Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Frisbeegolfiin soveltuvat kengät / ei soveltuvat  (Read 615451 times)

Offline HAH

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 3 174
    • View Profile
  • Oikea nimi: Harri H.
  • Seura: 7k
Vs: Frisbeegolfiin soveltuvat kengät / ei soveltuvat
« Reply #45 on: 20.06.12 - klo:09:24 »
Hyvät kengät ehkäisee urheiluvammoja, kun ei tuu liukastumisen ja kaatumisten seurauksena venähdyksiä yms. Toiset sijoittaa satasia, mutta halvatkin käy, kunhan on riittävästi pitoa. Vedenpitävyys on kans hyvä juttu, josta joutuu vähän maksamaan lisää. Itse tulee kyl joskus tuonne heinikkoisille radoille lähdettyä saappaillakin, kun on oikein märkää...

Offline jyrmy

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 408
  • Noili3
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jyri Salminen
  • Seura: 7k
Vs: Frisbeegolfiin soveltuvat kengät / ei soveltuvat
« Reply #46 on: 21.06.12 - klo:00:00 »
Mulla ollu ny noi merrelin barefootit käytössä vähä aikaa. NE KENGÄT ON LIIA KEVYET!!! Ku lähtee vauhdinottoon niin jotenki tuntuu oudolta,luulee et ne ei pidä ja ottaa jotenki "seifti" vauhdi mut ne kuitenki pitää vaik riuhtaisee kunnol. Ehkä en oo tottunu viä:D katotaan pari viiko pääst milt tuntuu

Offline kiekko_FIN

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 259
    • View Profile
  • Oikea nimi: Henri Salminen
  • Seura: Puska Puttaajat
Vs: Frisbeegolfiin soveltuvat kengät / ei soveltuvat
« Reply #47 on: 02.07.12 - klo:20:16 »
Luovuin salmoneista frisbeegolf käytössä. Kaikki kolme mallia 79,90 - 129,90€ hintahaarukasta hajosivat tuosta jalkapöydän reunoilta. Siitä kohtaa mistä jalkapöytä ja päkiä taipuvat eniten. Se sauman nurkka ei vaan ole tehty kestämään. Ne on uskomattoman hyvät jalassa ja vedenpitävyyskin on hyvä kunnes niihin tulee se reikä. :(

Offline VeliLenteli

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 293
    • View Profile
  • Seura: Facepalm Frisbee
Vs: Frisbeegolfiin soveltuvat kengät / ei soveltuvat
« Reply #48 on: 06.07.12 - klo:13:24 »
Mulla on Merrellin Moabit. Tosi hyvät jalassa ja peliin täydelliset, mutta goretexit ei vettä pidä. Yhden kierroksen pystyy pelaamaan sateen jälkeen nurmikolla. Sitten kengät ovat kuin pesusienet.

Miten muiden valmistajien goretexit toimivat? Onko kalvoista apua märälle nurmikolle vaiko kumpparit jalkaan?

Sealskin sukille hyvät korvikkeet ovat Partioaitan mukaan pakastepussit. Vielä en ole kokeillut.

Vaelluskenkäni ovat turhan kuumat kesäisin. Ne pitäisivät vettä.



Mä olin vähän niin kuin tsuippaduippadui.

Offline Jawa75

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 140
    • View Profile
  • Oikea nimi: Janne Välimäki
  • Seura: Rauman Frisbee
Vs: Frisbeegolfiin soveltuvat kengät / ei soveltuvat
« Reply #49 on: 06.07.12 - klo:13:36 »
Mulla ollu reilun vuoden käytössä Vikingin goretex -lenkkarit ja ekan kesän piti hyvin vettä mutta tänä keväänä ei kannata enää märälle nurmikolle mennä, toinen kenkä imee vettä oikein huolella. Taitaa olla niin että kalvot kestää hetken ja sitten kengät on kuivan kelin pelit.

Offline VeliLenteli

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 293
    • View Profile
  • Seura: Facepalm Frisbee
Vs: Frisbeegolfiin soveltuvat kengät / ei soveltuvat
« Reply #50 on: 06.07.12 - klo:13:43 »
Taitaa olla niin että kalvot kestää hetken ja sitten kengät on kuivan kelin pelit.

Kuinka pitkään goretexeilla on takuu? Myyjä sanoi, että jos kalvo on kulutettu puhki, takuu ei korvaa. Jos ei ole kulumia, niin jatkuuko takuu?
Mä olin vähän niin kuin tsuippaduippadui.

Vilska

  • Guest
Vs: Frisbeegolfiin soveltuvat kengät / ei soveltuvat
« Reply #51 on: 24.07.12 - klo:23:21 »
Ite ainakin fbgolffaan Adidas Climacool Chill-lenkkareilla, ne ovat aivan loistavat, koska ne on niin kevyet ja ilmavat, niillä on todella mukava golffata.

Offline HAH

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 3 174
    • View Profile
  • Oikea nimi: Harri H.
  • Seura: 7k
Vs: Frisbeegolfiin soveltuvat kengät / ei soveltuvat
« Reply #52 on: 25.07.12 - klo:00:45 »
Mulla ollu reilun vuoden käytössä Vikingin goretex -lenkkarit ja ekan kesän piti hyvin vettä mutta tänä keväänä ei kannata enää märälle nurmikolle mennä, toinen kenkä imee vettä oikein huolella. Taitaa olla niin että kalvot kestää hetken ja sitten kengät on kuivan kelin pelit.

