Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: NDGE18 juhlakisa  (Read 38115 times)

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: NDGE18 juhlakisa
« Reply #60 on: 03.04.18 - klo:15:57 »
Kävin, näin ja luovutin!
Kolasin Majesteetin teen suurinpiirtein puhtaaksi, ja kyllä papalle nousi hiki otsaan sekä että kainaloihin. Sitähän ei ole koko talvena putsattu, ja metrimitta näytti rajut lukemat. Lumenpinnasta nurmeen 23 senttiä! josta sitä eilen satanutta oli 10 senttiä.

TD nostaa nyt kädet pystyyn ja antautuu! Usko kaiken lumen sulamiseksi kisaan mennessä loppui tyystin. Nyt on kysymys ainoastaan että kuinka paljon lunta ehtii sulaa, ja kuinka alas se painuu.
Laitoin Rajamäen nurmipintaiselle fudiskentälle mittatikun, se näytti samoja lukemia kun golfissa. Tikussa on 5 sentin välein viiva, eli siitä seuraan päivittäin kuinka paljon lumenpinta laskee.
Laitan tänne rehellisiä väliaikatilanteita, niin pelaajat tietävät miten kisaan varustautuvat. Jos joku jättää lumen takia kisan väliin, niin en sille mitään voi. Toivottavasti muistavat, ja kehtaavat siitä ilmoittaa ettei mene ihan säätämiseksi poolijaot ja Metrixit ;D Kaiken lisäksi ihan ravintoloitsijaakin ajatellen olisi kiva tietää missä oikeasti mennään. Maksaneita on tällä vähän toista sataa, eli kisa ei ole tällä hetkellä täysi!

Ei kuitenkaan pelata ratinkeista, joten rennosti vaan hauskaa pitämään.

Positiivista oli kuitenkin se että metsälämpäreet, ja jotkut bunkkerin reunat pysyivät eilisestä tuiskeesta huolimatta lumettomina. Näin auringonsäteille jäi jotain tartunta pintaa, mistä iloinen sulaminen jatkuu.

Offline Jani

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 217
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jani Nevantausta
  • Seura: NFS
Vs: NDGE18 juhlakisa
« Reply #61 on: 03.04.18 - klo:22:44 »
Mikähän on sen Vierumäen kisan kohtalo? Tyhmintähän olisi, jos se perutaan, ja NDGE:n alkuperäinen viikonloppu jää tyhjäksi.

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: NDGE18 juhlakisa
« Reply #62 on: 04.04.18 - klo:16:00 »
Minkä takia se kisa peruttaisiin? Vierumäellä on kyllä lähtökohtaisesti enemmän lunta kun täällä, mutta eiköhän ne siihen mennessä ole häipyneet.

Voitte uskoa että on heittopaikkojen auraus kolalla näin märkää lunta hikistä, mutta jotenkin myös antoisaa työtä. Toivottomalta tuntui, mutta sitten kun nurmi taikka tekonurmi tuli näkyville fiilis oli mahtava.
Olen tähän mennessä kaivanut 9 heittopaikkaa kuntoon, eli enää 11 ja se on siinä!!!!Harmittaa kun joudun tänään lähtemään keilailukisaan, koska olisi ollut hyödyllistä olla golfkeskuksessa hommissa.
Ensiviikolla täytyy sitten tehdä ympärivuorokautisia lumitöitä sun muita, että saisin pelastettua sen minkä pystyn.
Päätin tunti sitten paljastaa pelaajille, miksi NDGE18 tulee jäämään ndge tapahtumien historiaan.

