Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Latitude 64°  (Read 601606 times)

Offline mambo

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 470
    • View Profile
  • Oikea nimi: Janne Uggeldahl
  • Seura: Talin Tallaajat
Latitude 64°
« on: 02.07.12 - klo:15:48 »
Hienosti liitäviä pannuja nuo ruotsalaiset tekevät. Kuinka moni heittää Latituden kiekoilla? Tällä hetkellä Latituden Pro bägissä kulkee mukana useampi Pure ja yksi Fuse. Tiukat väylät ja lähestymispeli parani kertaheitolla kun Opto Purea opettelin heittämään. Toimii hienosti väylillä, jotka ovat Buzzzille liian lyhyitä.

Tällä viikolla kauppoihin pitäisi ilmestyä Saint, joka on Latituden vastaus Eaglelle tai Teebirdille. FD ei alkuinnostuksesta huolimatta päätynyt bägiin, joten kai tuota Sainttia voisi testata. Alla valmistajan kuvaus:

New from Latitude 64° is the Saint. This has quickly become a new favourite among the people involved in our testing. Our experiences is that it is slightly overstable on drives up to 350 ft and has good carry. Compared to already existing models it is close to being a longer River. We have also learned that people with different playing styles and general conditions around them have different views on our molds so we prefer not to be too specific in our descriptions.

Flight ratings are:
Speed: 9, Glide: 7, Turn: -1, Fade: 2
« Last Edit: 15.02.15 - klo:22:30 by BlackStar »

Offline Sarimaa

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 244
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Sarimaa
  • Seura: Tampereen frisbeeseura
Vs: Latitude 64
« Reply #1 on: 02.07.12 - klo:16:26 »
Meikäläisellä on latitudea melkeen kassillinen. Pure, fuse, core, pain, river, striker,xxx ja villain. Sit olis vieläpä flow, ellei olis westsideltä miekka. =) Nää on kovia. Jokeri ja PD sekä Eagle täydentää pägin. Tykkään noitten muoveista sekä liidosta ja mulle sopii myös noi hieman avonaisemmat rimmit. Jos joku haluaa kuulla jostain noista kiekoista lisää, kerron mielelläni.

Offline Tomppa82

  • Juniori
  • **
  • Posts: 63
    • View Profile
  • Seura: Disc Golf Hyvinkää
Vs: Latitude 64
« Reply #2 on: 02.07.12 - klo:21:01 »
Fuse on itsellä ehdoton luottokiekko. Annukka kääntöjä saa vedettyä...tai kevyitä s-heittoja.
Myös Vision löytyy, jolla tehdään sitten pidempiä kääntöjä.
Ja tietenkin River...

Offline VivianDargon

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 238
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tomi Kleemola
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Latitude 64
« Reply #3 on: 02.07.12 - klo:21:18 »
Minulta löytyy 2x Opto Pure ja 2x Zero Pure. Ilman noita ei voi lähteä yhdellekkään kierrokselle, luotan noille kiekoille kaikki 0-70m heitot.
Pa3 Nova P3 Roc3 Teebird Firebird Pd Destroyer Pd2

Offline Raprider

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 46
    • View Profile
  • Oikea nimi: Marko
  • Seura: Linnan Mando DG
Vs: Latitude 64
« Reply #4 on: 09.07.12 - klo:16:37 »
Muutama Latitude löytyy: Havoc, Striker ja Fuse. Havocilla heitetään kun ei tuule liikaa ja tarvitaan oikein pitkää heittoa. Fuse on ollut noista pisimpään bagissä ja toimii kaikenlaisissa heitoissa. Striker on uusi tuttavuus, mutta hyvin tuntuu tuokin lentävän.
Mando!

Offline Ze1P11

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 432
    • View Profile
    • Seuran kotisivut
  • Oikea nimi: Jukka-Pekka "JP" Leino
  • Seura: RFG (Riihimäen Frisbeegolf ry)
Vs: Latitude 64
« Reply #5 on: 11.07.12 - klo:00:03 »
Ite kans tykästyin kertalaakista Opto Pureen ♥ Lähipeleihin aivan loistava, tuli Buzzzin rinnalle. Buzzz vaatii hieman enemmän tilaa kun taas tätä voi nakutella ahtaiski paikois.

Oon pitkään myös etsinyt sitä "oikeata" putteria, ja nyt tuntuu että tuo Pure voisi olla aika hyvä tuohon (ehkä EZE -muovina, ei vielä kokemusta siitä). Tähän asti olen käyttänyt Spikea puteissa, mutta sen käyttö saattaa jäädä jatkossa vähemmälle.

