Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Latitude 64°  (Read 601572 times)

Offline VVH

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 211
    • View Profile
  • Oikea nimi: Ville
Vs: Latitude 64
« Reply #60 on: 08.10.12 - klo:15:11 »
Zero is back, WTF?! Onko kyseessä tehtaan jämäerä vai oisko käyttäjiä kuunneltu ja meinaa jatkossakin valmistaa tällä muovilla. Kellään tarkempaa tietoa?
Kesämmällä kuulin huhua että ezen kanssa olisi jotain valmistusongelmia (liikaa epäonnistuneita kiekkoja, joita ei voi myydä) -> tekevät mieluummin zeroa ainakin niin kauan kuin ongelmia ezen kanssa riittää. Toki tietoa asiasta ei ole.

Offline tapioe

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 833
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapio Eskola
Vs: Latitude 64
« Reply #61 on: 13.10.12 - klo:01:00 »
Onko joku jo päässyt kokeilemaan Latituden uutta Opto Air muovia? Lähinnä kiinnostaisi miten Saint lentää noin 150g versiona.

tau

  • Guest
Vs: Latitude 64
« Reply #62 on: 13.10.12 - klo:10:06 »
Zero is back, WTF?! Onko kyseessä tehtaan jämäerä vai oisko käyttäjiä kuunneltu ja meinaa jatkossakin valmistaa tällä muovilla. Kellään tarkempaa tietoa?
Kesämmällä kuulin huhua että ezen kanssa olisi jotain valmistusongelmia (liikaa epäonnistuneita kiekkoja, joita ei voi myydä) -> tekevät mieluummin zeroa ainakin niin kauan kuin ongelmia ezen kanssa riittää. Toki tietoa asiasta ei ole.

Aivan kuin uusi eze-muovinen kiekkoni olisi hieman eri muoviseosta kuin aikaisempi(tai sitten mainittuja valmistusongelmia). Kuulin jonkun toisenkin jo mainitsevan asiasta.

Offline Peksi

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 216
    • View Profile
  • Oikea nimi: Peksi Luoma
  • Seura: Jyli
Vs: Latitude 64
« Reply #63 on: 18.10.12 - klo:11:13 »
Heittäkää mielipidettä Riveristä ! on vakavasti harkinnassa FD:n kaveriksi! Millasta linjaa flättinä tulee?
Sain juuri käytetyn opto Riverin ja olin yllättynyt ettei se olekkaan alivakaa. 60 metrin ahtaalla väylällä se kaartoi koko lennon vasemmalle. Ei paljon mutta yhden birdien pilasi.
-Timo
Eihän 60m väylällä mikään draiveri muuta teekään kuin feidaa. Eikä oikein suurin osa midareistakaan, ehkä kaikkein alivakaimmat voivat kääntää. Putteri voi noilla matkoilla jo hieman flipata jos on alivakaa...
468 Viestiä jä puhuu kuin aloittelija. Kun lentoratataulukosta katsoo draivereita Riverin ympariltä (plus dx Teebird) heikommalla muovilla niin löytyy niitä, jotka lentävät suurimman osan matkasta suoraan. Hiuksen halkomiseen ei kannata mennä onko joku suora vai lähes. Aloittelijoille nämä tiedot on tärkeitä. Kun midarit eivät tahdo lentää tarkasti yli 50metriä. Itselläni on n. 70 erilaista kiekkoa.

Mulla taitaa olla vielä enemmän viestejä joten tuolla perusteella vaikutan varmaan vielä tyhmemmältä.

Mutta 60 m on niin lyhyt matka, että draiverien ominaisuudet ja lentotaulukot voi unohtaa. Kaikki draiverit feidaavat kun vauhti loppuu ja noin lyhyt heitto tarkoittaa myös niin hiljaista heittoa, että vauhti loppuu ja kiekko feidaa. Eli juuri kuten Lassi sanoi.

Hoh hoijaa..onpas harhaanjohtava viesti. En ottanut lentoratoja lentoratataulukosta vaan heittämällä kiekkoja. Ja kun etsitään Riverille korvaajaa lentoratataulukko on avuksi ettei ala vertaamaan ihan toisenlaiseen kiekkoon.
Kun Riverin lentoa aletaan kuvaamaan tulisi tuoda esiin muovilaatujen erot, jos on heittänyt molempia, sekä vertailut muihin kiekkoihin.
Sanoin näkemäni perusteella, että Riverini feidasi KOKO lennon ajan vasemmalle. Jos herra Tapanote osallistuu keskusteluun sanomalla, että "kaikki draiverit feidaa lopussa ja Lassikin niin sanoi" niin eihän siihen mitään ruudinkeksijää tarvita.

Pussy Riot sai kaksi vuotta, paljonkos tästä saa? ::)

Hahaha.

