Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Westside Discs  (Read 473495 times)

Offline JoniHenri

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 186
    • View Profile
  • Seura: Disc Golf Club Provinssi
Vs: Westside kiekot
« Reply #15 on: 28.08.12 - klo:07:41 »
Kiinnostusta olis kyllä kokeilla Westside kiekkoja. Pitäisi kyllä vaan saada ensin radalla käsiin hiplattavaksi ja pari heittoa saada tehtyä. Pitää vaan vähä rajoittaa noita "kokeilu"kiekkojen ostamista, näin aloittelijana.
Taito on sitä, kun tuuri tulee tavaksi. -
Mä olin ihan millis.. ja sit mä heräsin! -

Offline simeon

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 236
    • View Profile
  • Oikea nimi: Timo Puikkonen
  • Seura: Lappeenranta
Vs: Westside kiekot
« Reply #16 on: 28.08.12 - klo:16:29 »
Kiinnostusta olis kyllä kokeilla Westside kiekkoja. Pitäisi kyllä vaan saada ensin radalla käsiin hiplattavaksi ja pari heittoa saada tehtyä. Pitää vaan vähä rajoittaa noita "kokeilu"kiekkojen ostamista, näin aloittelijana.
Aina ei kavereilla ole sitä kiekkoa mikä kiinnostaisi, tuttu juttu. Jos miekka kiinnostaa niin voin  kertoa että se on suoralentoisempi kuin boltti tai legenda. Archon taas päätyy enemmän oikealle. Miekka toimii pituuskiekkona alle 100m heittävillle myös. Nämä vertailut on kestävistä muoveista.
-Timo

viikari

  • Guest
Vs: Westside kiekot
« Reply #17 on: 28.08.12 - klo:16:36 »
Millanen putteri tuo Tuonelan Joutsen on? hakisin tommosta pienellä feidillä olevaa heitettävää putteria ja suoriin puttauksiin matkalle 5-10m. Olisko se tämä? kokemuksia?

Offline tiinajapetteri

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 28
    • View Profile
  • Seura: oma
Vs: Westside kiekot
« Reply #18 on: 28.08.12 - klo:18:08 »
Tuonelan lautturi ja vipunen löytyy omasta bägistä ja lautturi näistä mulle sopivin. Suosittelen kuitenkin. Innovaa omasta bägistä eniten löytyy, Latitudea ja Discraftiakin. Saa nähdä miltä se ens kesänä näyttää.

Offline Viikate

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 113
    • View Profile
  • Oikea nimi: Ville Tuukkanen
  • Seura: Tampereen Frisbeeseura
Vs: Westside kiekot
« Reply #19 on: 29.08.12 - klo:09:26 »
Millanen putteri tuo Tuonelan Joutsen on? hakisin tommosta pienellä feidillä olevaa heitettävää putteria ja suoriin puttauksiin matkalle 5-10m. Olisko se tämä? kokemuksia?

Itellä ollut nyt muutaman kuukauden Joutsen käytössä. Se on semmonen melko alivakaa putteri, kovalla heitolla kääntää yli, mutta vähän kevyemmällä heitolla menee nätisti suoraan ja feidaa hieman lopussa. Heitän melkein kaikki lyhyemmät lähestymiset nykyään tuolla. Niin ja puteissa toki toimii hyvin.

Offline Pekka H.

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 211
  • Olen syytön, sillä sipuli!
    • View Profile
  • Seura: Facepalm Frisbee
Vs: Westside kiekot
« Reply #20 on: 29.08.12 - klo:10:32 »
Joutsen ja kalevan miekka ahkerassa käytössä täällä. Molemmat erinomaisia kiekkoja. Miekka on mukavan vakaa pitkänmatkan draiveri ja sen liito on erinomainen. Helpompi heittää kuin muut vastaavan nopeusluokan kiekot, koska tässä ei ole rimmi kauhean leveä. Muutenkin noissa westsiden kiekoissa tuntuisi olevan hyvät liito-ominaisuudet.

Offline AriFerra

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 196
    • View Profile
Vs: Westside kiekot
« Reply #21 on: 05.10.12 - klo:16:48 »
Hyvältä kuulostavat WS:n tulevat uutuudet. Kaksi control draiveria ja yksi midari. Veikkaan, että toinen draiveri on Riverin tyylinen, eli sopii loistavasti sunnuntai harrastelijoille. Tulisi jo pian maaliskuu...

Offline VeliLenteli

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 293
    • View Profile
  • Seura: Facepalm Frisbee
Vs: Westside kiekot
« Reply #22 on: 05.10.12 - klo:19:11 »
Westsidessa on paljon potentiaalia, vaikka heitän tällä hetkellä muilla valmistajilla.

Pohjan pojan ensimmäinen run oli hyvin pätevä, vakaa luottokiekko ja ensimmäinen holari. Ajattelin ostaa kuluneen rinnalle uuden. Uusi moldi on täysin heittokelvoton. Mielellään näkisin alkuperäisen Pohjan pojan takaisin.

Miekan ja lautturin varaan eri kulutuksilla voi hyvin rakentaa peliä. Vielä kun saisivat vakaamman midarin ja putterin ulostettua.

Pitääkös paikkansa, että Greg Barsby on Westsiden sponssipeluri?
Mä olin vähän niin kuin tsuippaduippadui.

Offline AriFerra

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 196
    • View Profile
Vs: Westside kiekot
« Reply #23 on: 05.10.12 - klo:22:59 »
Miekan ja lautturin varaan eri kulutuksilla voi hyvin rakentaa peliä. Vielä kun saisivat vakaamman midarin ja putterin ulostettua.

