Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Jaanikin harjoittelee  (Read 175877 times)

Offline GARFFi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 944
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Karvinen
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Jaanikin harjoittelee
« Reply #330 on: 28.04.13 - klo:18:39 »
Kisaputti on sellanen, joka merkkaa enemmän jatkossa kuin viikkokisaputti, johon pääsee 2eurolla taas parin päivän - viikon päästä. Muutamalla puttimissillä ei välttämättä pääse loppukauden kisoihin.

Offline Jaani

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 416
  • Still Not a Player
    • View Profile
  • Seura: TT
Vs: Jaanikin harjoittelee
« Reply #331 on: 28.04.13 - klo:22:34 »
Kisaputti on kyllä eri homma kuin treeneissä, koska se vaatii luottoa ihan uudella tavalla.

Tellmeaboutit. Mulle kun "kisaputti" on oikeestaan mikä tahansa missä otetaan tuloksia ylös vaikka kuinka tuttuja kavereita vastaan pelais. Siitä osoitus taas tänään Kivikossa. Sit kun rupes huomaan että se talven treenattu putti alko osumaankin ja jopa kaukaa oli hyviä yrityksiä niin kylhä se siitä.

Sitä ennen oli kyllä jo useita valmiiksi missattuja putteja taas (eli ajatukset kiertää jo siinä sen jatkoputissa jne jne ihan muualla missä pitäis. Pää tyhjänä vaan.)

Mukava kuulla, että kavereiden kanssa pelaillessa putti tuntuu sulla kulkevan. Sellasella pelillä ei vain ole mun kohdalla mitään tekemistä kilpailukiessin kanssa, koska se ei ole kilpailukiessi. Kankaanpäässä oli panoksena SM-paikka, joka toi vähän tutinaa puttiin. Sitä tunnetta ei saa, vaikka kaverikiessillä ois panoksena ois munkkikahvit konsanaan.

Tuli myös venäytettyä nivunen Kankaanpään kisassa tokakiessin lopussa. Liukastuminen tiillä +ob siihen päälle. Tänään se meni pahemmaksi treenissä, joten jännää nähdä kauanko kestää lepotauko.

Offline Jaani

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 416
  • Still Not a Player
    • View Profile
  • Seura: TT
Vs: Jaanikin harjoittelee
« Reply #332 on: 28.04.13 - klo:22:36 »
Puttia ei toki pitäis jännittää missään olosuhteissa, mutta minkäs teet. Oppinut elämään virheitä viimeiseen asti vältellen, niin ei siinä puttailla vapautuneesti.

Offline Haq

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 519
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Häkkilä
  • Seura: 7k
Vs: Jaanikin harjoittelee
« Reply #333 on: 28.04.13 - klo:23:02 »
Puttia ei toki pitäis jännittää missään olosuhteissa, mutta minkäs teet. Oppinut elämään virheitä viimeiseen asti vältellen, niin ei siinä puttailla vapautuneesti.

Mulleki on tullu ongelmaa puttijännityksen kanssa. Voin kuvitella minkätasoinen jännitys on ollut, kun ollu isot panokset. Mul oli tänään järkyttävän varmaa puttaamista, kun tein muutamia treenejä kierroskavereita odotellessa. Sitten kun väylällä oli kyseessä, että tuleeko kohellusten jälkeen bogi vai tuplabogi niin heitokäsi meni ihan veteläksi ja alarautaanhan se jäi.

Offline Flick Maniac

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 848
  • Discmania
    • View Profile
    • Frisbeegolf Club Keinukallio
  • Oikea nimi: Mikko Setälä
  • Seura: FGCK
Vs: Jaanikin harjoittelee
« Reply #334 on: 29.04.13 - klo:09:39 »
No, millon kulkee, millon ei.  ;)
Discmania Media Partner 2017-2019
Team Discmania, Discmania Ambassador

Link | P2 | Tactic | Origin | MD3 | MD4 | Anvil | Essence | FD | FD3 | Fortress | CD2 | DD3 | Rampage | Spirit
http://www.instagram.com/Crushing_Plastic
http://www.youtube.com/user/glaabaglooba

Offline Jaani

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 416
  • Still Not a Player
    • View Profile
  • Seura: TT
Vs: Jaanikin harjoittelee
« Reply #335 on: 09.06.13 - klo:21:35 »
Kävin kisoissa.

