Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Elämäsi pisin heitto?  (Read 82563 times)

Offline VeliLenteli

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 293
    • View Profile
  • Seura: Facepalm Frisbee
Vs: Elämäsi pisin heitto?
« Reply #15 on: 27.01.13 - klo:02:59 »
Tää on ehkä hieman turha ketju. Sama kuin kysyisi salilla käyvältä ihmiseltä, että paljonko nostat penkiltä. Parasta vertailua saisi jos kaikilla olisi sama kiekko ja samat olosuhteet. Sitten voisi kysyä, kuinka hitossa teit sen?

Ei mielestäni. Tämä on fiilistelyä onnistumisista. Avausviestin sympaattisuus sitä kieli. Pituusheittoon tarvitaan sopivaa tuulta, tekniikan kolahdusta ja hieman onnea. Mullahan on nuudelit pihvien tilalla muutenkin. Punttisalilla hengailu on tylsää.

Talin rangella tuuli tuiversi nätisti takavasemmalta ja kiekko lenteli takametsikköön. Kaiketi mittaa karttui n. 150 m. Vayläennätys on Talin 18, jossa kiekko lensi annukalla saaren ja väylän väliin OB:lle. Mittaa tuli 150-160 metriä. Tuulella oli tässäkin oma osansa. Golfdraivini on n.120 metrin luokkaa jos väylällä on sopivasti tilaa. Tiukoilla ja matalilla väylillä n. 110 m on optimisuoritus. Keskinkertaista sanoisin.
Mä olin vähän niin kuin tsuippaduippadui.

pupa

  • Guest
Vs: Elämäsi pisin heitto?
« Reply #16 on: 27.01.13 - klo:10:14 »
n.75 metrinen pituusheitoissa jalkamitalla.

Offline jussi32

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 829
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jussi Sutti
  • Seura: Ylöjärven Ryhti
Vs: Elämäsi pisin heitto?
« Reply #17 on: 27.01.13 - klo:11:09 »

N. 90-100m  . Julkujärvi väylä 15 mäen päältä. Tasasella maalla kentällä n 80-85m. 
« Last Edit: 27.01.13 - klo:11:12 by jussi32 »

Offline Jaani

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 416
  • Still Not a Player
    • View Profile
  • Seura: TT
Vs: Elämäsi pisin heitto?
« Reply #18 on: 27.01.13 - klo:11:15 »
Tää on ehkä hieman turha ketju. Sama kuin kysyisi salilla käyvältä ihmiseltä, että paljonko nostat penkiltä. Parasta vertailua saisi jos kaikilla olisi sama kiekko ja samat olosuhteet. Sitten voisi kysyä, kuinka hitossa teit sen?

Ei mielestäni. Tämä on fiilistelyä onnistumisista. Avausviestin sympaattisuus sitä kieli. Pituusheittoon tarvitaan sopivaa tuulta, tekniikan kolahdusta ja hieman onnea. Mullahan on nuudelit pihvien tilalla muutenkin. Punttisalilla hengailu on tylsää.

Talin rangella tuuli tuiversi nätisti takavasemmalta ja kiekko lenteli takametsikköön. Kaiketi mittaa karttui n. 150 m. Vayläennätys on Talin 18, jossa kiekko lensi annukalla saaren ja väylän väliin OB:lle. Mittaa tuli 150-160 metriä. Tuulella oli tässäkin oma osansa. Golfdraivini on n.120 metrin luokkaa jos väylällä on sopivasti tilaa. Tiukoilla ja matalilla väylillä n. 110 m on optimisuoritus. Keskinkertaista sanoisin.

Pelaan Talissa isokäsien kanssa harva se päivä kesällä, ja koskaan en ole nähnyt kenenkään heittävän saaren ja OB:n väliin. Itse jään onnistuneella heitolla viitisen metriä, mutta sellaiset ovat jo todella hyviä. Tuskin ihan keskinkertaista.

Offline Tapanote

  • Ylläpitäjä
  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 143
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapani Aulu
  • Seura: Tomoottajat, Kankaanpää / 7k, Turku
Vs: Elämäsi pisin heitto?
« Reply #19 on: 27.01.13 - klo:11:30 »
Julkujärven #17 tiiltä julkujärven #16 tiille. Eli noin 200 m (reippaaseen alamäkeen).

EM-kisojen pituuskisassa meni 162 m, mikä on pisin virallinen tulos. Jalkamitalla joskus Garffin kans heitettiin kumpiki yli 170 m lentokentällä.

Offline Jooseppi

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 233
    • View Profile
  • Oikea nimi: Joose Saari
  • Seura: TFS
Vs: Elämäsi pisin heitto?
« Reply #20 on: 27.01.13 - klo:11:39 »
Mun pisin heitto on  vähä päälle sata metriä ;D mut alle satakymmenemetriä  :)
#65713

Offline GARFFi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 944
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Karvinen
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Elämäsi pisin heitto?
« Reply #21 on: 27.01.13 - klo:11:45 »
Pelaan Talissa isokäsien kanssa harva se päivä kesällä, ja koskaan en ole nähnyt kenenkään heittävän saaren ja OB:n väliin. Itse jään onnistuneella heitolla viitisen metriä, mutta sellaiset ovat jo todella hyviä. Tuskin ihan keskinkertaista.

Mä heitin kyllä ainakin aika lähelle. Olikos väylä TO2012 #17 väylän eteen.

Julkujärven #17 tiiltä julkujärven #16 tiille. Eli noin 200 m (reippaaseen alamäkeen).

