Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Hyvä liitoiset draiverit  (Read 12439 times)

Offline Ässä

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 31
    • View Profile
  • Seura: FGB Frisbeegolf Petäjävesi
Hyvä liitoiset draiverit
« on: 09.06.16 - klo:12:07 »
Kiekkojen osto on vähän, kuin lapsi pääsisi karkkikauppaan. Aina tahtoo vain lisää ja lisää, eikä ostamista pysty rajoittamaan, en itse ainakaan...  ;D

Sitten varsinaiseen asiaan. Olen tässä testaillut 6 liidolla olevia pituus draivereita, ja vertailen niitä sitten "hiekommilla" liidoilla oleviin draivereihin, ja katson sitten onko liidolla suuriakin vaikutuksia... Varmasti löytyy vielä 6 liidolla olevia draivereita joitaen omista, ja pyytäisinkin jos tiedätte muita mitä itselläni ei ole niin listaisitte niitä tähän ketjuun, ostaisin niitä testiin  :). Alla lista omista 6 liidoilla olevista olevista pituusdraivereista:

Latitude:
-Flow
-Bolt

Westside:
-Tietäjä
-Kohtalo

Innova:
-Daedalus
-Groove
-Tern
-Wahoo
-Mamba

Offline sidrend

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 754
    • View Profile
  • Oikea nimi: Niko Jokinen
Vs: Hyvä liitoiset draiverit
« Reply #1 on: 09.06.16 - klo:12:16 »
Suuri ongelmahan tuossa on se että mihin niitä vertailla. Et kuitenkaan löydä ns. samaa mallia mutta eri liidolla. Ja kun vertailee eri kiekkomalliin niin muut erot tulevat yhtäläillä esille ja on aika mahdoton tietää liidon vaikutuksia.

Jos kuitenkin näitä testailet niin toki kannattaa esimerkiksi Latituden Saint ottaa mukaan, sekä River. Tunnetusti liidokkaita kiekkoja. Dismanian FD:tä puhutaan myös aina liidokkaana.

Mielenkiinnolla kuuntelenkin miten aiot näitä vertailla.

Offline Ässä

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 31
    • View Profile
  • Seura: FGB Frisbeegolf Petäjävesi
Vs: Hyvä liitoiset draiverit
« Reply #2 on: 09.06.16 - klo:12:21 »
Suuri ongelmahan tuossa on se että mihin niitä vertailla. Et kuitenkaan löydä ns. samaa mallia mutta eri liidolla. Ja kun vertailee eri kiekkomalliin niin muut erot tulevat yhtäläillä esille ja on aika mahdoton tietää liidon vaikutuksia.

Jos kuitenkin näitä testailet niin toki kannattaa esimerkiksi Latituden Saint ottaa mukaan, sekä River. Tunnetusti liidokkaita kiekkoja. Dismanian FD:tä puhutaan myös aina liidokkaana.

Mielenkiinnolla kuuntelenkin miten aiot näitä vertailla.

Saint ja River löytyy. Pitkänmatkan draivereita ajattelin vertailla. Vertailu tapahtuisi mahdollisesti liitonumeroiden perusteella, muuten samat numerot mutta liito eri. Kamalan tarkkaa tulosta ei välttämättä saa jos vertailee eri valmistajien kiekkoja samoilla arvoilla, tosin ei arvotkaan pidä aina paikkaansa. Ehkä jotain suuntaa antavaa eroa saa kuitenkin...

Offline Flick Maniac

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 848
  • Discmania
    • View Profile
    • Frisbeegolf Club Keinukallio
  • Oikea nimi: Mikko Setälä
  • Seura: FGCK
Vs: Hyvä liitoiset draiverit
« Reply #3 on: 09.06.16 - klo:12:43 »
Kyllä ne poikkeavan hyvät liito-ominaisuudet tulee ihan erilailla esiin hitaammissa kiekoissa. Mä en normaalisti pelaa kovin liidokkailla lätyillä, ei oo vaan mun juttu. Mutta muistan kylläkun heittelin S-FDtä ekaa kertaa ja se tuntu ihan joltain Matrix-hidastukselta kun kohdassa missä oli tottunut että kiekko alkaa tulemaan alaspäin niin nämä vaan uhmasi painovoimaa vielä pitkään.

Noi max distance pannut pitää sisällään niin paljon muita muuttujia, että ei se ihan samallailla erotu.
Discmania Media Partner 2017-2019
Team Discmania, Discmania Ambassador

Link | P2 | Tactic | Origin | MD3 | MD4 | Anvil | Essence | FD | FD3 | Fortress | CD2 | DD3 | Rampage | Spirit
http://www.instagram.com/Crushing_Plastic
http://www.youtube.com/user/glaabaglooba

Offline tapioe

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 833
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapio Eskola
Vs: Hyvä liitoiset draiverit
« Reply #4 on: 09.06.16 - klo:12:48 »
Jos oikeasti haluat selvittää liidon vaikutuksen kiekon lentoon, niin melkein helpompaa olisi ottaa yksi moldi ja siitä eri painoisia kiekkoja. Kevyemmällä kiekolla on aina isompi noste (eli käytännössä liito) kuin raskaammalla kiekolla.

Nyt sulla on kauhee sillisalaatti satunnaisia kiekkoja, missä on varmasti paljon vaihtelua niin painossa kuin vakaudessakin. Siihen kun lisää eri tuotantoerien ja muovien aiheuttamat epätasaisuudet moldien sisällä, niin liidon määrän ja sen vaikutuksen määrittäminen alkaa olemaan jo aika haastavaa.