Foorumit on hauskoja. :D
QMEGA|P1|P2|RHY|ATLAS|FB|SOLF|PD|PD2|DSTR

Offline PeeHoo

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 137
    • View Profile
  • Oikea nimi: Petteri H.
Vs: Latitude 64
« Reply #64 on: 01.11.12 - klo:16:26 »
Jaaaaaalkaahkoha ideat loppua ;D: http://www.gottagogottathrow.com/discgolf/latitude-mercy-strawberry-edition-sale-p-3103.html

Ostasin jos tulis Pure, vaikka valkosena vaniljantuoksussa :o
« Last Edit: 01.11.12 - klo:16:31 by PeeHoo »
Reeniä.

Offline Vilppu

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 28
    • View Profile
  • Seura: Tampereen Frisbeeseura
Vs: Latitude 64
« Reply #65 on: 01.11.12 - klo:17:52 »
Kellään kokemusta Latitude 64°:n Boltista? Millanen kiekko kyseessä?

Itsellä ainakin Bolt sekä myös Havoc ovat överisti alivakaampia kuin mitä speksit sanoo. Omaan käteen halo tuntuu hyvältä. Yleisesti Gold-muoviset on hieman alivakaampia kuin optot.

Offline nukkumasa

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 375
    • View Profile
  • Oikea nimi: Joel M
  • Seura: PuskaPuttaajat
Vs: Latitude 64
« Reply #66 on: 01.11.12 - klo:19:46 »
Samoin Riot on paljon alivakaampi mitä numerot antais ymmärtää. Ite ehkä antaisin lentoarvoks (10)(5)(-2)(3)

Näin Latitude 64 kuvaa kiekkoa:  8)

"Overstable high speed driver for the professional player." = Alivakaa pitkän matkan draiveri jo vähän aikaa harrastaneille. <- oma arvio

"The Riot is overstable and will serve you well in all conditions." = Riot on alivakaa ja sillä saattaa myötätuuleen irrota yllättävän pitkiä heittoja, mutta vastatuulta se ei juuri kestä. <- oma arvio

Vähän on poikkeavia tietoja. Joko mulla on sysipaska tekniikka tai joku superhyper alivakaa painos tosta Riotista  :D
Yks vaihtoehto tiesti on että Latitude antais väärää informaatiota, mutta ei syytetä sitä  8)
P2 / Roc / PD / Firebird / Destroyer / PD2

@ Taito on sitä, kun tuuri tulee tavaksi

Offline mambo

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 470
    • View Profile
  • Oikea nimi: Janne Uggeldahl
  • Seura: Talin Tallaajat
Vs: Latitude 64
« Reply #67 on: 01.11.12 - klo:22:42 »
Kaverin Opto Bolttia testasin viime viikolla ja hurjan alivakaa oli, jotain Pro Katanan luokkaa.

Offline Haq

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 519
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Häkkilä
  • Seura: 7k
Vs: Latitude 64
« Reply #68 on: 26.11.12 - klo:21:34 »
Tulipahan tänään kokeiltua ekan kerran käytettynä ostettua Opto Corea (175g) ja tuntu kyllä aika alivakaalta tämmösen aloittelijan käsissä? Eikä kiekko kyllä hirveesti näytä osumiakaan saaneen. Toki ekan hyzerflipin onnistuin heittämään.

Coresta liikkuu myös vähän eri vakauksilla olevia versioita, esimerkiksi yksi uusi Core jota olen testaillut on alivakaampi kuin oma vanhempi yksilöni. Sitten tietenkin epäpuhdas heitto alivakauttaa kiekkoa, itellä alkanu Core kummasti "vakautua" kun on saanut tekniikkaa puhtaammaksi.
Core on näin aloittelijalle ollut aika hyvä hankinta. Se nimittäin rankaisee huonosta tekniikasta, niin kuin mainitsitkin yllä. Sellainen fiilis on jäänyt Coresta, että sen vois saada sinne minne haluaa, kun vaan oppisi hallitsemaan turhat liian suuret voimat (jotka ovat kertyneet salilla). Mulla lätty on gl-muovia.
« Last Edit: 26.11.12 - klo:21:37 by Haq »

Offline AriFerra

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 196
    • View Profile
Vs: Latitude 64
« Reply #69 on: 27.11.12 - klo:05:28 »
Tulipahan tänään kokeiltua ekan kerran käytettynä ostettua Opto Corea (175g) ja tuntu kyllä aika alivakaalta tämmösen aloittelijan käsissä? Eikä kiekko kyllä hirveesti näytä osumiakaan saaneen. Toki ekan hyzerflipin onnistuin heittämään.