Tänään tein myös kylmän, mutta rajun ratkaisun. Ilmoitin Mikalle Metrixistä poistettavat nimet. Pääsiäisen pyhinä kaksi pelaajaa oli unohtanut koko maksuhomman, ja kaksi pelaajaa olin unohtanut kokonaan. Kaikki he ovat kuitenkin hienoja ihmisiä, eli tietysti he ovat nyt mukana.
Poistettujen joukossa saattaa olla pelaajia jotka eivät ole vaan muistaneet koko kisaa, tai maksuja.
ELI NYT PELAAJAT JOTKA OVAT VIESTILLÄ KUTSUN SAANEET JA JOTKA VIELÄ KISAAN OLISIVAT TULOSSA NIIN NOPEASTI MINULLE VIESTIÄ!!!!
Metrixissä ei voi ilmoittautua, ainoastaan minulle suoraan. On vielä useita upeita NDGE kisassa ennenkin pelanneita ihmisiä, jotka eivät ole kutsua saaneet johtuen siitä ettei minulla ole heidän puhelinnumeroaan. Jos joku tuntee olevansa sellainen, niin laita viestiä jos kisaan haluaisit tulla.
Ja laittakaa viestit mieluummin puhelin numeroon 0400300909, koska luen aika harvoin tätä foorumia.

Kisan ovat maksaneet 108 pelaajaa. Yhdelle pelaajalle olen antanut mahdollisuuden viime hetken maksuun, koska hän on Suomen harmaissa eikä vielä tiedä pääseekö lomille kisa viikonloppuna :)
Sen takia Metrixissä on 109 nimeä.


Avulias, hieno työryhmä Mika Laaksonen, Aki Laaksonen ja Antti Miettinen ovat eilen rakentaneet kisan caddybookin, ja niitä jaetaan ainakin jokaiseen pooliin.

Kiitos kaikille teille, jotka ette vielä ole antautuneet harvinaisen pitkän talven edessä! On ollut upeaa saada rohkaisevia viestejä ja puheluita kisan puolesta.
Kyllähän kaiken maailman tsunamit, hirmumyrskyt, tulipalot, tulvat, lumivyöryt jne. ovat paljon pahempia asioita!

Offline Rockatansky

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 419
    • View Profile
  • Oikea nimi: Henry Liukkonen
  • Seura: LDG
Vs: NDGE18 juhlakisa
« Reply #63 on: 04.04.18 - klo:17:05 »
Mikähän on sen Vierumäen kisan kohtalo? Tyhmintähän olisi, jos se perutaan, ja NDGE:n alkuperäinen viikonloppu jää tyhjäksi.

Miksi Vierumäen kisa peruttaisiin?

Offline Jani

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 217
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jani Nevantausta
  • Seura: NFS
Vs: NDGE18 juhlakisa
« Reply #64 on: 04.04.18 - klo:20:24 »
Siis toivottavasti ei ole ongelmia Vierumäenkään kisan järjestämisessä. Itseäni vain hirvittäisi päästää valtava pelaajajoukko kentälle, jos se on vielä märkä.

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: NDGE18 juhlakisa
« Reply #65 on: 05.04.18 - klo:08:26 »
Jani on ihan oikeassa, varsinkin kun sitä katsoo golfkentän puolelta. Vierumäen rata on ymmärtääkseni aikalailla kangasmetsään tehty, eli maa kuivuu nopeasti.

Eilisen iltapäivän ja tämän aamun aikana oli kansainvälisen NDGE mittatikun ympäriltä hävinnyt 5 senttiä lunta. Lumenpinta on nyt 15 sentin viivan kohdalla. Lumi on sulanut ja painunut kasaan.
Akseli To-Pe-La on varmasti hyvin ratkaiseva, kuinka syvässä hangessa kahlataan reilun viikon kuluttua Nurmijärven golfkeskuksessa. Lähipäivinä ei pitäisi olla yöpakkasia, vasta la-su välisenä yönä ja siitä eteenpäin. Sehän taas hidastaa sulamisilmiötä.
Golfkeskuksen kenttähenkilökunta aloitti eilen uudestaan greenien putsaamisen ja katehiekan levittämisen. Greenit mitkä he ehtivät lingota ja hiekoittaa ovat varmasti lumettomia kisan aikaan.

