Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Molempikätisyys  (Read 46098 times)

Offline TaneT

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 830
    • View Profile
  • Seura: TT
Vs: Molempikätisyys
« Reply #15 on: 07.11.16 - klo:18:48 »
Samat fiilikset, helpompi oppia kun edes vähän tietää mitä pitäisi tehdä. Kyllä se forekin on mahdollinen kun jaksaa hinkata 😉 Todella vaikea aluksi saada lähtemään matalana ja nokka alhaalla. Kannattaa neppailla aluksi vaan ranteella niin saa vähän tuntumaa.

Maksimit on edelleen noin 80m gold culverinilla, suurin osa heitoista siellä 60-70m. Hallitreeniaikaa vain 1h/vko, mutta kyllä sinne vähän vasuriheittojakin jonnekin väliin leivotaan.
Judge Kruunu Slammer | Claymore Verdict Justice | Thief Culverin Felon Ahti | Trespass Enforcer

Offline IironSika

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 124
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Seppänen
  • Seura: HH
Vs: Molempikätisyys
« Reply #16 on: 07.11.16 - klo:21:03 »
Mä oon suunnilleen samoilla mitoilla. Pisimmät Escapella. Viikkorahakisatkin jo kävin Orimattilassa, en ollu edes viimeinen. :)

Mun vasuriforet lähtee suoraan maahan noin 10 metrin päähän. :D

Offline Iskariot

  • Juniori
  • **
  • Posts: 75
  • .
    • View Profile
  • Oikea nimi: Ville
Vs: Molempikätisyys
« Reply #17 on: 11.11.16 - klo:10:56 »
Itse olen vasenkätinen, mutta ylivoimaisesti paras heitto on oikean käden rysty. Vasurilla osaan heittää forea sinne 70m asti (paremmin kuin oikealla kädellä) ja myös upsit lähtee vasemmalla. Oikean käden rystyllä pelaan kuitenkin 95% heitoistani. Vasurin rystyä tullut silloin tällöin harjoiteltua, mutta ei vaan tunnu luontevalta.
Link P1 Splinter | MD3 MD5 | FD | PD | DDx DD3 PD2

Offline ghorkki

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 324
    • View Profile
  • Oikea nimi: Ville Könönen
  • Seura: Deep in the Forest
Vs: Molempikätisyys
« Reply #18 on: 17.01.17 - klo:21:18 »
Nyt on taas vasuria treenattu urakalla ja hyvältä rupeaa vaikuttamaan. Joensuun Areenalla ensimmäiset 1,5h heittelyä ja ei oikein mitään uutta saanu irti ja huomasin et etusormen ekan nivelen alapuolelle rupes rakkoa tulemaan rimmistä.  :o Sit vaihdoin grippiä  et enemmän painoin peukulla ja vähemmän koukussa sormet niin kyllä rupes lähtee.

Sit innostuin ja melkein tunnin paiskoin max draiveja molemmin käsin kun näköjään oikeellekin tuli lisää spinniä/tehoja. Harmi vaan et oli 50m pitkä tila, mut kyllä sen tehon huomas kun paljon ylempänä osu midarit ja putterit seinään.

Kesällä oli novien kanssa ongelmia mut kyllähän nuo vasurillakin toimii ja nyt tuntuu puhtaampi olevan tuo irrotus. Silti on tuota karkailua välillä vasemmalle, mikä pitää korjata ja videolta kans huomasin et pyörähdys menee pelkästään päkiällä. Vauhdinottoa kokeilin myös ja rupes se pikkuhiljaa sujumaan edes paremmin. Tasapainon kanssa on ongelmia ja jalat meinaa sotkeutua, mut kyllä se siitä vielä kesään mennessä. Nyt tuota vauhtia vois jo testailla avoimella väylällä, et on siinä jo hitunen luottoa.

Vasuri videoita takaa ja sivusta.





