Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Innova  (Read 1238825 times)

Offline Enrico

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 913
    • View Profile
  • Oikea nimi: Riku Sanaksenaho
  • Seura: BSC
Vs: Innova
« Reply #1065 on: 04.08.14 - klo:06:46 »
Nyt ku muistelee omia uran alkuhetkiä, niin oispa ollu kiva jos joku ois käskeny pysymään erossa Bosseista ja muista... Ne Bossit nyt vaan ei ole kiekkoja, joita vähemmän heittäneiden tulis heittää. Emmäkään heitä.

Ja kukaan ei ole mitenkään osaamattomuuteen viitannut. Olis vaan hyvä sanoa, miten pitkälle se kiekkoa kuvailemallasi tavalla lentää, jotta lukija vois saada jonkinlaista osviittaa miten se hänellä itsellään käyttäytyy.
« Last Edit: 04.08.14 - klo:06:49 by Enrico »

Offline sandelius

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 125
    • View Profile
Vs: Innova
« Reply #1066 on: 04.08.14 - klo:09:09 »
Kysymys: Miten tunnistan Jolly Launcher muovin?

Offline JanneRäsänen

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 630
    • View Profile
Vs: Innova
« Reply #1067 on: 04.08.14 - klo:09:43 »
janne ei ojenna eikä käske ihmisiä vaan ohjeistaa heitä. näitä ohjeita ei tietenkään ole pakko noudattaa, kokemuksessa on se etu, että pystyy näin tekemään ja auttamaan kokemattomampia

Joka tapauksessa kiitos hänen, minun kokemattomana ja taitamattomana ei pidä kommentoida kun joku kysyy kokemuksia jostain kiekosta. Sen näki hänen "ohjeistuksestaan". Myös aloittelijoiden kokemuksia tulisi kunnioittaa, mikä taito häneltä puuttuu, vaikka heittotaitoja ehkä olisikin.

Olet tulkinnut minua väärin, joten pyydän sinua lukemaan edellisen viestini uudestaan verraten tavoitteisiini näiltä osin: En ole kieltänyt ketään heittämästä Bossia, vaan kommentoin, ettei alle isojen tehojen siitä ole kuin jyrkkiin mutkiin aloitteleville heittäjille. Ok upsiin kanssa. Mutta tsekkaapa hyväntahtoisuuteni lukemalla, mikä hinta Bossin käytöllä on. Muukin kuin että heitin painavammalla kolme tai neljä Innovan speed numeroa hitaammalla kiekolle väärällä kädellä 15 m pidemmälle.

Olet hakoteillä kuvitellessasi, että kunnioitus olisi oikea aihealue. En todellakaan ole ainoa, joka puhuu omasta kokemuksesta ja jakaen muiden kokeneempien kokemuksen tuoreiden pelaajien opastamisessa siinä, että on itsekin otettu pataan kehityksessä ottamalla liian kovia kiekkoja ja yrittämällä pakottaa niitä liian vähin taidoin sinne, mihin kiekko ei luonnostaan mene sekä yrittäessä välittää idea yli-innokkaille, että been there done that paid the price, älä tee itsellesi karhunpalvelusta ostamalla jyrää niin kuin minäkin munasin. Menee enemmän pieleen kuin rahan hukkaus, koska taitojen kehitys ja tulokset, siten motivaatio treenata kärsii ja onneksi sentään kiekkoon voi kasvaa oppiessaan, jolloin se muuttuu hyväksi ostokseksi. Myöhemmin.

Kokemuksen syvällä rintaäänellä voin kertoa monen muun kokemukset jakaen, että overreaching on ongelma ja jengi ilman kokemusta pidemmälle tekniikassa ja tehoissa pääsyä usein luulee ihan muuta kuin, mitä kehitys pidemmälle osoittaa siitä, mitä tarvitaan tekniikassa,  kiekon ominaisuuksissa ja tehon tuotossa. Siksi on tarjottava jäitä hattuun ja tämä tulee auttamisen halusta ilman sarvia ja hampaita. Koska luontoäidille jää aina kakkoseksi ja fysiikan lakien ollessa, mitä ovat, ei tule juhlaa, jos liikoja hakee. Wanha kansakin tiesi, että joka kuuseen kurkottaa, se katajaan kapsahtaa. Siitä minä lienen riittävä todiste Bossilla. Käpän tutkaan enkka vain 92 kilsaa tunnissa ja silti nokkakulma ja jenga avustavat parhaimmillaan 120 m paremmalle puolelle ja Boss on silti liian vaativa mulle. Vauhtini ei ihan riitä sille ja Nuke menee pidemmälle. Parikymmentä-6 g kevyemmät Bliz Bossit pääseevät lähelle 161-166 ESP Nukejani jääden silti aina alle keskimäärin johtuen minulle liian rajusta feidistä. Absoluuttisena enkkana jokainen Nukeni on pidemoi kuin 13x Bossit. Minua pidemmälle heittävät saavat sen verran enemmän vauhtia Bossiin, että feidi ei iske niin aikaisin, että kiekko menettäisi metrejä liikaa feidistä. En tosin tiedä yhdenkään isokäden Boss vs Nuke vertailusta. Moni isokäsi sanoo Bossia pisimmäksi ja Avery Destroyeria...

Minulle ja monelle muulle on lyhyemmälle heittävät väittäneet, että Boss rules ok no älä ihmettele, jos en usko, kun jokainen heistä, jotka ovat päässeet pidemmälle ovat pyörtäneet väitteensä. Saaden painolastikseen tekniikkaan pois opittavia tapoja, jotka haittaavat pituutta, tarkkuutta, toistettavuutta ja kehityksen nopeutta. Se on karhunpalvelus, jota en halua kenenkään tekevän itselleen. Doubt me at your peril. Moni tekee ja katuu jälkikäteen.  Ihan vapaasti saa kuvitella,  että neuvoisin egosta johtuen. Se ei ole minulta pois, vaan sinulta. Ja kaikilta muilta jotka ovat vaarassa astua samaan ansaan kehityksessä. Tässä lajissa more is not more ennen kuin on hankkinut resurssit hanskata enemmän. Käy äkkiä kuin hiirelle loukussa, kun kurkottaa pidemmälle kuin pitäisi.

Ehkei kannattaisi tehdä päätelmiä muiden tiedon, kokemuksen, motiivien ja luonteen piirteistä noin vähällä tiedolla.  Et tunne minua, mutta kysypä itseltäsi,  miksi olet niin valmis uskomaan minusta heti pahaa? Mistä se kertoo ja kertooko se enemmän minusta vai sinusta? Älä sekoita vahvaa kokemuksen ja tiedon avulla perusteltua mielipidettäni ja pointin perustelua kärkkäästi pahansuopuuteen. Kun tilanne on päinvastainen hyväntahtoisuuteen perustuva.
« Last Edit: 04.08.14 - klo:09:44 by JanneRäsänen »

Offline Larzi

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 362
    • View Profile
  • Oikea nimi: Lauri Tuominen
  • Seura: WDGC
Vs: Innova
« Reply #1068 on: 04.08.14 - klo:09:45 »
Kysymys: Miten tunnistan Jolly Launcher muovin?
Jolly on hieman elastisempaa ja kirkkaampaa muovia. Jollyn rimmin läpi voit nähdä sormesi, toisin kuin tavallisen champion muovin.

Jolly Champion: Kuva
Tavallinen Champion: Kuva
Grip EQ A14: Xt Aviar | Soft Pure | Premium Jokeri | FLX Buzzz | Glow,Ch MD3 | Ch Firebird | 2nd run FD | C-FD2 | Ch Valkyrie | C,S,P-PD | Star Destroyer

Offline Larzi

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 362
    • View Profile
  • Oikea nimi: Lauri Tuominen
  • Seura: WDGC
Vs: Innova
« Reply #1069 on: 04.08.14 - klo:09:54 »
Nyt ku muistelee omia uran alkuhetkiä, niin oispa ollu kiva jos joku ois käskeny pysymään erossa Bosseista ja muista... Ne Bossit nyt vaan ei ole kiekkoja, joita vähemmän heittäneiden tulis heittää. Emmäkään heitä.

Minäkin aloitin harrastuksen nakkelemalla speed 13 draiveria (star vulcan). Sen verran "osasin" tulkita urheiluliikkeen lentoratataulukoita, että alivakaa olisi helpompi heittää ja nopea kiekko menisi pisimmälle. Kävi sitten lykky kun aika alkuvaiheessa löysin joessa viruneen kuluneen pro valkyrien (nimetön). Siinä oli sopiva kiekko minun kädelleni ja pitkän aikaa parhaat heitot lähtivät aina tällä. Tästä onkin pari vuotta aikaa.
« Last Edit: 04.08.14 - klo:10:23 by Larzi »
Grip EQ A14: Xt Aviar | Soft Pure | Premium Jokeri | FLX Buzzz | Glow,Ch MD3 | Ch Firebird | 2nd run FD | C-FD2 | Ch Valkyrie | C,S,P-PD | Star Destroyer

Offline Pohjoistuuli

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 270
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Karhu
  • Seura: OFS
Vs: Innova
« Reply #1070 on: 04.08.14 - klo:10:09 »
Nyt ku muistelee omia uran alkuhetkiä, niin oispa ollu kiva jos joku ois käskeny pysymään erossa Bosseista ja muista... Ne Bossit nyt vaan ei ole kiekkoja, joita vähemmän heittäneiden tulis heittää. Emmäkään heitä.

