Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Bägissä  (Read 913201 times)

Offline EdwardTK

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 494
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tommi Kenttä
  • Seura: OFS
Vs: Bägissä
« Reply #855 on: 23.07.14 - klo:21:38 »
On siinä ainaki muotteja. Itse tykkään pitää bägin simppelinä, ei tarvitse arpoa usean mallin väliltä minkä ottaa kun lähtee heittämään. Selkeytys paransi myös heti omaa tulosta.
Miksi karsisin? Tykkään itse näin. Enkä itse voi asettaa Leopardia ja Jackalia vastatusten
 Lentävät ihan erilailla.

Leopard ja Jackal lentävät lähes samanlailla, varsinkin jos ovat samaa muovia. Onko sulla toinen noista kulunut tai painossa eroa, sillä itsellä ei niissä ollut yhtään eroa.

Ja vaikka olisikin vähän eroa, niin pystyy niillä silti heittämään samanlaisia kaaria, kun vähän säätää kulmaa. Ei kannatta kuvitella, että "tällä kiekolla heitetään vaan ja ainoostaan tällee kun tä kääntää jä feidaa tollee ku flättinä heittää".

Harkitsisin vakavasti myös premium muovia nuille valmiiksi alivakaille draivereille. Tuossahan tuo mun pointti tulikin jo muiden suusta sanottua. Se ettei muotteja ole mukana helpottaa omaa peliä ja myös ainakin itsellä paransi tulosta heti.

Tämän ei ollut tarkoitus olla mikään hyökkäys vaan lähinnä pohdinta miksi kantaa nuin lähellä toisiaan olevia kiekkoja bägissä.

Offline BlackStar

  • ★ ★ ★ ★ ★ ★ ★
  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 2 600
  • ★ Instagram ★ @BlackStarPori
    • View Profile
  • Oikea nimi: Sami ★ Aaltonen
  • Seura: Mustavaris / MHDG
Vs: Bägissä
« Reply #856 on: 23.07.14 - klo:23:50 »
On siinä ainaki muotteja. Itse tykkään pitää bägin simppelinä, ei tarvitse arpoa usean mallin väliltä minkä ottaa kun lähtee heittämään. Selkeytys paransi myös heti omaa tulosta.
Fairway/Midrange:
Innova DX Leopard
Discmania DX FD Jackal D-line
Discmania FD2
Westside BT Sotakirves
Tämän ostaton voisi karsia helposti Leopard / Jackal / Sotakirves ja FD2

Distance Draivereina:
Innova Star Valkyrie (Christian Sandström)
Innova Star Tern dyed
Innova G* Daedalus (testissä vielä)
Innova BlackStar Mamba
Millenium Astra (ihan varalla)
Innova DX Archangel (varalla)
Westside VIP Maailma (testissä)
Ja tämän Valkyrie, Tern/Daedalus/Mamba, Astra / Maailma

Miksi karsisin? Tykkään itse näin. Enkä itse voi asettaa Leopardia ja Jackalia vastatusten
 Lentävät ihan erilailla.

Leopard ja Jackal lentävät lähes samanlailla, varsinkin jos ovat samaa muovia. Onko sulla toinen noista kulunut tai painossa eroa, sillä itsellä ei niissä ollut yhtään eroa.

Ja vaikka olisikin vähän eroa, niin pystyy niillä silti heittämään samanlaisia kaaria, kun vähän säätää kulmaa. Ei kannatta kuvitella, että "tällä kiekolla heitetään vaan ja ainoostaan tällee kun tä kääntää jä feidaa tollee ku flättinä heittää".

