Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Tali Open 2012  (Read 22378 times)

Offline Tapanote

  • Ylläpitäjä
  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 143
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapani Aulu
  • Seura: Tomoottajat, Kankaanpää / 7k, Turku
Vs: Tali Open 2012
« Reply #30 on: 06.05.12 - klo:21:59 »
No mullahan kisat meni roimasti yläkanttiin. Kaikki mahdollinen toimi paremmin kuin koskaan ennen. Tietenkin tuli useita huonoja heittoja ja niistä rankkuja, mutta niin tuli kaikille muillekin.

Meni se amatööristatuskin nyt , eli en tule enää kiusaamaan muita niihin skaboihin.

Ainut, mikä jäi kaivelemaan, oli että finaalikierroksen väylällä 19 heitin täydellisen avauksen suoraan mukiin - niin keskelle ja täydellisesti kuin heiton voi heittää - mutta pomppasi ulos. Jos joku sattui kuvaamaan, olisi komeeta nähdä.

Niin, ja kun siinä jännitin, että meneekö sisään, menin kyykkyyn ja housut repesi PAHEMMAN kerran. =D

Offline SamuliKL

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 308
    • View Profile
  • Oikea nimi: Samuli Lintula
  • Seura: 7k, Bear Disc Golf
Vs: Tali Open 2012
« Reply #31 on: 06.05.12 - klo:22:38 »
Muutamia pätkiä sunnuntailta

Öö... Onko tuossa toisessa väylässä mandoportin päällä puhemies Maon kuva vai mitä mun silmät valehtelee?
PA4 | PA1 |  M2 | M? | Jackal | F?? | Valkyrie | Beast | PD | D4

Offline GARFFi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 944
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Karvinen
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Tali Open 2012
« Reply #32 on: 06.05.12 - klo:22:39 »
Muutamia pätkiä sunnuntailta

Öö... Onko tuossa toisessa väylässä mandoportin päällä puhemies Maon kuva vai mitä mun silmät valehtelee?

Kyllä vain. Se piti jöötä siinä talin alkupäässä ja kiltisti toteltiin.

Offline Hans Wäkevä

  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 645
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Laihonen
  • Seura: 7k
Vs: Tali Open 2012
« Reply #33 on: 06.05.12 - klo:23:51 »
Ei oikee ollu peli tikissä mulla :) Nooh sellasta se on välillä.

Muuten oli kiessit noili 3 ja Misil oli lauantai illal kauhee soija :D

Tapani, sun osuman koriin olis suonu jäävän sisään ku osu juur oikeeseen kohtaankin koria..

Jynkkä.

Offline AMA

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 192
    • View Profile
  • Oikea nimi: Markus Mäntylä
  • Seura: Tampereen Frisbeeseura
Vs: Tali Open 2012
« Reply #34 on: 07.05.12 - klo:08:04 »
Niin, ja kun siinä jännitin, että meneekö sisään, menin kyykkyyn ja housut repesi PAHEMMAN kerran. =D
Ei ollu mikään pieni repeämä se :)

Omalta osaltani kisat olivat toisaalta onnistuneet (käsi kesti heittää vielä vikan rundinkin loppuun) mutta toisaalta huomasi draivien osumatarkkuudesta, että treenaamaan olisi päästävä jo pikkuhiljaa. Tali ei ole niitä kaikkien mukavampia ratoja, jos luottoa draiviin ei ole. Positiivisena asiana puttityylin vaihto alkaa jo nyt kantamaan hedelmää. Vielä kun sitä jaksaa hinkata jonkin aikaa niin hyvä tulee  :)

Offline Jaani

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 416
  • Still Not a Player
    • View Profile
  • Seura: TT
Vs: Tali Open 2012
« Reply #35 on: 07.05.12 - klo:09:26 »
Ihan mukava oli pelata kaikkiaan; jopa huonot kierrokset olivat ihan hauskoja. Hyvät pelikaverit ja poikkeuksellisen hyvä pelihuumori jopa mustien hetkien jälkeen. Tällä kertaa petti draivi, mutta vaikea uskoa että harjoittelemalla se siitä paranisi. Oli vain niin lukossa ja puristi kiekosta. Puttityylin vaihto on ollut onnistunut, kuten AMAllakin.

