Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Jaanikin harjoittelee  (Read 176717 times)

Offline Tapanote

  • Ylläpitäjä
  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 143
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapani Aulu
  • Seura: Tomoottajat, Kankaanpää / 7k, Turku
Vs: Jaanikin harjoittelee
« Reply #360 on: 02.07.13 - klo:12:42 »
Tää oli varmaankin ensimmäinen wall of text, joka oli järkevää tekstiä. Useimmat varmaan vilkaisevat ja toteavat, että TL;DR mutta suosittelen lukemaan. Pöytätenniksen vertailut olivat mielenkiintoisia ja henkisen puolen toimimisesta ei koskaan kirjoiteta liikaa.

Itsellenikin monet noista jutuista ovat kovin tuttuja, mutta ei välttämättä niin urheilun puolelta. Söin monta vuotta lääkkeitä koska kärsin välillä todella pahasta sosiaalisten tilanteiden pelosta, enkä esimerkiksi pystynyt aina käymään edes koulussa. Ja jännittänyt olen aina hullun lailla, niin urheilussa kuin muussakin touhussa.

Urheilusta kuitenkin olen aina saanut, ja saan edelleen, niin mahtavia positiivisia fiiliksiä, että ne huonotkin hetket unohtuvat. Olen silti sitä mieltä, että frisbeegolf kilpatasolla on todella raastava laji ja siinä lipsuu helposti siihen että pelkää epäonnistumisia eikä nauti onnistumisista. Tähän on muuten paljon tekemistä radallakin. On ratoja joissa voi vain onnistua ja on ratoja joissa voi vain epäonnistua.

Offline Jaani

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 416
  • Still Not a Player
    • View Profile
  • Seura: TT
Vs: Jaanikin harjoittelee
« Reply #361 on: 02.07.13 - klo:13:28 »
Kiitos pitkästä tekstistä, jossa on paljon asiaa ja hyviä pointteja. Otan kantaa valikoidusti.

Frisbeegolfissa on onneksi juuri para-aikaa suuri buumi menossa, joten ratingin käyttö ei ole vaikuttanut ainakaan toistaiseksi vakavasti kilpailuaktiivisuuteen, mutta mm. pingiksen puolelle sen käyttöön otto lähes tuhosi koko lajin Suomessa, kun pelaajien kilpailuaktiivisuus tippui jonnekin alle puoleen aiemmasta.

Tämä on uusi tieto minulle. Jännää, että muissakin lajeissa on samanlaista meneillään, mutta frisbeegolfissakin on ratingin ja kilpailemisen suhde vinksallaan. Kovan ratingin saa helpommin käymällä isoja, kovatasoisia kilpailuja harvakseltaan. Siis vähän helpommin. Toki parhailla jenkeillä on ihan huikea määrä kierroksia laskettuna, mutta peruspelaajilla asia on niin, että isoista kisoista irtoaa paremmat pisteet.

Quote
Itse olen kokenut saman tyyppisiä ajatuksia usein ennen kisoja (suoriutumispaineita omasta sekä muiden suunnalta) ja noiden paineiden käsittely on harvinaisen vaikeata. Homma menee helposti yliyrittämiseksi kun yrittää tehdä jotakin minkä tietää hyvin osaavansa, mutta pieni ajatus/pelko takaraivossa sanoo sinulle, että tulet epäonnistumaan. Tällöin kropa menee joko aivan liian kireäksi tai sitten vastavuoroisesti ihan spagetiksi.

Tälle on pitkät perinteet ihan pikkulapsesta saakka. Vähän liikaa pärjäämisen pakkoa, epäonnistumisen pelkoa ja virheistä huomauttelua käytännössä koko iän lamauttaa kaiken tekemisen. Urheilusta ja vaikka pianonsoitosta (jota siis ihan viime vuosiin saakka tein aktiivisesti) tulee suorittamista, jossa onnistuminen on toissijaista, mutta epäonnistumisen välttäminen tärkeintä. Koskaan ei voi onnistua, kun mieluummin seiftaa ja tekee sen vielä alitajuisesti. Ettei vain puttaa pitkäksi, pistää mieluummin alarautaan. Kaikille käy niin joskus, mutta kun aina ja melkein kaikessa... liikaa.

