Frisbeegolf-forum.fi

Tuoreimmat viestit

Sivuja: [1] 2 3 ... 10
1
Treenipäiväkirjat / Vs: Liuge fribaa (Sponsored by: Black Ink Discs)
« Uusin viesti kirjoittanut Rockatansky tänään kello 11:04 »
Pyh ja pahin sanon minä! Eri tilanteissa haara ja snake strike puttaustyylit ovat toisiaan parempia kuin toinen, joten parasta on hallita molemmat. Breaking the wrist hallitusti lyhyenä terävänä liikkeen lopuksi on optionaalista alle maksimimatkan. On myös tarkoitukseton ranteen kääntyminen oikealle, mikä tulee liian hitaasta snake strike käsiliikkeestä. Mikä johtaa kyynärpään suoristumiseen ennen kiekon irtoamista. Liikkeen jatkuvuuden laki tässä tapauksessa pakottaa ranteen oikealle ennen kiekon irtoamista ja oikealle korista.

Kylmä kannustaa ja hidastaa liikkeitä. Ohuet kylmät vaatteet pahentavat tilannetta. Onkohan Primaloft edelleen lämpimin materiaali per kankaan paksuus? Hintavia usein, mutta alennuskausilla siedettävämpi. Alpha lienee toinen hyvä lämpöeriste. Kallis Patagonia Nano Air takki käyttää alpha projektissa aloittaneena vielä pidemmälle vietyä materiaalitekniikkaa. Ollen hengittävin talvilämpöinen takki maailmassa. Kakkosversiossa, ykkonenkin oli, mutta kehitys.

Lihasten jännitys hidastaa myös snake strikea, joten rentoutus on tarpeen. Haukottelu ja käden ravistelu auttaa.

Toki puttaan kaukaa vielä normistancella. Haaralta vaikea saada tarpeeksi voimaa putteihin kauempaa. Pitkiin putteihin täytyy kyllä käyttää tunteja kauden alussa kun ei niitä nyt talvella pysty sisätiloissa treenaamaan. Paitsi sisävuorolla vähän.

Eilen oli puhdas lepopäivä, vähän toki puttailin silloinkin. Tänään toivottavasti energiaa vielä työpäivän jälkeen treenailla vähän jotain
2
Fribakisat / Meilahden Kalliot 2.3
« Uusin viesti kirjoittanut monster tänään kello 10:23 »
Pdga kisaa meikussa 2.3 lauantaina
https://discgolfmetrix.com/?u=scorecard&ID=872500
3
Frisbeegolf / Vs: Murjotusketju
« Uusin viesti kirjoittanut JanneRäsänen tänään kello 10:07 »
Tässä todistetta siitä, mikä hiertää monta vastakarvaan, kun heille sanoo, että olet kehityksessä itsesi pahin vihollinen. Kuka muu muka ohjaisi enemmän harhaan, kun ei kukaan laiskottele puolestasi?

Kun viimeksi tällä foorumilla kirjoitin, olet itsesi pahin vihollinen, pyydettiin olemaan kirjoittamatta kyseisen henkilön treeniketjuun. Kun kerran en saa kertoa, miten Ari ja kuka muu tahansa voi vähentää ja ennaltaehkäistä punttitreenin sekä tottumattomuuden aiheuttamia kipuja, voisiko joku muu ruuvata Arin pään osoittamaan eteen päin manaajan asennosta? Ja kertoa kivun vähennys/ehkäisyniksejä hänelle, jos tämä ei mene silmien alle tai jakeluun.

Vittumainen tyyppi toteaisi kärsiköön, kun itse ei halua apua. Mä olen niin supervittumainen, etten yhden tyypin mielensä pahoittamisen takia sahaa kaikkien muiden oksaa jättämällä niksit kertomatta. Kyllä nyt juuri on syy ja hetki pahoittaa tuosta mielensä ja kirjoittaa valitus kenelle kiinnostaa, että on maailma ja Janne epäreiluja.

DOMS on tullut käytännössä tutuksi Arille, vaikkei termi ehkä ole tuttu. Delayed onset muscle soreness prevention Googlen sivuille voi tuoda muita niksejä.

Tässä ensiapua ja ehkäisyä: Venyttely treenin jälkeen, kalvohieronta jumien ja kiinnikkeiden sekä "herneiden" pehmentelyyn ynnä kudosten normiasentoon palauttamiseksi treenin jälkeen ja seuraavana päivänä vähintään.

Se ihanan pahan tuntuinen asia, minkä tekemällä vähentää kipua enemmän kuin tekeminen aiheuttaa: Valtavan eron tekee, kun treenin jälkeen vuorottelee treenattuun lihasryhmään vähintään kylmää ja kuumaa suihkua. Ajasta on eri koulukuntia, mutta jo lyhyenä pidetty 10 s auttaa jotain. Oman kokemuksen mukaan minuun tehoaa paremmin puoli minuuttia ja yli, mutta kaikki auttaa. Ymmv en tiedä, miten suuri apu on muille eri mittaisista kylmä/kuuma sykleistä.

