Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Millennium  (Read 30564 times)

Offline TV

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 19
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tuukka V.
Millennium
« on: 17.06.12 - klo:14:06 »
En huomannut, että tällaista keskustelua olisi pistetty pystyyn,
niin kysynkin teidän mielipiteitänne ja kokemuksianne Milleniumin kiekoista.
Ihte löysin Quasarin ja sopii sellasille vähän kokeneemmille harrastajille.
Se on siis nopeusluokan 13 Ultrapitkänmatkan draiveri ja ei oikein sovi tälläselle alottelijalle.
Muut liito-ominaisuudet muist. liuku: 5 turn: -1 ja feidi: 3 
« Last Edit: 20.05.15 - klo:00:56 by BlackStar »

Offline vto

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 105
    • View Profile
  • Oikea nimi: Ville
  • Seura: OFS
Vs: Milleniumin kiekot
« Reply #1 on: 17.06.12 - klo:22:24 »
Sirius Orion LF on kyllä semmoinen lempikiekko että ilman en enää pärjäisi. 9-nopeusluokan kiekoksi lentää suorastaan hävyttömän pitkälle, on riittävän vakaa koviinkin heittoihin ja kohtuulliseen vastatuuleenkin. Oikein kovalla heitolla tai vastatuulessa kääntää hallitusti yli, mutta palautuu vielä luotettavasti takaisin. Kuluessaan alkaa kääntämään vähän enemmän yli, ja liitää vain yhä pitemmälle mitä enemmän kuluu. Jos yhtä Millenniumin kiekkoa haluaa kokeilla, niin mielestäni kannattaa kokeilla juuri SOLF. On semmoinen yleisdraiveri että oksat pois.

Sen lisäksi kassissa on myös Quantum Orion LS, joka käyttäytyy jo uutena hieman kuin kulunut SOLF, eli kääntää hallitusti yli, ja palauttaa hieman vielä lopussa takaisin, ja liitoa tässäkin on vähintäänkin riittämiin. Ja kolmantena Millenniumin kiekkomallina kulkee tuo edellisen kirjoittajankin mainitsema Quantum Quasar, joka todellakin on härskin nopea ja ylivakaa, siitä saa täyden ilon irti vain melko kovakätiset heittäjät. Luotan Quasareihini kovemmissakin vastatuulissa. Ihmettelen jopa tuota Millenniumin tarjoamaa -1 turnia, sillä ainakin näitä minun käytössäni olevia yksilöitä täytyy olla melkoinen tykkikäsi heittämässä jos meinaa saada kääntämään yhtään yli. Toivon että kiekko hieman kuluessaan suoristuu, mutta eihän tuo Quantum-muovi mitenkään nopeasti kulu.

Offline Mahwell

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 037
    • View Profile
  • Oikea nimi: Max Westerberg
  • Seura: VDGC
Vs: Milleniumin kiekot
« Reply #2 on: 14.07.12 - klo:22:07 »
Omega Super Soft putteri paransi omaa lähipeliä huomattavasti(lue puttia). Tänään huomasin sen soveltuvan hyvin lähestymisiin missä on vaara, että kiekko karkaa ohi heitettäessä (esim.kalliolla). Testin arvoinen.
VDGC ry

viikari

  • Guest
Vs: Milleniumin kiekot
« Reply #3 on: 18.09.12 - klo:19:45 »
POLARIS LS/LF, mielipiteitä/kokemuksia kiekosta????

Offline Peksi

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 216
    • View Profile
  • Oikea nimi: Peksi Luoma
  • Seura: Jyli
Vs: Milleniumin kiekot
« Reply #4 on: 18.09.12 - klo:21:12 »
Polaris LS.

Itselläni on Quantum muovilla (Innova champion), mutta silti täysin läpinäkymätön, eli mallia champystar.

Itse kuvailisin lättyä näin:

Erittäin kapea rimminen, tyyliin Leopard, ehkä jopa inan kapeampi.
Kääntää maltillisesti yli kovemmilla heitoilla, mutta palautuu kyllä hyvin.
Vastustaa OAT;ta kivasti, eli ei turhaa väpättele heitettäessä.
On kohtuullisen hidas, eikä liidäkkään mahdottomasti.
Ääryys-ominaisuus on, että ei feidaa oikeastaan ollenkaan. Sanoisin, että vähemmän kuin TL, ehkä jopa vähemmän kuin FD.  :o

Itse käytän heittoihin joissa FD, PD, Teebird, tms menisi liian pitkälle, mutta midari ei aivan riitä.

