Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Vibramin kiekot  (Read 28995 times)

Offline migi

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 240
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko V.
Vibramin kiekot
« on: 04.07.12 - klo:12:17 »
Onko porukalla kokemusta Vibramin kiekoista ja onko noi niiden Soft-putterit vertailukelpoisia muiden valmistajien softien kanssa? Ainakin kiekkojen ulkonäkö on massasta erottuva.

Offline Keinonen

  • Juniori
  • **
  • Posts: 72
    • View Profile
  • Oikea nimi: Ville K
  • Seura: Spartak Frisbee
Vs: Vibramin kiekot
« Reply #1 on: 04.07.12 - klo:21:42 »
Quote
Ainakin kiekkojen ulkonäkö on massasta erottuva.

Täytyy kyllä sanoa, että on niin törkeän näköösiäki kiekkoja ettei oo tullu kokeiltua :D
4 8 15 16 23 42

Offline vto

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 105
    • View Profile
  • Oikea nimi: Ville
  • Seura: OFS
Vs: Vibramin kiekot
« Reply #2 on: 04.07.12 - klo:22:24 »
Itselläni kulkee kassissa Vibramin V.P. puttereita lähestymisheittoihin ja lyhyisiin draiveihin. V.P. on melkoinen jyrä, ja liito-ominaisuudet on suunnilleen kuin tiiliskivellä, niin kiekko on luotettava tuulellakin ja helppo sijoittaa juuri siihen mihin haluaa. Vibramin kumi (niin, nämä kiekot ovat kumia eivätkä muovia) on myös erittäin kestävää ja pitävää. Käsittääkseni Ridge on suorempi versio V.P.:stä, ja Summit on matalaprofiilisempi ja alivakaa. Uusi Sole on sitten kuuleman mukaan enemmän perinteinen putteri ja jopa liitääkin.

Vibramin Soft-kumi on erittäin pehmeää lötkökumia, ja semmoisen voi kääriä rullalle tai taitella nelinkerroin ja se palautuu siitä muotoonsa. Joku voi tykätä, minun mielestäni ihan liian lötkö.

Vibramin midareista ja draivereista ei ole minulla minkäänlaisia kokemuksia, niistä voinee joku muu kertoa lisää. Ulkomaisilta foorumeilta lukemani perusteella uusi Obex midari kyllä kuulostaa aika houkuttelevalta.

Offline migi

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 240
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko V.
Vs: Vibramin kiekot
« Reply #3 on: 04.07.12 - klo:23:39 »
Ok, kiitti tiedosta. Ei oo siis oo tarvetta ainakaan toistaseks kokeilla noita. Halvalla oli tyrkyllä ni siks kyselin  :)

Offline VeliLenteli

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 293
    • View Profile
  • Seura: Facepalm Frisbee
Vs: Vibramin kiekot
« Reply #4 on: 06.07.12 - klo:11:38 »
Mä taa
Quote
Ainakin kiekkojen ulkonäkö on massasta erottuva.

Täytyy kyllä sanoa, että on niin törkeän näköösiäki kiekkoja ettei oo tullu kokeiltua :D

Mun silmään sopii. Logo on vähintäänkin onnistunut brändi. Mun kengänpohjat ovat Vibramia. :)

Jos voit Migi testailla, testaile ihmeessä ja tee johtopäätös. Itse en omista yhtään, mutta radoilla noita näkyy. Riippuen halpuudesta ostaisin sinuna testimielessä ainakin yhden.

Mä olin vähän niin kuin tsuippaduippadui.

Offline migi

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 240
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko V.
Vs: Vibramin kiekot
« Reply #5 on: 09.07.12 - klo:17:43 »
Pitää miettiä ostamista uudelleen, jos niitä on lähempänä myynnissä. Ilman testaamista en niitä viitti ostaa ku tuli muita puttereita hankittua. Miten se sun kengänpohja lentää?  :D

Offline VeliLenteli

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 293
    • View Profile
  • Seura: Facepalm Frisbee
Vs: Vibramin kiekot
« Reply #6 on: 09.07.12 - klo:21:15 »
Talvisin mun Vibramit lentää vähän paremmin, kun ovat jäällä pirun liukkaat.

« Last Edit: 10.07.12 - klo:12:28 by VeliLenteli »
Mä olin vähän niin kuin tsuippaduippadui.

Offline simeon

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 236
    • View Profile
  • Oikea nimi: Timo Puikkonen
  • Seura: Lappeenranta
Vs: Vibramin kiekot
« Reply #7 on: 09.07.12 - klo:22:58 »
Saan kyllä minkä vaan putterin oikealta ja vasemmalta ohi, mutta Summit on useammin sukeltanut korin alle kuin muut.

Offline woowoo

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 9
    • View Profile
  • Oikea nimi: Ville Mikkola
  • Seura: TT
Vs: Vibramin kiekot
« Reply #8 on: 11.07.12 - klo:09:04 »
Itselläni on käytössä Vibram Ibex täysipainoisena ja toimii loistavasti pitkän matkan annukkaheittoihin, joiden pitää kaartaa loputtomiin.

