkkien kanssa. Avainkaulanauhan pää on bägissä kiinni tällaisella avainlenkillä. Samanlaisen olen tehnyt Grip EQ -tagille.


Eikö tuo oo sinänsä vähän huono, että nyt tägien vaihtuessa sen toisen pitää nyhrätä se tägi irti siitä lenkistä? Siinä nyhräämisessä noi varmaan menee helpoiten rikki. Itellä on karbiinihaassa kaikki kiinni lenkkeineen päivineen.

En olekkaan miettinyt sitä noin, koska se tuli alunperin ilman lenkkiä. Tätä mun kipaletta ei ole koskaan lenkin läpi tarvinnutkaan vetää.
★ Grip EQ AX15 Lizotte S.E. ★
| P2 | P3x | Colt | AviarX3 | MD2 | MD3 | MD4 | Gator | FD | FD2 | FD3 | Teebird | CD3 | Mamba | Firebird | Shryke | Boss | DDx | Destroyer |