Coresta liikkuu myös vähän eri vakauksilla olevia versioita, esimerkiksi yksi uusi Core jota olen testaillut on alivakaampi kuin oma vanhempi yksilöni. Sitten tietenkin epäpuhdas heitto alivakauttaa kiekkoa, itellä alkanu Core kummasti "vakautua" kun on saanut tekniikkaa puhtaammaksi.
Core on näin aloittelijalle ollut aika hyvä hankinta. Se nimittäin rankaisee huonosta tekniikasta, niin kuin mainitsitkin yllä. Sellainen fiilis on jäänyt Coresta, että sen vois saada sinne minne haluaa, kun vaan oppisi hallitsemaan turhat liian suuret voimat (jotka ovat kertyneet salilla). Mulla lätty on gl-muovia.

Tällaiselle sunnuntai harrastelijalle Gold muovinen Core on tällä hetkellä aivan ykköskiekko. Joutsen kippaa yli, ja River feidaa hieman, mutta Core menee tällä hetkellä yllättävän hyvin sinne minne haluan. Eikä penkiltäkään nouse kuin 125...

viikari

  • Guest
Vs: Latitude 64
« Reply #70 on: 27.11.12 - klo:07:47 »
Tulipahan tänään kokeiltua ekan kerran käytettynä ostettua Opto Corea (175g) ja tuntu kyllä aika alivakaalta tämmösen aloittelijan käsissä? Eikä kiekko kyllä hirveesti näytä osumiakaan saaneen. Toki ekan hyzerflipin onnistuin heittämään.

Coresta liikkuu myös vähän eri vakauksilla olevia versioita, esimerkiksi yksi uusi Core jota olen testaillut on alivakaampi kuin oma vanhempi yksilöni. Sitten tietenkin epäpuhdas heitto alivakauttaa kiekkoa, itellä alkanu Core kummasti "vakautua" kun on saanut tekniikkaa puhtaammaksi.
Core on näin aloittelijalle ollut aika hyvä hankinta. Se nimittäin rankaisee huonosta tekniikasta, niin kuin mainitsitkin yllä. Sellainen fiilis on jäänyt Coresta, että sen vois saada sinne minne haluaa, kun vaan oppisi hallitsemaan turhat liian suuret voimat (jotka ovat kertyneet salilla). Mulla lätty on gl-muovia.

Tällaiselle sunnuntai harrastelijalle Gold muovinen Core on tällä hetkellä aivan ykköskiekko. Joutsen kippaa yli, ja River feidaa hieman, mutta Core menee tällä hetkellä yllättävän hyvin sinne minne haluan. Eikä penkiltäkään nouse kuin 125...

Johtuisiko siitä, että kaikki mainitsemasi kiekot on suunniteltu eri tarkoituksiin (putteri, midari, väylädraiveri)??? :)

Offline Haq

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 519
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Häkkilä
  • Seura: 7k
Vs: Latitude 64
« Reply #71 on: 27.11.12 - klo:11:21 »
Tulipahan tänään kokeiltua ekan kerran käytettynä ostettua Opto Corea (175g) ja tuntu kyllä aika alivakaalta tämmösen aloittelijan käsissä? Eikä kiekko kyllä hirveesti näytä osumiakaan saaneen. Toki ekan hyzerflipin onnistuin heittämään.

Coresta liikkuu myös vähän eri vakauksilla olevia versioita, esimerkiksi yksi uusi Core jota olen testaillut on alivakaampi kuin oma vanhempi yksilöni. Sitten tietenkin epäpuhdas heitto alivakauttaa kiekkoa, itellä alkanu Core kummasti "vakautua" kun on saanut tekniikkaa puhtaammaksi.
Core on näin aloittelijalle ollut aika hyvä hankinta. Se nimittäin rankaisee huonosta tekniikasta, niin kuin mainitsitkin yllä. Sellainen fiilis on jäänyt Coresta, että sen vois saada sinne minne haluaa, kun vaan oppisi hallitsemaan turhat liian suuret voimat (jotka ovat kertyneet salilla). Mulla lätty on gl-muovia.

Tällaiselle sunnuntai harrastelijalle Gold muovinen Core on tällä hetkellä aivan ykköskiekko. Joutsen kippaa yli, ja River feidaa hieman, mutta Core menee tällä hetkellä yllättävän hyvin sinne minne haluan. Eikä penkiltäkään nouse kuin 125...

Joo, mutta 150 kiloo on jo liikaa penkkivoimaa  :)

No ei se mun heittojen epävarmuus itse voimanmäärästä johdu vaan sen laadusta. Mulla kun on pikajuoksuharjoitteluiden pohjalta turhan paljon räjähtävää, nopeaa voimaa. Välillä menee kiekkoa heittäessä jalat viis sekuntia muuta vartaloa edellä ja välillä aivan eri ilmansuuntaan kuin kädet. Mutta uskon, että hidastun tästä hieman, tai siis opin rauhoittumaan.