Eli, mulle se jarru-draiveri. Sillä en osaa heittää hiljaista draivia, vaan aina "täpöt".
QMEGA|P1|P2|RHY|ATLAS|FB|SOLF|PD|PD2|DSTR

Offline Vaahis

  • Tomoottajat
  • Seniori
  • *
  • Posts: 383
    • View Profile
  • Oikea nimi: Juho Vähätalo
  • Seura: NoFS
Vs: Milleniumin kiekot
« Reply #5 on: 18.09.12 - klo:21:26 »
Polaris LS.

Itselläni on Quantum muovilla (Innova champion), mutta silti täysin läpinäkymätön, eli mallia champystar.

Itse kuvailisin lättyä näin:

Erittäin kapea rimminen, tyyliin Leopard, ehkä jopa inan kapeampi.
Kääntää maltillisesti yli kovemmilla heitoilla, mutta palautuu kyllä hyvin.
Vastustaa OAT;ta kivasti, eli ei turhaa väpättele heitettäessä.
On kohtuullisen hidas, eikä liidäkkään mahdottomasti.
Ääryys-ominaisuus on, että ei feidaa oikeastaan ollenkaan. Sanoisin, että vähemmän kuin TL, ehkä jopa vähemmän kuin FD.  :o

Itse käytän heittoihin joissa FD, PD, Teebird, tms menisi liian pitkälle, mutta midari ei aivan riitä.

Eli, mulle se jarru-draiveri. Sillä en osaa heittää hiljaista draivia, vaan aina "täpöt".
Kannatti luottaa muhun, kun kehuin tota lättyä! ;)

Offline jussi32

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 829
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jussi Sutti
  • Seura: Ylöjärven Ryhti
Vs: Milleniumin kiekot
« Reply #6 on: 18.09.12 - klo:21:53 »
Aurora  MS on hyvä midari ja tietysti tuo  omega super soft putteri.   Hommasin myös Astaran, mutta se ei oiken mulle sopinut ja  vei liikaa vasemmalle  joten aloittelijoille en sitä suosittele

Offline Peksi

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 216
    • View Profile
  • Oikea nimi: Peksi Luoma
  • Seura: Jyli
Vs: Milleniumin kiekot
« Reply #7 on: 19.09.12 - klo:18:01 »
Polaris LS.

Itselläni on Quantum muovilla (Innova champion), mutta silti täysin läpinäkymätön, eli mallia champystar.

Itse kuvailisin lättyä näin:

Erittäin kapea rimminen, tyyliin Leopard, ehkä jopa inan kapeampi.
Kääntää maltillisesti yli kovemmilla heitoilla, mutta palautuu kyllä hyvin.
Vastustaa OAT;ta kivasti, eli ei turhaa väpättele heitettäessä.
On kohtuullisen hidas, eikä liidäkkään mahdottomasti.
Ääryys-ominaisuus on, että ei feidaa oikeastaan ollenkaan. Sanoisin, että vähemmän kuin TL, ehkä jopa vähemmän kuin FD.  :o

Itse käytän heittoihin joissa FD, PD, Teebird, tms menisi liian pitkälle, mutta midari ei aivan riitä.

Eli, mulle se jarru-draiveri. Sillä en osaa heittää hiljaista draivia, vaan aina "täpöt".
Kannatti luottaa muhun, kun kehuin tota lättyä! ;)

Niin tosiaan kiekon ainut huono puoli on se, että sen bongasi Juhotalo.  ;D
QMEGA|P1|P2|RHY|ATLAS|FB|SOLF|PD|PD2|DSTR

Offline jupasierra

  • Juniori
  • **
  • Posts: 61
  • Kyllä se siitä :)
    • View Profile
  • Oikea nimi: Juha
  • Seura: Frisbee kotkat / Ruissalon puskajussit
Vs: Milleniumin kiekot
« Reply #8 on: 21.09.12 - klo:11:08 »
Mulla on uusin hankinta tuo Polaris LS, mutta ongelma on se että en saa lähtemään suoraan. Tuntuu että on tosi tarkka missä asennossa lähtee händystä, kaartaa helposti molempiin suuntiin jos ei lähde suoraan eli ei oikene. Vaatii ehkä vielä totuttelua mutta muut lätyt ovat helpompia heittää. Esimerkiksi Vibram Acsent, Champion TL+, Champion monarch, Millennium Orion LF, Latitude 64 Opto Flow ovat helpompia. Olisiko lätyssä valuvika vai vaatiiko vaan enemmän treeniä kuin muut ? :O
Jussi

Offline GARFFi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 944
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Karvinen
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Milleniumin kiekot
« Reply #9 on: 21.09.12 - klo:18:13 »
Taitoa.