Minun ei tarvitse mitään kuvitella eikä oikeasti sitä tarvitsisi edes selitellä. Sanotaan nyt, että minun tekniikallani ja taidollani Jackal lentää huomattavasti suorempaa kuin Leopard, joka skippaa vasuriin. Mutta tiedän sen ja osaan sen hyödyntää. Leopard on kyllä saanut isoa osumaa useamminkin kuin kerran. Minun Leopardi on huomattavasti lähempänä uutta FD2 kuin Jackalia. Ja piste sit jo tähän kohtaan.
★ Grip EQ AX15 Lizotte S.E. ★
| P2 | P3x | Colt | AviarX3 | MD2 | MD3 | MD4 | Gator | FD | FD2 | FD3 | Teebird | CD3 | Mamba | Firebird | Shryke | Boss | DDx | Destroyer |

Offline Jaskala

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 964
    • View Profile
  • Oikea nimi: Janne J
  • Seura: Tallaajat
Vs: Bägissä
« Reply #857 on: 24.07.14 - klo:15:35 »
Minun Leopardi on huomattavasti lähempänä uutta FD2 kuin Jackalia. Ja piste sit jo tähän kohtaan.
En nyt kommentoi itse aiheeseen mitään kun sitä toivoit, mutta ymmärrät varmaan että yllä olevalla väittämällä on todella vaikea lyödä keskustelulle pistettä.  ;D

Offline BlackStar

  • ★ ★ ★ ★ ★ ★ ★
  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 2 600
  • ★ Instagram ★ @BlackStarPori
    • View Profile
  • Oikea nimi: Sami ★ Aaltonen
  • Seura: Mustavaris / MHDG
Vs: Bägissä
« Reply #858 on: 24.07.14 - klo:17:14 »
Minun Leopardi on huomattavasti lähempänä uutta FD2 kuin Jackalia. Ja piste sit jo tähän kohtaan.
En nyt kommentoi itse aiheeseen mitään kun sitä toivoit, mutta ymmärrät varmaan että yllä olevalla väittämällä on todella vaikea lyödä keskustelulle pistettä.  ;D

Loppu viimeksi mulle aivan sama. Näin se nyt vaan on edelleen korostaen, että MINUN taitotasollani ja MINUN tekniikalla (sitä et jostain syystä quotannut). Tuskinpa kukaan pystyy minun kanssani väittämään mitä minä osaan tai mihin minun taitoni riittää. Heittäähän moni Dessullakin ja kehuu sitä parhaaksi, mutta en silti lähde vänkäämään että se on oikeasti ihan olematon pannu kun itse en sitä saa mihinkään lentämään (paitsi helvetisti vasemmalle). Ymmärrätkö tästä pointtini? MINUN taitotasoni ei vain riitä Dessuun.

Ja vielä lisäyksenä, että eipä taida moni tietää kuinka hakattu se minun Leopardi on. Ja tätä lausetta ei sitten luonnonsuojelijoiden kannata ottaa kirjaimellisesti.
« Last Edit: 24.07.14 - klo:17:17 by Jazz78 »
★ Grip EQ AX15 Lizotte S.E. ★
| P2 | P3x | Colt | AviarX3 | MD2 | MD3 | MD4 | Gator | FD | FD2 | FD3 | Teebird | CD3 | Mamba | Firebird | Shryke | Boss | DDx | Destroyer |

Offline Timppaska

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 172
  • Eläpä kuiki tänne!
    • View Profile
Vs: Bägissä
« Reply #859 on: 24.07.14 - klo:19:15 »
Mistä jätkät tosiaan tietää että Jazzilla samanlaisia kiekkoja, kun ei puhuttu lautasten painoista tai kunnosta, saatikka väristä  :D
Ite oon pyrkiny kantamaan laajaa arsenaalia, mutta on myös hyvin samankaltaisesti lentävää häkkyrää mukana. Osa on sitten vaan
varmuuen vuoksi ja osa ehkä testiä varten.. Pari kiekkoa saattaa sitten olla vaan ylimääräsenä painona, mikä ei sekään järkevää  ::)

