Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Hole In One  (Read 485054 times)

Offline GARFFi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 944
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Karvinen
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Hole In One
« Reply #30 on: 03.03.12 - klo:19:48 »
Kai tuota voi sanoa Ässäksi. Eipä noitakaan usein tule silti, onnittelut!  :)

Offline HAH

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 3 174
    • View Profile
  • Oikea nimi: Harri H.
  • Seura: 7k
Vs: Hole In One
« Reply #31 on: 03.03.12 - klo:19:51 »
En tiedä muista, mutta minä en laske harjoitteluheitoissa menneitä holareiksi. Vai oliko siis eka heitto mikä meni? Se on se kaikista ensimmäinen heitto tii-paikalta. Ei moraali anna periksi...

Ei se ole first in hole, vaan hole in one. Reikään yhdellä... Mun moraali antaa helpostikin periksi tässä kohtaa. Kunhan tee selväksi, että ei tullut kisoissa tai kiessillä. Jos foorumin linja on kuitenkin se, että näitä ei lasketa, niin sillä mennään sitten. Ei ollut eka heitto. Joku kahdeskymmeneskuudes.

Offline jauza

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 433
    • View Profile
  • Seura: 7k
Vs: Hole In One
« Reply #32 on: 03.03.12 - klo:20:05 »
Foorumista en tiedä, oma mielipide oli :)
Siinä vaan on suuri ero heittää kylmiltään ykkösellä kuin hienosäätää kymmenellä heitolla. Ja minä olen jäävi kritisoimaan, kun en ole saanut sitä ensimmäistäkään edes kymmenillä heitoilla.

Offline AMA

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 192
    • View Profile
  • Oikea nimi: Markus Mäntylä
  • Seura: Tampereen Frisbeeseura
Vs: Hole In One
« Reply #33 on: 03.03.12 - klo:20:07 »
Holari mikä holari. Tiiltä mukiin, ni se on siinä. Ihan sama miten mones treeniheitto samaa väylää, ei se tilannetta mihkään muuta, komia heitto.

edit: nyt kun miettii omia holareita, niin jostain syystä "sarjatulella" en oo tainnu saada koskaan holaria
« Last Edit: 03.03.12 - klo:20:10 by AMA »

Offline Hans Wäkevä

  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 645
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Laihonen
  • Seura: 7k
Vs: Hole In One
« Reply #34 on: 03.03.12 - klo:20:15 »



Holarista sen verran, jos virallista termistöä noudatetaan niin holarista voi puhua silloin kun ensimmäinen heitto tiiltä menee mukiin oli sitten harkkakiessi tai kisa, scoreksi kun väylältä tulee 1 niin se on aito hole in one.

Olen huomannut, että Golfin pelaajat suhtautuvat tähän asiaan huomattavasti vakavammin kuin frisbeegolfin pelaajat, tiedän muutamia katkeria tapauksia Golfin puolelta kun ensin on pallo lyöty tiiltä outtiin/puskaan ja sen jälkeen varapallo/uusipallo mukiin ja tuloksena par, ja näitä kuulee harmiteltavan vuosikausia samojen kavereiden suusta:) Jos Frisbeegolfkisassa heität par 3:lla ekana outtiin ja sen jälkeen mukiin niin korttiin merkataan 3.

Hole in onen ainutlaatuisuus perustuu juuri siihen , että se on lyötävä/heitettävä ekalla tiiltä mukiin. Itse olen omien Holareitteni kanssa tämän asian kannalla ehdoton.


Itse luokittelen omat, muut kuin ekalla tiiltä kuppiin menneet heitot "vain" kategoriaan: "kaukaa koriin heitetyt heitot" .


Onnittelut jokatapauksessa komeasta heitosta!


Tuossa vielä wikipedian sivuilta Hole in onen määritelmä Golfin puolelta jos jotakin vaikka kiinnostaa :)

http://en.wikipedia.org/wiki/Hole_in_one



Offline jauza

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 433
    • View Profile
  • Seura: 7k
Vs: Hole In One
« Reply #35 on: 03.03.12 - klo:20:21 »
HW kirjoitti ajatukseni paremmin, lukekaa se ennemmin.

Offline AMA

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 192
    • View Profile
  • Oikea nimi: Markus Mäntylä
  • Seura: Tampereen Frisbeeseura
Vs: Hole In One
« Reply #36 on: 03.03.12 - klo:20:23 »
Täsmennyksenä vielä, että yleensä treeneissä, jos heitetään monta avausta per väylä, ei lasketa tuloksia. Väylä pelataan vain monta kertaa "putkeen". Jos heitetään kolmosta yms tiiltä, niin ei se tietänkään ole hole-in-one vaan hole-in-n.

