Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Innova  (Read 1238886 times)

Offline wakabunga

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 399
    • View Profile
  • Oikea nimi: Juho Väisänen
  • Seura: Nummelan Frisbeeseura
Vs: Innova
« Reply #405 on: 26.11.13 - klo:23:59 »
Destroyer-asiaa.

Sain testiin/ikilainaan/omaksi Echo Star -muovisen Destroyerin. Kävin aamulla kiertämässä Meilahden rataa ja samalla huomasin että mittakaava on Meikussa vähän liian pieni Destroyerille, kiekkohan lentää aika helpostikin pitkällekin. Olin kuvitellut että se on liian jyrä mulle, mutta toi on sen verran sisäänajettu että pientä turnia oikealle tulee bäkkäriheitossa ja mittaa myös. Ei yhtään hullumpi kiekko tosiaankaan, forellakin lähtee ihan kiitettävästi.

Kysymys: onkohan Star-, Echo Star ja Champion -muoveissa millaisia eroja, vai kannattaako enemmänkin katsoa valuviivan korkeutta?

Oma echo star dessu ainakin oli aluksi suhteellisen vakaa, aika samoissa kui star muovin dessu. Mutta 1-2kk heittelyn jälkeen echo star muuttui tosi paljon nopeemmin alivakaammaks kuin star vaikka heittoja tuli yhtä paljon molemmille. Nyt ES dessu on mulla sellanen mikä lentää suhteellisen suoraan, eikä feidaa paljoa edes..Eli nopea väylä draiveri.

Offline Discboy_99

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 094
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jesse
Vs: Innova
« Reply #406 on: 27.11.13 - klo:07:26 »
Kuinkas moni täällä heittelee Eaglea

Mjoo mä heitän 148 grammasta :P
Viimeistään viiminen putti uppoaa.

Offline tuomasv

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 880
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tuomas Virtanen
  • Seura: FGSMH & TT
Vs: Innova
« Reply #407 on: 27.11.13 - klo:08:31 »
Kuinkas moni täällä heittelee Eaglea

Eagle-x on käytössä, mulla on kaksi kappaletta Ken Climo Champion Eaglea. Toinen on kuluneempi ja taittaa aika hallitusti yli. Pienestä hyssestä heitettynä menee ihan nätisti noin 100 metriä pienellä loppufeidillä. Tällä kiekolla olen heittänyt myös ehkä pisimmän heittoni kentällä, reilusti takalaittomaksi pesiskentällä mutta silloin oli hyvä sivumyötäinen.

Toinen melko uusi, suorempi. Vakaampi ja varma feidi. Itse olen pitänyt Eaglen lentoradasta, sen saa repimättä hyvään liitoon ja kumminkin lopussa on se feidi tietysti. Forekiekkona myös ihan passeli, kuluneempana saa hyviä hyzerflippejä ja annukoita heitettyä. Mulla ei ole kokemuksia Eagle-l -moldista.

Muutaman kerran olen heitellyt kavereiden Teebirdejä. Eaglen lento ei olen ihan yhtä suoraa, mutta en ole halunnut ottaa tiippareita bägiin, koska Eaglet ovat tulleet jo niin tutuksi. Varmaan niilläkin voisi pärjätä mitä nyt pro-pelaajien bägejä katsoo.

Offline Molokki

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 357
    • View Profile
Vs: Innova
« Reply #408 on: 18.12.13 - klo:09:38 »
Innovalta on puskemassa uutta muovityyppiä markkinoille. Muovin nimi on GStar (grippy star?) Ainakin mainostekstin perusteella muovin pitäisi olla erittäin pitävää laatua. Olisihan sitä kiva kokeilla Suomen talvessakin joskus.

Jenkkien factory storessa oli uudesta muovista väännetty Leopard myynnissä, yllättäen kaikki meni nopeasti (jäin siis ilman).

P | GT | MK | R | FD | TB | DS | FB | FL | VL

Offline Larzi

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 362
    • View Profile
  • Oikea nimi: Lauri Tuominen
  • Seura: WDGC
Vs: Innova
« Reply #409 on: 18.12.13 - klo:10:14 »
Eilen piti ostaa uudella champion-muovilla tuotettuja circle stamp -valkyrieta. Noh, ilta meni sitten torkkuessa ja kaik män. Toivottavasti niitä tulee ennen kesää lisää, on sen verta mukavaa muovia tuo jolly launcher. Olis vaan heti töissä pitänyt naputella tilaus menemään.

http://www.innovastore.fi/product/1606/jolly-launcher-champion-valkyrie-circle-stamp
« Last Edit: 18.12.13 - klo:10:17 by Larzi »
Grip EQ A14: Xt Aviar | Soft Pure | Premium Jokeri | FLX Buzzz | Glow,Ch MD3 | Ch Firebird | 2nd run FD | C-FD2 | Ch Valkyrie | C,S,P-PD | Star Destroyer

Offline Tiivi

  • Juniori
  • **
  • Posts: 76
    • View Profile
  • Oikea nimi: Antti Simola
  • Seura: Vikings
Vs: Innova
« Reply #410 on: 18.12.13 - klo:13:02 »
Eilen piti ostaa uudella champion-muovilla tuotettuja circle stamp -valkyrieta. Noh, ilta meni sitten torkkuessa ja kaik män. Toivottavasti niitä tulee ennen kesää lisää, on sen verta mukavaa muovia tuo jolly launcher. Olis vaan heti töissä pitänyt naputella tilaus menemään.

http://www.innovastore.fi/product/1606/jolly-launcher-champion-valkyrie-circle-stamp

Näkyy tuota Valkkia vielä olevan, dessut näyttäis olevan loppu. Kannattanee pitää tällä kertaa kiirettä.

