Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Kuinka paljon näet vaivaa löytökiekon palauttamiseen?  (Read 67420 times)

Offline Flick Maniac

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 848
  • Discmania
    • View Profile
    • Frisbeegolf Club Keinukallio
  • Oikea nimi: Mikko Setälä
  • Seura: FGCK
Vs: Kuinka paljon näet vaivaa löytökiekon palauttamiseen?
« Reply #30 on: 03.09.12 - klo:14:07 »
Mä kyllä jaksaisin postitella, käytännössä ei ole tullut tällaista tilannetta vastaan. Hlökoht se on aika helppoa, posti on tossa 500m päässä Valintatalon yhteydessä, ei oo vaikee käydä siellä. Kuluja tulee jokusia euroja ja pyydän kyllä vastaanottajaa korvaamaan ne. Palkkiota en tarvi, mutten halua noita paria euroa köyhtyäkään.
Discmania Media Partner 2017-2019
Team Discmania, Discmania Ambassador

Link | P2 | Tactic | Origin | MD3 | MD4 | Anvil | Essence | FD | FD3 | Fortress | CD2 | DD3 | Rampage | Spirit
http://www.instagram.com/Crushing_Plastic
http://www.youtube.com/user/glaabaglooba

Offline AMA

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 192
    • View Profile
  • Oikea nimi: Markus Mäntylä
  • Seura: Tampereen Frisbeeseura
Vs: Kuinka paljon näet vaivaa löytökiekon palauttamiseen?
« Reply #31 on: 03.09.12 - klo:15:47 »
Jollei ole valmis maksamaan kiekosta muutamaa euroa löytöpalkkiota, niin eipä sellaista kiekkoa olekaan sitten tarvetta palauttaa omistajalleen, koska arvo omistajalle ei selvästikkään ole kummoinen. Tuollaiset tavarat löytäjä saa pitää, kunhan ilmoittaa omistajalle. Itse maksan mielelläni muutaman euron löytöpalkkion tai annan tilalle toisen kiekon, jos kyse on jostain itselle tärkeästä kiekosta. Jollei ole, annan löytäjän pitää.

Offline Mahwell

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 037
    • View Profile
  • Oikea nimi: Max Westerberg
  • Seura: VDGC
Vs: Kuinka paljon näet vaivaa löytökiekon palauttamiseen?
« Reply #32 on: 03.09.12 - klo:16:08 »
Jos tiedot pohjassa niin tekstiviestillä ilmoitus. Jos ei tietoja niin kiekko päätyy omaan bägiin. Toki jos joku tuntomerkeillä tulee sattumalta kyselemään niin saa kiekon takaisin 8)
VDGC ry

Offline tomo

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 118
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tuomo Kaihua
  • Seura: Rovaniemen Rolffarit
Vs: Kuinka paljon näet vaivaa löytökiekon palauttamiseen?
« Reply #33 on: 03.09.12 - klo:22:15 »
tarkemmin ajateltua ei se postitus tosiaan niin vaivalloista ole jos ei omaan piikkiin tartte laittaa. mut en kyllä silti ole löytöpalkkion puolesta. en viittis maksaa, saati sitten pyytää. joku aikasemmin mainitsi herrasmieskäytännön -asiaa.
Boss Destroyer Firebird / BUZZZ Omega / MAGIC

Offline tomo

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 118
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tuomo Kaihua
  • Seura: Rovaniemen Rolffarit
Vs: Kuinka paljon näet vaivaa löytökiekon palauttamiseen?
« Reply #34 on: 03.09.12 - klo:22:21 »
Jollei ole valmis maksamaan kiekosta muutamaa euroa löytöpalkkiota, niin eipä sellaista kiekkoa olekaan sitten tarvetta palauttaa omistajalleen, koska arvo omistajalle ei selvästikkään ole kummoinen. Tuollaiset tavarat löytäjä saa pitää, kunhan ilmoittaa omistajalle. Itse maksan mielelläni muutaman euron löytöpalkkion tai annan tilalle toisen kiekon, jos kyse on jostain itselle tärkeästä kiekosta. Jollei ole, annan löytäjän pitää.

Olet siis sitä mieltä että ei tartte palauttaa jos oikea omistaja ei löytäjälle siitä maksa?
Boss Destroyer Firebird / BUZZZ Omega / MAGIC

Offline McMake

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 42
    • View Profile
  • Oikea nimi: Markus Käyrä
  • Seura: BSC
Vs: Kuinka paljon näet vaivaa löytökiekon palauttamiseen?
« Reply #35 on: 04.09.12 - klo:10:47 »
Yleensä soitan heti omistajalle, jos se sattuis olemaan vielä paikanpäällä. En lähde viemään kiekkoja mihinkään vaan kiekon omistaja tulee joko itse hakemaan kotoa tai pelikentältä.

Nimettömät kiekot otan itselle ellei paikallisella foorumilla joku huutele perään.