Offline BlackStar

  • ★ ★ ★ ★ ★ ★ ★
  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 2 600
  • ★ Instagram ★ @BlackStarPori
    • View Profile
  • Oikea nimi: Sami ★ Aaltonen
  • Seura: Mustavaris / MHDG
Vs: Bägissä
« Reply #860 on: 24.07.14 - klo:19:44 »
Mistä jätkät tosiaan tietää että Jazzilla samanlaisia kiekkoja, kun ei puhuttu lautasten painoista tai kunnosta, saatikka väristä  :D
Ite oon pyrkiny kantamaan laajaa arsenaalia, mutta on myös hyvin samankaltaisesti lentävää häkkyrää mukana. Osa on sitten vaan
varmuuen vuoksi ja osa ehkä testiä varten.. Pari kiekkoa saattaa sitten olla vaan ylimääräsenä painona, mikä ei sekään järkevää  ::)

Juurikin näin. Kukin tavallaan. Jos jollain on reppubägi ja kantaa siellä viittä samanlaista kiekkoa, niin so what?

Minusta tässä on tähän asti ollut mielenkiintoista katsella mitä porukat kantaa bägeissään ja mihin käyttää kiekkoa, mutta ei tulisi mieleenikään alkaa kenen kanssa vänkäämään mitä kiekkoa kannattaa kantaa ja mitä ei sen perusteella, että on teoriassa samankaltainen kiekko tai pyytämättä alkaa ehdottelemaan toisen bägin keventämistä.

Ja vaikka kuvittelenkin maininneesi väristä ihan vitsinä, niin on silläkin oikeasti väliä. Esim. olin taannoin ekaa kertaa HML:n Viisarissa. Siellä käyneet tietää kuinka helposti siellä voi kiekko hukkua. En lähtenyt siellä, muutamaa selkeämpää rataa lukuunottamatta, avaamaan mustalla Mamballa vaan valkoisella Valkyriellä. Ihan värin takia, että valkoinen löytyy helpommin kuin musta. Enkä ollut halukas hukkaamaan ykköspannuani. Niin kun se taitotaso ei ole millään kansallisellakaan tasolla.
« Last Edit: 24.07.14 - klo:19:49 by Jazz78 »
★ Grip EQ AX15 Lizotte S.E. ★
| P2 | P3x | Colt | AviarX3 | MD2 | MD3 | MD4 | Gator | FD | FD2 | FD3 | Teebird | CD3 | Mamba | Firebird | Shryke | Boss | DDx | Destroyer |

Offline Timppaska

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 172
  • Eläpä kuiki tänne!
    • View Profile
Vs: Bägissä
« Reply #861 on: 24.07.14 - klo:20:01 »
Joo juurikin näin! Kaiken lisäks unohin vielä kiekon flättiyden/domekkuuden, mulla esim. keississä 2x Valkyrie joista toinen on melkonen kattilan kansi, ja toisen päältä varmaan trukilla rullailtu useammassakin varastossa  :D (On muutes jopa järkyttävä ero näissä kahdessa kiekossa 7 gramman lisäksi)
 
Pitääpä "julkasta" omat kantamukset tuossa joku huuruinen ilta  8) Nyt helteillä on kyllä menny back to basics -linjalle ja reppuun saavillinen juotavaa, putteri tai kaks, pari midaria ja pari draiveria.
« Last Edit: 24.07.14 - klo:20:04 by Timppaska »

Offline ZaCer99

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 834
    • View Profile
  • Oikea nimi: Antton Koivisto
  • Seura: JFG ry / Prodigy Disc Street Team Finland
Vs: Bägissä
« Reply #862 on: 24.07.14 - klo:20:15 »
Päivitystä
 
putterit

2x Prodigy 300s PA4 - Pelkkiin putteihin. Loistava kiekko. Edelliset putterit aiheuttivat rakkoja, tämä ei.
Discmania C-line P3 - hysse lähestymiset ja putteriforet.
innova Pro Nova - suorat lähestymiset.
innova DX Dart - antsat.
 Farmi: Dx birdie - ei käyttöä
R-pro dart - entinen puttiputteri
Hankintalista: 300s PA4 puttiputtereita ei koskaan voi olla liikaa :)

midarit
2xInnova Champion Roc3 -  Suurin osa lähestymisistä.
Discmania D-line MD2 kulunut kiekko antsoihin.
Farmi: 150g DX Roc - ajaa vähän samaa asiaa kuin MD2
Hankintalista: prodigy M4 - korvamaan MD2:sta ja kadonnutta Makoa