Offline Larzi

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 362
    • View Profile
  • Oikea nimi: Lauri Tuominen
  • Seura: WDGC
Vs: Innova
« Reply #411 on: 18.12.13 - klo:14:37 »
Eilen piti ostaa uudella champion-muovilla tuotettuja circle stamp -valkyrieta. Noh, ilta meni sitten torkkuessa ja kaik män. Toivottavasti niitä tulee ennen kesää lisää, on sen verta mukavaa muovia tuo jolly launcher. Olis vaan heti töissä pitänyt naputella tilaus menemään.

http://www.innovastore.fi/product/1606/jolly-launcher-champion-valkyrie-circle-stamp

Näkyy tuota Valkkia vielä olevan, dessut näyttäis olevan loppu. Kannattanee pitää tällä kertaa kiirettä.

Kiitoksia vinkistä. Kannatti laittaa linkki omaan viestiin :)
Grip EQ A14: Xt Aviar | Soft Pure | Premium Jokeri | FLX Buzzz | Glow,Ch MD3 | Ch Firebird | 2nd run FD | C-FD2 | Ch Valkyrie | C,S,P-PD | Star Destroyer

Offline anssivaan

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 289
    • View Profile
Vs: Innova
« Reply #412 on: 19.12.13 - klo:21:55 »
Tuossa lisää tietoa uudesta muovista:
http://allthingsdiscgolf.com/dave-dunipace-innova-new-gstar-plastic/

GS-FD ois kyl huikeutta.

Offline Flick Maniac

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 848
  • Discmania
    • View Profile
    • Frisbeegolf Club Keinukallio
  • Oikea nimi: Mikko Setälä
  • Seura: FGCK
Vs: Innova
« Reply #413 on: 20.12.13 - klo:13:59 »
Kyllä, gripikkäämpi S-FD joka kuluu kuten Champion (ei ei oikeestaan kulu). Ota vaan mun rahat!
Discmania Media Partner 2017-2019
Team Discmania, Discmania Ambassador

Link | P2 | Tactic | Origin | MD3 | MD4 | Anvil | Essence | FD | FD3 | Fortress | CD2 | DD3 | Rampage | Spirit
http://www.instagram.com/Crushing_Plastic
http://www.youtube.com/user/glaabaglooba

Offline Jaskala

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 964
    • View Profile
  • Oikea nimi: Janne J
  • Seura: Tallaajat
Vs: Innova
« Reply #414 on: 20.12.13 - klo:14:18 »
"GStar is highly grippy and slightly softer than our standard Star material."

Kuullostaa ihan Discraftin FLX:ltä  ::)

Offline Jugetin

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 295
    • View Profile
  • Oikea nimi: Junnu Kartio
Vs: Innova
« Reply #415 on: 25.12.13 - klo:15:23 »
Champion Mako3. Kokemuksia? Vaikuttas ainakin lyhyille metsäväylille aika kunkulta.

Offline temppa.kk

  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 1 268
    • View Profile
  • Oikea nimi: Teemu Leinonen
Vs: Innova
« Reply #416 on: 25.12.13 - klo:15:37 »
Champion Mako3. Kokemuksia? Vaikuttas ainakin lyhyille metsäväylille aika kunkulta.
Sähän sen sanoit. ;)
Uusia ratoja vain etsimään!

Offline juhas89

  • Juniori
  • **
  • Posts: 62
    • View Profile
  • Oikea nimi: Juha S.
Vs: Innova
« Reply #417 on: 25.12.13 - klo:17:14 »
Champion Mako3. Kokemuksia? Vaikuttas ainakin lyhyille metsäväylille aika kunkulta.

Ihan hyviä kokemuksia on siitä. Suorahan se on eikä feidaa juuri ollenkaan. Aika flätti myös muodoltaan.

Offline Danny

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 548
    • View Profile
  • Oikea nimi: Daniel
  • Seura: TFS
Vs: Innova
« Reply #418 on: 25.12.13 - klo:19:00 »
Minkälainen kiekko on Champion Krait?
Itellä ei oo mitään hajua.
Millaisiin heittoihin sopii jne...
Dagger - Pa1 - Nova - Challenger - Zone -  Drone - Wasp - Buzzz - Stalker - Predator - Force - Nuke

Offline Mahwell

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 037
    • View Profile
  • Oikea nimi: Max Westerberg
  • Seura: VDGC
Vs: Innova
« Reply #419 on: 25.12.13 - klo:19:50 »
Minkälainen kiekko on Champion Krait?
Itellä ei oo mitään hajua.
Millaisiin heittoihin sopii jne...

Champion Krait on kiekkomalli, jonka on luonnehdittu muistuttavan vakaudeltaan TeeDeviliä, mutta on hieman hitaampana kiekkona paremmin hallittava. Krait on loistava valinta esimerkiksi niille, jotka osaavat arvostaa hieman kulutetun Wraithin hallittavuutta kontrollia vaativissa pitkissä draiveissa.
VDGC ry