Pisin putti koko kisassa 7m. Draivi jiirissä, as always. Lähärit ja putit korin alle, helposti.

Miehekkäät 118km/h lähtönopeus (WTF!!??) tutkaan, millä ei hävii kaikille ees ku helvetisti. Mutta ei siinä mitään, heitin silti kolmosella linnunpöntölle. Pisin avaus ever. Ehkä mun heitossa on sit jotain hyvää muuta kuin lähtönopeus...

Offline Jaani

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 416
  • Still Not a Player
    • View Profile
  • Seura: TT
Vs: Jaanikin harjoittelee
« Reply #336 on: 11.06.13 - klo:11:58 »
Eilen lähtönopeustreenit salilla, eli maastavetoa ja selkää. Lisäksi hauista ja rannekääntöä (jengaa nääs  ;)). Sen jälkeen lounas ja siitä tekemään penkkitreeni uimastadionille.

Pitkästä aikaa paikat rikki salin jäljiltä, koska ei ole tullut tehtyä lyhyitä sarjoja aikoihin. Jäin ihan tosissani miettimään, miksi toi lähtönopeus voi olla noin surkea. Esim. n. 30 metriä pituudessa häviävät pistävät samoja lukuja. Joko mä heitän löysästi, mutta pitkälle (eli kiekko lentää hitaasti 160 metriä... :o) tai sit en osaa heittää siihen laitteeseen. Tosiaan, tähtäsin koko ajan aivan liian alas, enkä edes yrittänyt heittää "normaalisti", vaan suoraan alaspäin n. 50cm korkeudella olevaan tutkaan. Ehkä se?

Siitä seurasi myös se, että sunnuntain kierroksen ensimmäinen kunnon veto lähti suoraan alaspäin cut-rollerina melkein outtiin; vain kataja pelasti varmalta bogilta. Sen jälkeen heitto olikin jiiärrässä. Olen järkeillyt, että aivan kauhee puttijännäri on pakottanut mut opettelemaan lähärit ja draivin todella kuntoon. Lähestyin todella hyvin ja draivisinkin mielestäni erinomaisesti melkein koko ajan. En pistänyt kuin yhden 7-metrisen koko viikonloppuna sisään. Missasin n. neljä alle 6-metristä puttia. Koska tiedän missaavani aina putin, se on pakottanut huolelliseen lähäripeliin.

Turhauttavaa on, että en juuri koskaan muuten kuin kisoissa missaa noita putteja. Se on se, kun koko ihmisarvo on kiinni siitä. Ja lähtönopeudesta. Ja ratingista, joka on muuten hyvää vauhtia tulossa kaikkien aikojen pohjalukemiin. Ei ainuttakaan tonnia listassa ekaa kertaa ikinä. Että sellasta.



Offline Jatama

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 797
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jani Määttänen
  • Seura: Ylivieskan Frisbeekarhut
Vs: Jaanikin harjoittelee
« Reply #337 on: 11.06.13 - klo:12:38 »
Oliko tuo ihan perus käsitutka vai jokin järeämpi laite? Pesäpallossa havaittu, että, kun käsitutkalla mitataan lyöntinopeuksia suoraan syöttölautasen takaa (tutkaajan käsi suoraan vaakatasossa), niin loivasti alaviistoon lähtevät lyönnit antavat kovimmat luvut tauluun. Muutaman kerran päässyt ärräpäitä, kun saa rennon, terävän, kovan ja oikeasti keskiosuman lähtemään laakana tai muutaman asteen yläviistoon niin lukemat ovat surkeat. Sitten raivoyritys ja epäpuhdas osuma hiukan yläpalloon ja ennätyslukemat tauluun  ::)

Offline Jori

  • Juniori
  • **
  • Posts: 65
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jori Hätinen
  • Seura: -
Vs: Jaanikin harjoittelee
« Reply #338 on: 11.06.13 - klo:14:25 »
Mä luulen, että se on parempi tulos mitä enemmän se heitto menee sitä tutkaa kohti.

Salibandyssä joskus tinttailtiin noihin ja tosiaan sellanen oikeesti hyvän tuntunen lämäri missä ei tunne oikeestaan osumaa palloon ja kietas sen yläpeltiin kuivumaan oli noin 10-15 kmh heikompi ku sellanen peräsuolirepeeitkuraivarilämäri mikä osu kunnolla polvenkorkeudella olevaa tutkaa kohti.




