Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Apuja puttaukseen otetaan vastaan.  (Read 346970 times)

Offline Flick Maniac

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 848
  • Discmania
    • View Profile
    • Frisbeegolf Club Keinukallio
  • Oikea nimi: Mikko Setälä
  • Seura: FGCK
Vs: Apuja puttaukseen otetaan vastaan.
« Reply #405 on: 28.05.15 - klo:10:41 »
Joskus vaihtamalla paranee, mut toki ei voi kokoajan vaan vaihdella. Itse vaihdoin kokonaan haaraputtiin tuossa jotain viikkoja sitten, ja never look back. Toimii.
Discmania Media Partner 2017-2019
Team Discmania, Discmania Ambassador

Link | P2 | Tactic | Origin | MD3 | MD4 | Anvil | Essence | FD | FD3 | Fortress | CD2 | DD3 | Rampage | Spirit
http://www.instagram.com/Crushing_Plastic
http://www.youtube.com/user/glaabaglooba

Offline Enrico

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 913
    • View Profile
  • Oikea nimi: Riku Sanaksenaho
  • Seura: BSC
Vs: Apuja puttaukseen otetaan vastaan.
« Reply #406 on: 28.05.15 - klo:21:54 »
Joskus vaihtamalla paranee, mut toki ei voi kokoajan vaan vaihdella. Itse vaihdoin kokonaan haaraputtiin tuossa jotain viikkoja sitten, ja never look back. Toimii.

Sama homma. Huomasin, että kun "joutuu" puttaamaan haaralta niin tuntuu menevän paljon paremmin sisään. Nyt puttaan kaikki yli 5-metriset haaralta, sitä lähempää ei ole merkitystä puttaako haaralta vai normisti tai vaikka vasemmalla kädellä.

Offline baader

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 175
    • View Profile
  • Oikea nimi: jape sinisalo
Vs: Apuja puttaukseen otetaan vastaan.
« Reply #407 on: 29.05.15 - klo:08:54 »
En enää viitsi treenata paljon toistoja, koska se alkoi a) maistumaan puulta b) sattumaan lihaksissa ja nivelissä.
Kisakierroksellahan putteja kuitenkin tulee (toivottavasti) noin 20kpl

Sen sijaan olen treenannut niin, että pidän koria pihalla ja aina kun kävelen ohi, otan yhden tai 2 puttia ihan kylmiltään.
Koitan tehdä eri etäisyydeltä ja välillä polvelta yms. Ja keskityn näihin muutamaan aina täysillä.
Usein on vielä lapsi jaloissa tai muita häiriöitekijöitä. 

Mielestäni tämä simuloi hyvin kisatilannetta ja on itsellä toiminut oiken hyvin.

Offline Danny

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 548
    • View Profile
  • Oikea nimi: Daniel
  • Seura: TFS
Vs: Apuja puttaukseen otetaan vastaan.
« Reply #408 on: 29.05.15 - klo:14:11 »
Tässä neuvoja puttiin.

Suosittelen rakentamaan oman putti tyylin aluksi, jota sitten pikku hiljaa muokkailet, kunnes se on täydellinen. Itellä mennyt nyt tuossa rakentamisessa 2v ja nyt se alkaa olemaan valmis. Joskus on mennyt putissa huonommin, mutta en ole muuttanut tyyliä radikaalisesti kertaakaan. Kummiskin omalla tyylillä on tullut puttailtua tuhansia kertoja.

Toinen neuvo. Valitse sellainen putteri, joka sopii parhaiten käteen. Ite olen tehnyt sellaisen virheen, että olen vaihtanut putterin, vaikka putti on toiminut. P2 --> Daggeriin vaihdoin aikoinaan. Alussa Dagger ei toiminut, mutta parin kuukauden päästä toimi.
Dagger - Pa1 - Nova - Challenger - Zone -  Drone - Wasp - Buzzz - Stalker - Predator - Force - Nuke

Offline Jokeri

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 32
    • View Profile
  • Oikea nimi: Lauri
Vs: Apuja puttaukseen otetaan vastaan.
« Reply #409 on: 22.07.15 - klo:18:44 »
Spinputt tekniikka?

