Frisbeegolf-keskustelu > Frisbeegolf

Frisbeegolf Ruka YouTube-kanava

<< < (3/3)

Frisbeegolf Ruka:
Uusi video. Tarkoitus oli saada video ulos aiemmin off-seasonin puolella mutta nyt aletaan pikkuhiljaa olla on-seasonin puolella. Joka tapauksessa aina on hyvä aika aloittaa treenaaminen.

"Frisbeegolf on vauhdilla kasvava urheilulaji jossa kilpailu on vuosi vuodelta kovempaa etenkin kun Suomi on lajin kärkimaita.

Tuloksiin tähtäävän urheilijan draivi- ja puttitekniikka täytyy olla hiottuna huippuunsa mutta tärkeää on myös muistaa omasta kehosta huolehtiminen. Fysiikkaharjoittelulla ehkäistään loukkaantumisia ja parannetaan sekä henkistä että fyysistä suorituskykyä radalla, joten se on tärkeä osa jokaisen urheilijan harjoitusohjelmaa.

Frisbeegolf Rukan fysiikkaharjoitteluvideossa käydään läpi harjoittelun eri osa-alueet (kestävyys, lihaskunto, liikkuvuus) ja näytetään, miten frisbeegolfaajan kannattaa niitä treenata."

Frisbeegolf Ruka:
Kävin viime viikolla Kuusamossa kuvaamassa Markuksen ja parin muun kanssa useamman videon purkkiin. Seuraavana vuorossa on muokata ne valmiiksi ja laittaa tubeen eli monta videoa luvassa heinäkuulle.

Tulossa mm.
- heittokulmat
- distance
- rataesittely Rukan uusi ysiväyläinen
- henkinen peli
- upsi
- rolleri

Eilen tuli uusi video. Ei Youtubeen, koska laatu ei ole yhtä hyvä kuin aiemmissa videoissa mutta Facebookiin koska katsottiin että on sen verran tärkeää asiaa että siitä saavat ihmiset paljon lisäarvoa.

Videolla kerrotaan painonsiirrosta ja siitä miksi todella moni tekee sen ainakin alussa aivan väärin - tein saman virheen itsekin alussa enkä ole siitä vieläkään kokonaan oppinut pois. Jos draivissa on kehitys pysähtynyt etkä tiedä miksi, tässä on video sulle. Toivottavasti siitä on apua ja kommentoi tähän ketjuun jos olet kokenut saman ongelman tai tunnistit itsesi videosta.

https://www.facebook.com/frisbeegolfruka/videos/637432266603795/

JanneRäsänen:
Tuo on hyvä pointti, mutta muttia löytyy, asiat eivät ole ihan noin mustavalkoisia. Jos onnistuu videolla vääräksi tuomitulla taakse viennillä päätymään oikeaksi määriteltyyn aloitusasentoon ilman muita haittoja, alkuvauhtia on enemmän, siten potentiaalia. Pönkän pidosta, ajoituksesta ja voimantuottokyvystä on loppu kiinni. Eli hajoaako tekniikka tai saavuttaako henkilökohtaisen nopeusrajansa jossain vaiheessa, mikä voi rikkoa tekniikan ja rajata pituutta. Ei auta maailman nopein lantion kääntyminen, jos käsi ei ehdi suoristua edessä ja vipuvarsi on lyhyt.

Pari aikansa pisimmälle heittänyttä ruotsaista tähteä on pönkkäyksellä kolhineet reiden ja lantion välisen nivelen. Jälkimmäinen oppi ekan ongelmista ja hankki kunnon koivet ja keskivartalon, eikä silti paikat kestäneet nelikymppiseksi.

Feldberg opettaa edistyneille kohteen puoleisen lantion työntöä kauas eteen, kun kiekko on takana. Pönkän alettua vääräksi tuomitulla tavalla pois kohteesta kallistettu ylävartalo nykäistään äkkiä pystyyn oikeaksi määrittelemäänne asentoon. Silloin käytössä on näyttämänne lantion kiertoliikkeen tekemän vipuvarren lisäksi takakenosta pystyyn nousseen ylävartalon vipuvarsi. 1+1=2.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta