Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Innova  (Read 1238881 times)

Offline Molokki

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 357
    • View Profile
Vs: Innova
« Reply #450 on: 20.01.14 - klo:01:08 »
Eihän kukaa  ole sattunut vielä saamaan tietoa milloin uutta foxbat kiekkoa voisi saada ostettua suomesta? Vaikuttaa mielenkiintoselta uutuudelta ja ainakin jenkkilän puolella saanut nähtävästi jonkun verran kehujakin. Jos ei niin täytynee huomenissa kysellä esim innovastorelta  :)

Olen itsekin yrittänyt selvittää Suomen tilannetta. Käsittääkseni sitä ei vielä täältä saa.

Spekuloidaan nyt vielä Jenkkilästä tilausta. Esimerkiksi Disc Golf Values myy Star-muovista versiota hintaan 14,95 $:

https://www.discgolfvalues.com/store/index.php?act=viewProd&productId=941

Ainakin ennen toimituskulut Suomeen ovat olleet 12 taalan luokkaa. Kiekon saapumista joutunee odottamaan parisen viikkoa. Eli tämän hetken kurssilla hintaa tulisi yhdelle kiekolle toimituskuluineen n. 20 €. Lieneekö tuon vaivan arvoinen kiekko?
P | GT | MK | R | FD | TB | DS | FB | FL | VL

Offline yannara

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 486
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mika S
  • Seura: NFS, FGC Hyrylä
Vs: Innova
« Reply #451 on: 20.01.14 - klo:06:50 »
Eihän kukaa  ole sattunut vielä saamaan tietoa milloin uutta foxbat kiekkoa voisi saada ostettua suomesta? Vaikuttaa mielenkiintoselta uutuudelta ja ainakin jenkkilän puolella saanut nähtävästi jonkun verran kehujakin. Jos ei niin täytynee huomenissa kysellä esim innovastorelta  :)

Olen itsekin yrittänyt selvittää Suomen tilannetta. Käsittääkseni sitä ei vielä täältä saa.

Spekuloidaan nyt vielä Jenkkilästä tilausta. Esimerkiksi Disc Golf Values myy Star-muovista versiota hintaan 14,95 $:

https://www.discgolfvalues.com/store/index.php?act=viewProd&productId=941

Ainakin ennen toimituskulut Suomeen ovat olleet 12 taalan luokkaa. Kiekon saapumista joutunee odottamaan parisen viikkoa. Eli tämän hetken kurssilla hintaa tulisi yhdelle kiekolle toimituskuluineen n. 20 €. Lieneekö tuon vaivan arvoinen kiekko?
+
Mahdollinen vero (0-5%) Riippuu virkailijasta  ja ALV 24%
jos jää tulliin.


Yksittäiset kiekot harvemmin kyllä jää
Perustekniikkani mukaan kiekko lähtee hyssessä liiallisella voimalla jonka alivakaus korjaa

Offline Molokki

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 357
    • View Profile
Vs: Innova
« Reply #452 on: 20.01.14 - klo:08:21 »
...ja ALV 24%
jos jää tulliin.


Yksittäiset kiekot harvemmin kyllä jää

En edes ottanut tuota huomioon. On tullut sen verran usein tilattua tavaraa ulkomailta ja kertaakaan ei ole käynyt noin. No, eipä tuossa montaa euroa tulisi takkiin.
P | GT | MK | R | FD | TB | DS | FB | FL | VL

Offline TeLe

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 126
    • View Profile
  • Oikea nimi: Teemu Lehtinen
  • Seura: FrisbeeGolfSeura Kouvolan Lentävät Lautaset (FGSKLL)
Vs: Innova
« Reply #453 on: 20.01.14 - klo:08:34 »
Eihän kukaa  ole sattunut vielä saamaan tietoa milloin uutta foxbat kiekkoa voisi saada ostettua suomesta? Vaikuttaa mielenkiintoselta uutuudelta ja ainakin jenkkilän puolella saanut nähtävästi jonkun verran kehujakin. Jos ei niin täytynee huomenissa kysellä esim innovastorelta  :)

Olen itsekin yrittänyt selvittää Suomen tilannetta. Käsittääkseni sitä ei vielä täältä saa.