Quote
Olen aina funtsinut sitä mistä se epäonnistumisen ajatus oikein kumpuaakaan? Todennäköisesti se tulee useista aiemmista vastaavan kaltaisista kokemuksista ja epäonnistumisista. Se epäonnistumisten putki pitäisi jotenkin pystyä katkaisemaan. Aivan samalla tavalla kuin kisojen ensimmäiset pari puttia ovat (ainakin siis meikäläiselle) elintärkeitä loppukisojen menestyksen kannalta, saatta aiempien vastaavien kisojen kokemukset heijastua myöhemmin yleisessä itseluottamuksessa ja fiiliksessä. Aina painotetaan sitä että pitäisi pystyä nollaamaan tilanne, mutta ainakin omalla kohdallani olen huomannut sen lähes mahdottomaksi. Se onnistuu kyllä fribailussa toisinaan kierrosten välillä kun saa oikeastikin levätä, syödä hyvin ja kohottaa itseluottamusta tauolla kovalla puttitreenillä, mutta kesken kiessin se tuntuu käytännössä lähes mahdottomalta. Ts. pitäisi yrittää onnistua heti kierroksen alussa. Tai paremminkin voisi sanoa että tulisi välttää ainakin todellisia epäonnistumisia. Paradoksihan tässä on se, että tämmöinen ajatteluhan vain helposti lisää paineita jo entuudestaan.

Tämä tulikin tuossa yllä selvitettyä. Pikkuhiljaa vain usko omaan kykyynsä päästä irti pelosta karisee ja sitten vain laitetaan suosiolla, ei alitajuisesti, alakanttiin.

Quote
Kun näin sinun puttaavan nuo muutamat ensimmäiset putit alarautaan, niin tiesin silloin jo itsekin että tulet mitä suurimmalla todennäköisyydellä puttaamaan lopun päivää (tai ainakin kierrosta) huonosti ja vieläpä mitä todennäköisemmin alarautaan. Näin jälkeen päin sanoen voin kertoa, että juurikin tuo ajatus minun päässäni romutti lopulta myös meikäläisenkin putin samalla kierroksella. En sitten tiedä johtuiko se ennemminkin siitä että pidän sinusta oikeastikin pelaajana/ihmisenä (siis niiden vähäisten kokemusten perusteella mitä minulle sinusta on) ja minulla tuli sisäisesti hieman paha mieli sinun puolestasi (varsinkin kun tiedän miltä sinusta itsestäsi varmastikin tuolloin tuntui) vai oliko kyse sitten siitä että ajattelin alitajuisesti että "jossei Jaanikaan saa säkkiin, niin kuinka sinä sitten voisit?". Ja en siis nyt millään muotoa ole tässä syyttämässä sinua omasta heikosta pelistäni, kerron vain omista ajatuksistani.

Tämä on mielenkiintoinen näkemys. Itse saan vähän buustia siitä, jos pelaan jonkun itseäni paremman kanssa, ja näen hänen epäonnistuvan. Ei siksi, että iloitsen toisen mokaamisesta, vaan siksi, että se antaa itselleni luvan epäonnistua. "Saan mokata, koska tuokin kingi tuossa pisti ihan jorpakkoon". Toki sellanen sysimusta rypeminen saattaa vetää mukanaankin, jos on sympatiapelaamiseen taipumusta. Joskus on niitä päiviä, kun toisen tulokset alkaa vetää puoleensa.

