Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Spin puttaamiseen vinkkejä  (Read 16245 times)

Offline mmjy

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 13
    • View Profile
  • Oikea nimi: Marko Ylitalo
Spin puttaamiseen vinkkejä
« on: 13.04.15 - klo:23:13 »
Olen opetellut spin puttia nyt jonkin aikaa, ja tuntuu että lyhyet matkat jäävät liian löysiksi, koska en uskalla putata kovaa, mitä pitäisi tehdä. Laitan tähän videon jossa näkyy puttini. Kaikki vinkit ovat tervetulleita. Mutta juuri eniten kaipaan vinkkejä siihen miten nuo lähiputit tehdään eli 4-8m.



Kiitoksin mmjy

Offline lapeso

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 37
    • View Profile
  • Oikea nimi: vesa pesola
  • Seura: suosituksia?
Vs: Spin puttaamiseen vinkkejä
« Reply #1 on: 14.04.15 - klo:12:08 »
ainakin saatto saisi olla minun mielestä pidempi :) EI taida kyllä auttaa tää neuvo mitää

Offline triveri

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 294
    • View Profile
  • Oikea nimi: J. Uotila
  • Seura: Lokit
Spin puttaamiseen vinkkejä
« Reply #2 on: 14.04.15 - klo:12:42 »
Oletko kokeillut pidempää painonsiirtoa?
Harjoittele kun pelaat, niin pelaat kuin harjoittelet.

Offline Birger Jaarli

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 220
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko
  • Seura: Yleensä tosi huonoa
Vs: Spin puttaamiseen vinkkejä
« Reply #3 on: 14.04.15 - klo:15:06 »
Oletko kokeillut pidempää painonsiirtoa?

Komppaan vahvasti tätä, itse taistelin ennen 8+ metristen spin-puttien kanssa, ratkaisu löytyi painonsiirron tehostamisesta. Mitä pidempi putti sitä kauemmaksi taakse takana olevaa jalkaa (jos et puttaa straddlena) ja sieltä sitten tehoja lisää heittoon, auttoi kuin taikaiskusta. Toki ajoituksen pitää olla kunnossa että tuo painonsiirron tehostaminen auttaa yhtään mitään, eli treeniä ja toistoja vaan sisään.

Offline keep_it_real

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 148
    • View Profile
    • Treeniblogini
  • Oikea nimi: Ville Uurainen
  • Seura: DGH Hyvinkää
Vs: Spin puttaamiseen vinkkejä
« Reply #4 on: 14.04.15 - klo:17:12 »

Itse lähdin kauden alusta sillä, että kertasin tuon videon vinkit läpi.

Itsellä iski samat asiaan silmiin kuin jo mainittu, eli saatto ja painonsiirto. Tuosta videosta ei voi päätellä oikein, että missä & kuinka pitkä matka korille on, mutta putti näyttää lähtevän melko alhaalta jolloin voisi kuvitella, että pidemmissä puteissa alaraudat paukkuu? Itse kun heitän (aina joskus) spinniputtia, niin haen vauhdin navan korkeudelta. Tosin olen nähnyt muitakin ihmisiä, jotka hakee vauhdin jalkojen välistä, eli en tiedä onko tuo nyt yhtään enempää väärin kuin oikeinkaan. Saahan sitä silti kokeilla, että hakee vauhdin vähän ylempää.

Painonsiirrolla saa helposti lisää nopeutta lentoon, jolloin kädellä voi enemmän keskittyä ohjaamiseen kuin riuhtomiseen varsinkin lähempää putatessa.

Offline mmjy

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 13
    • View Profile
  • Oikea nimi: Marko Ylitalo
Vs: Spin puttaamiseen vinkkejä
« Reply #5 on: 16.04.15 - klo:13:55 »
Hyviä vastauksia, koitin saattoa mutta kun saatoin kättä ylös niin kuin macbeth tekee putti ei toiminut, mutta tuo että saatan vähän ehkä enemmän eteenpäin ja samalla tuo painon siirto taitaa tulla?

Voisitte antaa hieman vinkkejä miten teen tuon painon siirron näillä lyhyillä puteilla. Ja mihin kannattaisia kiinnittää huomiota.

Kiitoksin mmjy.

Offline Larzi

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 362
    • View Profile
  • Oikea nimi: Lauri Tuominen
  • Seura: WDGC
Vs: Spin puttaamiseen vinkkejä
« Reply #6 on: 16.04.15 - klo:15:33 »
Hyviä vastauksia, koitin saattoa mutta kun saatoin kättä ylös niin kuin macbeth tekee putti ei toiminut, mutta tuo että saatan vähän ehkä enemmän eteenpäin ja samalla tuo painon siirto taitaa tulla?

Voisitte antaa hieman vinkkejä miten teen tuon painon siirron näillä lyhyillä puteilla. Ja mihin kannattaisia kiinnittää huomiota.

Kiitoksin mmjy.
Mcbeth ei ole ihan puhdas spin-puttaaja, vaan enemmän push-putin ja spin-putin välimuoto, jota jotkut kutsuu spush-putiksi.
Grip EQ A14: Xt Aviar | Soft Pure | Premium Jokeri | FLX Buzzz | Glow,Ch MD3 | Ch Firebird | 2nd run FD | C-FD2 | Ch Valkyrie | C,S,P-PD | Star Destroyer