Offline jauza

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 433
    • View Profile
  • Seura: 7k
Vs: Hole In One
« Reply #37 on: 03.03.12 - klo:20:26 »
Nyt tuli mieleen tuo 'Cubby ace' termi. HAH heitti siis CA:n, joka hieno suoritus muttei sama kuin hole in one.

Offline HAH

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 3 174
    • View Profile
  • Oikea nimi: Harri H.
  • Seura: 7k
Vs: Hole In One
« Reply #38 on: 03.03.12 - klo:21:31 »
Perustelut etenkin kisa- ja kiessiholarista on Hanssilla hyvät. Noinhan se menee, kun scoreja lasketaan ja tarkastellaan asiaa virallisissa yhteyksissä.

Hauskaa täs on se, että heitin kassin tyhjäksi kolme kertaa ja tämä epävirallisen moraaliton holari-ässä-mikänytsitlie tuli kolmannen kassillisen eka heitolla. Aika lähellä holaria kyllä ollaan... sanokaa mitä sanotte. :)

Nii juu ja voin kertoa, että tuolla väylällä ei kyllä meikäläisen taidoilla säädetä mitään edellisen heiton pohjalta.

Offline kiekko_FIN

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 259
    • View Profile
  • Oikea nimi: Henri Salminen
  • Seura: Puska Puttaajat
Vs: Hole In One
« Reply #39 on: 06.03.12 - klo:16:41 »
2 holaria. Peurungan viimeinen väylä pimeässä talvella ledikiekolla. Toinen napsahti hankasalmen revontulessa 2 väylällä. Upsilla puiden yli suoraan kuppiin. Niihin koreihin on V***maista putatakin niin yllätti iloisesti kun se jäi sinne.

Offline -Hukka-

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 33
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tomi Korpinen
  • Seura: DKK
Vs: Hole In One
« Reply #40 on: 07.03.12 - klo:09:50 »
Kisa holareita on yksi, eli viikkokisoissa Heinolan kippasuon 5. väylälle. Treenikiessillä on tullu Nummelanharjun 1. väylälle. Harjotusheitoissa joitakin kappaleita Lahden launeella sekä mukkulan harjoitusalueen väylillä.

Offline zenhukka

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 199
    • View Profile
  • Oikea nimi: Juha Hukka
  • Seura: 7k, Kuppinuudelit, FrisbeeFrogs
Vs: Hole In One
« Reply #41 on: 07.03.12 - klo:10:42 »
Viikkokisoissa uudestakaupungista väylältä 2, treenireissuilla yksin tai yhdessä kavereiden kanssa aina ekalla tiiltä lähtevältä heitolta ukista väyliltä 1, 2, 4, 7, ja kaarinasta väylältä 3. Väylien keskipituus taitaa olla kyllä siinä keskimäärin 40 m luokkaa.  :)

Offline JiiKoo

  • Juniori
  • **
  • Posts: 73
    • View Profile
  • Oikea nimi: Juuso Karhunen
  • Seura: Brutal Force Ry
Vs: Hole In One
« Reply #42 on: 12.03.12 - klo:18:44 »
3 holaria. M-realin puiston kutos väylä, Ikaalisten kylpylän toinen väylä ja Hämeenkyrön Pappilanmetsän 5. väylä.
« Last Edit: 23.03.12 - klo:18:32 by JiiKoo »
"When you are sleeping, I am practising"
-Paul McBeth

Offline keep_it_real

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 148
    • View Profile
    • Treeniblogini
  • Oikea nimi: Ville Uurainen
  • Seura: DGH Hyvinkää
Vs: Hole In One
« Reply #43 on: 12.03.12 - klo:21:31 »
Kolmen kauden aikana olen heittänyt 6 holaria. Kaikki par 3 väyliä ja matkaa 40-60m. Kaikki holarit olen heittänyt treenikierroksella yksin tai kavereiden kanssa kisatessa.

Ekana vuonna (kesä 2009) Dragonilla Nastolan Pajulahden vanhan radan ykkösväylä
Tokana vuonna (kesä 2010) Teebirdillä Pajulahden nykyisen radan ykkösväylä
Viime vuonna (kevät 2011) Teebirdillä Pajulahden kolmosväylä.
Pajulahden (Kesä 2011) vika väylä DX Rhynolla.
Kouvolan (kesä 2011) urheilupuiston 4.väylä Buzzzilla.
Pajulahden eka väylä Buzzzilla (talvi 2011).



Offline Hextall

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 233
    • View Profile
  • Oikea nimi: Kalle Savonen
  • Seura: 7k
Vs: Hole In One
« Reply #44 on: 22.03.12 - klo:13:31 »
Kaarinan väylällä 5 napsahti äsken premium legenda skipillä mukiin :)