Siltamäessä melkein kaikki muutokset oli tehty jo valmiiksi. Eilen illalla pelasin vielä vanhaa rataa, tänään illalla oli osittain jo uudet setit kunnossa. Kaivurikin oli vielä 17. korin vieressä, joten luulisin, et ne 2 viimestä väylääkin tulee aika hätäseen sinne, sekä 17. laatan siirtäminen.
Sitten oma mielipide muutoksista. Tärkein asia on tietenkin se, että muutosten takana on kanssapelaajien ja muiden puiston käyttäjien turvallisuus, sehän on selvä. Silti itseäni harmittaa, että satunnaisten suhareiden hölmöily helpotti rataa aika paljonkin. (Suluissa uusi väylänumero)
1. väylä on nyt paljon avoimempi, kun tii siirtyi hieman oikealle. Toki jos nostopirkun haluaa, pitää edelleen osata heittää suoraan ja tarkasti.
7. väylä lyheni sen tsabaut 15m(?). Aika tuntuva helpotus ottaen huomioon väylän profiilin. Nyt voi mennä ykkösellä korille jo midarillakin.
8. tosiaan hävinnyt. Itseäni harmittaa, koska oli pk-seudulla suht harvinainen selvä vasurin hysseväylä.
9. (8.) aka lampiväylä lyheni sen 20-25m. Jos tämä on edelleen par 4, on väylällä helppoja eaglejä jaossa. Par 3:na olisi ehkä muuhun tasoon nähden liian haastava. Paha sanoa.
13. (12.) penkin siirto ehkä paras muutos. Se jos joku oli riski paikka.
Väylän 8 materiaaleista oli tulossa uusi 16. Tiin paikkaa en nähnyt mutta korin paikka merkattu suoraan nykyisen 17. tiin eteen. Mikä siis tarkoittaa sitä, että 17. lyhenisi suoraksi par 3:ksi, ellei laatta siirry eteenpäin ja oikealle hiekkatien viereen. Joka tapauksessa par tippuu varmaankin kolmoseen? Salaa silti toivon jotain erilaista ja hienoa.
Jos 18. väylä on tulossa takaisin vanhalle paikalleen, pitäisi puustoa raivata jonkun verran. Ainakin ennen poistumistaan se oli "toivotaan toivotaan" materiaalia läpimenon osalta. En tuomitse ennen kuin näen lopullisen tuotoksen. Positiivista on se, että nyt rata on taas täysi 18-väyläinen.
Älkää vetäkö hernettä nenään, arvostan kyllä suuresti sitä, että jotkut viitsivät nähdä vaivaa Siltamäen radan eteen, vaikka muutokset tehdäänkin pakon uhalla. Kuten mainittua, toimii parhaiten uusien pelaajien ratana ja sunnuntaiheittelyssä. Onneksi haasteita varten on mm. Tali ja Kivikko.
Tikkurilassa asuvalle Siltis kantaa jatkossakin "kotiradan" statusta Simpparin ollessa putterineppailua.
ps. Mites se Simonmetsän rata ylipäätään? Eikös Vantaan kaupunki lupaillut radan siirtoa tämän vuoden puolella? Tällä hetkellä rahat varmaan aika jäissä asian suhteen... ja kaikki muukin...
pps. Menee Maton hieno ratakartta hukkaan. Tekeekö joku uuden kunnes mahdolliset vakituiset opasteet saadaan aikaiseksi.