Offline Haq

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 519
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Häkkilä
  • Seura: 7k
Vs: Latitude 64
« Reply #72 on: 27.11.12 - klo:11:27 »
Heittäkää mielipidettä Riveristä ! on vakavasti harkinnassa FD:n kaveriksi! Millasta linjaa flättinä tulee?
Sain juuri käytetyn opto Riverin ja olin yllättynyt ettei se olekkaan alivakaa. 60 metrin ahtaalla väylällä se kaartoi koko lennon vasemmalle. Ei paljon mutta yhden birdien pilasi.
-Timo
Eihän 60m väylällä mikään draiveri muuta teekään kuin feidaa. Eikä oikein suurin osa midareistakaan, ehkä kaikkein alivakaimmat voivat kääntää. Putteri voi noilla matkoilla jo hieman flipata jos on alivakaa...
468 Viestiä jä puhuu kuin aloittelija. Kun lentoratataulukosta katsoo draivereita Riverin ympariltä (plus dx Teebird) heikommalla muovilla niin löytyy niitä, jotka lentävät suurimman osan matkasta suoraan. Hiuksen halkomiseen ei kannata mennä onko joku suora vai lähes. Aloittelijoille nämä tiedot on tärkeitä. Kun midarit eivät tahdo lentää tarkasti yli 50metriä. Itselläni on n. 70 erilaista kiekkoa.

Mulla taitaa olla vielä enemmän viestejä joten tuolla perusteella vaikutan varmaan vielä tyhmemmältä.

Mutta 60 m on niin lyhyt matka, että draiverien ominaisuudet ja lentotaulukot voi unohtaa. Kaikki draiverit feidaavat kun vauhti loppuu ja noin lyhyt heitto tarkoittaa myös niin hiljaista heittoa, että vauhti loppuu ja kiekko feidaa. Eli juuri kuten Lassi sanoi.

Hoh hoijaa..onpas harhaanjohtava viesti. En ottanut lentoratoja lentoratataulukosta vaan heittämällä kiekkoja. Ja kun etsitään Riverille korvaajaa lentoratataulukko on avuksi ettei ala vertaamaan ihan toisenlaiseen kiekkoon.
Kun Riverin lentoa aletaan kuvaamaan tulisi tuoda esiin muovilaatujen erot, jos on heittänyt molempia, sekä vertailut muihin kiekkoihin.
Sanoin näkemäni perusteella, että Riverini feidasi KOKO lennon ajan vasemmalle. Jos herra Tapanote osallistuu keskusteluun sanomalla, että "kaikki draiverit feidaa lopussa ja Lassikin niin sanoi" niin eihän siihen mitään ruudinkeksijää tarvita.

Pussy Riot sai kaksi vuotta, paljonkos tästä saa? ::)

Hahaha.

Foorumit on hauskoja. :D

Niin ovat.

Mulla olisi yksi ehdotus draiverilla 60 metrin väylään heittämiseen. Kyllä mää varmaan heittäisin sen midarilla, MUTTA, jos heittää draiverin kovaa vaaka-asennossa, niin sehän pitäisi lentää tuon 60 metriä melko suoraan, eikö vaan. Sitten vaan tarttee tähdätä tarpeeksi hyvin, jotta saa holarin. Sitten vaan siirrytään seuraavalle väylälle leveä hymy naamalla.

Offline mambo

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 470
    • View Profile
  • Oikea nimi: Janne Uggeldahl
  • Seura: Talin Tallaajat
Vs: Latitude 64
« Reply #73 on: 14.12.12 - klo:17:05 »
Kokemuksia Latituden kuplamuovista (Opto/VIP Air)?

Offline Roottori

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 48
    • View Profile
  • Oikea nimi: Casper Liukkonen
  • Seura: Mikkelin Frisbeegolf
Vs: Latitude 64
« Reply #74 on: 14.12.12 - klo:18:32 »
Kokemuksia Latituden kuplamuovista (Opto/VIP Air)?

Opto Air Bolttia (olisiko ollut n. 150-grammainen) olen testannut, se oli ainakin lähes heittokelvoton alivakautensa takia. Kovasti yritti rolleriksi kääntää, vaikka miten hyssessä sitä heitin, en tykännyt. Muista Latituden kuplakiekoista ei ole kokemusta, mutta kenties joku ylivakaampi kiekko voisi toimia kyseisessä muovissa ihan ok. En kyllä erityisemmin pidä kuplakiekoista muutenkaan, joten niiden ystävät voivat ottaa tämän pienen suolahyppysellisen kera.

Itse muovi oli kyllä mukavan tuntuista. Se oli meikäläisen näppeihin pitävämpää ja paljon nätimpää kuin Innovan Blizzard.