Hieman väärä topic, mutta aasinsilta oli niin sopiva: Valottaisitko hieman (itse siis olen harrastelija, harvoin käyn heittelemässä) tuota, miksi pidät vakaammista (FG kielellä kai tarkoittaa ns. ylivakaata?) kiekoista kuin Pursi ja Joutsen? Eikö noilla kuitenkin heitetä melko suoria ja tarkkoja heittoja? Tarkoitatko kenties, että Pursi ja Joutsen kippaavat helposti yli?

Itse nimittäin keväällä rakastuin ko. kiekkoihin siksi, että sain ne lentämään todella suoraan ja tarkasti. Viime aikoina on tullut ongelmaksi noilla juuri se, että kääntyvät herkästi oikealle. (oikean käden rystyllä siis)

Offline Lassi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 531
  • HÖYYYYY
    • View Profile
  • Oikea nimi: Lassi Salminen
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Westside kiekot
« Reply #24 on: 06.10.12 - klo:00:10 »
Miekan ja lautturin varaan eri kulutuksilla voi hyvin rakentaa peliä. Vielä kun saisivat vakaamman midarin ja putterin ulostettua.

Hieman väärä topic, mutta aasinsilta oli niin sopiva: Valottaisitko hieman (itse siis olen harrastelija, harvoin käyn heittelemässä) tuota, miksi pidät vakaammista (FG kielellä kai tarkoittaa ns. ylivakaata?) kiekoista kuin Pursi ja Joutsen? Eikö noilla kuitenkin heitetä melko suoria ja tarkkoja heittoja? Tarkoitatko kenties, että Pursi ja Joutsen kippaavat helposti yli?

Itse nimittäin keväällä rakastuin ko. kiekkoihin siksi, että sain ne lentämään todella suoraan ja tarkasti. Viime aikoina on tullut ongelmaksi noilla juuri se, että kääntyvät herkästi oikealle. (oikean käden rystyllä siis)
Mitä enemmän löytyy tehoja ja pituutta niin sitä herkemmin ne kääntyvät vaikka olisi kuinka puhdas tekniikka. Silloin kaivataan vakaampaa leipää...

Offline VeliLenteli

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 293
    • View Profile
  • Seura: Facepalm Frisbee
Vs: Westside kiekot
« Reply #25 on: 06.10.12 - klo:00:15 »
Tarkoitatko kenties, että Pursi ja Joutsen kippaavat helposti yli?

Juu, juuri tuota tarkoitan. Itselleni vakaa tarkoittaa kiekkoa, joka ei kippaa helposti yli tuulessakaan. Ylivakaina pidän kiekkoja, jotka pyrkivät heti feidaamaan. Omalla kohdalla näillä on selkeä ero.

Molemmat ovat loistokiekkoja ja joutsenella olen tällä kaudella heittänyt pari 60-70 metriä holariakin. Kuitenkin hyssäkulman kanssa leikkimisessä on aina pienet varjopuolensa, jos tuuliarviot eivät natsaa koko väylän matkalla.
Mä olin vähän niin kuin tsuippaduippadui.

Offline VeliLenteli

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 293
    • View Profile
  • Seura: Facepalm Frisbee
Vs: Westside kiekot
« Reply #26 on: 06.10.12 - klo:00:33 »
Sen verran osaan rivien välistä kertoa, että Westsiden omistajalla on Purren osalta onnistunutta Ontario Roc fiilistelyä. Joskus vaihdoin pari sanaa hänen auton luona Siltamäessä. Myös tuo eka runi Pohjan poikaa oli summittainen testi. Alivakaampaa haluttiin.
Mä olin vähän niin kuin tsuippaduippadui.

Offline Ismo-68

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 123
  • - ONE DISC AT A TIME -
    • View Profile
    • Joen Liitokiekko
  • Oikea nimi: Ismo Louhelainen
  • Seura: Joen Liitokiekko
Vs: Westside kiekot
« Reply #27 on: 12.11.12 - klo:17:27 »
Näköjään keväällä uututta pukkaa.

Väylä draiveri: Manala
http://www.westside.fi/products/underworld

Midaria: Tursas
http://www.westside.fi/products/tursas

Draiveri: Hiiden Hirvi.
http://www.westside.fi/products/stag
« Last Edit: 12.11.12 - klo:17:32 by Ismo-68 »

Offline mambo

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 470
    • View Profile
  • Oikea nimi: Janne Uggeldahl
  • Seura: Talin Tallaajat
Vs: Westside kiekot
« Reply #28 on: 12.11.12 - klo:18:29 »
Näköjään keväällä uututta pukkaa.

Väylä draiveri: Manala
http://www.westside.fi/products/underworld

Midaria: Tursas
http://www.westside.fi/products/tursas

Draiveri: Hiiden Hirvi.
http://www.westside.fi/products/stag

Hirvi ja Manala ovat molemmat kyllä väylädrivereita. Vahva sukulaisuussuhde Latituden kanssa ilmeisesti jatkuu muottien suhteen. Omat arvaukseni:

Tursas ~= Fuse
Hirvi ~= Saint
Manala ~= River

Offline Keinonen

  • Juniori
  • **
  • Posts: 72
    • View Profile
  • Oikea nimi: Ville K
  • Seura: Spartak Frisbee
Vs: Westside kiekot
« Reply #29 on: 18.11.12 - klo:17:33 »
Onkos jollakin jo kokemusta tosta Joutsenen soft-versiosta? On varmaankin allekirjoittaneen ostoslistalla tos joulun alla kun luultavasti tulee taas alennuksia siihen aikaan.
4 8 15 16 23 42