Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Talvikiekkoilun niksit  (Read 73388 times)

Offline temppa.kk

  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 1 268
    • View Profile
  • Oikea nimi: Teemu Leinonen
Vs: Talvikiekkoulun niksit
« Reply #45 on: 11.12.13 - klo:06:35 »
Ei ne kovin usein halkeile. Eilen mukavat 25 astetta pakkasta ja pari kertaa osu puuhun aika kovaa.
Uusia ratoja vain etsimään!

Offline kim_1

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 14
    • View Profile
  • Oikea nimi: Kim L
Vs: Talvikiekkoulun niksit
« Reply #46 on: 29.12.13 - klo:11:19 »
En tiedä onko muut kokeillut tämmöistä, mutta lämpögeeliä niveliin ennen kierrosta.(itse tulee käytyä nilkat, ranteet, ja alaselkä tuolla) Itselle tuo -5 kovan tuulen kanssa aiheuttaa jo semmosta tärinää ja vapinaa, että en pysty keskittymään peliin ollenkaan kihelmöinnin ja kivun takia. Muija sitä vinkkas kun ekat pakkaset tuli, että pitäs testaa tätä: http://www.icepower.net/tuotteet/ice-power-hot-lampogeeli  // tietty jos suosisin kerrospukeutumista ni ongelma katoaisi ilmankin tätä.

nyt laittanut tota kiltisti aina ennen kierrosta, ja välillä lisännyt päivän mittaan.. En tiedä onko placeboa, mutta omaa peliä helpotti  8)

Offline Mfisbee

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 154
  • hups! piti olla Mfrisbee mutta kirjotin Mfisbee
    • View Profile
Vs: Talvikiekkoulun niksit
« Reply #47 on: 06.01.14 - klo:21:54 »
Itellä on tullut pieni ongelma vastaan kun on kiekoissa narut pohjassa ja kiekot kassissa kaikki narut on ihan sotkeutuneina toisiinsa.
onko teillä mitään niksiä siihen miten asia narut pysymään järjestyksessä?
joskus huomaan olevani heiton jälkeen kauempana korista kuin ennen sitä. ;)

Offline Champion Beast

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 433
  • "Siihen uskoo ku sen näkee"
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Tolonen
  • Seura: HCDG
Vs: Talvikiekkoulun niksit
« Reply #48 on: 23.01.14 - klo:19:08 »
« Last Edit: 23.01.14 - klo:19:37 by Champion Beast »
Team Latitude 64° Finland
Team Trilogy Finland

Offline temppa.kk

  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 1 268
    • View Profile
  • Oikea nimi: Teemu Leinonen
Vs: Talvikiekkoulun niksit
« Reply #49 on: 23.01.14 - klo:21:23 »
Tolla ohjeella jos laittaa niin varmasti pysyy. Mitenkähän muuten, saako lahjanarulla varustettuja kiekkoja käyttää kisoissa?
Uusia ratoja vain etsimään!

Offline Champion Beast

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 433
  • "Siihen uskoo ku sen näkee"
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Tolonen
  • Seura: HCDG
Vs: Talvikiekkoulun niksit
« Reply #50 on: 23.01.14 - klo:21:25 »
Tolla ohjeella jos laittaa niin varmasti pysyy. Mitenkähän muuten, saako lahjanarulla varustettuja kiekkoja käyttää kisoissa?

Kiekkoonhan ei saa tehdä lentoo vaikuttavia muutoksia, joten veikkaan että PDGA kisoissa tuo ei liene sallittua jos ei erikseen haeta lupaa poiketa säännöistä.
Team Latitude 64° Finland
Team Trilogy Finland

Offline temppa.kk

  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 1 268
    • View Profile
  • Oikea nimi: Teemu Leinonen
Vs: Talvikiekkoulun niksit
« Reply #51 on: 23.01.14 - klo:21:27 »
Mites paljo se nyt sitten vaikuttaa lentoon toi naru?
Uusia ratoja vain etsimään!

Offline tuomasv

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 880
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tuomas Virtanen
  • Seura: FGSMH & TT
Vs: Talvikiekkoulun niksit
« Reply #52 on: 23.01.14 - klo:21:42 »
Mites paljo se nyt sitten vaikuttaa lentoon toi naru?

Vähemmän se vaikuttaa kuin heittojen välinen vaihtelu itsellä  ;) Ihan täsmätoistoon kun ei pysty.

Mutta asiallisesti: hidastaa toki vähän koska ilmanvastus kasvaa.