Offline AMA

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 192
    • View Profile
  • Oikea nimi: Markus Mäntylä
  • Seura: Tampereen Frisbeeseura
Vs: Kuinka paljon näet vaivaa löytökiekon palauttamiseen?
« Reply #36 on: 04.09.12 - klo:10:58 »
Olet siis sitä mieltä että ei tartte palauttaa jos oikea omistaja ei löytäjälle siitä maksa?
Itselle ei tulisi mieleenkään pyytää löytöpalkkiota, mutta jos joku vaikkapa lammesta kiekkoja sukeltelee, niin musta on turha kitistä kiekkoaan takaisin, jollei ole valmis edes sitä lakisääteistä minilöytöpalkkiota maksamaan.

Offline tomo

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 118
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tuomo Kaihua
  • Seura: Rovaniemen Rolffarit
Vs: Kuinka paljon näet vaivaa löytökiekon palauttamiseen?
« Reply #37 on: 04.09.12 - klo:13:31 »
Olet siis sitä mieltä että ei tartte palauttaa jos oikea omistaja ei löytäjälle siitä maksa?
Itselle ei tulisi mieleenkään pyytää löytöpalkkiota, mutta jos joku vaikkapa lammesta kiekkoja sukeltelee, niin musta on turha kitistä kiekkoaan takaisin, jollei ole valmis edes sitä lakisääteistä minilöytöpalkkiota maksamaan.
Kuka sinne sukeltelemaan on käskenyt mennä? Hakeeko kenties omia kiekkoja vai ihan oma-aloitteisesti muiden hukattua omaisuutta.. Tietenkin, jos oon jonku sukeltajan palkannut niin pitäähän se palkka maksaa. Muuten en tuota esimerkkiä ymmärrä.. :D
Boss Destroyer Firebird / BUZZZ Omega / MAGIC

Offline Jatama

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 797
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jani Määttänen
  • Seura: Ylivieskan Frisbeekarhut
Vs: Kuinka paljon näet vaivaa löytökiekon palauttamiseen?
« Reply #38 on: 04.09.12 - klo:15:24 »
Itse en myöskään ymmärrä, että mikä ihme saa porukan vaivautumaan aivan märkäpukujen kanssa kuraisiin lampiin sukeltamaan, jos siellä ei omaa kiekkoa ole eikä välttämättä edes lajia harrasta?! Tai no tietäähän sen. Kyllä sinne mennään silloin vain ja ainoastaan sen takia, että kiekkoja aiotaan myydä eteenpäin tai jotenkin muuten niistä hyötyä.

Omalla kotiradalla on pari-kolme metriä leveä oja joka nielee kiekkoja usealta väylältä. Itse tulee yleensä tärkeän kiekon perään mentyä kahluuhaalarit päällä ja jos/kun siinä samalla nousee kassillinen muita kiekkoja, niin kaikki olen aina palauttanut. Ei ole edes mieleen tullut, että alkaisin kinuta mitään löytöpalkkioita. Muutaman olen myös postittanut, kun omistaja on kulut maksanut. Toisin päin kyllä olen muutaman euron maksanut, kun pikkupojat ovat onnistuneet löytämään minulle tärkeän kiekon.

Eniten siis itse ihmettelen näitä jotka kiekkoja paskasta onkivat ja sitten lässytetään "ei täällä huviksi ryvetä"... Kuka hemmetti sinne on ylipäätään käskenyt mennä?
« Last Edit: 04.09.12 - klo:15:25 by Jatama »

Offline tapioe

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 833
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapio Eskola
Vs: Kuinka paljon näet vaivaa löytökiekon palauttamiseen?
« Reply #39 on: 04.09.12 - klo:15:31 »
Jatama: Teillä on kyllä harvinaisen pirullinen se paskaoja, oikein kiekkomagneetti. Itsekin onnistuin hukkaamaan sinne lemppariputterin ja moni muu kerta oli todella lähellä. Onneksi joku oli tehnyt sellaisen metallisen haavin, sillä oli hyvä kaapia pohjia pitkin. Pitää toivoa, että teillä on siellä rehtiä porukkaa joka soittaa kiekon löydettyään. Mielellään maksaisin vaivanpalkkaa ja postit.

Offline Jatama

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 797
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jani Määttänen
  • Seura: Ylivieskan Frisbeekarhut
Vs: Kuinka paljon näet vaivaa löytökiekon palauttamiseen?
« Reply #40 on: 04.09.12 - klo:21:46 »
Jatama: Teillä on kyllä harvinaisen pirullinen se paskaoja, oikein kiekkomagneetti. Itsekin onnistuin hukkaamaan sinne lemppariputterin ja moni muu kerta oli todella lähellä. Onneksi joku oli tehnyt sellaisen metallisen haavin, sillä oli hyvä kaapia pohjia pitkin. Pitää toivoa, että teillä on siellä rehtiä porukkaa joka soittaa kiekon löydettyään. Mielellään maksaisin vaivanpalkkaa ja postit.

