Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: MVP, Axiom & Streamline  (Read 367321 times)

Offline keep_it_real

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 148
    • View Profile
    • Treeniblogini
  • Oikea nimi: Ville Uurainen
  • Seura: DGH Hyvinkää
MVP, Axiom & Streamline
« on: 03.07.12 - klo:09:08 »
Tässä ketjussa juttua MVP:n, Axiomin sekä Streamlinen kiekoista.

http://www.mvpdiscsports.com/
http://www.axiomdiscs.com/
http://www.streamlinediscs.com/
« Last Edit: 23.02.17 - klo:14:45 by keep_it_real »

Offline mambo

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 470
    • View Profile
  • Oikea nimi: Janne Uggeldahl
  • Seura: Talin Tallaajat
Vs: MVP -kiekot
« Reply #1 on: 03.07.12 - klo:10:03 »
Ionit ja Anodet ovat heittoputtereita parhaasta päästä. Soft Ionit kulkivat bägissä pitkään: lentävät erittäin suoraan ja pitkälle puhtaalla vedolla. Ainoastaan tuo pyöreä ja kohtuullisen syvä rimmi jakaa mielipiteitä. Tuntuma on Opto Pureissa matalampi, joten huomasin saavani puhtaampia irroituksia niillä. Ilman Purea heittäisin varmaan vieläkin Ioneja.

Offline Keinonen

  • Juniori
  • **
  • Posts: 72
    • View Profile
  • Oikea nimi: Ville K
  • Seura: Spartak Frisbee
Vs: MVP -kiekot
« Reply #2 on: 03.07.12 - klo:16:52 »
Tutuistuin ensin Ioniin, siis siihen "karvalakki" versioon(http://www.varuste.net/tuotetiedot2.php?_id=36532&nimi=Ion+Putter+%28Proton+mvp%29) tykkäsin kauan puttailla sillä, mutta sitten totesin että oma puttaus tyyli tarvitsee isomman uran sormelle kiekon reunaan ---> viahdoin Tuonelan joutseneen. Mutta Ion on tallessa kuitenkin.
Seuraavaksi tuli Vector. Alle vuoden aikana olen hukannut (jokeen) kaksi sellaista ja aina ostanut uuden, eli nyt on kolmas menossa. Toivottavasti pysyy tallessa lopun ikäänsä, kun en pysty hankkimaan niitä muuten kuin tilaamalla. Vector on eniten käyttämäni midari.
Sitten tuli Axis ja oli sekin pakko kokeilla. Kun on tarve, niin heitän joko Axiksella tai Buzzzilla. Aiva fiiliksen mukaan.
Näiden jälkeen "MVP-huuma" laski hiukan itseni kohdalla ja en kokenut tarpeelliseksi hankkia kokeiltavaksi näitä pimeässä hohtavia eikä Anodea.
Ja jos nyt kerran on tulossa kauan odotettu draiveri niin sen luultavasti tilaan.
MVP:ssä on hienoa minun mielestä, jos ei oteta lento-ominaisuuksia huomioon, se että sen kiekot erottuvat joukosta tuolla mustalla reunallaan ja minä pidän erityisesti nimistä, joita MVP antaa kiekoilleen ja muoveilleen :)
4 8 15 16 23 42

Offline keep_it_real

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 148
    • View Profile
    • Treeniblogini
  • Oikea nimi: Ville Uurainen
  • Seura: DGH Hyvinkää
Vs: MVP -kiekot
« Reply #3 on: 03.07.12 - klo:17:12 »
Mä oon tykästyny täysin tohon GYRO hommaa. Jos kiekko lähtee vahingossakii lepakkona väpättämää, ni MVP:n kiekot yleensä tasottuu iteksee lennon aikana. Ainoo huono puoli mihin sitte oon GYROssa törmänny, on puu osuman jälkeinen lento. Ottaa aivan käsittämättömiä kimareita ja jatkaa vielä pitkälle matkaa osumankii jälkee. Pikkusen on aina riski varsinkii Hyvinkään "viidakossa" missä puita riittää :D

Offline mambo

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 470
    • View Profile
  • Oikea nimi: Janne Uggeldahl
  • Seura: Talin Tallaajat
Vs: MVP -kiekot
« Reply #4 on: 04.07.12 - klo:09:21 »
Mä oon tykästyny täysin tohon GYRO hommaa. Jos kiekko lähtee vahingossakii lepakkona väpättämää, ni MVP:n kiekot yleensä tasottuu iteksee lennon aikana.

Mulla jäi Vectorista vähän päinvastaiset fiilikset. On nirsompi epäpuhtaalle vedolle kuin vaikka Buzzz tai Pain. Sen sijaan Ion ja Vector kyllä palkitsevat puhtaasta vedosta ja GYRO-tekniikka tuo pehmeän eteenpäin vievän faden.