Kyllä tällä kaudella rikotaan se 100m vasurilla gstar beastilla tai mennään ainakin lähelle. ;) Nyt rupeaa jo uskoa ja luottoa tulemaan tuohon heittoon. Pitää vaan päästä radallakin testaamaan.

Onkos muut jaksanu treenata vasuria? :)

Offline TaneT

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 830
    • View Profile
  • Seura: TT
Vs: Molempikätisyys
« Reply #19 on: 18.01.17 - klo:06:56 »
Hyvältä näyttää, koska nyt ei enää huomaa että heität heikommalla kädellä :) Oon jaksanut treenata ja hyvin lähtee, taisi viimeisessä sulassa kenttätreenissä olla jo jotain 85-90m heittoja 170g gold culverineilla. Kyllä sinne satkuun maksimeihin mennään kesällä viimeistään. Kaatis#6 on edelleen tavoitteena, saa nähdä kumpi ehtii ensin vasuri vai fore. Voimantuotto (lähtönopeudentuotto?!) on tietyn rajan jälkeen bäkkärillä paljon helpompaa kuin forella.
http://frisbeegolfradat.fi/files/2015/03/kaatis_vihti_ratakartta_2015_2.jpg
Judge Kruunu Slammer | Claymore Verdict Justice | Thief Culverin Felon Ahti | Trespass Enforcer

Offline ghorkki

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 324
    • View Profile
  • Oikea nimi: Ville Könönen
  • Seura: Deep in the Forest
Vs: Molempikätisyys
« Reply #20 on: 18.01.17 - klo:09:51 »
Hyvältä näyttää, koska nyt ei enää huomaa että heität heikommalla kädellä :) Oon jaksanut treenata ja hyvin lähtee, taisi viimeisessä sulassa kenttätreenissä olla jo jotain 85-90m heittoja 170g gold culverineilla. Kyllä sinne satkuun maksimeihin mennään kesällä viimeistään. Kaatis#6 on edelleen tavoitteena, saa nähdä kumpi ehtii ensin vasuri vai fore. Voimantuotto (lähtönopeudentuotto?!) on tietyn rajan jälkeen bäkkärillä paljon helpompaa kuin forella.
http://frisbeegolfradat.fi/files/2015/03/kaatis_vihti_ratakartta_2015_2.jpg

Harmi kun en löytäny videoo tosta kaatiksen kutosesta. Itellä ois tuo utran #9 vasurilla tavotteena eli 91m ja ehkä 5m ylämäkeen lopussa. Tuossa videolla näkyykin väylä, mut tuohon korin alle on rakennettu rollien estämiseksi semmoinen porras. Kämmenellä pääsee tohon aukolle kuvaajan paikalle eli joku 75-80m, mutta ei oikein pirkkopaikka oo tuolta rinteen alta. Onhan tossa oikeella metsän yli rystyantsa, mut ei siihenkään vielä käsi riitä.

https://youtu.be/S4nedbQ5G2A?t=18m39s

Tuosta kämmenellä voiman tuotosta oon aika samaa mieltä, kun 1,5v tuli pelkästään kämmenellä heitettyä ja aika hankalasti menee tuonne 90-100m alueelle ellei ihan täysiä kisko. Tuntuu että siihen tarvitaan enemmänkin voimaa, kun juuri alottanut vesipalloilija kaverikin heitti n. 110m heiton tuossa kesällä ja tekniikka oli "täysiä" vakaalla.

Rystyllä on vaan niin paljon rennompi heittää ja uskon että tuolla vasurilla pääsee helpommin ja vieläpä pidemmälle kun kämmenellä. Oikeella ainakin kehitys oli hurjan nopeaa viime kaudella, niin tarkkuudessa kuin pituudessakin. Muutenkin välttelen noita pitkiä kämmenheittoja kun meni jo kerran tuo kyynärpää kipeeks ja oli 2kk tukisidettä käytettävä pari vuotta sitten.

Rystyssä on vaan enemmän potentiaalia, IMO :)