Quote
Saanko muuten kysäistä: silloin kun sinulla menee putti jumiin, niin mitä ajattelet/tunnet tuolloin sisälläsi? Tunnetko ennemmin kovaa v*tutusta vai oletko ennemminkin jo "turta" tuollaisille tilanteille, noista useista aiemmista epäonnistumisista johtuen joita tuossa viestissäsi kuvailit. Tässä Karjaan tapauksessa olit siis ymmärtääkseni menettänyt kokonaan jo kiinnostukseen koko hommaan ja tätä myötähän katoaa tunnetusti myös yritys. Itse yritän aina nähdä asian niin että v*tutuksen voi vielä pelastaa ja valjastaa positiiviseksi energiaksi, mutta jos on mennyt jo kokonaan turraksi epäonnistumisille, niin tällöin ei ainakaan itselläni ole enää toivoa. Problemaattiseksihan tämä homma menee siinä että silloin kun yrittää valjastaa tuota ärsytystä paremmaksi yritykseksi, niin tällöin ainakin meikäläisellä homma menee herkästi kunnon itsepuheluksi tyyliin esim. "Pistä se prkl:een putti nyt sisään!" Toisinaan tämä itse asiassa ihan oikeastikin toimii, mutta huono puoli tässä puolestaan on se ettei tuo itsepuhelu yleensä tapahdu meikäläisen pään sisällä vaan se tulee mumistua ihan oikeastikin suusta ulos.

Se miten tämä meikäläisen vuodatus puolestaan minusta liittyy sinuun, niin mikäli siis olet jo muutaman väylän jälkeen "luovuttanut" tuon putin kanssa mielessäsi ilman kunnon sisäistä kamppailua, niin en kyllä näe itse mitenkään, että voisit saada loppuja putteja säkkiin. Ihannoin lauantaina sitä kuinka rauhallisesti otit läpi koko kierroksen, siitä huolimatta että sinulla tuli todella paljon katastrofiputteja. Monella muullakin pelaajalla kuin meikäläisellä olisi palanut tuossa tilanteessa täysin käämit. Kuulin jälkeen päin yhdeltä toiselta pelurilta, että olit kuulemma ollut varsin kovakin kuumakalle nuorempana ja että olit ilmeisesti rauhoittunut paljonkin noista ajoista (tämä sama siis pätee myös itseeni, sillä erotuksella että en ole onnistunut rauhoittumaan vielä niin paljoa kuin sinä). Tuohan on siis aivan mahtava asia, mutta oletko varma ettet ole rauhoittunut hieman liikaakin? Tarkoitan tällä sitä että kenties semmoinen pieni "itsepiiskaaminen" ihan kunnolla noissa tilanteissa saattaisi toisinaan olla paikallaan. Kunhan vain siis homma ei mene överiksi, niin kuin meikäläisellä toisinaan menee. Ts. siis ottaisit hieman fyysisesti itseäsi niskasta kiinni, ja tätä kautta pyrkisit estämään sen putin menon ihan spagetiksi.

Vastaavasti minua kiinnostaa myös se, että siinä vaiheessa kun tajuat että putti on nyt "sekaisin/hajalla", niin muutatko mitään puttiin liittyvässä tekniikassa/taktiikassa?

Ja jos en ihan väärin muista, niin olit viime vuosina hieman vaihdellut tuota ensisijaista puttiasentoja haaran ja suoran välillä.

Joskus huonon puttipäivän tilanne menee sellaiseksi, että koetan vain tehdä päässäni liikkeen hitaasti ja teknisesti mahdollisimman oikein. Se, että saan ajatukset edes jotenkin kasattua, on suuri voitto ja yleensä siitä seuraa hyvää. Yleensä kuitenkin puttiin tulee lisää väkinäisyyttä ja se on kateissa lopun päivää, yritti mitä tahansa. Olen sitten siirtynyt väkisin työntämiseen, joka menee läheltä vähän paremmin mutta se ei kanna 10 metriin saakka mitenkään. Lauantaina päätin, että puttaan nyt tällä valitsemallani tyylillä silläkin uhalla, että se ei mene sisään.

Olen tänä vuonna putannut yksinomaan suoraa puttia. Treenaan vain suoraa puttia, paitsi tietenkin pakolliset haaratreenit ihan vain pitääkseni jotain tuntumaa. Sitä tarvitsee joskus. Valitsin putata suoralta siksi, että haaralta en saanut voimaa pitempiin putteihin, eikä kauempaa ollut siis mitään mahdollisuutta saada sisään. Nykyään puttaan ihan lähiputit haaralta, koska monta vuotta sitä tahkonneena se tuntuu luotettavammalta edelleen.