Parastahan vanhoissa Goreissa on, ku ne imee vettä sisään, mut ei päästä sitä ulos!

Offline ForeForEver

  • Juniori
  • **
  • Posts: 91
    • View Profile
    • Facebook-sivu
  • Oikea nimi: Jussi Palojärvi
Vs: Frisbeegolfiin soveltuvat kengät / ei soveltuvat
« Reply #53 on: 25.07.12 - klo:12:02 »
Itse painelen nyt Adidaksen Riot kolmosilla. Pohjan pito tuntuu todella hyvältä (by continental) ja "irrallinen"kantapää ottaa mukavasti iskua vastaan säästäen kantapäätä. Goretex näissäkin on sitten toinen juttu, säteenjälkeisellä nurmikolla tunnin jälkeen sukkien kärjet olivat märät. Kengät siis alkukesästä ostettu ja uskoisin että kalvon pitäisi olla ehjä. Menee tuo goretexin funktio vähän hukkaan jos se näin toimii kaikissa kengissä?? Muutenhan se goretexkalvo estää hegittämistä jossain määrin eli jalat hikoaa enemmän kuin muissa lenkkareissa. Ehkä sadekelille sitten vaan paljainjaloin :)

drive for show putt for dough

Offline festi

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 34
    • View Profile
  • Oikea nimi: Antti K.
  • Seura: 7k
Vs: Frisbeegolfiin soveltuvat kengät / ei soveltuvat
« Reply #54 on: 25.07.12 - klo:12:20 »
Mulla oli viime kesänä Niken jotkut goretex lenkkarit. Kyllä ne muutaman kuukauden kesti, mut sit alkoi vesi tulvimaan sisään jo märällä nurmikolla. Tänä kesänä ostin Salomonin clima shield lenkkarit ja ne on olleet ihan fiasko. Olivat kuitenkin yli 100 euroa vaikka olivatkin alessa.
Pahoittelen etten muista tarkkoja malleja :)

Seuraavaks aattelin hankkia vaelluskengät. Käytän sit lenkkareita kuivalla.

Offline VivianDargon

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 238
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tomi Kleemola
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Frisbeegolfiin soveltuvat kengät / ei soveltuvat
« Reply #55 on: 25.07.12 - klo:12:27 »
Itselläni on Reebokin goretex lenkkarit. Mallia en muista, mutta maksoi alle satasen, joten odotukset ei ollu kauhean korkealla. Olen kyllä yllättynyt positiivisesti, kun vieläkin täysin ehjät ja pitää täydellisesti vettä. Muutaman kerran olen nimittäin keskeltä lätäkköä hakenut kiekkoa. Saas nyt nähdä kauanko kalvo kestää, mutta muutaman kuukauden jälkeen ei ole merkkejä kulumisesta.
Pa3 Nova P3 Roc3 Teebird Firebird Pd Destroyer Pd2

Offline Mahwell

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 037
    • View Profile
  • Oikea nimi: Max Westerberg
  • Seura: VDGC
Vs: Frisbeegolfiin soveltuvat kengät / ei soveltuvat
« Reply #56 on: 25.07.12 - klo:14:37 »
Glaglan erittäin hengittävät. Ei haittaa vaikka astuu lätäkköön (vesi valuu kengästä pois ja ei tunnu epämiellyttävältä).
VDGC ry

Offline Ypyä

  • Juniori
  • **
  • Posts: 85
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jari
Vs: Frisbeegolfiin soveltuvat kengät / ei soveltuvat
« Reply #57 on: 25.07.12 - klo:15:36 »
Täällä on ollut pari kuukautta salomonin speedcross 2, ja hyvin kestäneet tähän asti ainakin. Goretex kalvokin näytti olevan ehjä, kun vahingossa astuin rapakkoon, melkeen koko kenkä kävi upoksissa, ja sukat pysyi silti kuivina.  :D Välillä kuivalla kelillä adidaksen tiheällä nappulalla olevat lenkkarit jalassa, vaan ne ei sitten pidä vettä minkään vertaa..

Offline KaPu

  • Juniori
  • **
  • Posts: 57
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jesse Viksten
  • Seura: Talin Tallaajat
Vs: Frisbeegolfiin soveltuvat kengät / ei soveltuvat
« Reply #58 on: 31.07.12 - klo:21:18 »
Onko kellään omakohtaista kokemusta miten Keen Delaveagan ja esim Salomon xa 3d pro ultran koot korreloi keskenään, Keenien kohdalla näkyy olevan vinkkinä että olisivat 'puoli kokoa pienemmät' kuin koko antaa ymmärtää. Tahtoo sanoa, mitä kokoa Salomonien 42 2/3 mahtaisi vastata Keeneissä, ysipuol vai kymppi?

Offline Simpanssi

  • Juniori
  • **
  • Posts: 88
    • View Profile
  • Oikea nimi: Sinkkonen Sam
  • Seura: Imatra Discgolf
Vs: Frisbeegolfiin soveltuvat kengät / ei soveltuvat
« Reply #59 on: 01.08.12 - klo:00:32 »
Keen Gypsum, aivan älyttömän hyvä kenkä, suosittelen
WIZARD - ROC - EAGLE - PREDATOR - DESTROYER - PD2