Fairway
Innova Champion TL+ - Luottokiekko. Monipuolinen.
Discmania C-line FD - Paikaltaan heittoihin hyvä kiekko. Paljon liitoa, mutta ei kuitenkaan ole mikään älyttömän alivakaa
Farmi: Discmania D-line FD - kulunut ja todella alivakaa.
Discraft xpress - lentää kuin D FD
discraft Ace Race 2013 - etsii uutta omistajaa :)
Hankintalista - Prodigyn väylädraivereita

Distance
2xInnova Star Beast - Luottokiekko. Vähän sama kuin TL, mutta lentää pidemmälle.
Innova Star Valkyrie - piiiiitkät antsat.
Innova Champion Wraith - Pitkät heitot ja hysset
Innova Pro Destroyer - tästä olis tarkoitus kuluttaa s-kiekko.
Innova Blizzard Champion boss 161g Ylivakaa omaan käteen ja lentää erittäin pitkälle.
Farmi: DX Sidewinder - tätä on kiva pitää bägissä ja antaa jollekkin kokeiltavaksi :) ei ole ainakaan kulunut... :D
blizzard Katana ja Blizzard Boss - liian kevyitä. N. 145g joskus kovaan myötätuuleen
Hankintalista - Prodigyn draivereita

   

Ja muutoksia tapahtunut:

Putterit:
2xProdigy 300s PA2 pelkkiin 0-12m putteihin
2x Prodigy 300s PA4 yli 12m putteihin
Innova R-pro Dart suorat ja ylikääntävät lähestymiset
Prodigy 400s PA1 Hysset ja putteriforet

Midarit
Prodigy 400s M3 paljon ylivakaampi kuin lentoarvot antavat olettaa. Korvannut Roc3:set
Prodigy 400G M4 Suorat ja ylikääntävät

Väylädraiverit
Discmania C-Line FD tällä hetkellä ainoa väylädraiveri. Monipuolinen kiekko.

Distancee
Innova Star Valkyrie ylikääntävät ja kevyet draivit
2xInnova Star Beast Suorat draivit
Discmania C-PD Hysset ja foret
Innova Champion Wraith yleisdraiveri. Foret ja tuuliin
Innova Champion Tern myötätuuleen
Innova pro Destroyer pitkät draivit. S-heitot
Innova Champion Boss Hysset ja Foret
Lisäksi muutamia blizzardeja ja pari PD:tä testissä

Draivereita pitäisi saada testattua ja karsittua turhat pois.
Prodigy BP-1: PA3 / A2 /  M2 / F5 / H2 /  D1 - D3 /
#73759

Offline fobba

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 015
    • View Profile
  • Oikea nimi: Kai Törmi
  • Seura: fgck
Vs: Bägissä
« Reply #863 on: 24.07.14 - klo:21:32 »
Latidudejen luxury bägin sisällä mukana seuraavat kiekot:

Putterit:

2x Organic magic. Perus puttaukseen.

Supersoft magic. luotisuoriin tai oikealle kääntyviin. Lentää yllättävän pitkälle. 30-80m. Tämähän ei ole siis oikeasti pehmeä kuten varmaankin moni jo tietää.

2x jokeri. Hakattu basic suoriin heittoihin pienellä feidillä. Premium feidaaviin tai flex shotteihin.

Midarit:

Vip tursas. Rajusti kääntäviin ja rollereihin. Myös lyhyet pillit tai korkeat antsat jotka varmasti jatkaa oikealle.

400g m4. Suorat ja oikealle kääntävät. Myös paljon suoria foreja. Muuten menettäisi bägistä paikan, mutta lähtee forelta niin hyvin.