Offline jupasierra

  • Juniori
  • **
  • Posts: 61
  • Kyllä se siitä :)
    • View Profile
  • Oikea nimi: Juha
  • Seura: Frisbee kotkat / Ruissalon puskajussit
Vs: Milleniumin kiekot
« Reply #10 on: 22.09.12 - klo:20:42 »
Tänään viskottu taas lättyjä, ja todettu että tuo Polaris LS ei vaan lennä suoraan millään. Heittelin paikaltaan sellaisia 60-80m ja kaikki muut kiekot lähtivät suoraan, ja tekivät ässän. Polaris kääntyy heti jompaan kumpaan suuntaan eikä oikene vaan lentää koko matkan kaaressa. En tajua mikä siinä oikein mättää, sen pitäisi olle helppo lätty heittää. Myötätuuleen lähtee joskus suoraan, mutta pieneenkin vastaiseen kääntyy heti. Voisiko siinä olla valuvika jo uutena ? Toinen Orion LF lentää miten pitääkin !
« Last Edit: 22.09.12 - klo:20:46 by jupasierra »
Jussi

Offline simeon

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 236
    • View Profile
  • Oikea nimi: Timo Puikkonen
  • Seura: Lappeenranta
Vs: Milleniumin kiekot
« Reply #11 on: 22.09.12 - klo:22:34 »
Mulla on uusin hankinta tuo Polaris LS, mutta ongelma on se että en saa lähtemään suoraan. Tuntuu että on tosi tarkka missä asennossa lähtee händystä, kaartaa helposti molempiin suuntiin jos ei lähde suoraan eli ei oikene. Vaatii ehkä vielä totuttelua mutta muut lätyt ovat helpompia heittää. Esimerkiksi Vibram Acsent, Champion TL+, Champion monarch, Millennium Orion LF, Latitude 64 Opto Flow ovat helpompia. Olisiko lätyssä valuvika vai vaatiiko vaan enemmän treeniä kuin muut ? :O
Hei. Kokemukseni mukaan ja muovit huomioiden tuo polaris on noista alivakain joten samalla heitolla se vastustaa huonoiten tuulen vaikutusta. Tyynellä säälläkin se helpoimmin jatkaa matkaansa oikealle.

Kokeile kavereitten heikkomuovisia kiekkoja, jotka on lähellä polarista lentotaulukossa, niin huomaat, että se ei ole niin ainutlaatuinen.

Offline jupasierra

  • Juniori
  • **
  • Posts: 61
  • Kyllä se siitä :)
    • View Profile
  • Oikea nimi: Juha
  • Seura: Frisbee kotkat / Ruissalon puskajussit
Vs: Milleniumin kiekot
« Reply #12 on: 23.09.12 - klo:09:10 »
Joo saattaa asia olla niin. Tiedän ainakin sen että se pysyy bagissä vastatuulella.
Jussi

Offline jupasierra

  • Juniori
  • **
  • Posts: 61
  • Kyllä se siitä :)
    • View Profile
  • Oikea nimi: Juha
  • Seura: Frisbee kotkat / Ruissalon puskajussit
Vs: Milleniumin kiekot
« Reply #13 on: 28.09.12 - klo:14:21 »
Nyt on kaksi uutta hankintaa bagissä, Latitude 64 Opto Fuse ja MVP Disc Sports Proton Vector. Ainoastaan tuo Polaris LS edelleen on vaikea hallittava. Lätyssä on pakko olla jotain vikaa, tai yksinkertaisesti sillä on jotain minua vastaan... :():
Jussi

Offline jupasierra

  • Juniori
  • **
  • Posts: 61
  • Kyllä se siitä :)
    • View Profile
  • Oikea nimi: Juha
  • Seura: Frisbee kotkat / Ruissalon puskajussit
Vs: Milleniumin kiekot
« Reply #14 on: 30.09.12 - klo:09:07 »
Rupesihan se LS tottelemaan kun muutin otetta vähän kevyemmäksi, ja lisäsin vartaloon kiertoa. Heiton loppuvaiheessa kroppa ei kiertynyt tarpeeksi (jatkanut matkaa) ja irroituksesta tuli jäykkä ja lähti miten sattui. Sen huomasi kun heitot alkoivat kaartaa oikealle (rystyllä). Kun lisäsi kroppaan kiertoa alkoi kiekotkin lähteä suorempaan. Hyviä kiekkoja Millemmiumin kiekot on, itsellä löytyy juuri nuo LS ja LF sekä Super Soft putteri. Vastatuuleen hyvä kaveri tuo LF kun saa heiton pysymään matalana. Ja nyt kun löyty sitä tekniikkaa taas vähän lisää niin todella piiiitkälle liitää LS :)
Jussi