Olen ollut aggggggressiivinen pelaaja aina. Liiaksikin, varmasti. Nykyään vähemmän, paitsi jos teen jotain oikeasti tyhmää sellaisessa paikassa, jossa se tuhoaa kierroksen. Eihän koskaan tarvitsisi malttiaan menettää, mutta nykyään lähinnä alistun kohtaaloni ja totean heiton olleen huono eikä se muuksi muutu. Se on luovuttamista se. Ei ole sellaista tsemppiä useinkaan, että jaksaisi elää siinä pelin aiheuttamissa tunteissa, vaan suhtautuu lakonisesti sekä onnistumisiin että mokailuihin. Joku voi sanoa sitä tosi korkean tason tyyneydeksi, mutta ei tämän sellaista pidä olla. Pitää olla iloinen onnistumisista ja tyytymätön epäonnistumisista, vaikka vähän tuhahtaa ja saada kiukkua parempaa suoritusta varten. Se on nyt kateissa.

Quote
Niin ja ainakin itse uskoisin että valtaosa suomalaisista fribaajista (tai siis ainakin niistä, jotka ovat edes sen verran aktiivisia että käyvät toisinaan täällä foorumilla) arvostavat teikäläisen kohtuu korkelle Suomalaisessa frisbee-skenessä. Ainakin meikäläinen arvostaa...

Kiitos. Oikein mukava kuulla.

Offline Jaani

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 416
  • Still Not a Player
    • View Profile
  • Seura: TT
Vs: Jaanikin harjoittelee
« Reply #362 on: 02.07.13 - klo:13:34 »
Tää oli varmaankin ensimmäinen wall of text, joka oli järkevää tekstiä. Useimmat varmaan vilkaisevat ja toteavat, että TL;DR mutta suosittelen lukemaan. Pöytätenniksen vertailut olivat mielenkiintoisia ja henkisen puolen toimimisesta ei koskaan kirjoiteta liikaa.

Itsellenikin monet noista jutuista ovat kovin tuttuja, mutta ei välttämättä niin urheilun puolelta. Söin monta vuotta lääkkeitä koska kärsin välillä todella pahasta sosiaalisten tilanteiden pelosta, enkä esimerkiksi pystynyt aina käymään edes koulussa. Ja jännittänyt olen aina hullun lailla, niin urheilussa kuin muussakin touhussa.

Urheilusta kuitenkin olen aina saanut, ja saan edelleen, niin mahtavia positiivisia fiiliksiä, että ne huonotkin hetket unohtuvat. Olen silti sitä mieltä, että frisbeegolf kilpatasolla on todella raastava laji ja siinä lipsuu helposti siihen että pelkää epäonnistumisia eikä nauti onnistumisista. Tähän on muuten paljon tekemistä radallakin. On ratoja joissa voi vain onnistua ja on ratoja joissa voi vain epäonnistua.

Tähän täytyy sanoa, että itse pidän enemmän radoista, joissa voi vain onnistua. Eli itse näen sellaisina vaikeat ja pitkät radat, joilla birdiet ovat tiukassa ja vaara vaanii kokoajan. Esimerkiksi juuri Karjaan rata (ja vaikka Nummelanharju ja muut neppisradat) on todella vaikea, koska ei siellä bogia saa ottaa. Pelkkää birdien kalastusta väylä toisensa jälkeen, ja jos ei niitä tule, turhautuu.  Jossain Mukkulassa on henkisesti paljon kivempi pelata, koska siellä on niin paljon outtia ja niin pitkiä väyliä, että epäonnistuminen silloin tällöin on väistämätöntä. Silloin se on ihan luonteva osa peliä, eikä sitä tarvitse pelätä niin paljon.

Olen myös vielä sitä pelaajasukupolvea, jolle nelonen on aina bogie. Sekin tekee vähän hankalammaksi pelaamisen, vaikka pikkuhiljaa jo totuttelee ajatukseen, että nelonenkin on joskus ihan hyvä tulos.