Tykkään eniten keskikovasta kumista eli. X-Link (Med), kun taas Firm (kovin) on mielestäni hieman liian jäykkä.

Offline jupasierra

  • Juniori
  • **
  • Posts: 61
  • Kyllä se siitä :)
    • View Profile
  • Oikea nimi: Juha
  • Seura: Frisbee kotkat / Ruissalon puskajussit
Vs: Vibramin kiekot
« Reply #9 on: 20.09.12 - klo:09:46 »
Ostin käytettynä tuon Ascentin X-link Firm kiekon. Ylivakaa pitäisi olla ja luvut 7 / 4 / 0 / 3 mutta vaikka olen aloittelija niin lentää tosi pitkälle ja suoraan. Loppufeidi pieni vaikka specsien mukaan pitäisi kääntää paljonkin. Todella pitävä ote ja matala rimmi joten lähtee helposti kädestä. Materiaali sellaista muovin ja kumin seosta, ei juurikaan naarmuunnu/kolhiinnu kuten monet esim. Innovan kiekot eikä ole kovin notkea kiekko vaikka antaa niin ymmärtää. Aion tutustua muihinkin Vibramin kiekkoihin, niin hyvältä tuo Acsent tuntuu.
Jussi

Offline Enrico

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 913
    • View Profile
  • Oikea nimi: Riku Sanaksenaho
  • Seura: BSC
Vs: Vibramin kiekot
« Reply #10 on: 20.09.12 - klo:17:02 »
Ostin käytettynä tuon Ascentin X-link Firm kiekon. Ylivakaa pitäisi olla ja luvut 7 / 4 / 0 / 3 mutta vaikka olen aloittelija niin lentää tosi pitkälle ja suoraan. Loppufeidi pieni vaikka specsien mukaan pitäisi kääntää paljonkin. Todella pitävä ote ja matala rimmi joten lähtee helposti kädestä. Materiaali sellaista muovin ja kumin seosta, ei juurikaan naarmuunnu/kolhiinnu kuten monet esim. Innovan kiekot eikä ole kovin notkea kiekko vaikka antaa niin ymmärtää. Aion tutustua muihinkin Vibramin kiekkoihin, niin hyvältä tuo Acsent tuntuu.

Mulla on myös tuo Ascent, tais olla Firm-kumi. En ole kovin montaa hyvää heittoa saanut aikaiseksi, lipsahtelee kädestä todella helposti. Pitäis saada pehmeämpää kumilaatua kokeiluun. Vakaus ja nopeus on kyllä juuri sopivia, Eagle-X:lle hommasin vakaammaksi kaveriksi, mutta tuo lipsuminen on ylitsepääsemätön vika.

Offline jupasierra

  • Juniori
  • **
  • Posts: 61
  • Kyllä se siitä :)
    • View Profile
  • Oikea nimi: Juha
  • Seura: Frisbee kotkat / Ruissalon puskajussit
Vs: Vibramin kiekot
« Reply #11 on: 20.09.12 - klo:18:05 »
Todella outoa. Mulla lipsuu kyllä innovan Champion muoviset, mutta Vibram ei ?!
Jussi

Offline jasu

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 4
    • View Profile
  • Seura: Puska Puttaajat
Vs: Vibramin kiekot
« Reply #12 on: 21.09.12 - klo:08:55 »
Huhu kertoo että Vibramin kiekkoihin saattaa jäädä tehtaalta lähtiessä öjyinen pinta, ja tähän auttaa pesu esimerkiksi astianpesuaineella. Liekö tässä syy lipsahteluun...

Offline Enrico

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 913
    • View Profile
  • Oikea nimi: Riku Sanaksenaho
  • Seura: BSC
Vs: Vibramin kiekot
« Reply #13 on: 21.09.12 - klo:12:23 »
Huhu kertoo että Vibramin kiekkoihin saattaa jäädä tehtaalta lähtiessä öjyinen pinta, ja tähän auttaa pesu esimerkiksi astianpesuaineella. Liekö tässä syy lipsahteluun...

En usko, että on tuossa syy. Tuon kiekon pinta on sellainen jännän kalkkinen, ihan kuin olisi jotain jauhoa päällä. Pitää koittaa astianpesuaineella vielä hinkkailla.

Offline jupasierra

  • Juniori
  • **
  • Posts: 61
  • Kyllä se siitä :)
    • View Profile
  • Oikea nimi: Juha
  • Seura: Frisbee kotkat / Ruissalon puskajussit
Vs: Vibramin kiekot
« Reply #14 on: 21.09.12 - klo:18:17 »
Ei ymmärrä. Tuo minun Vibram ainakin on kaikista kiekoista parhaiten kädessä pysyvä. Materiaali todella hyvin tarttuva, kumimainen tahmeahko. Eroja saattaa tietenkin olla, mutta tämä minun on hyvä !
Jussi