Minäkin aloitin harrastuksen nakkelemalla speed 13 draiveria (star vulcan). Sen verran "osasin" urheiluliikkeen lentoratataulukoita, että alivakaa olisi helpompi heittää ja nopea kiekko menisi pisimmälle. Kävi sitten lykky kun aika alkuvaiheessa löysin joessa viruneen kuluneen pro valkyrien (nimetön). Siinä oli sopiva kiekko minun kädelleni ja pitkän aikaa parhaat heitot lähtivät aina tällä.

Hyvin samanlainen tausta minullakin. Ostin melkein heti aloittaessani frisbeegolfin Star Boss:n. Sain heitettyä sitä parhaillaan 100m repimällä väkisin. Kesti varmaan kuukausi tajuta ettei siinä ole mitään järkeä. Seuraava kiekko olikin juuri Valkyrie ja homma alkoi luistaa siitä eteenpäin paljon paremmin. Tekniikka kehittyi huomattavasti nopeammin Valkyriellä ja kyseinen kiekko löytyy vieläkin kaksinkappalein bägistä kun vuosi aloittamisesta on takana. Pituudet heitän nykyään Destroyerillä koska pidän sen rimmistä enemmän kuin Bossin. Suosittelen aloittamaan pituusheittämisen alivakaalla alle 10 nopeuksisella kiekolla. Pituutta lisää saa harjoittelemalla tekniikkaa ja kierrettä putterilla.
DP2 | Rhyno | ROC3 | Gator | Volt | Fireball | Tesla | Octane | Nitro

Offline sandelius

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 125
    • View Profile
Vs: Innova
« Reply #1071 on: 04.08.14 - klo:10:13 »
Kysymys: Miten tunnistan Jolly Launcher muovin?
Jolly on hieman elastisempaa ja kirkkaampaa muovia. Jollyn rimmin läpi voit nähdä sormesi, toisin kuin tavallisen champion muovin.

Jolly Champion: Kuva
Tavallinen Champion: Kuva

Kiitos paljon! Selkeä vastaus. Olen nyt viisaampi :)

Offline Timppaska

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 172
  • Eläpä kuiki tänne!
    • View Profile
Vs: Innova
« Reply #1072 on: 04.08.14 - klo:10:46 »
et ymmärrä. väitän, että boss on kiekko, jota et osaa heittää. itse en osaa soittaa kitaraa, joten en suosittele jotakin kitaramallia, vaikka kokisin sen hyväksi

Ei se soittotaito ole kitaramallista kiinni. Melkonen hyeenalauma taas erään käyttäjän kimpussa, vaikka onhan oman aseman pönkittäminen foorumilla kun foorumilla arkipäivää.
 
Ja ite asiaan, heittelinpä itekkin alkuaikoinani 172g Bossilla, älysin kuitenkin jättää kyseisen vehkeen hyllyyn ja jatkaa lajia muilla kiekoilla. Kai se nykyään lentäis, mutta Dessu on enemmän mun juttu.

Offline BlackStar

  • ★ ★ ★ ★ ★ ★ ★
  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 2 600
  • ★ Instagram ★ @BlackStarPori
    • View Profile
  • Oikea nimi: Sami ★ Aaltonen
  • Seura: Mustavaris / MHDG
Vs: Innova
« Reply #1073 on: 04.08.14 - klo:11:28 »

Jos koen kiekon käyttäytyvän tietyllä tavalla, en saisi siitä puhua?

Tottkai saat kertoa mitä kiekkoa käytät ja miten käytät, se vaan saattaa helposti johtaa juuri lajiin tutustuneen kaverin väärille raiteille. Siksi olisikin hienoa jos kertoisit viestissä juuri nuita muiden mainitsemia heittopituuksia yms. jotta väärinkäsityksiltä vältyttäisiin.

Minua ei haittaa neuvot kysyttäessä tms., mutta siinä kohtaa kun toisen mielipidettä (Huom! mielipidettä) aletaan arvostelemaan vain esim. osaamattomuutena, minulta palaa käpy.