Mitä huomioitavaa ja miten lähteä aloittelijana treenaamaan?
Asento, kiekon liikerata, ranteen liike, mistä voima heittoon jne.

Offline ghorkki

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 324
    • View Profile
  • Oikea nimi: Ville Könönen
  • Seura: Deep in the Forest
Vs: Apuja puttaukseen otetaan vastaan.
« Reply #410 on: 22.07.15 - klo:20:38 »
Spinputt tekniikka?

Mitä huomioitavaa ja miten lähteä aloittelijana treenaamaan?
Asento, kiekon liikerata, ranteen liike, mistä voima heittoon jne.


Tuossapa noin puolen välin tienoilla alkaa. Kannattaa katsoa koko video!

Offline Jokeri

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 32
    • View Profile
  • Oikea nimi: Lauri
Vs: Apuja puttaukseen otetaan vastaan.
« Reply #411 on: 23.07.15 - klo:16:15 »
Thänks, ihan ok ymmärryksen sai putista videon avulla. Kuitenkin joku puteissa oli vikana vielä videonkin jälkeen..

Radalla sain neuvoja homman osaavalta, jonka jälkeen 9/10 sisään. Seuraavalle kierrokselle aivan eri itseluottamuksella.

Hyvillä fiiliksillä näin ekan viikon treenin jälkeen.  8)

Offline alspe

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 279
    • View Profile
Apuja puttaukseen otetaan vastaan.
« Reply #412 on: 30.07.15 - klo:17:20 »
Puttiin kaivataan apuja. Mulla on vuodessa siitä kun aloitin, niin huonontunut putti kaikilla mittareilla :/
Kympin putti tuntuu mahdottomalta kun en saa 10m putattua ylipäätään! Mitä helvettiä mä nyt teen ja oon muuttanut? Push puttia laitan, koitan saada jaloista potkua taakse. Ehkä joskus lisään vähän spinniä ranteella mutta se tekee liikaa vaihtelua tarkkuuteen.
Laitan illalla videota tästä...

Muilla vastaavaa koskaan? Käsi jotenkin puinen, vaikka kuinka puttaat voimalla niin ei ole korin korkeudella 10 metrissä??
D - P1X, P2 / C - Mako3, MD, MD3 / Star TL, C - FD, CD2, TD, PD

Offline alspe

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 279
    • View Profile
Vs: Apuja puttaukseen otetaan vastaan.
« Reply #413 on: 31.07.15 - klo:08:45 »
^ ehkä arvioin väärän matkan sitten, 15 metrin putti ei onnistu kun se on jo pitkä matka. Kuvittelin, etten saa kymppiä putattua, mutta se olikin noin 15 m jollaisia kentällä yritin. Ja "helpot" vitosen perusputit joita olen missannut olikin jotain 7-8m.

Eilen omaan Discmania Lite Baskettiin kokeilin illan hämyssä puttiskabaa 5 metristä. Puttereina mulla on 3 x Tuonelan Joutsen, Aviar, 3 x P2, P1, P1x eli yhdeksän lättyä.
70/100 sain sisään. Ei hyvin, mutta sanotaanko että olin positiivisella mielellä kun sentään kolisi välillä 9 putkeen. Rutiini oli vähän vaihteleva push put, välillä väpätti ja välillä liikaa hyssessä jos nyt edes noin läheltä voi ja voihan sitä kun tosi varovaisesti suoritin. Päällä jonkinlainen puttauksen pelko epäonnistumisen takia. :/ Välillä sitten suoritin napakoita "tussh" läpi korin laakana ja sillaihan se jää 100% varmasti ketjuihin ja pitäisi aina tehdä.