Lukemani ja kuulemani perusteella uskallan väittää, että meillä toimii tuo palautusloota ihan "kärkipoolissa" koko suomessa. Kyttäileppäs täältä (http://www.frisbeekarhut.com/loytokiekot), jos kiekkosi ilmestyy sinne ja pistä vaikka mulle sitten YV:tä. Tuon palautuslootan takia täällä ei ole oikein tapana soitella/tekstailla numeroihin, vaan porukka palauttaa kiekon laatikkoon ja listaa päivitetään n. kaksi kertaa viikossa.

Ps. ei se vesi ole edes kovin likaista. Avojaloin uskaltaa hyvin mennä, jos näkee tarkasti minne kiekko uppos. Tällä hetkellä vesi on todella alhaalla. Mihin kohtaan muuten uppos tuo lempiputteri? :)

Offline tapioe

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 833
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapio Eskola
Vs: Kuinka paljon näet vaivaa löytökiekon palauttamiseen?
« Reply #41 on: 05.09.12 - klo:09:42 »
Käytiin siellä teillä keskiviikkona ja jos muistat, niin silloin tuli aika reippaasti vettä. Varmaan siitä syystä se oja oli mutainen. Itse sanon sitä paskaojaksi kun se mokoma paska imaisi mun kiekon! Pure jäi kakkosväylälle, rappasi johonkin oksaan ja sukelsi parin metrin päähän ojarummusta. Siinä oli aika paljon vettä, kun ei kepillä kokeillessa tuntunut pohjaa ollenkaan. Virtaustakin oli aika paljon, joten kiekko saattaa nyt seilata maailman meriä.

Offline Jatama

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 797
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jani Määttänen
  • Seura: Ylivieskan Frisbeekarhut
Vs: Kuinka paljon näet vaivaa löytökiekon palauttamiseen?
« Reply #42 on: 05.09.12 - klo:10:03 »
Käytiin siellä teillä keskiviikkona ja jos muistat, niin silloin tuli aika reippaasti vettä. Varmaan siitä syystä se oja oli mutainen. Itse sanon sitä paskaojaksi kun se mokoma paska imaisi mun kiekon! Pure jäi kakkosväylälle, rappasi johonkin oksaan ja sukelsi parin metrin päähän ojarummusta. Siinä oli aika paljon vettä, kun ei kepillä kokeillessa tuntunut pohjaa ollenkaan. Virtaustakin oli aika paljon, joten kiekko saattaa nyt seilata maailman meriä.

Ah, paska mäihä. Kyseessä todellakin ojan syvimpiä kohtia :P. Tuuri käy, jos tuolta ylös nousee, kun noin reunasta harvemmin näkee ketään kahlaamassa. Mutta eihän sitä koskaan tiedä. Itse sain kaksi viikkoa sitten takaisin 1st run Flashin joka on kuin uusi. Hauskinta on, että en edes muista kunnolla milloin olisin flashillä enään heittänyt... Todennäköisesti huhti-toukokuussa 2011 vimeisen kerran ollut bägissä :)

Offline Sarimaa

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 244
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Sarimaa
  • Seura: Tampereen frisbeeseura
Vs: Kuinka paljon näet vaivaa löytökiekon palauttamiseen?
« Reply #43 on: 08.09.12 - klo:14:40 »
Onko kenelläkään muuten aavistusta, mistä saisi Tampereen vihiojan löytöboksiin päätyneitä kiekkojaan takaisin? Jossei siis juuri löytehtken jälkeisellä viikolla ole viikkokisoihin ehtinyt kyselemään. Mulla on tältä kesältä varmaan useampikin kiekko matkustanut kyseiseen laatikkoon, mutta eipä ole kyllä havaintoja, istä voisin iiden perään kysellä kun Zone ei ole toiminnassa.

Tampereellahan oli myös sellainen ilmiö, että lukolliseen metalliseen löytöboksiin murtauduttiin porakoneella ja tyhjättiin koko setti.  >:(

Joksa

  • Guest
Vs: Kuinka paljon näet vaivaa löytökiekon palauttamiseen?
« Reply #44 on: 11.09.12 - klo:08:54 »
Onko kenelläkään muuten aavistusta, mistä saisi Tampereen vihiojan löytöboksiin päätyneitä kiekkojaan takaisin? Jossei siis juuri löytehtken jälkeisellä viikolla ole viikkokisoihin ehtinyt kyselemään. Mulla on tältä kesältä varmaan useampikin kiekko matkustanut kyseiseen laatikkoon, mutta eipä ole kyllä havaintoja, istä voisin iiden perään kysellä kun Zone ei ole toiminnassa.

Tampereellahan oli myös sellainen ilmiö, että lukolliseen metalliseen löytöboksiin murtauduttiin porakoneella ja tyhjättiin koko setti.  >:(