En ole huomannut että kukaan olisi ruvennut arvostelemaan mielipidettäsi, vaan mm. korjannut väitettä FD2 vakaudesta vrt Leopardiin.

Se EI OLE väite. Se on kokemukseni ja MINUN KOHDALLANI tosi. Miksi valehtelisin? Minun kokemuksellani en rupea väittämään mitään faktoja. Se miten ja millä kiekolla heitän on kai oma asiani ja siitä olen kertonut. En ole mitään VÄITTÄNYT, paitsi omasta  kokemuksestani. Jos tämä ei sovi palstan pro'ille, onko se yksin minun vika?
★ Grip EQ AX15 Lizotte S.E. ★
| P2 | P3x | Colt | AviarX3 | MD2 | MD3 | MD4 | Gator | FD | FD2 | FD3 | Teebird | CD3 | Mamba | Firebird | Shryke | Boss | DDx | Destroyer |

Offline moog

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 406
    • View Profile
  • Oikea nimi: Marko Moisio
  • Seura: Sipoon Discstroyers
Vs: Innova
« Reply #1074 on: 04.08.14 - klo:12:55 »
Noita monia uusia Gstareja markkinoidaan malleina joissa wanhaan runkoon on istutettu flätimpi toppi. Itse tässä alumiinikalsareihin ja piippalakkiin pukeutuneena veikkaan, että kyse on lähinnä siitä etteivät saa G-muovin kanssa kansia onnistumaan kuvukkaampina ja sen takia homma on ratkaistu nimeämällä mallit uudelleen.

Tämä veikkaus kumoutuu oman Gstar Teebird-L (eli TL) kiekon kohdalla. Siinä on Gstar-muovinen kiekko joka katolleen käännettynä toimii vaikka soppakulhona, eli kupua piisaa. Ainakaan kuvuttomuuden takia ei siis olisi ollut tarvetta lanseerata flätimpää Gstar TL3 kiekkoa.
"Yllättävän usein avaan heitolla joka onnistuessaankin olisi ollut huono ratkaisu"

Offline HAH

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 3 174
    • View Profile
  • Oikea nimi: Harri H.
  • Seura: 7k
Vs: Innova
« Reply #1075 on: 04.08.14 - klo:13:41 »
Se EI OLE väite. Se on kokemukseni ja MINUN KOHDALLANI tosi. Miksi valehtelisin? Minun kokemuksellani en rupea väittämään mitään faktoja. Se miten ja millä kiekolla heitän on kai oma asiani ja siitä olen kertonut. En ole mitään VÄITTÄNYT, paitsi omasta  kokemuksestani. Jos tämä ei sovi palstan pro'ille, onko se yksin minun vika?

Tässä sivusta katsoen näyttää, että kärpäsestä tuli nyt härkänen.

Sinulla on oikeus jakaa kokemuksiasi samalla tavalla kuin muilla foorumin käyttäjillä. Kokemuksesi voivat olla erittäinkin relevantteja niille, joiden heittopituus ja kokemus on samaa luokkaa kanssasi. Jatka siis. Samalla huomioi, että foorumi on yhteisöllinen paikka. Autat kaikkia muita kertomalla heittopituuksistasi, kun arvioit kiekkoja ja niiden käyttäytymistä. Se on käytännöllinen hyvä tapa, eikä suinkaan mikään erityispyyntö sinua varten.

Olisiko aika siirtyä etiäpäin tästä jankkaamisesta.

Offline BlackStar

  • ★ ★ ★ ★ ★ ★ ★
  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 2 600
  • ★ Instagram ★ @BlackStarPori
    • View Profile
  • Oikea nimi: Sami ★ Aaltonen
  • Seura: Mustavaris / MHDG
Vs: Innova
« Reply #1076 on: 04.08.14 - klo:16:41 »
Se EI OLE väite. Se on kokemukseni ja MINUN KOHDALLANI tosi. Miksi valehtelisin? Minun kokemuksellani en rupea väittämään mitään faktoja. Se miten ja millä kiekolla heitän on kai oma asiani ja siitä olen kertonut. En ole mitään VÄITTÄNYT, paitsi omasta  kokemuksestani. Jos tämä ei sovi palstan pro'ille, onko se yksin minun vika?

Tässä sivusta katsoen näyttää, että kärpäsestä tuli nyt härkänen.