Offline Tapanote

  • Ylläpitäjä
  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 143
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapani Aulu
  • Seura: Tomoottajat, Kankaanpää / 7k, Turku
Vs: Jaanikin harjoittelee
« Reply #363 on: 02.07.13 - klo:13:46 »
Itse aloitin pelaamaan pikkupuistoratojen lisäksi Julkujärvellä, Kirjurinluodossa ja Viidentienristeyksessä, jotka kaikki aloittelevalle pelaajalle ovat varsin vaikeita ratoja. Eli juuri niitä, joissa onnistumisesta palkitaan (mutta epäonnistumisistakaan ei rangaista väärällä tavalla).

Nykyisin kaikki nämä kolme rataa ovat "helppoja" eli pirkkuja pitäisi saada. No onneksi on nykyisin lähellä tuo Lauste, jossa en ollut pelannut ennen viime syksyä yhtään kierrosta alle parin. Vaikka nykyään meneekin useimmiten pinnan tai muutaman alle, niin se tarjoaa juuri oikeanlaista hienoa haastetta. Ei harmitusta epäonnistumisista, vaan iloa onnistumisista.

Eli olen samalla linjalla. Kilpatason ratojen pitää olla haastavia.

Offline Jaani

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 416
  • Still Not a Player
    • View Profile
  • Seura: TT
Vs: Jaanikin harjoittelee
« Reply #364 on: 03.07.13 - klo:22:19 »
Kävin sitten kuitenkin roiskimassa kierroksen Talia. Kiekkokassina oli kaupunkikäyttöön kelpaava olkalaukku, jossa oli tutustumiskiekkoja. Meni huonosti, hyvin hyvin huonosti. Eipä tosin ollut oikein yritystäkään. Pelaaminen ei maistu yhtään.

Sen sijaan oli oikein virkistävä tehdä ihan kunnollinen penkkitreeni (15,12,10,8,6,4,2 alkaen 50kg ja kympin korotukset) Munkkiniemen uimarannalla, minkä jälkeen pientä polskimista ja kopittelua fastbackilla. Vesi oo llemmintee!

Huomenna Tukholmaan. Tulee suureksi osaksi kiva reissu. Kiessit kestävät jotain 3,5 tuntia, mutta jäljelle jäävä aika on varmasti oikein kivaa olemista.

Offline Jaani

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 416
  • Still Not a Player
    • View Profile
  • Seura: TT
Vs: Jaanikin harjoittelee
« Reply #365 on: 07.07.13 - klo:00:36 »
Nonni, SDGO:n eka päivä takana ja olipa taas paskaa. Eka kierroksen sulattaa just just, olihan siellä muutama birdiekin, mutta eipä se mitää kummosta peliä ollut. Mokasin taas viisi helppoa puttia, sain vain yhden yli 6 metrisen sisään ja mokasin viisi alle kympistä. Yhden nelimetrisen. Sain nostella birkut. Rating 1007 tulee tollasella pelillä mulle. Suomen peruskisoissa saman kiessin rating olisi jotain 965, joten siitä vertailemaan.

Toka kiessi alkoi niin, että aloitin neljä väylää avaamalla korille ja puttaamalla ohi. Viidennellä tärppäs birkku kun sai nostaa. Sitten tulikin pari tuplabogia ja bogi, sekä sellainen shokkitila, jossa silmät ei liiku ja aivot lyö tyhjää. Tällä kertaa onnistuin estämään paniikkikohtauksen, joita yleensä saan näissä tilanteissa. Haukoin henkeä ja tärisin joku 10 minuuttia, mutta pystyin pelaamaan. Yleensä paniikki vie kaikki voimat ja vetää muistin nollaan. Ikävä tunne. Griplockia ja lipsumista sitten loppukierros ja taululle lukemat 67. Oikeasti paskin kiessi moneen vuoteen, mutta näissä kisoissa ratingi tulee vähän helpommin kuin Suomessa.

Se taitaa olla välivuoden paikka tän kauden jälkeen. Pelaaminen ei ole koskaan tuntunut niin paskalta kuin viime viikot.

