Frisbeegolf-forum.fi

Kirjoittaja Aihe: Frisbeegolfille soveltuvat fysiikkatreenit  (Luettu 15232 kertaa)

Poissa jme

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 142
  • Tali / Oittaa
    • Profiili
  • Oikea nimi: Janimatti Ellonen
  • Seura: Talin tallaajat
Frisbeegolfille soveltuvat fysiikkatreenit
« : 07.02.17 - klo:21:58 »
Hei,

löysin tällaisen youtube-kanavan: https://www.youtube.com/channel/UCGXC_YbchbZGwLSGDvegrrA

Olen nyt paria videota katsonut ja herää kysymys, että ovatko kaverin ehdotukset järkeviä? Kannattaako noita seurata ja lähteä toistamaan?

En ole itse juuri kuntosalia kuluttanut, niin koka alue on minulle lähes täysin tuntematon ja en osaa oikein validoida videoiden oikeellisuutta. Oletan tosin, että varmasti löytyy harjoituksia, joista firsbeegolfaajalle on hyötyä.
PDGA #97567

Poissa Enrico

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1 907
    • Profiili
  • Oikea nimi: Riku Sanaksenaho
  • Seura: BSC
Vs: Frisbeegolfille soveltuvat fysiikkatreenit
« Vastaus #1 : 15.02.17 - klo:17:48 »
Ei noista ainakaan haittaa ole. Silloin kun vielä kävin salilla, personal trainer suositteli keskikroppaa ja liikkuvuutta varten woodchopperia.

Yleisesti ottaen voimatreenit eivät ole oikotie onneen heittojen pituuksissa. Esim. Eagle McMahon ei todellakaan heitä liahksilla, vaan hänelle on varmasti enemmän etua liikkuvuudesta ja pitkistää raajoista. Jos jotain haluaa kehittää, niin vatsalihakset ja selkä ovat aika tärkeitä erityisesti foressa. Toki hyväss kunnossa olevat lihakset ehkäisevät vammoja ja parantavat kehonhallintaa, joka on aika tärkeä osa tätä lajia. Valtavat muskelit ovat vain tiellä. Jos ei salille jaksa mennä, niin kuntopiiri ja venyttely kotona ovat kova sana tässä lajissa.

Poissa jme

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 142
  • Tali / Oittaa
    • Profiili
  • Oikea nimi: Janimatti Ellonen
  • Seura: Talin tallaajat
Vs: Frisbeegolfille soveltuvat fysiikkatreenit
« Vastaus #2 : 15.02.17 - klo:20:26 »
En itsekään usko valtavien lihaksien auttavan, mutta varmasti tietynlainen kehitys on avuksi. Voisin kuvitella sellaisen harjoituksen auttavan, joka kehittää kiihtyvyyttä ja joka ylläpitää kropan liikkuvuutta. Pitääkin tutustua woodchopper-harjoitukseen.

PDGA #97567

Poissa Sam McAnt

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 7
    • Profiili
  • Oikea nimi: Sam McAnt
  • Seura: LFC
Vs: Frisbeegolfille soveltuvat fysiikkatreenit
« Vastaus #3 : 06.06.17 - klo:23:31 »
Disc golf strong youtubessa on kova, suosittelen lämpimästi. https://www.youtube.com/channel/UCGXC_YbchbZGwLSGDvegrrA

Edit. Ja lihashuolto mielessä prorolleri on paras ostos vuosiin, kyllähän noita vilahtelee pro pelaajien vlogeissa ja some päivityksissä.  :-X rullakoulun videosarja, Lets Go!
 
« Viimeksi muokattu: 06.06.17 - klo:23:43 kirjoittanut Sam McAnt »

Poissa JamesVaan

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 19
    • Profiili
Vs: Frisbeegolfille soveltuvat fysiikkatreenit
« Vastaus #4 : 23.07.17 - klo:13:33 »
Fysiikkatreeni talvella (ei missään nimessä heittokauden aikana)
-Rinnalleveto (katso: power clean / hang clean)
-Kyykkymaksimia ylöspäin
-Kuntopallon heitto (katso: medicine ball, löytyy crossfit saleilta)
-Laatikkohyppyjä (katso: box jumps)
-Soutulaitteella treeni tai lämmittelyt
-Leuanveto

Tiivistetysti kaikki jalkojen maksimivoimaa ja voimansiirtoa harjoittajat liikkeet varmasti auttavat. Jos pitäisi valita noista yksi niin se olisi rinnalleveto. Jopa heittokaudella voi kokeilla tehdä 3x5 kevyen rinnallevetosarjan ja seuraavana päivänä mennä heittämään.