Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: gripit  (Read 29019 times)

Offline Enrico

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 913
    • View Profile
  • Oikea nimi: Riku Sanaksenaho
  • Seura: BSC
Vs: gripit
« Reply #30 on: 04.06.16 - klo:20:22 »
Minkälaisella otteella porukka heittää midareita? Itse heitän matalia puttereita (XT Colt, Envy) fan gripillä, ja sitten taas draivereita power gripillä, mutta tuntuu että midareihin ei oikein sovi kumpikaan. Fan gripin kanssa lipsuu kädestä (jopa enemmän kuin draiverit), ja powergripillä taas jää kiinni sormiin tai muuten vaan käy kaikenlaista hassua. Kai se on pitkälti tottumiskysymys, mutta rupesin miettimään että miten porukka yleensä noita heittää, varsinkin jos puttereihin ja draivereihin on eri otteet?

Powergripillä heitän myös midareita. Heitän midareita hieman eri tavalla kuin draivereita, lyhyemmällä ja napakammalla vedolla. Jos heitän samalla tavalla kuin draivereita, meinaa jäädä käteen turhan herkästi. Joskus kokeilin midareissakin fan gripiä, mutta ei se vain tuntunut luontevalta. Rocit lentävät sinne 90 metriin. Puttereita sitten fan gripillä, paitsi Zonea powergripillä kun en meinaa saada siitä fan gripillä tarpeeksi tukevaa otetta.

Offline tapioe

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 833
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapio Eskola
Vs: gripit
« Reply #31 on: 04.06.16 - klo:22:46 »
Vähän se vaihtelee fiiliksestä ja kiekosta riippuen, samoin siitä ollaanko lähestymässä vai draivaamassa avausta. Lähäreissä tulee pääsääntöisesti käytettyä fan grippia ja avauksissa sitten powergrippiä. Putterilla lähestymisissä olen alkanut käyttämään ihan tavallista puttausotetta, varsinkin sellaisissa heiton ja hyppyputin sekasotkuissa, missä katse on kiinni kohteessa koko ajan.

Offline paw

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 271
    • View Profile
  • Oikea nimi: Pasi Ä
Vs: gripit
« Reply #32 on: 05.06.16 - klo:08:14 »
Minkälaisella otteella porukka heittää midareita? Itse heitän matalia puttereita (XT Colt, Envy) fan gripillä, ja sitten taas draivereita power gripillä, mutta tuntuu että midareihin ei oikein sovi kumpikaan. Fan gripin kanssa lipsuu kädestä (jopa enemmän kuin draiverit), ja powergripillä taas jää kiinni sormiin tai muuten vaan käy kaikenlaista hassua. Kai se on pitkälti tottumiskysymys, mutta rupesin miettimään että miten porukka yleensä noita heittää, varsinkin jos puttereihin ja draivereihin on eri otteet?

Riippuu halutusta heiton pituudesta. Jos tavoitteena on pidempi siivu, niin powergrip on käytössä. Jos taas hieman puttia pidempi muttei ihan draivia vaativa etäisyys, niin silloin ote vaihtelee kolmen sormen power/fangrip-hybridistä viiden sormen fangrippiin...

Offline JiiPee

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 6
    • View Profile
  • Seura: SuRa hangaround :D
Vs: gripit
« Reply #33 on: 05.06.16 - klo:23:21 »
Onkos kolmen sormn gripistä mitään oleellista hyötyä jos osaa yhtä hyvin normaalimman neljän sormen powergripin?

Ei.

Mulla on senverta iso lapio tuo kämmen ettei neljän sormen powergrip ole edes etäisesti luonnollinen, joten pikkurilli nousee pois rimmin takaa. Neljän sormen gripillä kiekot lähtee minulla liian aikaisin. Matalat ja leveät rimmit on muutenkin aika myrkkyä mulle backhandina, juurikin etteivät pysy näpeissä.