Jos ei menisi ihan motkottamisen puolelle, niin laitetaanpa pari omaa kovaliitoista ehdokasta.
- Westside TP Miekka
- Discmania Blizzard C-line PD2, jossain 165-168g painossa

Offline Ässä

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 31
    • View Profile
  • Seura: FGB Frisbeegolf Petäjävesi
Vs: Hyvä liitoiset draiverit
« Reply #5 on: 09.06.16 - klo:14:14 »
Jos oikeasti haluat selvittää liidon vaikutuksen kiekon lentoon, niin melkein helpompaa olisi ottaa yksi moldi ja siitä eri painoisia kiekkoja. Kevyemmällä kiekolla on aina isompi noste (eli käytännössä liito) kuin raskaammalla kiekolla.

Nyt sulla on kauhee sillisalaatti satunnaisia kiekkoja, missä on varmasti paljon vaihtelua niin painossa kuin vakaudessakin. Siihen kun lisää eri tuotantoerien ja muovien aiheuttamat epätasaisuudet moldien sisällä, niin liidon määrän ja sen vaikutuksen määrittäminen alkaa olemaan jo aika haastavaa.

Jos ei menisi ihan motkottamisen puolelle, niin laitetaanpa pari omaa kovaliitoista ehdokasta.
- Westside TP Miekka
- Discmania Blizzard C-line PD2, jossain 165-168g painossa

En kyllä ihan ajatellut asiaa näin pitkälle, taitaa tulla kyllä mahdottomuus selvittää asiaa... Mutta kuitenkin, itse tykkään heittää hyvä liitoisia pannuja sellasessa 170 gramman luokassa ja niitä aikalailla bägi täynnäkin, katsotaan mitä muut fribailijat kertovat hyväliitoisiksi

Offline Flick Maniac

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 848
  • Discmania
    • View Profile
    • Frisbeegolf Club Keinukallio
  • Oikea nimi: Mikko Setälä
  • Seura: FGCK
Vs: Hyvä liitoiset draiverit
« Reply #6 on: 09.06.16 - klo:14:29 »
Tuulisella säällä liito voi olla vihollisesi  ;)
Discmania Media Partner 2017-2019
Team Discmania, Discmania Ambassador

Link | P2 | Tactic | Origin | MD3 | MD4 | Anvil | Essence | FD | FD3 | Fortress | CD2 | DD3 | Rampage | Spirit
http://www.instagram.com/Crushing_Plastic
http://www.youtube.com/user/glaabaglooba

Offline GARFFi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 944
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Karvinen
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Hyvä liitoiset draiverit
« Reply #7 on: 09.06.16 - klo:14:40 »
Teebird ja wraith tulee ainakin ekana mieleen innovalta.

Offline Destroyer

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 101
  • Just do it!
    • View Profile
  • Seura: Kaveriporukka
Vs: Hyvä liitoiset draiverit
« Reply #8 on: 09.06.16 - klo:16:03 »
Milleniumin Quasar omaa todella hyvän liidon. Tosin todella paljon on kiekko kohtaisia eroja. Osa on jo uutena alivakaita, kun taas osa voi olla myös jyrempää tekoa. Itsellä ainakin domekkaat oli niitä liitokoneita ja flätit jyrempiä.

Offline DamtheMan

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 136
    • View Profile
  • Oikea nimi: Rauli Kettunen
Vs: Hyvä liitoiset draiverit
« Reply #9 on: 09.06.16 - klo:16:16 »
Legacyn Nemesis on saanut 6:n liitoarvon.

Offline Tamohorski

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 134
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mika Nikkanen
Vs: Hyvä liitoiset draiverit
« Reply #10 on: 13.06.16 - klo:19:17 »
Krait ja Hiidenhirvi on aikamoisia liitokoneita...

Offline Jonessive

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 650
    • View Profile
Vs: Hyvä liitoiset draiverit
« Reply #11 on: 13.06.16 - klo:20:56 »
Nähny emännän peliä parin vuoden ajan ja yks uusi kiekko hänen testissään vakuutti liidoltaan ja sen näki selvästi verrattuna muihi samannopeuksisiin.

- Sotakirves/Hatchet
Team Discraft / #71739

Offline Jaskala

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 964
    • View Profile
  • Oikea nimi: Janne J
  • Seura: Tallaajat
Vs: Hyvä liitoiset draiverit
« Reply #12 on: 14.06.16 - klo:09:14 »
Jep, Sotakirves on liidokkain draiveri jota minä olen heittänyt ja saman suuntaisia kommentteja on tullu muiltakin jotka on mun kiekkoja testaillu.

Mitä tähän kovin epätieteelliseen tutkimukseen tulee, niin numeroita tuijottavan kannattaa tsekata Infinite Discsin hakukone joka mahdollistaa lentonumeroiden perusteella tehdyt haut:
https://www.infinitediscs.com/Advanced-Search

Offline Ässä

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 31
    • View Profile
  • Seura: FGB Frisbeegolf Petäjävesi
Vs: Hyvä liitoiset draiverit
« Reply #13 on: 20.06.16 - klo:23:08 »
Jep, Sotakirves on liidokkain draiveri jota minä olen heittänyt ja saman suuntaisia kommentteja on tullu muiltakin jotka on mun kiekkoja testaillu.

Mitä tähän kovin epätieteelliseen tutkimukseen tulee, niin numeroita tuijottavan kannattaa tsekata Infinite Discsin hakukone joka mahdollistaa lentonumeroiden perusteella tehdyt haut:
https://www.infinitediscs.com/Advanced-Search

Vaikuttaa tuo sivu hyvältä. Lentonumerot ei ihan täsmää valmistajien ilmoittamiin, eli onko tuolla ilmoitetut lentonumerot käyttäjien itse antamia ja niiden keskiarvo sitten, vai mikä sivuston toiminta periaate on?