Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Westside Discs  (Read 473501 times)

Offline RistoS

  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 1 365
  • Kääpiö
    • View Profile
  • Oikea nimi: Risto Salonen
  • Seura: OFS
Vs: Westside Discs
« Reply #735 on: 23.05.16 - klo:20:00 »
"Löysin uudelleen" itselleni täydellisen max distance lätyn eli Westsiden BT Maailman. Samaten tuttu ongelma on taas esillä, eli nämähän eivät kestä juuri mitään. Mietinkin siinä kiekko kädessä, että onko BT versio kokonaan eri moldilla tehty kiekko? Olen kokeillut VIP ja TP ja käsituntuma on ihan erilainen ainakin siiven osalta. Haaveissa olisi löytää samalla tavalla lentävä premium muovinen pannu.

Ootko Pohjolan isäntää kokeillu?

Offline Icarus666

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 187
    • View Profile
  • Oikea nimi: Marzo
Vs: Westside Discs
« Reply #736 on: 23.05.16 - klo:20:08 »
Näistä vanhoista WD kiekoista on kokeilematta pelkästään Lautturi. Näistä uusista jompikumpi oli alivakaa, oliko se nyt Kohtalo. En tiedä oisko siinä kokeilun arvoinen lätty. Vähän koomistakin kun oon testannu TD:t, Daedalukset sun muut mutta ei niistä mikään lennä yhtä nätisti.

Offline banshee

  • Tomoottajat
  • Seniori
  • *
  • Posts: 303
  • Innova&Discmania
    • View Profile
    • Discmania
  • Oikea nimi: Luukas Paananen
Vs: Westside Discs
« Reply #737 on: 24.05.16 - klo:09:26 »
Mistähän sitä sais BT Laulajia ostettua? Mistään "alan liikkeistä" ei tunnu löytyvän  :-\

Yhen ostin vahingossa tuossa alkuvuodesta Citymarketista ja nyt vasta tajusin kuinka perhanan hyvä kiekko se on! Todella suora ja hyvin liitävä kiekko, joka kestää kovaakin vetoa. BT-muovisen saa vielä mukavasti kulutettua itselleen sopivaks. Nyttemmin samainen Citymarket myy eioota..

(P.S. & anteeksi off-topic, mutta jos jollain on ylimääräisenä, niin saa myydä mulle!)
Itselläkin bägissä 3v vanha BT Pursi jota on kulutettu tasaisesti nurmikentällä, ei siis vekkejä. Erittäin luotettava ja ennustettava lentorata ja muovi mukavaa käteen. Loistava kulutusaste.

Lähetetty minun SM-G350 laitteesta Tapatalkilla

3x P2|Rhyno|2x Roc3|Gator|2x PD|3x PD2

Offline Jaskala

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 964
    • View Profile
  • Oikea nimi: Janne J
  • Seura: Tallaajat
Vs: Westside Discs
« Reply #738 on: 24.05.16 - klo:11:55 »
Näistä vanhoista WD kiekoista on kokeilematta pelkästään Lautturi. Näistä uusista jompikumpi oli alivakaa, oliko se nyt Kohtalo. En tiedä oisko siinä kokeilun arvoinen lätty. Vähän koomistakin kun oon testannu TD:t, Daedalukset sun muut mutta ei niistä mikään lennä yhtä nätisti.
Kohtalo oli tosiaan se alivakain uutukainen. Silti suosittelisin minäkin kokeilemaan sitä (TP) Isäntää ensin uudestaan.

BT muovisissa draivereissa on se ongelma että kuluvat aivan julmetun nopeasti. Siipi on niin terävä ja ohut että osumista ottaa todella kovasti itteensä.

Offline Pekkuli

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 10
    • View Profile
  • Oikea nimi: Pekka Pesonen
Vs: Westside Discs
« Reply #739 on: 24.05.16 - klo:21:51 »
Mielenkiintoinen midari Challenge player bagissa.
Westside Sling 5/5/0/1 tournament muovilla.
Mahtaakohan noita tulla muutoin saataville ?