Spekuloidaan nyt vielä Jenkkilästä tilausta. Esimerkiksi Disc Golf Values myy Star-muovista versiota hintaan 14,95 $:

https://www.discgolfvalues.com/store/index.php?act=viewProd&productId=941

Ainakin ennen toimituskulut Suomeen ovat olleet 12 taalan luokkaa. Kiekon saapumista joutunee odottamaan parisen viikkoa. Eli tämän hetken kurssilla hintaa tulisi yhdelle kiekolle toimituskuluineen n. 20 €. Lieneekö tuon vaivan arvoinen kiekko?

Mmjoo tuota vaihtoehtoa itsekin miettinyt. Tosin näin talvella nuo heittelyt hiukan vähemmällä joten ehkä sitä malttaa odottaa, että kyseinen kiekko tulisi tännekin myyntiin. Hyvällä tuurilla kun kiekon sieltä tilaat niin samantien pamahtaa jo tännekin kauppojen hyllyille  ;D
In the bag:  3xWarden | 2xPure | 2xKannel | 3xTruth | 2xVerdict | 2xThief | 2xCulverin | 1xFelon | 1xKalevan Miekka | 3xTrespass | 2xEnforcer |
IG:  lehtinen_dg

Offline Dustee

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 274
    • View Profile
    • DustDye
  • Oikea nimi: Joni Tuhkanen
  • Seura: Prodigy Disc Street Team / RFG Ry
Innova
« Reply #454 on: 22.01.14 - klo:06:50 »
Mä oon jenkeistä tilaillut kiekkoja yksityis henkilöiltä ja niiden paketteja ei tullit verota, Jenkeissä porukka myy aika paljon kotoolta vieraspelinsä uusia kiekkoja..
Foorumeilta foorumeilta

Offline hece

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 376
    • View Profile
  • Oikea nimi: Henrik Martikainen
  • Seura: Jyväskylän Liitokiekkoilijat
Vs: Innova
« Reply #455 on: 22.01.14 - klo:08:09 »
+
Mahdollinen vero (0-5%) Riippuu virkailijasta  ja ALV 24%
jos jää tulliin.
Alta 20.83e arvoisesta lähetyksestä ei alvia peritä. Eikä tulleja kuin vasta yli 150e hintaisesta ostoksesta, eikä silloinkaan jos tulli jäisi alle 10e.

Offline fobba

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 015
    • View Profile
  • Oikea nimi: Kai Törmi
  • Seura: fgck
Vs: Innova
« Reply #456 on: 22.01.14 - klo:23:36 »
Kokemuksia porukalla gummy line sharkista. Onko kuinka vakaa ? Toiveena olisi kiekko saada shark joka hieman feidaa kovaa heittäessä. Tällä hetkellä käytössä 180g suht uusi ch shark3 eli mahtaako olla vakaampi.

http://www.innovastore.net/product/1493/vintage-gummy-champion-shark
Magic, pure, kannel, justice, m2, m4, orc, fire, dessu ja pd2

Offline tuomasv

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 880
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tuomas Virtanen
  • Seura: FGSMH & TT
Vs: Innova
« Reply #457 on: 23.01.14 - klo:09:43 »
Kokemuksia porukalla gummy line sharkista. Onko kuinka vakaa ? Toiveena olisi kiekko saada shark joka hieman feidaa kovaa heittäessä. Tällä hetkellä käytössä 180g suht uusi ch shark3 eli mahtaako olla vakaampi.

http://www.innovastore.net/product/1493/vintage-gummy-champion-shark

Gummystä ei kokemuksia, mutta tuo on käsittääkseni sama muottimalli kuin vanha Shark. Vanhahan on aika suora, eli tuskin on vakaampi. Laita Innovastoreen sähköpostia?

Shark3 on nopeampi ja vakaa, tosin en itse ole ihan vakuuttunut Shark3:n feidistä, joka on vähän liian jarruttava mun makuuni.

Offline fobba

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 015
    • View Profile
  • Oikea nimi: Kai Törmi
  • Seura: fgck
Vs: Innova
« Reply #458 on: 23.01.14 - klo:12:33 »
Kokemuksia porukalla gummy line sharkista. Onko kuinka vakaa ? Toiveena olisi kiekko saada shark joka hieman feidaa kovaa heittäessä. Tällä hetkellä käytössä 180g suht uusi ch shark3 eli mahtaako olla vakaampi.

http://www.innovastore.net/product/1493/vintage-gummy-champion-shark

Gummystä ei kokemuksia, mutta tuo on käsittääkseni sama muottimalli kuin vanha Shark. Vanhahan on aika suora, eli tuskin on vakaampi. Laita Innovastoreen sähköpostia?

