Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Sunnuntaiheittelijä, harrastaja vai kisoja kiertävä aktiivi ?  (Read 19311 times)

Offline Tee8mu

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 148
    • View Profile
  • Oikea nimi: Teemu Malmelin
  • Seura: Tallaajat
Useinhan sä oot väärässä, mutta ei sun kanssa viitti alkaa enää vänkäämään. Tässä lienet kuitenkin oikeassa. Täytyykin muistaa vastedes tarkistaa ne tarkat termit kun taas pääsit iskemään just siihen pointtiin...

Offline AMA

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 192
    • View Profile
  • Oikea nimi: Markus Mäntylä
  • Seura: Tampereen Frisbeeseura
Sulla on vaan nykysin niin kiire kyykyttämään muita, ettet kerkeä edes toisen tekstiä lukemaan. Ei siinä, onnea valitsemallasi tiellä ;)

Jottei menisi Teemun vanavedessä ihan off topiciksi, niin itse pyrin olemaan aktiivi niin kisojen kiertäjänä kuin järjestäjänäkin. Ja oikeestaan mukana kaikenmoisessa muussakin seuratoiminnassa yms. Voisi sanoa siis, että frisbeegolffille menetetty tapaus :)


Offline elite z buzz

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 49
    • View Profile
aktiivi

Offline jtrogen

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 919
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jarno Trogen
  • Seura: FGCK
Sunnuntaiheittäjän taidoilla varustettu aktiivi...

Lainatakseni Lassia kuvaus sopii oikein hyvin itsellekkin.

Offline keep_it_real

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 148
    • View Profile
    • Treeniblogini
  • Oikea nimi: Ville Uurainen
  • Seura: DGH Hyvinkää
...ja olen ensi kesänä pohtinut josko laittais jonkun sortin frisbeegolf kerhon pystyy. Puitteet Vihdissä sille ainakin on :)

Saattaa olla, että Vihdissä voi olla vaikeeta saada porukkaa mukaan. Meinaan vaan että http://www.nummelanfrisbeeseura.com/nfs/index.php

NFS:n toiminta ollut monta vuotta jo aika kattavaa.

Joo siis itse puhuin Nuorisopalveluiden kautta pyörivästä matalan kynnyksen kerhosta, jossa vetäisin ns. alkeiskurssia. NFS on seura, joten nämä ovat kaksi aika eri asiaa :)

Offline Tee8mu

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 148
    • View Profile
  • Oikea nimi: Teemu Malmelin
  • Seura: Tallaajat
...ja olen ensi kesänä pohtinut josko laittais jonkun sortin frisbeegolf kerhon pystyy. Puitteet Vihdissä sille ainakin on :)

Saattaa olla, että Vihdissä voi olla vaikeeta saada porukkaa mukaan. Meinaan vaan että http://www.nummelanfrisbeeseura.com/nfs/index.php

NFS:n toiminta ollut monta vuotta jo aika kattavaa.

Joo siis itse puhuin Nuorisopalveluiden kautta pyörivästä matalan kynnyksen kerhosta, jossa vetäisin ns. alkeiskurssia. NFS on seura, joten nämä ovat kaksi aika eri asiaa :)

Pitää paikkansa. Nyt meni meikäläisellä puurot ja vellit sekaisin. Tsemiä vaan yritykselle!

Edit: Alunperinkään tarkoituksena ei ollut teilata mitään, mun tyyli vaan on välillä vähän karkea, sori vaan!

Offline jajvirta

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 870
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jarno Virtanen
  • Seura: Tampereen Frisbeeseura
En oikein enää tiedä miten pitäisi luonnehtia kun pari leveliä kovempi ja Suomen 50:n parhaan joukkoon kuuluva heittejä sanoo itseään sunnuntaiheittäjän taidoilla varustetuksi. Onhan se vaatimattomuus joskus ihan lutuista, mutta joku raja nyt sentään. :-)


Offline moog

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 406
    • View Profile
  • Oikea nimi: Marko Moisio
  • Seura: Sipoon Discstroyers
Sunnuntaiheittelijäksi olen viime kuukaudet itseni luokitellut, mutta lienen jollain tasolla siirtymässä jonkinlaiseksi oikeaksi harrastajaksi.