Offline Enrico

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 913
    • View Profile
  • Oikea nimi: Riku Sanaksenaho
  • Seura: BSC
Vs: Westside Discs
« Reply #740 on: 24.05.16 - klo:23:01 »
Mielenkiintoinen midari Challenge player bagissa.
Westside Sling 5/5/0/1 tournament muovilla.
Mahtaakohan noita tulla muutoin saataville ?

Tulee.

Offline Jaskala

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 964
    • View Profile
  • Oikea nimi: Janne J
  • Seura: Tallaajat
Vs: Westside Discs
« Reply #741 on: 24.05.16 - klo:23:20 »
Mielenkiintoinen midari Challenge player bagissa.
Westside Sling 5/5/0/1 tournament muovilla.
Mahtaakohan noita tulla muutoin saataville ?
Tuubissa oli joku jo heittänytkin tuota ja vaikutti lähes suoralle Compass kopiolle. Eihän tuo sinäänsä ole mikään huono referenssi, mutta sinäänsä mitään uutta ja mullistavaa ei ole tarjolla.

Ehkä BT Sling tulee Suomessa hyllyille nopeammin kuin Zero Compass.  ::)

Offline Jaskala

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 964
    • View Profile
  • Oikea nimi: Janne J
  • Seura: Tallaajat
Vs: Westside Discs
« Reply #742 on: 06.07.16 - klo:09:59 »
Ahh, vihdoin ja viimein oon saanu kulutettua Medium Kilven ns täydelliseksi eli ei feidaa lainkaan ja aivan makseilla (~85m) turnaa millin. Samalla toi on kuitenki ihan suora myös lyhyemmissä lähäreissä. Reipas vuos tohon tais mennä.  :)

Aiemmin kannoin Opto Purea suoriin ja Kilpeä sitten feidaaviin putteri heittoihin. Nyt riittää hakattu Soft Pure kääntäviin ja sitten Medium ja TP Kilpi suoriin ja feidaaviin. Kannelta sitte niiden jälkeen.

Pureen verrattuna Kilpi lentää vähän hitaammin, ni sopii mun mielestä paremmin lähäreihin.

Offline Enrico

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 913
    • View Profile
  • Oikea nimi: Riku Sanaksenaho
  • Seura: BSC
Vs: Westside Discs
« Reply #743 on: 06.07.16 - klo:14:24 »
Ahh, vihdoin ja viimein oon saanu kulutettua Medium Kilven ns täydelliseksi eli ei feidaa lainkaan ja aivan makseilla (~85m) turnaa millin. Samalla toi on kuitenki ihan suora myös lyhyemmissä lähäreissä. Reipas vuos tohon tais mennä.  :)

Aiemmin kannoin Opto Purea suoriin ja Kilpeä sitten feidaaviin putteri heittoihin. Nyt riittää hakattu Soft Pure kääntäviin ja sitten Medium ja TP Kilpi suoriin ja feidaaviin. Kannelta sitte niiden jälkeen.

Pureen verrattuna Kilpi lentää vähän hitaammin, ni sopii mun mielestä paremmin lähäreihin.

Mulla muuttui Soft Kilpi alivakaaksi ns. kertaheitolla. Vähän liikaa oli yritystä ja kiekko ekaan puuhun ja siipi mutkalle. Ei saanut suoristettua enää millään, nyt pitää laittaa hyssekulmaa ettei käänny oikealle.

Offline HermanniPusikko

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 15
    • View Profile
Vs: Westside Discs
« Reply #744 on: 18.07.16 - klo:12:32 »
Terve koko foorumille!

Mitenköhän Tietäjä käyttäytyy 90m heittopituuksilla? Ajattelin kaveriksi Prodigyn D3:lle.

Offline sidrend

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 754
    • View Profile
  • Oikea nimi: Niko Jokinen
Vs: Westside Discs
« Reply #745 on: 18.07.16 - klo:13:14 »
Terve koko foorumille!

Mitenköhän Tietäjä käyttäytyy 90m heittopituuksilla? Ajattelin kaveriksi Prodigyn D3:lle.

