Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Kiekot, joita kaikkien täytyisi koittaa  (Read 33101 times)

Offline Flick Maniac

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 848
  • Discmania
    • View Profile
    • Frisbeegolf Club Keinukallio
  • Oikea nimi: Mikko Setälä
  • Seura: FGCK
Vs: Kiekot, joita kaikkien täytyisi koittaa
« Reply #45 on: 17.09.16 - klo:09:21 »
Mulla oli joskus Champion Mako3. Lensi upean suoraan, KUNNES tekniikassa oli pienikin fiba, sit mentiin oikeelle bye bye. Nykyään suorat midariheitot menee P-MD3:lla joka ei ole noin anteeksiantamaton mutta ei myöskään feidaa vaikka jäisi vähän lussuksi veto. Eli suora todella laajalla nopeusvälillä.
Discmania Media Partner 2017-2019
Team Discmania, Discmania Ambassador

Link | P2 | Tactic | Origin | MD3 | MD4 | Anvil | Essence | FD | FD3 | Fortress | CD2 | DD3 | Rampage | Spirit
http://www.instagram.com/Crushing_Plastic
http://www.youtube.com/user/glaabaglooba

Offline TLA

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 8
    • View Profile
  • Oikea nimi: Timo
Vs: Kiekot, joita kaikkien täytyisi koittaa
« Reply #46 on: 17.09.16 - klo:11:11 »
Itsellenikin vm. 2015 Champion Mako3 on bagin luotettavin kiekko, omalla rajoitetulla tekniikalla/tehoilla lentää usein täysin suoraan, lyhyempiin heittoihin pitää hitusen antsaa laittaa.
Samalla kiekolla Ykslammi DGP:llä pisimpään alamäkeen liiti erittäin varovaisesta heitosta huolimatta 135m luotisuoraan, ja pitkäksi. Pitää hyssen ja antsan lähes maagisen hyvin.

Muita aloittelijana hyväksi todettuja kiekkoja:
* Westside Manala. Aloittelijan driver, lentää mukavasti ässänä tai tarvittaessa varovasti heitettynä pidempää antsaa.
* Discmania TD2 Fever. Kun Manala ei enää riitä. Pidempiin heittoihin ja kun tilaa riittää.
* Latitude Bolt painavampana versiona. Vaikka omaakin järjettömän suuren nopeusnumeron, niin lentää vajaillakin tehoilla melko suoraan ja pitkälle.
* Omega Supersoft - Latitude Puren lisäksi ainoita puttereita, mitkä oikeasti istuvat omaan käteen.
* Prodigy A1. Ylivakain kiekko, mitä olen koskaan heittänyt, pelastanut usein pahoista paikoista, sopii paremmin omaan käteen kuin Justice.

Offline Peregrinus

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 142
    • View Profile
  • Oikea nimi: Ile
  • Seura: Kouvolan lentävät lautaset
Vs: Kiekot, joita kaikkien täytyisi koittaa
« Reply #47 on: 17.09.16 - klo:12:24 »
Mulla oli joskus Champion Mako3. Lensi upean suoraan, KUNNES tekniikassa oli pienikin fiba, sit mentiin oikeelle bye bye. Nykyään suorat midariheitot menee P-MD3:lla joka ei ole noin anteeksiantamaton mutta ei myöskään feidaa vaikka jäisi vähän lussuksi veto. Eli suora todella laajalla nopeusvälillä.

Olen samaa mieltä, että Mako3 vaati hyvän heittotekniikan. Oma kokemus oli yhdestä uudesta kiekosta. Myös kiekon omistajan mielestä kiekko on alivakaampi kuin aikaisemmat Mako3:t. Sitä en tiedä oliko vaan sattunut huono yksilö vai onko uudet kokonaisuudessaan alivakaampia.

Offline lumo

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 40
    • View Profile
  • Oikea nimi: Sami
  • Seura: TFS
Vs: Kiekot, joita kaikkien täytyisi koittaa
« Reply #48 on: 22.09.16 - klo:08:54 »
Vanhat kuvulliset Champion Mako3:t ovat täyttää kultaa, uudet pöytäflätit huomattavan alivakaita näihin vanhoihin verrattuna. Discmanian C-MD vastaa ehkä paremmin vanhoja Champion Mako3:ia (yhden testin perusteella tosin).

Offline Birger Jaarli

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 220
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko
  • Seura: Yleensä tosi huonoa
Vs: Kiekot, joita kaikkien täytyisi koittaa
« Reply #49 on: 22.09.16 - klo:12:55 »
Mulla oli joskus Champion Mako3. Lensi upean suoraan, KUNNES tekniikassa oli pienikin fiba, sit mentiin oikeelle bye bye. Nykyään suorat midariheitot menee P-MD3:lla joka ei ole noin anteeksiantamaton mutta ei myöskään feidaa vaikka jäisi vähän lussuksi veto. Eli suora todella laajalla nopeusvälillä.

Komppaan tätä, mulla on bägissä tällä hetkellä kolme Mako3:a, yksi star-muovinen ja kaksi championia, joista toinen aivan uusi.

Heitän midareita toistettavasti 80-90m väliin.

Tuo uusi champion muovinen on vähän flätimpi kuin tuo vanha kulunut, mutta siltikin aivan suora ja loppuun tulee pienet feiditkin kyllä. Star muovinen ehkä aavistuksen alivakaampi, mutta siltikään ei ihan kauheasti käännä puhtaalla vedolla.

Tuo kiekko kyllä paljastaa mielestäni tekniikkavirheet mukavasti, onnistuneella heitolla saan kyllä tuon 90m menemään niin ettei kiekko käännä lainkaan oikealle, liitää vaan tikkusuoraan, mutta on kyllä helppo kuvitella että ne joilla tehot riittää tekemään saman tempun esim. Rocilla, niin varmasti tuo kääntää kyllä oikealle.