Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Innova  (Read 1239032 times)

Offline Jatama

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 797
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jani Määttänen
  • Seura: Ylivieskan Frisbeekarhut
Vs: Innova
« Reply #60 on: 12.03.13 - klo:15:32 »
Te joilla KCP Aviar käyttäytyy alivakaasti, niin mitenkäs muut putterit samoilla heitoilla? Kuullostaa kyllä todella oudolta...

Muut putterit toimii hyvin. Hylkäsin joskus KCP Aviarit kokonaan tästä syystä. Melkeinpä tuntui, että niissä oli jotain vikaa (ostin kaksi samaan aikaan). Ei kestänyt pienintäkään tuulta lähestymisissä... Vika voi olla heittäjässäkin, mut esim. DX Aviarien kanssa ei ole esiintynyt samoja ongelmia.

Ei ymmärrä. Normaalisti näillä saa rykiä vaikka miten ja eivät kippaa kyllä yli :). Muutama uusi kcp on ollut tuliteränä aika liukas itselläni, mutta muutaman kierroksen jälkeen tämäkin kadonnut.

Offline GARFFi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 944
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Karvinen
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Innova
« Reply #61 on: 12.03.13 - klo:15:33 »
Just heittelin tänään viittä eri KC aviaria, kohtuu uudesta kohtuu plutkuun, meni just niinku pitääkin. Vanhemmat suoraan suurimpiirtein nolla feidillä ja uudemmat taas feidas lopuks normaalisti.

Aaaah, ois jo kesä, ei malta odottaa nuita heittoja KCPA:lla! :). Ainoa "miinus" on, että aina pelko perseessä, että onnistuu hukkaamaan sen just loistavasti kulutetun version. Näitä, kun ei tahdo saada puist radoilla kulumaan sitten millään.  8)

Kyllä. Lassikin siinä tokas että 'vi*tukun sulla on noita aviareja jotka kääntää ja feidaa nolla'  8)

Kyllä noista aika nopeesti sellasen kulutetun saa, ainakin 5tr on noita puita ihan tarpeeks. Yhden Luukkaisen Tatu palautti viimme vuonna mulle mikä oli luurannu Toppilan meriväylän kiven alla vuoden.. Se vasta helmi olikin, mutten olettanu et sitä takaisin olisin saanu.  :D

Offline Jatama

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 797
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jani Määttänen
  • Seura: Ylivieskan Frisbeekarhut
Vs: Innova
« Reply #62 on: 12.03.13 - klo:15:36 »

Aaaah, ois jo kesä, ei malta odottaa nuita heittoja KCPA:lla! :). Ainoa "miinus" on, että aina pelko perseessä, että onnistuu hukkaamaan sen just loistavasti kulutetun version. Näitä, kun ei tahdo saada puist radoilla kulumaan sitten millään.  8)

Kyllä. Lassikin siinä tokas että 'vi*tukun sulla on noita aviareja jotka kääntää ja feidaa nolla'  8)

Kyllä noista aika nopeesti sellasen kulutetun saa, ainakin 5tr on noita puita ihan tarpeeks. Yhden Luukkaisen Tatu palautti viimme vuonna mulle mikä oli luurannu Toppilan meriväylän kiven alla vuoden.. Se vasta helmi olikin, mutten olettanu et sitä takaisin olisin saanu.  :D

Täällä ne kuluu, jos onnistuu avaamaan suoraan ketjuihin...

Offline GARFFi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 944
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Karvinen
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Innova
« Reply #63 on: 12.03.13 - klo:15:39 »
Semmonen kuva mulla Ylivieskasta jäikin, ku käytiin siinä Oulun Protourin jälkeen. Ketjuja on koreissa ainaki riittävästi kuluttamaan.. :) Hieno puisto siinä teillä.


