Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Talvitreenivinkkejä  (Read 22124 times)

Offline Tapanote

  • Ylläpitäjä
  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 143
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapani Aulu
  • Seura: Tomoottajat, Kankaanpää / 7k, Turku
Vs: Talvitreenivinkkejä
« Reply #15 on: 13.02.12 - klo:14:26 »
Suosittelen mielikuvaharjoittelua. Mieluiten olohuoneen sohvalla.  8)

Videoiden katselu on myös oivaa talviharjoittelua. Vielä parempi, jos katsoo frisbeegolfvideoita.

Offline Hans Wäkevä

  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 645
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Laihonen
  • Seura: 7k
Vs: Talvitreenivinkkejä
« Reply #16 on: 13.02.12 - klo:14:37 »
Lcgm8 huippulaatuisten videoitten kattelu 55" tuumaselta näytöltä on kyl hienoa:) kummasti aika katoaa ku pistää videon pyörimään..

Offline Hans Wäkevä

  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 645
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Laihonen
  • Seura: 7k
Vs: Talvitreenivinkkejä
« Reply #17 on: 13.02.12 - klo:14:39 »
Ja hyvän musiikin kuuntelu tietty :D

Offline jampura

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 15
    • View Profile
  • Oikea nimi: Lasse Jauhola
  • Seura: Jätkän kiekko, Kemi
Vs: Talvitreenivinkkejä
« Reply #18 on: 13.02.12 - klo:15:19 »
Loistava kuva  8)

Saako tuota käyttää nettisivulla?

Juu saa toki. Kuva siis Kemin Ruutinrannan disc golf parkista.

Offline Juhanuha

  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 974
  • Natural Born Disc Golfer
    • View Profile
    • Natural Born Disc Golfer
  • Oikea nimi: Juha Kytö
  • Seura: Sipoon Discstroyers ry
Vs: Talvitreenivinkkejä
« Reply #19 on: 13.02.12 - klo:20:44 »
... ja PowerBall:n pyörittelyä...

Hmm. toikin laite multa löytyy hyllystä pölyttymästä, pitäisköhän se kaivaa esiin? Vois tosiaan olla hyödyllinen näin fribaajana ajatellen...

Kylläpä ranne on nyt heikkona. Oli muuten laatikossakin maininta Disc Golfissa nyt kun tarkemmin katseli :)
Are you Natural Born Disc Golfer? https://nbdg.fi

Offline öre

  • Juniori
  • **
  • Posts: 92
    • View Profile
  • Oikea nimi: Ari Lehtinen
  • Seura: Rauman Frisbee
Vs: Talvitreenivinkkejä
« Reply #20 on: 19.02.12 - klo:15:46 »
Tapani, mua rupes vaa kiinnostaa toi kylkitreeni ton pallon kans. Minkäs painonen se o ku sää tual pirkkahallis paiskit sitä seinään? Tuntuu et noi kyljet o semmoset heikot kohdat mulla. Siis varsinkin kyljet. Kaikki muutki o heikkoi. Ne on vaan mun miälest hankalat treenat, mut toi pallon heitto seinään tollai sivuttain tuntuis aika tehokkaalt. Oonko mä oikees?

Offline Tapanote

  • Ylläpitäjä
  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 143
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapani Aulu
  • Seura: Tomoottajat, Kankaanpää / 7k, Turku
Vs: Talvitreenivinkkejä
« Reply #21 on: 19.02.12 - klo:20:05 »
Tapani, mua rupes vaa kiinnostaa toi kylkitreeni ton pallon kans. Minkäs painonen se o ku sää tual pirkkahallis paiskit sitä seinään? Tuntuu et noi kyljet o semmoset heikot kohdat mulla. Siis varsinkin kyljet. Kaikki muutki o heikkoi. Ne on vaan mun miälest hankalat treenat, mut toi pallon heitto seinään tollai sivuttain tuntuis aika tehokkaalt. Oonko mä oikees?

Kuntopalloheittoja on omassa "ohjelmassa" muutama tusina erilaisia, ja niitä on helppo keksiä lisää. Et tarvitse kuin pallon ja seinän ja ideoita riittää.

Kylkiä voi tosiaan treenata mukavasti kuntopalloilla, mutta kyllä niitä varten löytyy muitakin liikkeitä kymmenittäin.

Hyviä on esimerkiksi kylkinostot ja pidot käsipainoilla ja tangolla smith-koneessa, staattiset pidot kehonpainolla (ja lisäpainoilla) kyynärpäänoja-asennossa, kierrot leuanvetotangosta roikkuen, kiertävät istumaannousut ja kiertävät selkäliikkeet selkäpenkissä, kylkikiertolaitteet, jumppakumpitreenit, kiekonheittäjän kiertot tanko niskassa, erilaiset kierrot kiekkojen ja tankojen kanssa, "kiertokävely" painolevynkanssa, ja tietysti "heitot" painavalla kiekolla/kuulalla/välineellä.