EM-kisojen pituuskisassa meni 162 m, mikä on pisin virallinen tulos. Jalkamitalla joskus Garffin kans heitettiin kumpiki yli 170 m lentokentällä.

Aivan, unohdin. Mutta oon kyllä sitä mieltä että heitin viime kaudella Oulussa pidemmälle ku oltiin heittämässä Jaanin, Mikon, Vähätalon sekä Nirkkosen kans.

Offline Lassi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 531
  • HÖYYYYY
    • View Profile
  • Oikea nimi: Lassi Salminen
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Elämäsi pisin heitto?
« Reply #22 on: 27.01.13 - klo:11:59 »
Pelaan Talissa isokäsien kanssa harva se päivä kesällä, ja koskaan en ole nähnyt kenenkään heittävän saaren ja OB:n väliin. Itse jään onnistuneella heitolla viitisen metriä, mutta sellaiset ovat jo todella hyviä. Tuskin ihan keskinkertaista.

Mä heitin kyllä ainakin aika lähelle. Olikos väylä TO2012 #17 väylän eteen.
Saariväylä oli #17. Sun avaushan kopisi sinne puskiin siä to2012 #14 suunnalla. Varmaan olis pituus riittäny saareen jos olis osunu vällii. Törkee sekoryki  ;D

Offline GARFFi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 944
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Karvinen
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Elämäsi pisin heitto?
« Reply #23 on: 27.01.13 - klo:12:09 »
Sehän oli 21-väylänen leiska? Eiku mä hain sen siitä vastaantulevan väylän tiin viereisestä puskasta. :D

Offline Flick Maniac

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 848
  • Discmania
    • View Profile
    • Frisbeegolf Club Keinukallio
  • Oikea nimi: Mikko Setälä
  • Seura: FGCK
Vs: Elämäsi pisin heitto?
« Reply #24 on: 27.01.13 - klo:12:21 »
mites toi jalkamitta menee? itellä pisin varmaan joku 120 askelta (oon vähän alle 180cm pitkä ja sellanen maksimipitunen askel jossa takajalka ei kuitenkaan nousr maasta ennenkö etujalka laskee maahan. joo, voisin kaivaa rullamitan kaapista ja mitata, mut oliks teil jotai yleissääntöö tähä?) es-dd2 ässänä. mitään tuulileijatuspituuslinjoja en hallitse vaikka kunnon puhureissa oon koittanu, ei tuu mitään.
Discmania Media Partner 2017-2019
Team Discmania, Discmania Ambassador

Link | P2 | Tactic | Origin | MD3 | MD4 | Anvil | Essence | FD | FD3 | Fortress | CD2 | DD3 | Rampage | Spirit
http://www.instagram.com/Crushing_Plastic
http://www.youtube.com/user/glaabaglooba

Offline Tapanote

  • Ylläpitäjä
  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 143
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapani Aulu
  • Seura: Tomoottajat, Kankaanpää / 7k, Turku
Vs: Elämäsi pisin heitto?
« Reply #25 on: 27.01.13 - klo:12:45 »
Kun on sen seittemänmiljoonaa kertaa mitannut jalkamitalla metrejä, niin aika hyvin se pitää kutinsa. Ja jos nyt sitten prosentin pari heittääkin, niin eipä sillä niin väliä.

Jos maksimipituisia askelia otat, niin varmasti yli metrin ovat.

Offline jtrogen

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 919
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jarno Trogen
  • Seura: FGCK
Elämäsi pisin heitto?
« Reply #26 on: 27.01.13 - klo:13:33 »
Kerran olen ehkä 90m rikkonut mutta tasaisesti näyttää tippuvan n 65metriin. Aika ihmeellistä. No onneksi putteritkin tippuu suurinpiirtein samaan mittaan.

Offline HAH

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 3 174
    • View Profile
  • Oikea nimi: Harri H.
  • Seura: 7k
Vs: Elämäsi pisin heitto?
« Reply #27 on: 27.01.13 - klo:14:01 »
Kaksi kertaa rangella saanut 120m ylitettyä. Eipä sen ihmeempiä pituuksia ole irronnut. Pisin väyläavaus on varmaan ollut Lausteen kakkosella, ku oon joskus heittänyt sinne takaojalle (reilut 130m). Se on alamäki-väylä, ni se ei paljoa kerro. Eilen avasin samanmoisen matkan Nummelanharjulla, mutta se vasta alamäki-väylä olikin!

Offline reimain

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 148
    • View Profile
  • Oikea nimi: Reima Innala
  • Seura: OriDC
Vs: Elämäsi pisin heitto?
« Reply #28 on: 27.01.13 - klo:14:06 »
Pisimmät varmaankin, Mukkula väylä 5 132m korintasalle mut 4m oikeelle ja sitten 5tr väylä 9. viiteen metriin.
Ja sitten Harjun 10 missä pääsin 15m.
Siinähän noi millä on ollu jotain merkitystä. Urheilukentällä tullu jotain ufo ässiä kokeiltua ja muutamat ois lentänänyt +150m mut aita tulee vastaan aikasemmin.


Offline Jaani

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 416
  • Still Not a Player
    • View Profile
  • Seura: TT
Vs: Elämäsi pisin heitto?
« Reply #29 on: 27.01.13 - klo:14:09 »
Sehän oli 21-väylänen leiska? Eiku mä hain sen siitä vastaantulevan väylän tiin viereisestä puskasta. :D

Kyllä mäkin sinne kiinteen #15 tiin taakse olen rykinyt, mutta se onkin sellainen superantsa, joka on paljon helpompi heittää, kuin heitto sinne korin suuntaan mantereen ja saaren väliin.