Numeroista päätellen varmaan aika vakaasti. Todennäköisesti D3:sta vakaampi, mutta nämä riippuu tietysti usein yksilöistä. Ylipäätänsä 90 metrin matkalla 13-nopeuksinen kiekko on tavallaan turhan nopea.

Offline Sir Beef

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 331
    • View Profile
  • Seura: LFC
Vs: Westside Discs
« Reply #746 on: 18.07.16 - klo:13:33 »
Terve koko foorumille!

Mitenköhän Tietäjä käyttäytyy 90m heittopituuksilla? Ajattelin kaveriksi Prodigyn D3:lle.

Numeroista päätellen varmaan aika vakaasti. Todennäköisesti D3:sta vakaampi, mutta nämä riippuu tietysti usein yksilöistä. Ylipäätänsä 90 metrin matkalla 13-nopeuksinen kiekko on tavallaan turhan nopea.
Ite oon tykänny Tournament-muovisesta Tietäjästä, useampi yksilö jopa testattu ja yksi tuommoinen kulkee aina bägissä
Minäkään en tasamaalla tuonne 90 metriinkään saa käytännössä kuin tuurilla, mutta on silti jopa suorahko minullekin ( feidi lopussa toki, muttei mikään lihakoukun muotoinen lentorata siis .. ) ja kummoista vastatuulta ei tarvi, niin alkaa jo kääntymään oikealle, kerran jopa sain todella hyvän rystyrollerin aikaseks tuolla kovempaan vastatuuleen.. omat VIP-muoviset ovat taas vakaampia ja "liian nopean tuntuisia" itselle, eli niissä nuo lentonumerot lie lähempänä totuutta.. mut niinkuin sanottu yksilöitä myös  ::)
Causa Latet Vis Est Notissima

Offline HermanniPusikko

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 15
    • View Profile
Vs: Westside Discs
« Reply #747 on: 18.07.16 - klo:13:36 »
Terve koko foorumille!

Mitenköhän Tietäjä käyttäytyy 90m heittopituuksilla? Ajattelin kaveriksi Prodigyn D3:lle.

Numeroista päätellen varmaan aika vakaasti. Todennäköisesti D3:sta vakaampi, mutta nämä riippuu tietysti usein yksilöistä. Ylipäätänsä 90 metrin matkalla 13-nopeuksinen kiekko on tavallaan turhan nopea.

Westsiden kiekot on joidenkin kommenttien perusteella alivakaampi kuin esim. Innovan kiekot joten oletin että 13,6,0,2 muuttuu muotoon 13,6,-2,2 WestsidenInnovan puolella jos Innovan skaalaa käytetään mutta käytännön kokemuksia olisi kiva kuulla. Tietäjää varrattu ainakin Terniin jossain.
« Last Edit: 18.07.16 - klo:13:38 by HermanniPusikko »

Offline Sir Beef

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 331
    • View Profile
  • Seura: LFC
Vs: Westside Discs
« Reply #748 on: 18.07.16 - klo:13:39 »
^ paljon mahdollista, se ainakin on varmaa että eri valmistajien numeroitten vertailu on turhaa koska ei niille mitään stardardeja ole olemassa ( mm. siksi heittelen itse vaan näitä WSD lättyjä, sopivan 'pieni' merkki, halpoja huutokaupassa kun kukaan ei arvosta ja lopuksi se on ihan sama minkämerkkisiä kiekkoja ei osaa heittää  ;D )
Causa Latet Vis Est Notissima

Offline DJSigma

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 127
    • View Profile
Vs: Westside Discs
« Reply #749 on: 18.07.16 - klo:13:49 »
Oman kokemukseni perusteella Tietäjä olisi juurikin numerojaan hieman alivakaampi. Ostin itselleni VIP Tietäjän paikkaamaan hieman kulunutta VIP Lautturia kämmenavauksiin, kovasti kyllä yllätyin kun teki aika isoa ässää, eikä ollut käytännössä yhtään suorempi kuin tuo paria numeroa hitaampi kulunut Lautturi. Lautturi uutena oli ehkä jopa suorempi.