Menen kuitenkin tänään varmuuden vuoksi kolailemaan heittopaikkoja, että edes ne ovat pelikunnossa!

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: NDGE18 juhlakisa
« Reply #66 on: 05.04.18 - klo:15:51 »
"Lainasin" golfkentältä itsekin katehiekkaa ja aloin sitä vanhaan kiinalaiseen tapaan viljelemään käsin lumisille heittopaikoille. Kuin myös muutamille koritasanteille, se oli sen verran mukavaa touhua, että jatkan sitä huomennakin.
Luonto tekee omaa tehtäväänsä, mutta vielä on tekemistä ;D
Huomenna saan muutamaan paikkaan traktori/linko apua.
Ja iso kiitos Tompalle avun tarjoamisesta..minkä tietysti tylyäkin tylymmin tyrmäsin.
" kyllä minä ristini kannan"
" pidä kolasi"
Siinä sitä vuoropuhelua tältä päivältä....mutta kumpi lausahdus onkaan totta? ;)

Offline Flick Maniac

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 848
  • Discmania
    • View Profile
    • Frisbeegolf Club Keinukallio
  • Oikea nimi: Mikko Setälä
  • Seura: FGCK
Vs: NDGE18 juhlakisa
« Reply #67 on: 05.04.18 - klo:17:56 »
Harvaa ratingvapaata kisaa valmistellaan yhtä pieteetillä. Oot kyl huikee ukko. Tuun pelaan vaikka sataisi laavaa.
Discmania Media Partner 2017-2019
Team Discmania, Discmania Ambassador

Link | P2 | Tactic | Origin | MD3 | MD4 | Anvil | Essence | FD | FD3 | Fortress | CD2 | DD3 | Rampage | Spirit
http://www.instagram.com/Crushing_Plastic
http://www.youtube.com/user/glaabaglooba

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: NDGE18 juhlakisa
« Reply #68 on: 06.04.18 - klo:08:06 »
Kiitos Mikko!
Tässä sulle, ja muillekin lukijoille pieteettiä:

Olen vakaasti sitä mieltä, että jos jättäisin NDGE kisan järjestämättä pääsisin kaikin puolin helpommalla. Vaimo olisi varmaan sitä mieltä että saattaisin säästyä jopa hengissä ;)
Mutta jos kisa on jostain syystä pakko järjestää niin julkiset ilmoittautumiset esim. Metrixiin ja rata pystyyn apua pyytämällä/ vastaanottamalla!

Mennään tulevaan kisaan:
Minä toivon, ja rukoilen (no en rukoile) rukoilen että tekemäni lumi-ja hiekoitustyöt ovat turhia!!!!
Olen kuitenkin edelleen skeptinen lumen suhteen, ja itseasiassa varma että kisapäivänäkin radalla on lunta. Olen kuitenkin helpottunut siitä, että jos sääennustukset eivät mene ihan pieleen (mitkä usein menevät...paitsi silloin kun luvataan huonoa keliä), niin viikon kuluttua on vähemmän lunta kuin tänään.
Minkä takia kaikesta huolimatta kolailen ja hiekoittelen heittopaikkoja? Ajatukseni on se, että mitä vähemmän on lunta ja jäätä sen paremmin saan tekonurmimatot asennettua paikoilleen. Matot ovat nyt jäätyneinä pressun alla, ja pahimmassa tapauksessa mun täytyy alkaa leikkaamaan uusia mattoja, ja heikoittamaan niitä kisaa varten. Tilanteen sen vaatiessa sen tietenkin teen.
Koska olen minuutti aikataululla operoiva ihminen, niin minun on pakko tehdä silloin kun liikenee muutamakin minuutti. Ja ihan viimetippaan en voi kaikkea jättää. Osa jää kuitenkin, ja osa unohtuu tyystin :-\

Vaikka NDGE kisaan kohdistunut kiinnostus on hiipumaan päin, ja se on jäämässä "oikeitten"kisojen jalkoihin, niin olen äärettömän otettu kun jotkut kuitenkin tulevat vaikka laavasateessa kisailemaan. Se jos mikä motivoi!!