Offline Flick Maniac

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 848
  • Discmania
    • View Profile
    • Frisbeegolf Club Keinukallio
  • Oikea nimi: Mikko Setälä
  • Seura: FGCK
Vs: MVP -kiekot
« Reply #5 on: 04.07.12 - klo:09:26 »
Itellä on soft Ion, ei kisabägissä, mut aina putteridraivaillessa otan mukaan, suora kun mikä. On toi MVP:n homma sikäli hienoa että kehitysaste näkyy. Vertaa jotain Chingiä (sori jos joku tykkää niistä kiekoista) ja vaikka just sitä Eclipse muovia niin onhan se eroo ku jollain 80-luvun ja nykyajan tietokoneilla. Mutta heittäjästä se on silti kiinni, ja moni tekee ihmeitä tuhannen kuluneella aviarilla.

Draiveria olis kiva päästä koittaan, tuskin ostan sokkona kuitenkaan. Jos homma toimii siinäkin, eli ulkoreuna suoristaa kiekon lentoa ja feidi on vähäinen, lähtee sillä varmaan ihan kivuja siivuja.
Discmania Media Partner 2017-2019
Team Discmania, Discmania Ambassador

Link | P2 | Tactic | Origin | MD3 | MD4 | Anvil | Essence | FD | FD3 | Fortress | CD2 | DD3 | Rampage | Spirit
http://www.instagram.com/Crushing_Plastic
http://www.youtube.com/user/glaabaglooba

Offline kiekko_FIN

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 259
    • View Profile
  • Oikea nimi: Henri Salminen
  • Seura: Puska Puttaajat
Vs: MVP -kiekot
« Reply #6 on: 05.07.12 - klo:21:38 »
mulle on kertynyt nyt 3 ionia, 3 axista, 4 vectoria (+yks hukassa) ja yks soft anode. Muovi kestää ihan uskomattomasti lämää. vuoden oon hakannu tota ekaa vectoria ja se alkaa nyt olla axiksen tasolla vakaudessa. soft anode toimii hyvin suoriin lähestymisiin ja putteihin. se tiputti ionin pois. ylivakaina puttereina on nyt jokeri ja p2. Axiksen uusin painos on tosi flätti ja kestää paremmin kovempaa heittoa. Feidi on silti pieni. Vector on sitten pikkusen tuulisempaan keliin, flexshotteihin ja jyrkempään hysseen. kisakassissa kulkee hakattu vector, uudehko vector, flätti axis ja soft anode. kyllä tuo uusi draiverikin on pakko tilata kunhan tulee markkinoille.

viikari

  • Guest
Vs: MVP -kiekot
« Reply #7 on: 13.09.12 - klo:22:36 »
Ion (soft) on kyllä ihan huikee putteri kaikenlaisiin heittoihin :)

Offline Rockyz

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 132
    • View Profile
  • Oikea nimi: Juhani Lehtonen
  • Seura: Talin Tallaajat
Vs: MVP -kiekot
« Reply #8 on: 23.09.12 - klo:09:31 »
Mä oon tykästyny täysin tohon GYRO hommaa. Jos kiekko lähtee vahingossakii lepakkona väpättämää, ni MVP:n kiekot yleensä tasottuu iteksee lennon aikana.

Mulla jäi Vectorista vähän päinvastaiset fiilikset. On nirsompi epäpuhtaalle vedolle kuin vaikka Buzzz tai Pain. Sen sijaan Ion ja Vector kyllä palkitsevat puhtaasta vedosta ja GYRO-tekniikka tuo pehmeän eteenpäin vievän faden.

Totaah... nyt on tainnu äijjät niellä mainoshypetykset vähän liian herkästi. Olen käytännössä nyt kolmisen vuotta käyttänyt pelkästään Ioneita (pääasiassa mediumeja) niin heittoputtereina, kuin myös puttialueen puttereina. Olen nähnyt kyllä hienon GYRO-tekstin kiekon nosessa, mutta en ikinä ole havainnut mitään eroa kiekon tasoittumisesta lennon aikana tai erikoisia puukipseitä verrattuna muihin kiekkoihin :D

Se miksi heittelen Ioneita, enkä jotain muita puttereita on yksinkertaisesti kiekon tuntuma. Varsinkin mediumi Ioni on melko kovamuovinen, mutta se kuminen ulkolaita ("GYRO-laita") antaa kuitenkin kovaan kiekkoon myös hyvän pidon ja tuntuman. Ja mielestäni tämä toimii myös sadekeleillä. Jos se ulkolaita olisi yhtä kovaa muovia, kuin mitä se Ionin domemuovi on, en varmaankaan koskisi Ioniin pitkällä tikullakaan.