Offline Jaani

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 416
  • Still Not a Player
    • View Profile
  • Seura: TT
Vs: Jaanikin harjoittelee
« Reply #366 on: 08.07.13 - klo:13:21 »
Viimeinen kierros SDGOssa oli kolmen tunnin turtakierros, jossa mikään ei tuntunut miltään. En välittänyt tuloksesta, en käyttämästäni kiekosta, en mistään. Otin bägistä jotain ja viskasin jonnekin keskittymättä, tuli mitä tuli. Ekalla väylällä yritin, mutta griplockasin itelleni kakkosvitosen ja totesin sitten, että turha mun on edes yrittää, kun ei kerran mikään auta.

Iso mies pelkää metallihäkkyröitä niin paljon, että joutuu lopettamaan harrastuksen. Melko hurjaa, mutta ei ainutlaatuista.


Offline Flick Maniac

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 848
  • Discmania
    • View Profile
    • Frisbeegolf Club Keinukallio
  • Oikea nimi: Mikko Setälä
  • Seura: FGCK
Vs: Jaanikin harjoittelee
« Reply #367 on: 08.07.13 - klo:13:54 »
Voi paska. Sapattivuosi, mentaalivalmennus, jotain. Väkisin turha yrittää. Harrastuksesta ei ole mitään hyötyä eikä iloa jos siitä ei nauti.

Mut joo, suotta sitä itseä syyllistämäänkään. Onhan esim. Suomen mäkihyppääjätkin kauttalinjan pata jäässä, siksi ei kulje. Vaikka kuinka olis voimatestit asteikon ylärajoilla, niin jos hyppyrillä pää sanoo poks niin ei voi mitään.

Ikävä näitä on ollut lukea kun oma kuvani ainakin on että hieno mies olet. Jollekin ihan ¤#%¤päälle vois vaikka suodakin moiset ongelmat.
Discmania Media Partner 2017-2019
Team Discmania, Discmania Ambassador

Link | P2 | Tactic | Origin | MD3 | MD4 | Anvil | Essence | FD | FD3 | Fortress | CD2 | DD3 | Rampage | Spirit
http://www.instagram.com/Crushing_Plastic
http://www.youtube.com/user/glaabaglooba

Offline Jaani

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 416
  • Still Not a Player
    • View Profile
  • Seura: TT
Vs: Jaanikin harjoittelee
« Reply #368 on: 08.07.13 - klo:14:31 »
Voi paska. Sapattivuosi, mentaalivalmennus, jotain. Väkisin turha yrittää. Harrastuksesta ei ole mitään hyötyä eikä iloa jos siitä ei nauti.

Mut joo, suotta sitä itseä syyllistämäänkään. Onhan esim. Suomen mäkihyppääjätkin kauttalinjan pata jäässä, siksi ei kulje. Vaikka kuinka olis voimatestit asteikon ylärajoilla, niin jos hyppyrillä pää sanoo poks niin ei voi mitään.

Ikävä näitä on ollut lukea kun oma kuvani ainakin on että hieno mies olet. Jollekin ihan ¤#%¤päälle vois vaikka suodakin moiset ongelmat.

No joku Matti Hautamäki on kyllä hyvä esimerkki loistavasta hyppääjästä, joka meni aina ihan kankeeksi kisapaikassa. Sellanen vakava mies, joka ei tosiaan nauttinut kilpailemisesta.

Olen tässä pohtinut, että en nyt tänä vuonna ole saanut kuin satunnaisia filliksiä kisapelaamisesta. Treenaaminen on tosi hauskaa yleensä, mutta siitäkin on maku häviämässä, koska tulokset ei voi näkyä missään niin kauan, kun pelkää kilpailemista.

Ja kilpaileminen on vain se paikka, missä hakee jotain arvostusta muilta. Kyllä mä itse tiedän olevani melko kova parhaimmillani ja pelaan silloin lähellä kerkeä, jos puttaan edes nuo viisimetriset sisään. Niitäkään kun ei saa, kun ei uskalla päästää irti kiekosta. Hakee sitä nimeään tuloslistan yläpäästä, että muutkin näkisi sen, minkä itse tiedän. Vai tiedänkö? Jos pelaisin vain itselleni, pelaisin hyvin ja ilolla, mutta välitän ihan liikaa siitä, mitä muut ajattelee.