Olen kuullut, ja tiedostan muutenkin että NDGE on vetänyt puoleensa pelaajia pahamaineisen radan, ja muiden fasiliteettien takia. Liikuttavaa on myös se , että jotkut ovat väittäneet, että jopa kisan omintakeiset "kotikutoiset"vanhanajan järjestelytkin ovat osa kisan viehätysvoimaa. Tai ainakin hyväksytty ominaisuus. Vaikea uskoa että monessakaan kisassa annetaan anteeksi niitä moninaisia kämmejä mitä olen vuosien saatossa tehnyt. Kiitos ymmärryksestä!

Tiedostan myös sen, että jos en tee mitään töitä radan rakentamisen suhteen en mahdollisella seuraavalla kerralla saa tätäkään määrää pelaajia kuin nykyään.

Miksi sitten kerron täällä, ja tyttäreni kertoo Facebookissa tapahtumien edistymisistä? Pelaajia on tulossa ympäri Suomea, ja eri paikkakunnilla on eri lumiolosuhteet. Kerron rehellisesti missä mennään, niin ei tule kelin osalta pettymyksiä. Ja toisinpäin esimerkisi jos Maijan kotiseudulla on metri lunta, niin tätä ketjua lukemalla saa tietää että kisapaikalla on 15 senttiä lunta, mutta heittopaikat ovat vihreinä jne,jne!
Ei ole siis tarkoitus luoda illuusiota että TD on joku työn sankari. Mitä se ei oikeasti ole...ja peruslaiskana ei sitä titteliä ole koskaan himoinnutkaan.

Mikon huikee ukko ylistykseen on pakko tarttua:

Vaimoni mielestä tuskin olen huikee ukko (no ukko kuitenkin). Hän ei ole kovin riemuissaan siitä että ukko ravaa golfkeskuksessa päivät pitkät, ja loppuajan harrastuksissa ynnä kokouksissa (eilen oli, tänään on jne, jne). Hän on tietysti niin kuin vaimot aina ovat huolissaan ukkoraasunsa terveydestä. Tänä aamunakin kun hänet herätin hän motkotti "voi suo reppanaa, taas nousit jo aamuyöstä". Olihan kello jo kuitenkin puoli viisi ennen kunannoin periksi unettomuudelle, ja menin olohuoneeseen lukemaan kirjaa. ;D
Jotain kuukausi sitten tapasin yhden tutun kaverin pitkästä aikaa. Hän kysyi että vieläkö valmennat futista. Vastasin myöntävästi, ja pelaankin edelleen. Oot aika huikee kaveri, kun jaksat vuodesta toiseen valmentaa, sanoi hän. Keskustelun aikana selvisi että olen pisimpää Nurmijärvellä valmentanut ukko, ja ainakin Rajamäkeläisistä ylivoimaisesti pisimpään pelannut jalkapalloa. Hän piti sitä kunnioitettavana saavutuksena. MINÄ EN. sanoin että olen ollut turhaan jarruna kymmeniä vuosia nuorten jalkapalloilijoiden uralla.
Samalla tavalla miellän esim. NDGE:n. Jos joku/ jotkut muut sen järjestäisivät niin siitä voisi tulla oikein oiva tapahtuma. Mutta kun en raaski. NDGE on minun harrastuksen lempilapsi, ja olen onnellinen että se kaikkine puutteineen kerää tänäkin kevään kymmeniä mukavia ihmisiä yhteen viettämään sateista/pilvistä/aurinkoista/koleaa päivää.
Kiitos!