Offline Tapanote

  • Ylläpitäjä
  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 143
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapani Aulu
  • Seura: Tomoottajat, Kankaanpää / 7k, Turku
Vs: Tali Open 2012
« Reply #36 on: 07.05.12 - klo:12:37 »
Tapani, sun osuman koriin olis suonu jäävän sisään ku osu juur oikeeseen kohtaankin koria..


Ei tullut vieläkään ekaa kisaholaria, mutta joskus sitten.

Offline Tapanote

  • Ylläpitäjä
  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 143
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapani Aulu
  • Seura: Tomoottajat, Kankaanpää / 7k, Turku
Vs: Tali Open 2012
« Reply #37 on: 07.05.12 - klo:12:38 »
Niin, ja kun siinä jännitin, että meneekö sisään, menin kyykkyyn ja housut repesi PAHEMMAN kerran. =D
Ei ollu mikään pieni repeämä se :)

Omalta osaltani kisat olivat toisaalta onnistuneet (käsi kesti heittää vielä vikan rundinkin loppuun) mutta toisaalta huomasi draivien osumatarkkuudesta, että treenaamaan olisi päästävä jo pikkuhiljaa. Tali ei ole niitä kaikkien mukavampia ratoja, jos luottoa draiviin ei ole. Positiivisena asiana puttityylin vaihto alkaa jo nyt kantamaan hedelmää. Vielä kun sitä jaksaa hinkata jonkin aikaa niin hyvä tulee  :)

Se puttityylin vaihtohan alkoi toimia välittömästi ensimmäisessä treenissä. Ja hienoa, että paikat kesti. Julkujärvellä lauantaina sitten jo luotetaan draiviin?

Offline Tapanote

  • Ylläpitäjä
  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 143
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapani Aulu
  • Seura: Tomoottajat, Kankaanpää / 7k, Turku
Vs: Tali Open 2012
« Reply #38 on: 07.05.12 - klo:12:43 »
Hyvät pelikaverit ja poikkeuksellisen hyvä pelihuumori jopa mustien hetkien jälkeen. Tällä kertaa petti draivi, mutta vaikea uskoa että harjoittelemalla se siitä paranisi. Oli vain niin lukossa ja puristi kiekosta. Puttityylin vaihto on ollut onnistunut, kuten AMAllakin.

Mulla myös poikkeuksellisen mukavaa pelata. Jopa kärkiryhmissä fiilis oli rentoa, eikä hampaiden kiristelyä nähty, vaikka välillä heitot lipsuivatkin itse kullakin.

Mulla taas draivi (myös rysty) oli ehkä ensimmäistä kertaa vahvaa. Ennen ensimmäistä kierrosta kävin Jaanin kanssa heittämässä väylää 21 muutaman heiton verran, jolloin Jaani kommentoi että "älä ny noin, heitä rennommin". Koitin tätä toteuttaa kierroksella ja heitin heitot hyvin kevyellä vauhdilla ja rennosti puolitehoilla. Varmasti sen myötä lirvahduksia tuli huomattavasti aiempaa vähemmän - enkä liukastunut tiilläkään kuin yhden ainoan kerran - viimeisen kierroksen viimeisellä väylällä.

Offline Hans Wäkevä

  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 645
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Laihonen
  • Seura: 7k
Vs: Tali Open 2012
« Reply #39 on: 07.05.12 - klo:12:44 »
Bitti Matkanen eli Matti Pitkänenä.

Heitä kuvia eetteriin, ni päästään kattelemaan lisää Tali Openin tunnelmia! :D
« Last Edit: 07.05.12 - klo:12:45 by Hans Wäkevä »

Offline mambo

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 470
    • View Profile
  • Oikea nimi: Janne Uggeldahl
  • Seura: Talin Tallaajat
Vs: Tali Open 2012
« Reply #40 on: 07.05.12 - klo:13:48 »
Tuossa jotain mun räpsyjä eiliseltä, pitäis näkyä kaikille:
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.409212835766605.102580.100000336755321

Offline Jansson

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 25
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jani Mäkelä
  • Seura: Frisbeegolfseura 7k
Vs: Tali Open 2012
« Reply #41 on: 07.05.12 - klo:14:28 »
Tuolla on aikamoinen laaki kuvia http://jarih.kuvat.fi/kuvat/Tali+Open+2012/

Offline Jaani

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 416
  • Still Not a Player
    • View Profile
  • Seura: TT
Vs: Tali Open 2012
« Reply #42 on: 07.05.12 - klo:14:46 »
Hyvät pelikaverit ja poikkeuksellisen hyvä pelihuumori jopa mustien hetkien jälkeen. Tällä kertaa petti draivi, mutta vaikea uskoa että harjoittelemalla se siitä paranisi. Oli vain niin lukossa ja puristi kiekosta. Puttityylin vaihto on ollut onnistunut, kuten AMAllakin.