10 metristä sain noin 2 kymmenestä sisään ja 15 metristä taisi 1-2/10 osua alarautaan ja loput alle/ohi :)

reeniä pukkaa. Ja joo, korihan mulla on ollut koko kesän, mutta enpä ole harjoitellut sillä juurikaan :/
« Last Edit: 31.07.15 - klo:08:48 by alspe »
D - P1X, P2 / C - Mako3, MD, MD3 / Star TL, C - FD, CD2, TD, PD

Offline Enrico

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 913
    • View Profile
  • Oikea nimi: Riku Sanaksenaho
  • Seura: BSC
Vs: Apuja puttaukseen otetaan vastaan.
« Reply #414 on: 17.08.15 - klo:23:10 »
Itse puttaamiseen ongelmani ei nyt liity, puttereihin kylläkin. Olen nyt jonkun aikaa putannut D-linen P2:lla, ja olen tykästynyt muottiin todella. Ongelmana on muovi; aluksi tuntuu hyvältä, mutta kuluessaan muuttuu liian liukkaaksi. X-line sopisi kuin nakutettu, mutta ovat vähän kiven alla enkä ala kerämään pinkkaa parinkymmenen euron kiekkoja. Vähän kismittää vaihtaa (varsinkin kun niitä on tultu kerättyä sievoinen pino), mutta kai se on pakko. En vain saa otetta noista. Eli kysymys kuuluu: mikä olisi mahdollisimman samankaltainen lennoltaan ja mahdollisesti myös tuntumaltaan, mutta joka olisi saatavilla nahkeammalla muovilla? Yeti Pro ja JK Aviarit on käynyt mielessä. Mercyt, Judget ja Wardenit on jo kokeiltu.

Offline Kempster

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 193
    • View Profile
    • @ Instagram
  • Oikea nimi: Niko Kempas
  • Seura: Ŧ·
Vs: Apuja puttaukseen otetaan vastaan.
« Reply #415 on: 18.08.15 - klo:08:14 »
Miten olis XT Aviar – sama muotti kun P2:ssa, pientä vakauseroa eroa ei putatessa huomaa erkkikään ja niitä on hyvin saatavilla.

Offline Pede

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 34
    • View Profile
  • Oikea nimi: Petri Vanhamäki
  • Seura: DGC Fat Discs
Vs: Apuja puttaukseen otetaan vastaan.
« Reply #416 on: 18.08.15 - klo:08:42 »
Eikös P1 ole samalla muotilla kuin Aviar..

Offline Kempster

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 193
    • View Profile
    • @ Instagram
  • Oikea nimi: Niko Kempas
  • Seura: Ŧ·
Vs: Apuja puttaukseen otetaan vastaan.
« Reply #417 on: 18.08.15 - klo:10:15 »
Eikös P1 ole samalla muotilla kuin Aviar..

Kyllä, samalla mutta erillä ns. "omalla" muotilla tehdään, ja Omega myös... mutta silti ne on kaikki vähän erilaisia kiekkoja.

P2 on Aviaria (ja sen johdannaisia) millin korkeampi, vähän tylpempi ja siipikin taitaa olla hiuskarvan verran leveämpi (aika harva noita eroja näppituntumalla huomaa) ;)


Offline Pede

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 34
    • View Profile
  • Oikea nimi: Petri Vanhamäki
  • Seura: DGC Fat Discs
Vs: Apuja puttaukseen otetaan vastaan.
« Reply #418 on: 18.08.15 - klo:10:50 »
Ja moni on eron ainakin huomaavinaan :)

Itse olen aikanaan vaihtanut Aviar -> P2, eroa muotissa tuskin olen huomannut. Kunhan vaan vaihtanut..

P1 P-line voisi olla tahmeampi kun ei ole samaa kovaa kuten P-P2

Offline ghorkki

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 324
    • View Profile
  • Oikea nimi: Ville Könönen
  • Seura: Deep in the Forest
Vs: Apuja puttaukseen otetaan vastaan.
« Reply #419 on: 03.09.15 - klo:21:00 »
Pyrittekö heittämään flättinä, hyssessä vai antsassa? Entäs tuo nokkakulma?

Ite heitelly flättinä kaikki, mutta viimeksi testailin tuota nokka pystyssä puttia, niin sillä sai todella hyviä seiftiheittoja(esim paikka, missä korin takana alamäki), joilla mahdollisuus mennä koriin kuitenkin. :) Joko meni korin yläosaan, yläpantaan tai kohosi yli ja vauhti loppui kesken päätyen 3m sisään.

Pitää vielä testailla lisää ja näköjään haaraputtia kun moni niin kehunut sitä :)