Suihku ei ole hyvästä jättää väliin, mutta jos ei ehdi, kylmägeelipaketti tai jotain pakkasesta auttaa hieman. Ei niin paljon kuin lämmön vaihtelu, joten jos vielä on lämpötyyny tai kauratyyny mikroaallolla lämmitettynä... Voi toki tuplata suihkun edun myöhemmin, vähintään 3 h suihkun jälkeen. Liian tiheään kylmän otto tuo vaaroja, jotka voivat ohittaa edut.

Ei tee pahaa ollenkaan kipujen välttämiseen toistaa kylmä/kuumasyklihoitoa seuraavana aamuna. Päivällä tai iltapäivällä alkaa olla osin myöhäistä kipujen välttämiseen treenin jälkeisenä päivänä, mutta voi helpottaa kolmannen päivän oloa.
4
Treenipäiväkirjat / Vs: Liuge fribaa (Sponsored by: Black Ink Discs)
« Uusin viesti kirjoittanut JanneRäsänen tänään kello 09:34 »
Pyh ja pahin sanon minä! Eri tilanteissa haara ja snake strike puttaustyylit ovat toisiaan parempia kuin toinen, joten parasta on hallita molemmat. Breaking the wrist hallitusti lyhyenä terävänä liikkeen lopuksi on optionaalista alle maksimimatkan. On myös tarkoitukseton ranteen kääntyminen oikealle, mikä tulee liian hitaasta snake strike käsiliikkeestä. Mikä johtaa kyynärpään suoristumiseen ennen kiekon irtoamista. Liikkeen jatkuvuuden laki tässä tapauksessa pakottaa ranteen oikealle ennen kiekon irtoamista ja oikealle korista.

Kylmä kannustaa ja hidastaa liikkeitä. Ohuet kylmät vaatteet pahentavat tilannetta. Onkohan Primaloft edelleen lämpimin materiaali per kankaan paksuus? Hintavia usein, mutta alennuskausilla siedettävämpi. Alpha lienee toinen hyvä lämpöeriste. Kallis Patagonia Nano Air takki käyttää alpha projektissa aloittaneena vielä pidemmälle vietyä materiaalitekniikkaa. Ollen hengittävin talvilämpöinen takki maailmassa. Kakkosversiossa, ykkonenkin oli, mutta kehitys.

Lihasten jännitys hidastaa myös snake strikea, joten rentoutus on tarpeen. Haukottelu ja käden ravistelu auttaa.
5
Treenipäiväkirjat / Vs: Rakkaudesta lajiin
« Uusin viesti kirjoittanut Ari 18.02.19 - klo:23:29 »
Salilla on muutama sellainen laite joihin en edes tietäisi miten päin siihen mennään joten pitää vaivihkaa yrittää katella jos joku joskus niitä käyttää :)

On tässä kyllä sellainen asia, että helpottaa käymistä kun selkeästi on tiedossa että ei tästä ainakaan haittaa ole. Jos Jaanikin lupaa että lihaksilla menee pitemmälle niin NDGE:ssä sitten riuhdotaan kausi käyntiin :)