Siitä se jännitys johtuu.

Jännityksestä tuli mieleeni, että ihan huvittaa lukea näitä "jännityskertomuksia".

"Joo, mäkin jännitän aivan sairaasti, mutta sitten vain säkitän nämä kaikki putit 10 metristä enkä välitä siitä".

Se ei ole jännitystä nähnytkään. Tai sitten oma tunteeni on jotain muuta kuin jännitystä, koska se lamaannuttaa, salpaa ja ahdistaa. Ei silloin tehdä mitään hienomotorista suoritusta. Ei edes puhuta, koska ei saa sanaa suustaan. Ehkä se on enemmän pakokauhua kuin jännitystä, sitten.

Offline Jatama

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 797
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jani Määttänen
  • Seura: Ylivieskan Frisbeekarhut
Vs: Jaanikin harjoittelee
« Reply #369 on: 08.07.13 - klo:21:50 »
Toimisiko yhden kesän pelailu B-lisenssillä? Kisaaminen vain täysin omaksi ilokseen ja mukavan seuran takia? Ei olisi niin väliksi, jos kisa alkaa huonosti. Saattaisi löytyä silti huumoria loppukierrokselle ja tiedä vaikka miten peli lähtisi luistamaan jne jne?

Just my two cents  8)
« Last Edit: 08.07.13 - klo:21:52 by Jatama »

Offline Jaani

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 416
  • Still Not a Player
    • View Profile
  • Seura: TT
Vs: Jaanikin harjoittelee
« Reply #370 on: 09.07.13 - klo:10:04 »
Vois olla. Tai ilman lisenssiä, tai ilman kisoja. Voisi käydä huoletta salilla ja saisi viikonloppuja vaikka mökkeilyyn.

Offline jtrogen

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 919
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jarno Trogen
  • Seura: FGCK
Jaanikin harjoittelee
« Reply #371 on: 09.07.13 - klo:10:08 »
Miten ois valmennus tehtävät?

Offline teepee

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 18
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tatu
Re: Jaanikin harjoittelee
« Reply #372 on: 09.07.13 - klo:10:41 »
Tai muu seura/junnutoiminta?
Ajamaan lajia eteenpäin. Pääasia on että laji tuntuu vielä mukavalta ;)


What ever you just said.. I'm in!

Offline Jaani

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 416
  • Still Not a Player
    • View Profile
  • Seura: TT
Vs: Jaanikin harjoittelee
« Reply #373 on: 09.07.13 - klo:11:44 »
Miten ois valmennus tehtävät?

Hiljalleen olen sitä aloittelemassa. On toi Fierce Oy jo perustettu kuitenkin.

Kyllähän mä draivata ja heittää osaan, ja mikä tärkeämpää valmennuksen kannalta, tiedän miksi ja miten. Oishan se kiva, jos voisin vähän paremmin viedä sitä osaamista muillekin, kun en kerran osaa itse sitä hyödyntää.

Offline Jaani

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 416
  • Still Not a Player
    • View Profile
  • Seura: TT
Vs: Jaanikin harjoittelee
« Reply #374 on: 20.07.13 - klo:22:53 »
Kävin tänään nykäisemässä cut rolleria vastatuuleen bräniköillä talon tarjoamilla pro Dessuilla satapäisen yleisön edessä. Pääsin tällaiseen showcaseen kun heitin 126 tutkaan. Silloin Kankaanpäässä pari kuukautta sitten hakkasin tutkaan paljon ja 118 oli maksimi. Nyt meni kai 7/10 yli 120. En heitä kovempaa nykyään, kyseessä oli jokin bugi silloin.

Eipä paljon muuta kerrottavaa kiesseistä EO:ssa. Ei pääsyä sunnuntaille, mikä on toki melko nolo homma, mutta sitähän tämä nyt on ollut. Putti on paskaa, draivit arkoja ja kiinnostaa muutenkin kilpailla ihan yhtä paljon kuin tänä vuonna muutenkin. Ainakin otin pitkästä aikaa lämpöä kiessillä. Siellä siis kytee jotain edelleen.