Tulkitsen rajanvedon lähinnä niin, että sunnuntaiheittelijä ei harjoittele vaan keskittyy lähinnä kiertämään ratoja. Yleensä kaveriporukalla. Itse olen kuitenkin huomannut ryhtyneeni vallan harjoittelemaan (puttia lähinnä tässä vaiheessa vuotta) ja muutama kiessikin on tullut kierrettyä ihan ittekseen kun ei ole pelikavereita just ollut kykeneväisiä lähtemään mukaan.

"Yllättävän usein avaan heitolla joka onnistuessaankin olisi ollut huono ratkaisu"

Offline Tapanote

  • Ylläpitäjä
  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 143
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapani Aulu
  • Seura: Tomoottajat, Kankaanpää / 7k, Turku
Harrastajan tunnistaa jo siitä, että bägistä löytyy putteri ja ehkä jopa mini. Sunnuntaiheittelijä draivaa, lähestyy ja puttaa Dessulla.

Offline mambo

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 470
    • View Profile
  • Oikea nimi: Janne Uggeldahl
  • Seura: Talin Tallaajat
Sunnuntaiheittelijäksi olen viime kuukaudet itseni luokitellut, mutta lienen jollain tasolla siirtymässä jonkinlaiseksi oikeaksi harrastajaksi.

Tulkitsen rajanvedon lähinnä niin, että sunnuntaiheittelijä ei harjoittele vaan keskittyy lähinnä kiertämään ratoja. Yleensä kaveriporukalla. Itse olen kuitenkin huomannut ryhtyneeni vallan harjoittelemaan (puttia lähinnä tässä vaiheessa vuotta) ja muutama kiessikin on tullut kierrettyä ihan ittekseen kun ei ole pelikavereita just ollut kykeneväisiä lähtemään mukaan.

Sama vika. Viimeinen vastahakoinen askel sunnuntaiheittäjästä harrastelijaksi lienee myös oman korin hankkiminen. Vielä kun draiviin saisi jotain järkeä.

Offline nukkumasa

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 375
    • View Profile
  • Oikea nimi: Joel M
  • Seura: PuskaPuttaajat
Voisin ehkä listata itseni harrastelijaksi. Seura ja viikkikset kiinnostais kovastikkin, mutta ei oo puitteita siihen  :( Puska Puttaajat tai JyLi ovat varmaankin lähimpää löytyvät seurat ja sinnekkin on matkaa 140km ja suht harvoin tulee siellä päin pitempiä aikoja oltua.

Kotipaikkakunnalta löytyy ehkä 10 säännöllisesti fribaamassa käyvää henkilöä, joten seuraa ei oo mitää järkeä luoda.

Yritetään ens kesänä laajentaa nykyinen 9. väyläinen rata -> 16-18. väyläiseksi puitteista riippuen. Jospa sitten rupeis naapurikuntienkin väkeä näkymään.  :)

Tämä ensimmäinen kesä on kovasti mennyt Draivi- ja puttitekniikkaa hioessa ja niitä oikeita kiekkoja etsiessä. Nyt on suhteellisen hyvin paketti kasassa ja ensi keväänä perehdytään lajiin sitten syvemmin.
« Last Edit: 02.11.12 - klo:10:33 by nukkumasa »
P2 / Roc / PD / Firebird / Destroyer / PD2

@ Taito on sitä, kun tuuri tulee tavaksi

Offline tumi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 885
  • McPathetic
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tuomo Tanskanen
  • Seura: KFG Karkkila / NFS Nummela
10 aktiivia on PALJON. 10 heittelijää ei.

Offline Tapanote

  • Ylläpitäjä
  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 143
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapani Aulu
  • Seura: Tomoottajat, Kankaanpää / 7k, Turku
10 aktiivia on PALJON. 10 heittelijää ei.

Jep. Juuri eilen puheltiin, että vaikka 7k on Suomen suurin seura, ei silläkään kymmentä seura-aktiivia ole.

Offline nukkumasa

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 375
    • View Profile
  • Oikea nimi: Joel M
  • Seura: PuskaPuttaajat
Ehkä tuo "aktiivi" sana oli huono / väärä. Tarkotin lähinnä aktiivista = Käy säännöllisesti fribaamassa.
Iha hyvä, että oikasitte. Aktiiveja tääl ei oo yhtää  ;D

Pahoittelut!  :-[
« Last Edit: 02.11.12 - klo:10:35 by nukkumasa »
P2 / Roc / PD / Firebird / Destroyer / PD2

@ Taito on sitä, kun tuuri tulee tavaksi

Offline migi

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 240
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko V.
Harrastaja, jota ei oo taidoilla siunattu.