3x m3. Yleis midari. Yksi suora joka kestää rykiä ja feidaa hieman. Yksi suora ja lievästi lopussa oikealle taittava. Yksi 350g joka viikon hakkaamisen jälkeen lentää hyssekulmalla säätelemälle joko luotisuoraan noin 80-95m tai kevyesti oikealle.

Flex drone. Flex shotit ja reilusti feidaaviin.

Väyläkiekot:

2x manala. Vuoden hakattu tournament rollereihin ja rajusti ylikääntäviin. Uusi vip korkeisiin antsoihin ja ränneihin.

2x proton crave. Toinen suora ja pitkät annukat. Toinen suora/vakaa. Kestää aika kovaa rykiä. Hyvä yleisdraiveri.

Opto trident. Kestää tuulta olematta hirmujyrä. Paljon foreja.

S-line pd. Suora varmalla feidillä.

Star firebird. Flätti ja jyrä. Ei lennä minnekkään silti aivan loistava.

Distance:

3x destroyer(kaks echo, yksi star). Yksi rolleri, yksi suora/alivakaa ja yksi suora/vakaa.

Vip tietäjä. Oikealle kääntävät korkeat heitot. Ainut kiekko jolla olen saanut useamman kerran talin 14väylän antsalla putille. Hysse jää noin 15-20vajaaksi joten loistava kiekko vaikka en kauheasti käytä. 



Lisäksi laukussa pyörii välillä ch fire, ch glow dessu ja muuta mukavaa. Nää toimii nyt ainakin ihan hyvin.


Magic, pure, kannel, justice, m2, m4, orc, fire, dessu ja pd2

Offline EdwardTK

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 494
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tommi Kenttä
  • Seura: OFS
Vs: Bägissä
« Reply #864 on: 24.07.14 - klo:22:01 »
Juurikin näin. Kukin tavallaan. Jos jollain on reppubägi ja kantaa siellä viittä samanlaista kiekkoa, niin so what?

Minusta tässä on tähän asti ollut mielenkiintoista katsella mitä porukat kantaa bägeissään ja mihin käyttää kiekkoa, mutta ei tulisi mieleenikään alkaa kenen kanssa vänkäämään mitä kiekkoa kannattaa kantaa ja mitä ei sen perusteella, että on teoriassa samankaltainen kiekko tai pyytämättä alkaa ehdottelemaan toisen bägin keventämistä.

Edelleen tarkoitukseni ei ollut missää nimessä HYÖKÄTÄ tai pahastuttaa mieltäsi, jos näin kävi pahoittelen kovasti.


Jottei ihan asian vierestä menisi niin päivitellääs Gripin sisältöä

Putterit:
Hard Sinus - putit ringin sisältä
Medium Sinus - Lähärit joihin tarvii varman feidin loppuun
Zero Soft Spike - Suorat lähärit ja putit yli kympistä

Midarit:
Classic Truth - tykkään muovista enemmän kuin Lucidista, kestää tuulta hieman paremmin myös.
Lucid Truth - Luultavasti poistumassa bägistä
Lucid Verdict - KOEAJOSSA

Draiverit:
Fuzion Escape x 2 - draivit sekä bäkkärillä että forella. Forella hysseflippejä ja pitkiä antoja
C-Line FD2 - Suorat draivit joihin maltillinen varma feidi aina loppuun, sekä bäkkärillä että forella. Ehdoton luottokiekko.
Champion Firebird - Keli ku keli aina toimii niinku junan vessa.
400s D4 - KOEAJOSSA
400s D3 x 2 - Pisimmät siivut, toinen selvästi alivakaa ja toinen taas selkeästi vakaampi.
400s D2 - Sama kuin D3 mutta kestää paremmin tuulta.
400s D1 - Sama kuin D2 ja D3 mutta vastatuuleen.


Bägi on vähän elämisvaiheessa. F1, F2, F3 ja F5 ovat postissa tulossa koeajolle. Prodigy vei mennessään.
 