Shark3 on nopeampi ja vakaa, tosin en itse ole ihan vakuuttunut Shark3:n feidistä, joka on vähän liian jarruttava mun makuuni.

Enköhän mä selviä pari päivää mitä joutuu kiekkoa odottamaan, että pääsee itse testaamaan. Toivottavasti löytyy käyttöä kyseiselle kiekolle. Tossa midari setissä ch shark3 180g ja hakatun ch shark3 171g välissä olisi kyllä sopiva tila myös. Mikä olisi sitten hyvä ja todella vakaa midari hyvällä feidillä ?
Magic, pure, kannel, justice, m2, m4, orc, fire, dessu ja pd2

Offline Riku

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 356
    • View Profile
  • Oikea nimi: Riku Anttila
  • Seura: Vampulan Urheilijat
Vs: Innova
« Reply #459 on: 23.01.14 - klo:13:01 »
Josse innovan kategoriasta pitäisi olla niin gator tulee ainoana mieleen mikä on oikeesti vakaa! :)

Offline tuomasv

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 880
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tuomas Virtanen
  • Seura: FGSMH & TT
Vs: Innova
« Reply #460 on: 23.01.14 - klo:14:00 »
Josse innovan kategoriasta pitäisi olla niin gator tulee ainoana mieleen mikä on oikeesti vakaa! :)

Jep. Mä olen Innovan midareiden ystävä, laukussa on kulkenut vähän vaihtelevasti:
- Champion Spiderit
- Shark -perheen kiekot, nykyään vain Roc3
- Roc -perheen kiekot, nykyään vain Roc3
- DX/Star Gator

Paras yhdistelmä itselleni on nykyään Gator + Roc3. Shark3 oli pitkään pyrkimässä joukkoon, mutta muutama syy on nyt pudottamassa sitä pois. Ensimmäkin rimmi on terävähkö verrattuna Roc3:n rimmiin, Roc istuu paremmin käteen. Toisekseen Sharkin lento on tahmeampi (mielestäni vanha Shark liisi paremmin) ja feidi on tosiaan sellainen jarruttava. Roc3 on vähän herkkä vastatuuleen, mutta toisaalta sen heittäminen on paljon hauskempaa.

Gatori sen sijaan tekee aina mitä sen pitääkin. Ei juuri liidä ja feidaa. Spider on toinen luottokiekko, ikäänkuin nopea putteri, jolla voi heittää ihan mitä heittoja haluaa lähelle & kauas.

Offline fobba

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 015
    • View Profile
  • Oikea nimi: Kai Törmi
  • Seura: fgck
Vs: Innova
« Reply #461 on: 23.01.14 - klo:14:16 »
Pitänee varmaan ostaa star gator tai ch. Dx löytyy jo, mutta toi nyt ei oo kovin vakaa. Jos nyt sais tälle vuodelle sopivan midari setin mitä ei tarvis vaihtaa kokoajan. 4-5innovan lättyä ilmeisesti eli pari sharkia ja yks gator.
Magic, pure, kannel, justice, m2, m4, orc, fire, dessu ja pd2

Offline Discboy_99

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 094
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jesse
Innova
« Reply #462 on: 23.01.14 - klo:20:50 »
GStar Roc3a tulossa ulos tehtaalta lähiaikoina.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Viimeistään viiminen putti uppoaa.

Offline fobba

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 015
    • View Profile
  • Oikea nimi: Kai Törmi
  • Seura: fgck
Vs: Innova
« Reply #463 on: 23.01.14 - klo:21:00 »
GStar Roc3a tulossa ulos tehtaalta lähiaikoina.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Heti jos/kun pointtiin tulee Gstar muovilla kiekkoja pitää käydä pari poistaa.
Magic, pure, kannel, justice, m2, m4, orc, fire, dessu ja pd2

Offline Discboy_99

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 094
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jesse
Innova
« Reply #464 on: 23.01.14 - klo:22:40 »

GStar Roc3a tulossa ulos tehtaalta lähiaikoina.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Heti jos/kun pointtiin tulee Gstar muovilla kiekkoja pitää käydä pari poistaa.

Averyllä oli prototyypit testissa, kai sieltä pian puskee nekin ulos.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Viimeistään viiminen putti uppoaa.