PS. Mulla on 3vastaavanlaista KC Rociakin, kaks niistä tosin jemmassa, yks bägissä..  :P

Offline VeliLenteli

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 293
    • View Profile
  • Seura: Facepalm Frisbee
Vs: Innova
« Reply #64 on: 12.03.13 - klo:18:19 »
Komp komp, KCP Aviar on heittoputtereiden mannapuuroa! Talvipeleissä olen kuitenkin suosinut Classic Aviaria, sillä KCPA:ini ovat valkoisia. Classicit käyttäytyvät todella hyvin ja samankaltaisesti kuin KC, eivätkä ole uutena alivakautta nähneetkään. Tällä voi kiskaista eikä ole moksiskaan metreistä: suora lentorata ja lopussa kevyesti feidaa. Hyzerit ja annukat pitävät näppärästi. Hiljaa heitetyt kevyet annukat feidaavat takaisin. Muovi on mukavan kovaa DX:ää, ei P&A lerppua.

Te joilla KCP Aviar käyttäytyy alivakaasti, niin mitenkäs muut putterit samoilla heitoilla? Kuullostaa kyllä todella oudolta...

Jos kiekko ei ole maanantaipainos, niin epäilisin tekniikkaa. Kun juttelee näille lätysköille nätisti, niin tekevät kaiken minkä toivoo.
Mä olin vähän niin kuin tsuippaduippadui.

Offline Sarimaa

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 244
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Sarimaa
  • Seura: Tampereen frisbeeseura
Vs: Innova
« Reply #65 on: 12.03.13 - klo:18:28 »
Kiekossa oleva beadi voi sotkea irrotuksen ja sitä kautta alivakauttaa kiekkoa. Muutenhan se normaalisti nimenomaan tekee kiekosta ylivakaamman, mutta esim mulla KCP Rocien beadi sotki releasen niin, että tuppasivat kippailemaan samalla, kun alivakaammat beadittomat midarit lensi suoraan. P.S Normi aviariaase ei siis ole beadia...

Offline VeliLenteli

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 293
    • View Profile
  • Seura: Facepalm Frisbee
Vs: Innova
« Reply #66 on: 12.03.13 - klo:19:02 »
Mulla gripin vaihto teki ihmeitä putteridraiveille. Lämpimästi voin suositella "Fan Grip - Index finger wrapped".

Mä olin vähän niin kuin tsuippaduippadui.

Offline HAH

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 3 174
    • View Profile
  • Oikea nimi: Harri H.
  • Seura: 7k
Vs: Innova
« Reply #67 on: 12.03.13 - klo:19:04 »
Jos kiekko ei ole maanantaipainos, niin epäilisin tekniikkaa. Kun juttelee näille lätysköille nätisti, niin tekevät kaiken minkä toivoo.

Jännä, jos se tekniikkavirhe tulee aina tietyn kiekkomallin kohdalla, mut muut toimii normaalisti.

Sarimaan ehdotus voi pitää paikkansa. Pitääpä testata jonkun muun kooseepeitä keväällä. Onpahan tuo heittotekniikkakin noista ajoista varmaan parantunut.

Kääntyy se Averillakin yli ;)


Offline GARFFi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 944
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Karvinen
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Innova
« Reply #68 on: 12.03.13 - klo:19:06 »
Mulla ei vaikuta beadi heittoon joten onko mun tekniikka ok? :D

Offline Lassi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 531
  • HÖYYYYY
    • View Profile
  • Oikea nimi: Lassi Salminen
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Innova
« Reply #69 on: 12.03.13 - klo:19:12 »
Jos kiekko ei ole maanantaipainos, niin epäilisin tekniikkaa. Kun juttelee näille lätysköille nätisti, niin tekevät kaiken minkä toivoo.

Jännä, jos se tekniikkavirhe tulee aina tietyn kiekkomallin kohdalla, mut muut toimii normaalisti.

Sarimaan ehdotus voi pitää paikkansa. Pitääpä testata jonkun muun kooseepeitä keväällä. Onpahan tuo heittotekniikkakin noista ajoista varmaan parantunut.