Vein puttikorin mökille viime kesänä enkä jaksanut enää sitä kotiin tuoda vaan ikäänkuin joululahjaksi hankin uuden. Pitänee hiljalleen lumien sulaessa alkaa kasata puttikoria asvaltille niin pääsee hinkkaamaan puttia. Ei välttämättä oikeasti mutta jos kori on osina varastossa niin ei ainakaan ;)
6
Treenipäiväkirjat / Vs: Kylmä kiekko veteen – Jaskan peliblogi
« Uusin viesti kirjoittanut JaskaT 18.02.19 - klo:21:28 »
Kiitoksia vinkistä! Odottelen vielä hieman lisää kokemuksia noista uutuuksista, mutta voi olla, että tulee kauden aikana testattua. Enforceria olen joskus ajatellut myös kokeilla, mutta numeroiden perusteella vaikuttaa vielä vakaammalta kuin Defender.
Tuo uusien mallien testailu on monelle varmaan mielekästä hommaa, itsellä ei oikein tahdo innostus siihen riittää. :(
7
Treenipäiväkirjat / Vs: Kylmä kiekko veteen – Jaskan peliblogi
« Uusin viesti kirjoittanut Thmz 18.02.19 - klo:18:26 »
Erittäin hyvin avattu repun sisältö. Sieltä löytyi tosiaan se sama aukko, mikä monelta, eli Trespassin ja Defenderin väli. Kannattaa kokeilla Latituden uutuutta, Recoilia. Special Edition-yksilöt olivat hyvin lähellä vakaata Trespassia, mutta lisätyllä feidillä. Opto-muovinen ei halunnut kääntää niin paljoa, mutta feidi oli silti maltillinen. Oman kokemuksen mukaan Defender feidaa kuluneenakin todella reippaasti ja nimenomaan kerää runsaasti metrejä etuviistoon. Kapeampiin ränneihin olenkin suosinut kulunutta Enforceria, koska sen feidi on enemmän putoavampi, eikä se niinkään liidä sinne feidiin samalla tavalla.
8
Radoilla tapahtuu / Vs: Pääkaupunkiseudun radat
« Uusin viesti kirjoittanut mykey 18.02.19 - klo:15:29 »
Äijänpelto Leppävaara-rastaala-lintuvaara Bermudan kolmioon tulossa tänä kesänä.. Leppävaaran urheilupuiston alueelle ihan kunnon rataa kuulemma on tulossa.
Toivoa sopii että Espoon kaupungilta saadaan vihreää aitaa radan ympärille, sen verran tiheää on ulkoilijan askel tuolla suunnassa.
9
Treenipäiväkirjat / Vs: Rakkaudesta lajiin
« Uusin viesti kirjoittanut Jaani 18.02.19 - klo:14:17 »
Hyvä ohjenuora elämässä. Ei ketään kiinnosta. Se on hyvä muistaa salilla aina, koska liika egoilukin tappaa treenit. Ei niitä kiinnosta. Ei edes, vaikka seisoisit yhdellä kädellä ja punnertilisit siitä jalat kattoon. Ja jos jotakuta kiinnostaakin, niin hän tuhlaa vain kallista treeniaikaansa muita tuijotellessaan.
10
Treenipäiväkirjat / Vs: Kylmä kiekko veteen – Jaskan peliblogi
« Uusin viesti kirjoittanut JaskaT 18.02.19 - klo:12:19 »
On tapahtunut jotain käsittämätöntä. Kävin lauantaina pelaamassa frisbeegolfia!

Kerrankin kun oli aikaa ja sää kelvollinen, hurautin Veikkolan metsään treenaamaan - ja perille päästyäni totesin innostukseni olleen jokseenkin turhaa. Tamppasin ensin 20-senttiseen lumihankeen puttipaikan, jossa sitten lämmittelin, ja lähdin reilun vartin puttailun jälkeen kiertämään rataa. Tuskaista oli. Ei niinkään heitot, jotka menivät jotakuinkin niin kuin ajattelinkin tällaisen tauon jälkeen menevän, mutta kun rataa piti käytännössä kävellä muiden aiempia jalanjälkiä pitkin, loppui hommasta hauskuus aika pian. Lopulta jätin muutaman väylän kokonaan pelaamatta ja kiersin radan loppuun. Kengät ja sukat märkänä ajoin kotiin ja päätin jatkaa talvihorrosta.

Katselin vielä sunnuntain viikkokisatarjontaa, mutta tajusin, ettei huvittanut lähteä pelaamaan viikkokisoihin eikä edes itsekseen. Ehkä se innostus sieltä palaa, kunhan radat sulavat parempaan pelikuntoon. Tällä viikolla pitäisi sentään ehtiä hallille. Putterilähärit ja kämmenavaukset ovat jälleen ohjelmassa niin kuin ovat olleet lähes joka kerta kun olen treenaamaan päässyt.

Kisakalenteria olen tutkinut, mutta aika vähänlaisesti mitään kiinnostavaa on vielä tarjolla. Muutaman pientä innostusta herättäneen kisan kohdalla ongelmaksi nousi etäisyys ja aikataulu. Kai tässä turha vielä on huolehtia, mutta tavoite olisi päästä aloittamaan kisakausi huhtikuussa, sitten siitä 1-2 kisaa kuussa lokakuulle asti. Tästä tulisi sellainen kahdeksan-kymmenen kisaa kauden aikana. Viime syksyn kaltaista neljän peräkkäisen kisaviikonlopun rykäystä en kyllä pysty enää suorittamaan, joten toivottavasti saan hajautettua kisoja tällä kaudella paremmin.

Niin, siitä pelaamisesta. Puttityylissä oli selkeitä muutoksia viime kauden aikana varmaan viitisen kertaa, mutta nyt koitan pysytellä tiukemmin yhdessä tyylissä koko kauden ajan. Lauantaina tuntui osuvan ihan kohtuullisesti, vaikka tosiaan kyseessä oli ensimmäiset putit noin kuukauteen. Harjoituskierroksen kohokohta oli ysiväylällä paikaltaan heitetty kakkosavaus EMacilla kuuden metrin putille – että jos se paikaltaan menee, niin kai se menee kesällä sitten ihan vauhdinkin kanssa. Tämä mielessä pitäen kohti seuraavaa treenikertaa.
Sivuja: [1] 2 3 ... 10