Kiekon nopeus on siis se, kuinka paljon nopeutta kiekko tarvitsee toimiakseen kuten muut lentonumerot näyttää, siis Turn ja Fade. Jos nopeutta on vähemmän, käyttäytyy kiekko vakaammin ja jos enemmän niin alivakaammin.
Eikös se enemmänkin käyttäy ylivakaasti kuin vakaasti jos nopeutta on liian vähän.
Liito toimii periaatteessa samalla tavalla. Kiekko täytyy saada tiettyyn nopeuteen jotta se liitäisi valmistajan lupaaman numeron. Jos heittopituus on 60-80m, suosittelisin nopeuden 6-8 kiekkoja. Tuohon kategoriaan putoavat karkeasti suurin osa väylädraivereista. Helppoheittoisimpia ovat tietysti ne joiden turn ja fade ovat mukavasti tasapainossa. Jos kääntyvyys on -2 ja loppufeidi 2 ja siihen päälle vielä nopeus 6, voidaan olettaa että kiekko kääntyy 60m matkalla hieman yli, palauttaen kuitenkin samalle linjalle kuin mistä alunperin lähti. Jos kiekon nopeus on selkeästi korkeampi kuin lähtönopeus, käyttäytyy kiekko aina vakaammin. Tämän takia joudut etsimään sitä Wraithia väylän ulkopuolelta, koska se feidaa paljon.
Toki kumpi on pahempi asia, hakea feidattuja kiekkoja kauempaa, vai noutaa se kiekko lähempää. (harrastepeleissä, ilman OB-rajoja se ei taida olla niin paha ongelma se ylifeidattu kiekko)
Kumminkin oletettavasti henkilö joka paiskaa draiverin 60-80 metriin, ei saa speed 6-8 kiekkoa 60-80 metriin. (vaikka poikkeuksiakin on toki)
...
Jos kääntyvyys on -2 ja loppufeidi -2 ja siihen päälle vielä nopeus 6
....
Nyt osu niin pahasti silmään että on pakko kysyä mikä tämmönen kiekko on?
Vedin täysin päästäni nuo luvut Leopard taitaa olla lähimpänä?
No Leopard on 6, 5, -2, 1, niin onhan se loppufeidi +1 lähinnä -2 (kun loppufeidi ei voi olla miinuspuoleinen)
Jos miinusmerkki tuli loppufeidiin vahingossa, ja tarkoitetaan nopeus 6, kääntyvyys -2 ja loppufeidi 2.
Niin Innovan Raven ja Cheetah kiekot sopii täysin siihen.