Mulla myös poikkeuksellisen mukavaa pelata. Jopa kärkiryhmissä fiilis oli rentoa, eikä hampaiden kiristelyä nähty, vaikka välillä heitot lipsuivatkin itse kullakin.

Mulla taas draivi (myös rysty) oli ehkä ensimmäistä kertaa vahvaa. Ennen ensimmäistä kierrosta kävin Jaanin kanssa heittämässä väylää 21 muutaman heiton verran, jolloin Jaani kommentoi että "älä ny noin, heitä rennommin". Koitin tätä toteuttaa kierroksella ja heitin heitot hyvin kevyellä vauhdilla ja rennosti puolitehoilla. Varmasti sen myötä lirvahduksia tuli huomattavasti aiempaa vähemmän - enkä liukastunut tiilläkään kuin yhden ainoan kerran - viimeisen kierroksen viimeisellä väylällä.

Se on muuten tuo rentous se avainsana. Viimeisellä rundilla lähdin, kuten aina kisoissa, seiftaamaan saariväylää sellaisella puolitehon nykäisyllä. Keskityin hyvään releaseen, jengaan ja kulmaan. Ja ihan löysällä vedolla kiekko meni mantereen päästä, n. 5 metriä vajaaksi ob-linjasta.

Olen huomannut, että heitän pisimmät heittoni kun keskityn tekniikkaan, hyvään ranteen käyttöön ja renotuoteen. Menee ihan yhtä pitkälle kuin kiskomalla, mutta paikat kestää paremmin.

Offline keijokeijo

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 38
    • View Profile
  • Oikea nimi: Keijo
Vs: Tali Open 2012
« Reply #43 on: 07.05.12 - klo:22:08 »
No mullahan kisat meni roimasti yläkanttiin. Kaikki mahdollinen toimi paremmin kuin koskaan ennen. Tietenkin tuli useita huonoja heittoja ja niistä rankkuja, mutta niin tuli kaikille muillekin.

Tapani, sä olet mun idoli.

Kävin ekana päivän Talissa kääntymässä ja satuin kuulemaan, kuinka 15:n tiillä valitit, että heitoissa ei ole pituutta. No, sillä ei taida olla väliä, jos ne menee aina sinne minne pitääkin.

Offline Tapanote

  • Ylläpitäjä
  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 143
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapani Aulu
  • Seura: Tomoottajat, Kankaanpää / 7k, Turku
Vs: Tali Open 2012
« Reply #44 on: 07.05.12 - klo:22:14 »
No mullahan kisat meni roimasti yläkanttiin. Kaikki mahdollinen toimi paremmin kuin koskaan ennen. Tietenkin tuli useita huonoja heittoja ja niistä rankkuja, mutta niin tuli kaikille muillekin.

Tapani, sä olet mun idoli.

Kävin ekana päivän Talissa kääntymässä ja satuin kuulemaan, kuinka 15:n tiillä valitit, että heitoissa ei ole pituutta. No, sillä ei taida olla väliä, jos ne menee aina sinne minne pitääkin.

Se kolmannen lenkin eka väylä? Eli normaalissa leiskassa 13? Joo, ei mulla siinä esim riitä heitto lähellekään korille asti. Toisella kierroksella oli sopiva tuuli, ja sain ihan unelmaheitolla noin 15 metriin. Ei ihan kunnon putille asti siis siltikään.

Mutta ei tosiaan Talissa tarvinnut pitkälle heittää. Itse asiassa edes mun kädellä ei heitetty "täysiä" kuin parilla väylällä, eikä kovaakaan kovin monella. Ei se voittajakaan mikään jousikäsi ole...