Onko kellään muuten kokemuksia tuosta uudesta EZE -muovista joka korvasi zeron. Tykkäsin kyl zerosta joten odotukset on korkealla uuden muovin suhteen. Zeron ainoa huono puoli oli vaikea puhdistaminen. Esim. hiekkapöly on vaikea saada kiekosta pois.
Tarkotus olis hankkia testiin yksi tuollainen EZE Pure.

Offline Ypyä

  • Juniori
  • **
  • Posts: 85
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jari
Vs: Latitude 64
« Reply #6 on: 11.07.12 - klo:23:51 »
Ite kans tykästyin kertalaakista Opto Pureen ♥ Lähipeleihin aivan loistava, tuli Buzzzin rinnalle. Buzzz vaatii hieman enemmän tilaa kun taas tätä voi nakutella ahtaiski paikois.

Oon pitkään myös etsinyt sitä "oikeata" putteria, ja nyt tuntuu että tuo Pure voisi olla aika hyvä tuohon (ehkä EZE -muovina, ei vielä kokemusta siitä). Tähän asti olen käyttänyt Spikea puteissa, mutta sen käyttö saattaa jäädä jatkossa vähemmälle.

Onko kellään muuten kokemuksia tuosta uudesta EZE -muovista joka korvasi zeron. Tykkäsin kyl zerosta joten odotukset on korkealla uuden muovin suhteen. Zeron ainoa huono puoli oli vaikea puhdistaminen. Esim. hiekkapöly on vaikea saada kiekosta pois.
Tarkotus olis hankkia testiin yksi tuollainen EZE Pure.

Eze mercyä pyörittelin kädessä, enkä itse tykännyt muovista. Muovi on liukkaampaa kun zero, mutta vaikutti myös "sileämmältä", eli ei varmaan tartu hiekka niin lujasti kun zeroon. Sateella kuulemma lipsuu herkemmin kun zerot, mitä oon kokemuksia kuullut. Kannattaa kuitenkin kokeilla, riippuu ihan mistä tykkää. Itse ostin onneksi parit zerot varalle, niin ei tarvi asiaa murehtia. :)

Offline butti-78

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 212
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Salonen
  • Seura: DGC Fat Discs
Vs: Latitude 64
« Reply #7 on: 13.07.12 - klo:11:10 »
Itsellä myös tuo roopäki nykyisellään...loisto kassi ja kiekoista käytän Flow, fuse, core, Pure Optoa ( tosin hukku just ), river, vision, stiker, havoc, riot...
enempi päätynyt käyttään juuri lattidudea...tosin kassissa pitää olla myös Star Valkyrie Innovalta.

Etenkin tuo Flow on toiminut todella hyvin ja tuonut heittoon pituutta sen reilu 20 metriä lisää.

"rauha maassa ja dessu puussa"

www.fatdiscs.com

Offline Leke

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 5
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mika Lehtoniemi
Vs: Latitude 64
« Reply #8 on: 13.07.12 - klo:20:36 »
Itsellä Gold Bolt korvasi Frenzyn kämmen avauksissa. Istuu paremmin kännyyn ja tuntuu antavan vähän enemmän anteeksi jos ei heitto lähde ihan nappiin. Soveltuu myös kapeammille väylille koska ei hae niin paljoa tilaa turnissa. Myös Opto Riot löytyy ja ihan kivasti kääntyilee, tosin tällä ei ole vielä tarpeeksi heittoja alla että uskaltaa varauksetta suositella.

Saint on kans tulossa. Kuhan tämä syksy menisi ohi niin pääsisi heittelemään..

Offline Mahwell

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 037
    • View Profile
  • Oikea nimi: Max Westerberg
  • Seura: VDGC
Vs: Latitude 64
« Reply #9 on: 14.07.12 - klo:22:49 »
Meikäläisellä on latitudea melkeen kassillinen. Pure, fuse, core, pain, river, striker,xxx ja villain. Sit olis vieläpä flow, ellei olis westsideltä miekka. =) Nää on kovia. Jokeri ja PD sekä Eagle täydentää pägin. Tykkään noitten muoveista sekä liidosta ja mulle sopii myös noi hieman avonaisemmat rimmit. Jos joku haluaa kuulla jostain noista kiekoista lisää, kerron mielelläni.