Offline Champion Beast

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 433
  • "Siihen uskoo ku sen näkee"
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Tolonen
  • Seura: HCDG
Vs: Talvikiekkoulun niksit
« Reply #53 on: 23.01.14 - klo:23:15 »
Ei se muuta ku hidastaa hieman. Mutta jokainen narun takia löytynyt kiekko on 15€ säästöä joten suosittelen ..varsinkin jos treenaa yksin. Ei sitä talvella muutenkaan haeta niitä ääri-distansseja.
Team Latitude 64° Finland
Team Trilogy Finland

mutteriwiritys

  • Guest
Vs: Talvikiekkoulun niksit
« Reply #54 on: 24.01.14 - klo:15:47 »
Tuntuu että kiekko muuttuu alivakaammaksi kun laittaa sen narun sinne pohjaan, ainakin itse olin tämmöisen ilmiön havaitsevinani kun viimeksi narujen kanssa heittelin. Kyllä se aika pitkä saa olla se naru jos on vähänkään hötömpää lunta ja jos sattuu vielä nakkelee jotain draiveria. Välillä jäi itellä se naru kokonaan sinne kiekon alle joten ei tuokaan luonnollisestikkaan 100% turva ole. Jännä ois kokeilla jotain piipperiä kans, semmosen kanssa saattais tosin mennä melko äkkiä hermot.. :D

Offline temppa.kk

  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 1 268
    • View Profile
  • Oikea nimi: Teemu Leinonen
Vs: Talvikiekkoulun niksit
« Reply #55 on: 24.01.14 - klo:19:53 »
Kyllä mä kans luulen että ei paljoa vaikuta. Ehkä saattaa aavistuksen muuttua alivakaammaksi.
Uusia ratoja vain etsimään!

Offline napati

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 348
    • View Profile
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Talvikiekkoulun niksit
« Reply #56 on: 24.01.14 - klo:20:11 »
Tuntuu että kiekko muuttuu alivakaammaksi kun laittaa sen narun sinne pohjaan, ainakin itse olin tämmöisen ilmiön havaitsevinani kun viimeksi narujen kanssa heittelin. Kyllä se aika pitkä saa olla se naru jos on vähänkään hötömpää lunta ja jos sattuu vielä nakkelee jotain draiveria. Välillä jäi itellä se naru kokonaan sinne kiekon alle joten ei tuokaan luonnollisestikkaan 100% turva ole. Jännä ois kokeilla jotain piipperiä kans, semmosen kanssa saattais tosin mennä melko äkkiä hermot.. :D

Ton takia se naru laitetaan tottakai kiekon yläpuolelle.

mutteriwiritys

  • Guest
Vs: Talvikiekkoulun niksit
« Reply #57 on: 24.01.14 - klo:23:35 »
Tuntuu että kiekko muuttuu alivakaammaksi kun laittaa sen narun sinne pohjaan, ainakin itse olin tämmöisen ilmiön havaitsevinani kun viimeksi narujen kanssa heittelin. Kyllä se aika pitkä saa olla se naru jos on vähänkään hötömpää lunta ja jos sattuu vielä nakkelee jotain draiveria. Välillä jäi itellä se naru kokonaan sinne kiekon alle joten ei tuokaan luonnollisestikkaan 100% turva ole. Jännä ois kokeilla jotain piipperiä kans, semmosen kanssa saattais tosin mennä melko äkkiä hermot.. :D

Ton takia se naru laitetaan tottakai kiekon yläpuolelle.
Ai jaa, luulis vaikuttavan lentoon enempi? :D

Offline napati

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 348
    • View Profile
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Talvikiekkoulun niksit
« Reply #58 on: 24.01.14 - klo:23:46 »
voi olla, en osaa sanoo, toisaalta noste tai oikeastaan sen ylipaine häärää siellä alapuolella. mulla ei oo väliä kun heitot on paskoja anyway ja teen ihan pienen reiän aivan keskelle kiekkoo, josta narun pujotan ja solmu alle. ts olen uhrannut pari draiveria talvikäyttöön. mun mielestä tuo konsti ei vaikuta yhtään kiekon lentoon. eikä muuten irtoo se naru vaikka kiekkoo pyörittäis siitä narusta :)

Offline Champion Beast

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 433
  • "Siihen uskoo ku sen näkee"
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Tolonen
  • Seura: HCDG
Vs: Talvikiekkoulun niksit
« Reply #59 on: 24.01.14 - klo:23:50 »
voi olla, en osaa sanoo, toisaalta noste tai oikeastaan sen ylipaine häärää siellä alapuolella. mulla ei oo väliä kun heitot on paskoja anyway ja teen ihan pienen reiän aivan keskelle kiekkoo, josta narun pujotan ja solmu alle. ts olen uhrannut pari draiveria talvikäyttöön. mun mielestä tuo konsti ei vaikuta yhtään kiekon lentoon. eikä muuten irtoo se naru vaikka kiekkoo pyörittäis siitä narusta :)

juu ei irtoo :) sillä tuskin nyt suurta merkitystä on kuinka paljon se naru lentoon vaikuttaa. Yleensä vaan draivereihin laittaa narutettä löytyy tai sitte paiskoo midareilla & puttereilla talven ja on tikissä keväällä draiverien kans. monet noita dissaa, mutta silti poolissa pääsee aina honouriin se jolla on narut...mystistä eikö???
Team Latitude 64° Finland
Team Trilogy Finland