Sinulla on oikeus jakaa kokemuksiasi samalla tavalla kuin muilla foorumin käyttäjillä. Kokemuksesi voivat olla erittäinkin relevantteja niille, joiden heittopituus ja kokemus on samaa luokkaa kanssasi. Jatka siis. Samalla huomioi, että foorumi on yhteisöllinen paikka. Autat kaikkia muita kertomalla heittopituuksistasi, kun arvioit kiekkoja ja niiden käyttäytymistä. Se on käytännöllinen hyvä tapa, eikä suinkaan mikään erityispyyntö sinua varten.

Olisiko aika siirtyä etiäpäin tästä jankkaamisesta.

Kiitos sinulle asiallisesta vastauksesta! :)
Olen yrittänyt arvioida pituuksia, mutta niin kuin tiedät silmä ja halu sanoo helposti että 60m siivu on 100+m... ::D Eli kun mittaa ei oikein osaa sanoa luotettavasti...

Ja eteenpäin siirtyminen olisi enemmän kuin suotavaa! ???
★ Grip EQ AX15 Lizotte S.E. ★
| P2 | P3x | Colt | AviarX3 | MD2 | MD3 | MD4 | Gator | FD | FD2 | FD3 | Teebird | CD3 | Mamba | Firebird | Shryke | Boss | DDx | Destroyer |

Offline Jouni

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 883
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jouni
  • Seura: JyLi
Vs: Innova
« Reply #1077 on: 04.08.14 - klo:16:44 »
Noita monia uusia Gstareja markkinoidaan malleina joissa wanhaan runkoon on istutettu flätimpi toppi. Itse tässä alumiinikalsareihin ja piippalakkiin pukeutuneena veikkaan, että kyse on lähinnä siitä etteivät saa G-muovin kanssa kansia onnistumaan kuvukkaampina ja sen takia homma on ratkaistu nimeämällä mallit uudelleen.

Tämä veikkaus kumoutuu oman Gstar Teebird-L (eli TL) kiekon kohdalla. Siinä on Gstar-muovinen kiekko joka katolleen käännettynä toimii vaikka soppakulhona, eli kupua piisaa. Ainakaan kuvuttomuuden takia ei siis olisi ollut tarvetta lanseerata flätimpää Gstar TL3 kiekkoa.

Hmm, mun Gstar TL3:sta ei voi kyllä soppakulhoksi haukkua. Toki olkapäätä löytyy mutta sitten on aivan flätti keskeltä.

Heittoja ei tuolla 170g yksilöllä vielä paljoa ole, tuonne päiväkirjaani siitä jo vähän kirjoittelinkin. Suoraan mennään ja lopussa maltillinen feidi, heiton korkeudesta ja voimasta toki riippuen. Juuri sitä mitä hainkin.

Offline moog

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 406
    • View Profile
  • Oikea nimi: Marko Moisio
  • Seura: Sipoon Discstroyers
Vs: Innova
« Reply #1078 on: 04.08.14 - klo:17:57 »
Noita monia uusia Gstareja markkinoidaan malleina joissa wanhaan runkoon on istutettu flätimpi toppi. Itse tässä alumiinikalsareihin ja piippalakkiin pukeutuneena veikkaan, että kyse on lähinnä siitä etteivät saa G-muovin kanssa kansia onnistumaan kuvukkaampina ja sen takia homma on ratkaistu nimeämällä mallit uudelleen.

Tämä veikkaus kumoutuu oman Gstar Teebird-L (eli TL) kiekon kohdalla. Siinä on Gstar-muovinen kiekko joka katolleen käännettynä toimii vaikka soppakulhona, eli kupua piisaa. Ainakaan kuvuttomuuden takia ei siis olisi ollut tarvetta lanseerata flätimpää Gstar TL3 kiekkoa.

Hmm, mun Gstar TL3:sta ei voi kyllä soppakulhoksi haukkua. Toki olkapäätä löytyy mutta sitten on aivan flätti keskeltä.

Juh. Gstar TL3 on flätti. Ei kelpaa soppakulhoksi.

Kuten sanoin, se kuvullinen on Gstar Teebird-L (en tiedä miksi nimetty noin, mutta siis TL). Gstar muovia kuitenkin, eli kyllä silläkin muovilla kupu onnistuu.
"Yllättävän usein avaan heitolla joka onnistuessaankin olisi ollut huono ratkaisu"

Offline Jouni

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 883
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jouni
  • Seura: JyLi
Vs: Innova
« Reply #1079 on: 04.08.14 - klo:18:28 »
Jaa niin puhuitkin perus-TL:stä, my bad. Ajattelin että sulla tai mulla on joku maanantaikappale.

Lähetetty minun GT-I9300 laitteesta Tapatalkilla