Oon pähkäilly uutta draiveria ja toi Striker on yksi vaihtoehdoista. Voisitko kertoa tästä kaverista enemmän. Millaisella väylällä käytät, Kämmen/rysty? heiton voimakkuus ja millasta lento rataa tulee. Saa kertoa tarkemminkin. Kiitos :)
VDGC ry

Offline AriFerra

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 196
    • View Profile
Vs: Latitude 64
« Reply #10 on: 14.07.12 - klo:23:59 »
Meikäläisellä on latitudea melkeen kassillinen. Pure, fuse, core, pain, river, striker,xxx ja villain. Sit olis vieläpä flow, ellei olis westsideltä miekka. =) Nää on kovia. Jokeri ja PD sekä Eagle täydentää pägin. Tykkään noitten muoveista sekä liidosta ja mulle sopii myös noi hieman avonaisemmat rimmit. Jos joku haluaa kuulla jostain noista kiekoista lisää, kerron mielelläni.

Oon pähkäilly uutta draiveria ja toi Striker on yksi vaihtoehdoista. Voisitko kertoa tästä kaverista enemmän. Millaisella väylällä käytät, Kämmen/rysty? heiton voimakkuus ja millasta lento rataa tulee. Saa kertoa tarkemminkin. Kiitos :)

Jäädään odottelemaan että Sarimaa kertoo kunnollisen analyysin. Sitä odotellessa kerron oman aloittelijan kokemukseni:
Ostin viime kesänä ekaksi kiekoikseni Halon ja Strikerin (Opto-muovilla). Heittotekniikasta en ymmärtänyt yhtikäs mitään. Joten nuo korvautuivat nopeasti Innovan DX-muovisilla aloittelija draivereilla, Leopard ja Valkyrie. Striker siis feidasi ihan mahottomasti. No, mitä muuta voi odottaa, kun heitin kiekon viikatteella korkeuksiin.  ;D

Loppusyksyn ja tämän kevään aikana olen hieman oppinut tekniikkaa. Ja vola! Striker on oikein näppärä draiveri. Lentoradan oppii nopeasti. Liitää nätisti. Loppufeidi alkaa olla jo ihan maltillinen. Kulmaakin löytyy, eli saa kiekon antsaksikin aina silloin tällöin kun heitto onnistuu.

Lempikiekkojani ovat Westsiden ja Latituden pannut. Tuossa järjestyksessä. Siksi olen yrittänyt opetella avauksia WS:n Pohjan Pojalla. Vaikka Frisbeepointin lentoratataulukon mukaan Pohjan Poika on nopeampi ja alivakaampi kuin Striker, mielestäni nuo käyttäytyvät melko samalla lailla. Yhtä kaikki, vaikka tätä nykyä (kun taidot eivät riitä eikä aikaa reenaamiseen ole) avaan lähes aina pelkästään midareilla (Pursi), mielestäni Striker on hieno kiekko jonka saa lentämään pitkälle ja tarkasti kun sitä opettelee käyttämään. Ja Latituden muovithan ovat myös, kuten Westsiden, aivan mahottoman hienoja.  ;)

Offline Ze1P11

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 432
    • View Profile
    • Seuran kotisivut
  • Oikea nimi: Jukka-Pekka "JP" Leino
  • Seura: RFG (Riihimäen Frisbeegolf ry)
Vs: Latitude 64
« Reply #11 on: 15.07.12 - klo:15:33 »
Kävin paikallisesta Honkkarista hakemassa 3 kpl Zero Puree (174g). Ketjut senku kilisee ku näit pääsee puttaileen. ;)
Hyvä että oli viel tuol noit Zero -muovisii, ei jaksa kiinnosta EZE.

Offline Kumis

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 36
    • View Profile
  • Oikea nimi: J-P Tammi
  • Seura: TT
Vs: Latitude 64
« Reply #12 on: 15.07.12 - klo:20:52 »
On ne puret vaan hienoja kiekkoja. Uudet kovat EZE:t ovat ottaneet nyt jo kaksi paikkaa kassista.


Offline vpt111

  • Juniori
  • **
  • Posts: 62
    • View Profile
  • Oikea nimi: Vili Törmänen
  • Seura: BSC
Vs: Latitude 64
« Reply #13 on: 15.07.12 - klo:21:28 »
Ensimmäinen testiheitto kaverin Zero Purella oli rakkautta ensi heitolla. Käytössä myös draiviputterina Grip muovissa ja ei tarvitse katua. Tekee yleensä sen mitä pyytää lähestymisheitossa.





Offline AriFerra

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 196
    • View Profile
Vs: Latitude 64
« Reply #14 on: 15.07.12 - klo:23:13 »
Eikös tuota Purea saa myös Opto-muovilla ja se ollut kovinkin kehuttu? Eipä vaan taida Honkkareista tuolla muovilla löytyä?