Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: DGS Mobile toivomukset 2013  (Read 54783 times)

Offline Kapa990

  • Juniori
  • **
  • Posts: 69
    • View Profile
  • Oikea nimi: Kari Kuusisto
  • Seura: FGCK
Vs: DGS Mobile toivomukset 2013
« Reply #30 on: 30.09.13 - klo:12:01 »
Mulla taas ei vastaavia ongelmia ole Lumia 920 käytössä esiintynyt.

-Ainoa puute on OB napin kirjaaminen tuloksiin

Offline jme

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 142
  • Tali / Oittaa
    • View Profile
  • Oikea nimi: Janimatti Ellonen
  • Seura: Talin tallaajat
Vs: DGS Mobile toivomukset 2013
« Reply #31 on: 30.09.13 - klo:22:57 »
Kokeiles tyhjentää selaimen välimuisti (ja mahdl vaikka käynnistää se uudestaan). Mielestäni auttanut muillakin joissakin ongelmissa.
PDGA #97567

Offline jme

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 142
  • Tali / Oittaa
    • View Profile
  • Oikea nimi: Janimatti Ellonen
  • Seura: Talin tallaajat
Vs: DGS Mobile toivomukset 2013
« Reply #32 on: 30.09.13 - klo:23:06 »
Mulla taas ei vastaavia ongelmia ole Lumia 920 käytössä esiintynyt.

-Ainoa puute on OB napin kirjaaminen tuloksiin

En lupaa ajankohtaa, mutta jossain vaiheessa tuo toteutetaan.
PDGA #97567

Offline temppa.kk

  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 1 268
    • View Profile
  • Oikea nimi: Teemu Leinonen
Vs: DGS Mobile toivomukset 2013
« Reply #33 on: 01.10.13 - klo:08:06 »
Mulla taas ei vastaavia ongelmia ole Lumia 920 käytössä esiintynyt.

-Ainoa puute on OB napin kirjaaminen tuloksiin

En lupaa ajankohtaa, mutta jossain vaiheessa tuo toteutetaan.
Odottelen...
Uusia ratoja vain etsimään!

Offline raipedg

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 2
    • View Profile
  • Oikea nimi: Raine
Vs: DGS Mobile toivomukset 2013
« Reply #34 on: 01.10.13 - klo:19:16 »
Moro,

Olen tämän kesän käyttänyt dgs-mobiilisivua tulosten kirjaamiseen. Pääsääntöisesti hienosti on toiminut. Varsinkin äskettäin uudistettu käyttöliittymä tuloksen syöttämiseen paranti käytettävyyttä huomattavasti, joten kiitos siitä! Aiemmissa versioissa tulosten lähettäminen joskus epäonnistui varsinkin pitkän kierroksen päätteeksi, mutta nyttemmin ei ole ollut ongelmia sen kanssa enää.

Hienoa olisi, jos tulokset pysyisivät tallessa sivulatauksen jälkeenkin. Joskus selain saattaa ladata sivun uusiksi, kun sen palauttaa taustalta ajoon tai sitten itse vaan tulee vahingossa siirryttyä toiseen sivuun. Olisiko keskeneräistä kierrosta mahdollista tallentaa johonkin keksiin tms ja palauttaa sieltä?

Kierroksen keston tallennus automaattisesti olisi myös kiva lisä. Tähän liittyykin sellainen kummastuksen aihe, että jos pelaa monta kierrosta peräkkäin (tulosten lähetyksen jälkeen painan aloita uusi kierros), niin sähköpostiin tulevien tulosten kesto summautuu aina edellisen jatkoksi. Esim. ensimmäisen kierroksen kesto 55min ja toisen kestoksi ilmoitettu 1h 53m.. Onko sen tarkoituskin toimia noin?

Offline jme

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 142
  • Tali / Oittaa
    • View Profile
  • Oikea nimi: Janimatti Ellonen
  • Seura: Talin tallaajat
Vs: DGS Mobile toivomukset 2013
« Reply #35 on: 01.10.13 - klo:22:41 »
Moro,

Olen tämän kesän käyttänyt dgs-mobiilisivua tulosten kirjaamiseen. Pääsääntöisesti hienosti on toiminut. Varsinkin äskettäin uudistettu käyttöliittymä tuloksen syöttämiseen paranti käytettävyyttä huomattavasti, joten kiitos siitä! Aiemmissa versioissa tulosten lähettäminen joskus epäonnistui varsinkin pitkän kierroksen päätteeksi, mutta nyttemmin ei ole ollut ongelmia sen kanssa enää.

Hienoa olisi, jos tulokset pysyisivät tallessa sivulatauksen jälkeenkin. Joskus selain saattaa ladata sivun uusiksi, kun sen palauttaa taustalta ajoon tai sitten itse vaan tulee vahingossa siirryttyä toiseen sivuun. Olisiko keskeneräistä kierrosta mahdollista tallentaa johonkin keksiin tms ja palauttaa sieltä?

Kierroksen keston tallennus automaattisesti olisi myös kiva lisä. Tähän liittyykin sellainen kummastuksen aihe, että jos pelaa monta kierrosta peräkkäin (tulosten lähetyksen jälkeen painan aloita uusi kierros), niin sähköpostiin tulevien tulosten kesto summautuu aina edellisen jatkoksi. Esim. ensimmäisen kierroksen kesto 55min ja toisen kestoksi ilmoitettu 1h 53m.. Onko sen tarkoituskin toimia noin?

Kiva kun pidät uudistuksesta.

Itsekin olen muutaman kerran menettänyt tulokset kun selain (iPhonen Safari) päättää ladata sivun uudestaan. NYYH! Ratkaisuksi näyttäisi käyvän se, että sulje kaikki muut tabit pelin ajaksi. Itselläni ei ole enää uudelleen latauksia tapahtunut tämän kikan jälkeen.

Mobiili-version ideana oli alusta asti se, että nettiyhteyttä ei aina tarvittaisi. Toteutus jäi ehkä hieman semi-hyvään tilaan. Ratkaisuna voisi olla local storagen käyttö, jolloin selaimeen itseen voi tallentaa tiedot, ilman nettiä. Tätäkin lähdin toteuttamaan, mutta se jäi harmi kyllä kesken.

Tuo ajan summaus ei ole tarkoitettu ominaisuus. Varmaan käynyt niin, että kun aloittaa uuden kierroksen niin laskuria ei käynnistetä uudestaan. Katson jos saisin korjattua tuon pian. Vaikuttaa sen verran "helpohkolta" bugilta... Kiitos tästä!

PDGA #97567

Offline jme

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 142
  • Tali / Oittaa
    • View Profile
  • Oikea nimi: Janimatti Ellonen
  • Seura: Talin tallaajat
Vs: DGS Mobile toivomukset 2013
« Reply #36 on: 01.10.13 - klo:23:25 »
Nyt pitäisi olla korjattu! :)

Eli kun aloitat uuden kierroksen niin kierrosaika alkaa taas nollasta.
PDGA #97567

Offline raipedg

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 2
    • View Profile
  • Oikea nimi: Raine
Vs: DGS Mobile toivomukset 2013
« Reply #37 on: 03.10.13 - klo:22:33 »
Nyt pitäisi olla korjattu! :)

Eli kun aloitat uuden kierroksen niin kierrosaika alkaa taas nollasta.

Jees hieno homma. Kokeilin eilen ja hyvinhän se näytti toimivan.