Offline Timppaska

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 172
  • Eläpä kuiki tänne!
    • View Profile
Vs: Bägissä
« Reply #865 on: 24.07.14 - klo:22:23 »
Quote from: EdwardTK
Prodigy vei mennessään.

Alkaa olla melkonen tulva tuonne Prodigyn suuntaan, osaatko sanoa mikä noissa kiekoissa on erikoisen hyvää tai mikä siinä koukuttaa?
Pitäs varmaan joskus testata, ite kun oon vähän Discraftin ukkoja.. Sepä ois sitten taas rahan menoo  :-[

Offline GARFFi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 944
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Karvinen
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Bägissä
« Reply #866 on: 24.07.14 - klo:22:39 »
Ei se valmistajasta niin kiinni oo, jos kiekko tekee sen mitä oot etsinyt/halunnut jonkun tekevän.

Offline Mahwell

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 037
    • View Profile
  • Oikea nimi: Max Westerberg
  • Seura: VDGC
Vs: Bägissä
« Reply #867 on: 24.07.14 - klo:22:45 »
Ei se valmistajasta niin kiinni oo, jos kiekko tekee sen mitä oot etsinyt/halunnut jonkun tekevän.

Juurikin tämä. Itse yritin väkisin ajaa Trilogyn kiekkoja bägiin, mutta ei niin ei.....toki sieltä herkkujakin jäi.
VDGC ry

Offline EdwardTK

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 494
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tommi Kenttä
  • Seura: OFS
Vs: Bägissä
« Reply #868 on: 24.07.14 - klo:23:17 »
Quote from: EdwardTK
Prodigy vei mennessään.

Alkaa olla melkonen tulva tuonne Prodigyn suuntaan, osaatko sanoa mikä noissa kiekoissa on erikoisen hyvää tai mikä siinä koukuttaa?
Pitäs varmaan joskus testata, ite kun oon vähän Discraftin ukkoja.. Sepä ois sitten taas rahan menoo  :-[

Prodigyn rimmi istuu käteen parhaiten. Etenkin omaan foren grippiin tuo D-sarjalaisten rimmi on loistava. Muovi on mukavaa ja pannutkin lentää pitkälle. En ole väkisin vaihtanut Prodigyyn eikä ole tarkoituskaan.

Ei se valmistajasta niin kiinni oo, jos kiekko tekee sen mitä oot etsinyt/halunnut jonkun tekevän.

Siinähän se tulikin jo ylempänä.

Offline BlackStar

  • ★ ★ ★ ★ ★ ★ ★
  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 2 600
  • ★ Instagram ★ @BlackStarPori
    • View Profile
  • Oikea nimi: Sami ★ Aaltonen
  • Seura: Mustavaris / MHDG
Vs: Bägissä
« Reply #869 on: 25.07.14 - klo:00:39 »
Juurikin näin. Kukin tavallaan. Jos jollain on reppubägi ja kantaa siellä viittä samanlaista kiekkoa, niin so what?

Minusta tässä on tähän asti ollut mielenkiintoista katsella mitä porukat kantaa bägeissään ja mihin käyttää kiekkoa, mutta ei tulisi mieleenikään alkaa kenen kanssa vänkäämään mitä kiekkoa kannattaa kantaa ja mitä ei sen perusteella, että on teoriassa samankaltainen kiekko tai pyytämättä alkaa ehdottelemaan toisen bägin keventämistä.

Edelleen tarkoitukseni ei ollut missää nimessä HYÖKÄTÄ tai pahastuttaa mieltäsi, jos näin kävi pahoittelen kovasti.

Pahoittelut hyväksytty ja unohdettu. 8)
★ Grip EQ AX15 Lizotte S.E. ★
| P2 | P3x | Colt | AviarX3 | MD2 | MD3 | MD4 | Gator | FD | FD2 | FD3 | Teebird | CD3 | Mamba | Firebird | Shryke | Boss | DDx | Destroyer |