Kääntyy se Averillakin yli ;)


Averyhän heittää ihan selkeesti antsaan ton. Kai sitä mikä vaan kääntää ku tarpeeks kuluu...

Offline HAH

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 3 174
    • View Profile
  • Oikea nimi: Harri H.
  • Seura: 7k
Vs: Innova
« Reply #70 on: 12.03.13 - klo:20:05 »
Averyhän heittää ihan selkeesti antsaan ton. Kai sitä mikä vaan kääntää ku tarpeeks kuluu...

En kyl ny ollu yhtään tosissani tämän videon kanssa. Sillai, et perustelisin tällä jotain. Huomaa "vink vink" hymiö. Tuli vaan mieleen tuo video, kun KCP-Aviarista puhutaan ja olin (mukamas) vitsikäs.

Offline Korpa

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 293
    • View Profile
  • Oikea nimi: Aaro Korhonen
  • Seura: SuRa Frisbee
Vs: Innova
« Reply #71 on: 12.03.13 - klo:20:09 »
KC Aviarin kanssa on kyllä ollut ongelmia, en koskaan ole päässyt sinuiksi sen kanssa. Muutenkin tuntuu, että nuo beadilliset kiekot ei vaan sovi minulle. Onneksi on muitakin kiekkovaihtoehtoja. Tuon KC Aviarin kanssa oli juuri sitä ongelmaa, ettei koskaan voinut ihan varmaksi luottaa siihen, että kiekko lähtee edes suht. koht. siihen suuntaan kuin oli tarkoittanut. Kyllähän se yleensä meni ihan ok, mutta liian usein taas tuli täydellinen epäonnistuminen. Pistin sen oman osaamattomuuteni piikkiin, mutta samanlaisia virheitä ei tule esim. Omega SS:llä, jossa ei beadia ole.

Offline mambo

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 470
    • View Profile
  • Oikea nimi: Janne Uggeldahl
  • Seura: Talin Tallaajat
Vs: Innova
« Reply #72 on: 12.03.13 - klo:20:17 »
Kyllä. Lassikin siinä tokas että 'vi*tukun sulla on noita aviareja jotka kääntää ja feidaa nolla'  8)

Noitahan saa ihan kaupan hyllyltä, Latituden Opto Puren kohdalta  ;D Kääntää ja feidaa nolla, eikä mitään beadejä sotkemassa.

Offline VeliLenteli

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 293
    • View Profile
  • Seura: Facepalm Frisbee
Vs: Innova
« Reply #73 on: 12.03.13 - klo:20:30 »
Jos pituutta kiskon putterilla ja haluan se lentävän suoraan sekä pitkälle, annan hitusen hyssäkulmaa sekä heitän korkeammalle kuin normaalisti. Flättinä heitettynä kiekko tuppaa kiertämään helpommin yli. Ihan vain vinkiksi.

Muutenkin tuntuu, että nuo beadilliset kiekot ei vaan sovi minulle. Onneksi on muitakin kiekkovaihtoehtoja.

Kokeilehan ihan testimielessä beaditonta Classic Aviaria. Lento-ominaisuudet omista heittokokemuksista ovat hyvin lähelle KCPA:ta.
Mä olin vähän niin kuin tsuippaduippadui.

Offline GARFFi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 944
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Karvinen
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Innova
« Reply #74 on: 12.03.13 - klo:21:11 »
Kyllä. Lassikin siinä tokas että 'vi*tukun sulla on noita aviareja jotka kääntää ja feidaa nolla'  8)

Noitahan saa ihan kaupan hyllyltä, Latituden Opto Puren kohdalta  ;D Kääntää ja feidaa nolla, eikä mitään beadejä sotkemassa.

Sepä siinä, epäilen että pure löytys oikeelta ja kc eivi sieltä mistä pitääkin, ku siihen runtataan voimaa taakse.