Offline squermie

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 118
    • View Profile
  • Seura: TT
Vs: Talvitreenivinkkejä
« Reply #22 on: 19.02.12 - klo:23:11 »
 
 Rannetta voi treenata heiluttelemalla pulloa, keppiä, mailaa tai vaikka vasaraa/moskaa.

Offline Tapanote

  • Ylläpitäjä
  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 143
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapani Aulu
  • Seura: Tomoottajat, Kankaanpää / 7k, Turku
Vs: Talvitreenivinkkejä
« Reply #23 on: 23.02.12 - klo:14:31 »
Miten draivia kannattaisi treenata hallissa, jos ei ole tilaa heittää kiekon koko lentorataa? Miten arvioida pressuun/verkkoon heitettyjen heittojen "hyvyyttä"?

Offline AriFerra

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 196
    • View Profile
Vs: Talvitreenivinkkejä
« Reply #24 on: 23.02.12 - klo:21:35 »
Tollanen ikiwanha superpehmeäksi kulunut Aviar on kyllä hyvä täällä duunissa.
Halli on n. 50 m. pitkä, kapeimmalta kohdalta 5 m. Iltavuorossa kun ei ole ketään muita, muutama kymmen 40 metristä per ilta on tullut nyt heiteltyä.

Onhan tossa sivuilla noita painokoneita ja stiftari joiden päällä on jotakin kamaakin. Aina välillä jotain tippuu tai kiekko osuu voimalla koneen kylkeen, mutta toistaiseksi ei ole mitään hajonnut.

Tosin jos mun esimies lukee tätä foorumia, saattaa leikki loppua lyhyeen...

Offline HAH

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 3 174
    • View Profile
  • Oikea nimi: Harri H.
  • Seura: 7k
Vs: Talvitreenivinkkejä
« Reply #25 on: 24.02.12 - klo:23:02 »
Midaria ja putteria on tullut heiteltyä koulun kentällä muutamia kertoja. Kenttä aurataan usein ja kiekot löytyvät helposti hämärässäkin. Heitän kentälle johtavalta tieltä, ettei lähde jalat alta.

Offline keep_it_real

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 148
    • View Profile
    • Treeniblogini
  • Oikea nimi: Ville Uurainen
  • Seura: DGH Hyvinkää
Vs: Talvitreenivinkkejä
« Reply #26 on: 28.02.12 - klo:23:28 »
Ite ajattelin puntin ja puttitreenin lisäksi kokeilla hieman erikoisempia valmisteluja tätä kautta varten. Ajattelin about 1-2viikkoa ennen aktiivikauden alkua vetää viikon Nutrilet-kuurin, jolla vedän ylimääräiset kilot kehosta veks. Kyllähän se auttaa jaksamaan, jos painoa saa semmoset 2-5kg pois kehosta. Kunhan energiataso pysyy normaalina muuten.

Talvella hyvänä treenikaverina kotona on toiminut Powerball -gyropallo. Myös viime talvena hyväksi havaittu tekniikka on omalla kohdallani ollut se, että olen pelkästään "hypistellyt" kiekkoja, jolloin olen saanut aina vaan paremman otteen ja tuntuman kiekkoihin. Tähän kun vielä yhdistää hidastettu kuivaharjoittelu, niin jo kauden alussa on tuntunut tekniikka lähes paremmalta ja puhtaammalta kuin edelliskauden lopulla :)

Offline jauza

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 433
    • View Profile
  • Seura: 7k
Vs: Talvitreenivinkkejä
« Reply #27 on: 28.02.12 - klo:23:38 »
Vinkkejä itselleni: muista venytellä! Aina. Muut on plussaa...

Offline jam-o

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 255
  • Ready to get Fierce!
    • View Profile
    • Tomoottajat
  • Oikea nimi: Jarmo Aulu
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Talvitreenivinkkejä
« Reply #28 on: 28.02.12 - klo:23:45 »
* Salilla vaan räjähtävyyttä painonnostoliikkeillä.
* Keskivartaloa paljon, etenkin selän kiertoliikkeitä.
* Venytteyä.

Offline jauza

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 433
    • View Profile
  • Seura: 7k
Vs: Talvitreenivinkkejä
« Reply #29 on: 28.02.12 - klo:23:48 »
Miten draivia kannattaisi treenata hallissa, jos ei ole tilaa heittää kiekon koko lentorataa? Miten arvioida pressuun/verkkoon heitettyjen heittojen "hyvyyttä"?

Mä olen miettinyt tätä samaa. Olisko videoinnin avulla analysointi tai näppituntuma?