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: NDGE18 juhlakisa
« Reply #69 on: 06.04.18 - klo:11:41 »
Mielenterveyttäni ylläpitävä itsesuojelu vaisto ja ihmisen pohjaton ahneus käyvät päivittäistä taistoa!
Vielä pari vuorokautta ja 23 senttiä sitten kuvittelin että jos lumi laskee kisaan mennessä kymmeneen senttiin, niin olisin todella tyytyväinen.
Tänään aamulla katehiekkaa levitellessäni 10 sentin hankeen, iski ahneus korvien väliin. Jospa se sittenkin putoisi 5 senttiin. Sitten vasta olisin tyytyväinen!

Toki tänään veti hymyn korviin se tosi seikka että teet mitkä eilen kolasin, ja hiekoitin loistivat vihreinä keitaina edessäni. Kummasti motivoi jatkamaan "lumet pois, pois,pois!!!" Operaatiota.

Tässä vaiheessa voin jo kertoa, että lammet ovat jäässä, mutta lumet jään päältä ovat sulanneet. Eli ne näyttävät oikeilta vesiesteiltä!
Koska lumet sulavat ripeästi, ja sitä on paljon on ilmiselvää että oli viikon päästä lunta vähän tai paljon, niin märkää ja vähintäänkin kosteaa on.
Järkäle pyritään pelaamaan niin paljon kun pystytään tutulla lay outilla, mutta varautukaa henkisesti joihinkin muutoksiin.
Olen varmasti jo kertonutkin, niin väylän 6 kori siirtyy lammen takaa oikealle rinteeseen. Väylä pitenee palttiarallaa 20-30 metriä, mutta kori on ainakin sitten kuivalla maalla.
Näillä näkymin ainut suuri kysymysmerkki on se iki-ihana väylä 20.
Vaikuttaa tämän päivän näkemisen perusteella siltä että sille niin tuttua tulvimista ei voi estää.
Jos sitä ei pystytä pelaamaan tulvan takia normaalisti, mutta sieltä alakautta pääsee nousemaan klubille niin silloin väylä pelataan joko kiinteänä versiona, tai sitten modattuna versiona.
Päätös voi siirtyä jopa 2005 SM-kisan tapaan ensiviikon torstaille asti.

Tulevana viikonloppuna en tee radan eteen mitään, koska lähden Eerikkilän jalkapallo opistoon vetämään naisten fudisleiriä. Otan kuitenkin mukaan kuuluisat paperi sotkuni. Treenien välissä työstän hotellihuoneessani NDGE18 poolijaot ja kirjaan ylös vielä tekemättömät asiat.

Hyvää viikonloppua kaikille ja loistavia heittoja teille jotka olette esimerkiksi ihanassa Skogbyssa pelaamassa Piazza Openin. Olisi ollut mahtavaa olla mukana!!

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: NDGE18 juhlakisa
« Reply #70 on: 09.04.18 - klo:20:32 »
HUOMIO!!!

Varautukaatte te hyvät (ja minä) pelaajat lauantaina lumisiin olosuhteisiin. Stadilaiset, ja muut pääkaupunkiseudun sekä Länsirannikolta ei mitään uutta seuduilta tulevat ihmiset luulevat että kun heillä ei ole lunta niin ei missään muuallakaan ;)
Keski-Suomesta, idästä ja pohjoisesta tulevat tietäkäätte että Nurmijärven golfkeskuksessa saataa olla vähemmän lunta kuin teidän kotiseudulla.
Mutta kyllä sitä täälläkin on!
Sekunti sekunnilta, minuutti minuutilta, tunti tunnilta, vuorokausi vuorokaudelta lumipeite ohenee, ja jo paljaat kohdat laajenee.....mutta ei tarpeeksi!
Varautukaa lumeen, märkään, vesisateeseen!!!
Asennoitukaa kuitenkin nauttimaan sunnuntaina kipeistä jaloista, kankeista käsistä jne, jne. Tunnette kropassanne että olette liikkuneet, ja saaneet happimyrkytyksen!