Offline Jaani

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 416
  • Still Not a Player
    • View Profile
  • Seura: TT
Vs: Jaanikin harjoittelee
« Reply #339 on: 17.06.13 - klo:10:29 »
Olen tässä järkeillyt, että lähtönopeus korreloi suoraan penkkitulokseen. Eli 130 kiloa penkistä merkkaa samaa lukemaa tutkaan. Mulla se on vähän tippunut parin vuoden aikana, mutta siihen on tultava muutos. Viime viikolla aloitin pitkästä aikaa, ehkä ainakin vuoden tauon jälkeen tehdä penkkiä raskailla (itselleni raskailla) painoilla. Kyllä se siitä lähtee kiekkokin liitämään. Elokuussa katsotaan uusi penkkimaksimi ja heti perään heitetään tutkaan.

Nythän mun heitot lentää tosi hitaasti, vaikkakin pitkälle. Ehkä mulla on hyvä jenga. Sitä saa tekemällä rannekääntöjä. Suosittelen.

ps. tekstin joukossa voi olla puolitotuuksiakin.

Offline mnir

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 101
    • View Profile
  • Oikea nimi: Markku Nirkkonen
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Jaanikin harjoittelee
« Reply #340 on: 19.06.13 - klo:00:26 »
Olen tässä järkeillyt, että lähtönopeus korreloi suoraan penkkitulokseen. Eli 130 kiloa penkistä merkkaa samaa lukemaa tutkaan. Mulla se on vähän tippunut parin vuoden aikana, mutta siihen on tultava muutos. Viime viikolla aloitin pitkästä aikaa, ehkä ainakin vuoden tauon jälkeen tehdä penkkiä raskailla (itselleni raskailla) painoilla. Kyllä se siitä lähtee kiekkokin liitämään. Elokuussa katsotaan uusi penkkimaksimi ja heti perään heitetään tutkaan.

Nythän mun heitot lentää tosi hitaasti, vaikkakin pitkälle. Ehkä mulla on hyvä jenga. Sitä saa tekemällä rannekääntöjä. Suosittelen.

ps. tekstin joukossa voi olla puolitotuuksiakin.

Ei kyllä mä otan tämän kirjaimellisesti ja näin ollen uskallankin ens kerralla ladata 118 kg malmia penaan..

Offline GARFFi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 944
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Karvinen
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Jaanikin harjoittelee
« Reply #341 on: 19.06.13 - klo:09:08 »
Tein tos viikonloppuna hauiskäännöstä 0,33l useasti ni fore lähtee vähintää 400km/h. ?

Offline jyrmy

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 408
  • Noili3
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jyri Salminen
  • Seura: 7k
Vs: Jaanikin harjoittelee
« Reply #342 on: 19.06.13 - klo:09:21 »
Jos mun peli meni sekasi ku kuulin et Saunanen heittää pidemmäl ku mä mut mites Jaanin käy ku mä nostan enemmän penkistä ;)

Offline Jaani

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 416
  • Still Not a Player
    • View Profile
  • Seura: TT
Vs: Jaanikin harjoittelee
« Reply #343 on: 19.06.13 - klo:09:53 »
Jos mun peli meni sekasi ku kuulin et Saunanen heittää pidemmäl ku mä mut mites Jaanin käy ku mä nostan enemmän penkistä ;)

a) Saunanen ja nykyään myös Janke heittää sua pidemmälle. Ja b) en ihmettelis, vaikka nostaisitkin enemmäm. Oon heikko mies, ja sää oot tosi iso ja vahva.
« Last Edit: 19.06.13 - klo:09:54 by Jaani »

Offline HS

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 146
    • View Profile
  • Oikea nimi: Heikki Saunanen
  • Seura: Ähtärin Urheilijat
Vs: Jaanikin harjoittelee
« Reply #344 on: 19.06.13 - klo:21:57 »
Jos mun peli meni sekasi ku kuulin et Saunanen heittää pidemmäl ku mä mut mites Jaanin käy ku mä nostan enemmän penkistä ;)

Jos kyseessä on meikäläinen (tai vähän karvaisempi velipoika), niin sua on kyllä nyt vedätetty pahemman kerran? :)

terveisin nimimerkki 107km/h tutkaan ja ehkä vajaa puolet siitä penkistä.