Sama asia on myös MVP:n midareiden kanssa, ne on syötävän hyvännäköisiä ja kuminen laita tuntuu sopivalta joidenkin kouraan. GYROtus ajatukset voi kyllä heittää näidenkin osalta vuorten yli Norjaan.  ;D
Clutch | Jokeri | Comet | Claymore | Buzzz | Roc3 | Verdict | Teebird | Striker | Destroyer | Max | Boss

PDGA #48418

Frisbeegolf-aiheinen blogini: http://backspindg.blogspot.fi/

Offline kiekko_FIN

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 259
    • View Profile
  • Oikea nimi: Henri Salminen
  • Seura: Puska Puttaajat
Vs: MVP -kiekot
« Reply #9 on: 28.09.12 - klo:13:41 »
hommasin vielä pinkin soft anoden eclipse muovilla. UV-ledillä rimmiin voi piirtää ja hohto säilyy hyvin. Tavallinen valo "latasi" hohteen huonommin.

Offline tapioe

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 833
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapio Eskola
Vs: MVP -kiekot
« Reply #10 on: 02.11.12 - klo:19:30 »
Joko joku on päässyt kokeilemaan uutta Volttia? Ainakin jenkkifoorumeilla se on saanut osakseen paljon positiivisia kommentteja. Varsinkin vertaukset Sainttiin ja C-FD:hen olisivat tervetulleita.

Offline keep_it_real

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 148
    • View Profile
    • Treeniblogini
  • Oikea nimi: Ville Uurainen
  • Seura: DGH Hyvinkää
Vs: MVP -kiekot
« Reply #11 on: 03.11.12 - klo:00:36 »
Mulla oli vähän sellai meininki, että ostan tässä lätyn jokupäivä. Tuo Saint-FD-Volt vertailu on helppo tehdä, koska kaikki löytyy omasta bägistäni :)

Offline keep_it_real

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 148
    • View Profile
    • Treeniblogini
  • Oikea nimi: Ville Uurainen
  • Seura: DGH Hyvinkää
Vs: MVP -kiekot
« Reply #12 on: 03.11.12 - klo:17:15 »
Tänään kävin Roc vs Buzzz kisan jälkeen pointista hakemassa Voltin kouraan ja kävin heittämässä futiskentällä FD (c-line jackal) vs Volt vertailua.

Kyseessä on siis hieman alivakaa draiveri. Jackalin ja Voltin lentoradat on lähes identtiset maltillisesti heitettäessä, mutta suurimmat erot löytyy, kun aletaan heittämään ihan olan takaa. Ainakin omien kokemusten perusteella Voltissa on pontentiaalia lentää pidemmälle kuin Jackalilla. Pienellä hyssellä heitettynä tekee nätin ässän ja palautuu aina yhtä varmasti. Lentorata kiekossa on aika MVP:mäinen, jos sitä nyt jotenkin voi kuvailla hienosti :D

Näkisin, että Volt on vähän FD:n ja Saintin väliinputoajamalli. Sitä uskaltaa heittää täysiä paljon luotettavammin kuin Jackalia ja lentää samoille mitoille kuin Saint. Itselläni Saint on ollut vähän sellainen, että se ei aina oikein tykkää palautua, mutta Volt kyllä tuntui tässä asiassa tosi luotettavalta.

Suosittelen kyllä ehdottomasti ainakin kokeilemaan lättyä. On sitten mielipidekysymys mikä kiekoista tuntuu eniten omalta: Volt, Saint vai Jackal.

Teen Voltista pidemmän arvostelun mun blogiin, joten pysykää hollilla, jos kiekko enemmänkin kiinnostaa :)

Offline Mahwell

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 037
    • View Profile
  • Oikea nimi: Max Westerberg
  • Seura: VDGC
Vs: MVP -kiekot
« Reply #13 on: 03.11.12 - klo:17:21 »
Millanen rimmi tossa Voltissa on?
VDGC ry

Offline keep_it_real

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 148
    • View Profile
    • Treeniblogini
  • Oikea nimi: Ville Uurainen
  • Seura: DGH Hyvinkää
Vs: MVP -kiekot
« Reply #14 on: 03.11.12 - klo:17:26 »
Melko syvän ja avoinaisen tuntuinen. Eli ei sellainen pyöreän tuntuinen kuin esim Ionissa ja anodessa.

http://ville-uurainen.blogspot.fi/2012/11/tuotetesti-mvp-neutron-volt.html Tein vähän pidemmän testin kiekosta blogiini. Toivottavasti tuo auttaa vähän hahmottamaan millaisesta kiekosta on kyse.
« Last Edit: 03.11.12 - klo:19:53 by keep_it_real »