Muutamat ovat jo kyselleet mutta vastaan kaikille lukijoille!

Radalla saa pelata vasta perjantaina klo.12 alkaen 5 euron ratavuokraa vastaan. Maksetaan väykälle kisapaikalla! Samoin kun parigolf maksut!

Parigolfista tarkemmat tiedot torstai iltaan mennessä.

Offline Fattom

  • Juniori
  • **
  • Posts: 98
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tom Andberg
  • Seura: Nummelan frisbeeseura ry
Vs: NDGE18 juhlakisa
« Reply #71 on: 09.04.18 - klo:20:57 »
Lunta max 2cm lauantaina väylillä ja 15 astetta lämmintä.  8)

Offline Flick Maniac

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 848
  • Discmania
    • View Profile
    • Frisbeegolf Club Keinukallio
  • Oikea nimi: Mikko Setälä
  • Seura: FGCK
Vs: NDGE18 juhlakisa
« Reply #72 on: 10.04.18 - klo:08:54 »
Kerro suoraan vahingot. Paljonko. Viime yönä.  :'(
Discmania Media Partner 2017-2019
Team Discmania, Discmania Ambassador

Link | P2 | Tactic | Origin | MD3 | MD4 | Anvil | Essence | FD | FD3 | Fortress | CD2 | DD3 | Rampage | Spirit
http://www.instagram.com/Crushing_Plastic
http://www.youtube.com/user/glaabaglooba

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: NDGE18 juhlakisa
« Reply #73 on: 10.04.18 - klo:12:02 »
Menin nukkumaan illalla helkutinmoisen vesisateen piiskatessa kaikkea liikkuvaa. Vaimo siihen, että nyt oot varmaan tyytyväinen, kun saa lumet kyytiä. Ikuinen pesimisti/skeptikko väyrynen siihen että..odotas kun ilma jäähtyy ja toi muuttuu lumeksi. Koira herätti meikäläisen puoli yhden aikaan, ja kävin olohuoneessa koiraa ihmettelemässä. Ikkunasta tulvi valkoista, lunta tuli enemmän kuin koskaan.
J.K.V ei sitten enää nukkunut sinä yönä >:(
Aamulla taas kolaamaan heittopaikkoja, mutta en ehtinyt kun runsaan tunnin touhuta...oikeat työt kutsuivat :'(

VAHINGOT:Uutta lunta riippuen paikasta 3-5 senttiä
Henkinen isku vyön alle 100%
Tietää lisää duunia.
Märkää lisää. Mm. suurin osa hiekkapunkkereista ovat nyt vesipunkkereita!


POSITIIVISTA: Periaatteessa ei mitään, mutta aina pitää jotain väkisinkin hakea (uskokoon kuka uskoo)
Se vajaan tunnin vesisade ennen lumimyrskyä sulatti paljon "vanhaa"lunta, ja loput pehmitti.
Jos uusilumi ehtii sulaa lauantaihin mennessä, niin se vie kyllä mennessään "vanhaakin".
Ja periksi en anna, en saat....anna! Rambo huivia vaan tiukemmalle!

Ja älä Mikko sinäkään anna periksi, ei edes sitä laavaa ole vielä satanut ;)

Offline Solitude833

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 37
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mika Laaksonen
  • Seura: KKp Bats
Vs: NDGE18 juhlakisa
« Reply #74 on: 10.04.18 - klo:17:12 »
Alustavat ryhmäjaot nyt näkyvissä metrixissä 1. kierroksen sivuilla.

Kun painat yhläältä "sijainti" NDGE niin saat eteesi tiedot radasta.

Venttapoolien numerointi näkyy kun kelaat sivua alaspäin 😉
« Last Edit: 10.04.18 - klo:17:14 by Solitude833 »